Relatie over, alleen in stad
donderdag 11 juni 2020 om 16:07
Hallo allemaal,
Ik lees al een tijdje mee op de verschillende topics. Nu heb ik zelf iets waar ik erg mee zit.
Mijn relatie van 3 jaar is voorbij. Tijdens deze relatie ben ik naar de stad verhuist waar mijn ex woont.
Doordat ik erg druk was met werk en een deeltijdstudie heb ik in de 1,5 jaar dat ik hier woon geen sociale contacten (buiten de vrienden van mijn vriend opgedaan).
Ik heb natuurlijk wel vriendinnen van vroeger maar die wonen allemaal op afstand. Als ik terugga waar ik vandaan kom, woon ik 1,5 uur van mijn werk, dus dat is ook geen optie.
Ik weet nu niet zo goed of ik hier nou moet blijven wonen. Of om ervoor te kiezen (omdat ik toch van 0 af aan moet beginnen) naar een stad te verhuizen waar mijn werk zit. Om vervolgens daar opnieuw te gaan beginnen....
Wat zouden jullie doen?
Ik lees al een tijdje mee op de verschillende topics. Nu heb ik zelf iets waar ik erg mee zit.
Mijn relatie van 3 jaar is voorbij. Tijdens deze relatie ben ik naar de stad verhuist waar mijn ex woont.
Doordat ik erg druk was met werk en een deeltijdstudie heb ik in de 1,5 jaar dat ik hier woon geen sociale contacten (buiten de vrienden van mijn vriend opgedaan).
Ik heb natuurlijk wel vriendinnen van vroeger maar die wonen allemaal op afstand. Als ik terugga waar ik vandaan kom, woon ik 1,5 uur van mijn werk, dus dat is ook geen optie.
Ik weet nu niet zo goed of ik hier nou moet blijven wonen. Of om ervoor te kiezen (omdat ik toch van 0 af aan moet beginnen) naar een stad te verhuizen waar mijn werk zit. Om vervolgens daar opnieuw te gaan beginnen....
Wat zouden jullie doen?
donderdag 11 juni 2020 om 16:15
Heb je nu woonruimte?
Hoe makkelijk is het om werk te vinden in de buurt van je oude woonplaats?
Ga eerst een onderzoeken hoe makkelijk het is om werk te vinden dichterbij je oude woonplaats. Of je moet je huidige werk echt helemaal top vinden.
Je baan opgeven en verhuizen zou ik niet zo maar doen, want waar wil je dan van leven? Of je moet een goede buffer hebben en makkelijk een baan kunnen vinden in die regio. En je bent niet zo kritisch welke baan.
Hoe makkelijk is het om werk te vinden in de buurt van je oude woonplaats?
Ga eerst een onderzoeken hoe makkelijk het is om werk te vinden dichterbij je oude woonplaats. Of je moet je huidige werk echt helemaal top vinden.
Je baan opgeven en verhuizen zou ik niet zo maar doen, want waar wil je dan van leven? Of je moet een goede buffer hebben en makkelijk een baan kunnen vinden in die regio. En je bent niet zo kritisch welke baan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
donderdag 11 juni 2020 om 16:19
Wat weegt voor jou zwaarder? Terug naar waar je vandaan komt of je huidige baan aanhouden? Als je dat voor jezelf duidelijk hebt kun je op zoek naar een nieuwe woonruimte of een nieuwe baan. Blijven waar je nu zit lijkt mij iig niet de moeite van het investeren waard.
Lach hard, duik diep, kom terug..
donderdag 11 juni 2020 om 16:29
Als je werk bevalt en je denkt daar nog wel een tijd te blijven, daarheen verhuizen.
Als je nu redelijk dicht daar in de buurt woont en er is makkelijker aan een woning te komen, dan blijven
Als je er aan denkt terug te gaan naar je oude woonplaats, bedenk dan dat de kans groot is dat je daar ook dichtbij of op 0 moet beginnen. Vrienden kennissen zijn intussen ook verhuisd, hebben relaties, hebben andere vrienden en bezigheden intussen
Als je nu redelijk dicht daar in de buurt woont en er is makkelijker aan een woning te komen, dan blijven
Als je er aan denkt terug te gaan naar je oude woonplaats, bedenk dan dat de kans groot is dat je daar ook dichtbij of op 0 moet beginnen. Vrienden kennissen zijn intussen ook verhuisd, hebben relaties, hebben andere vrienden en bezigheden intussen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 11 juni 2020 om 16:41
Ik zou dit als optie 1 hebben. Als dat niet lukt dan investeren in nieuwe contacten en eigen leven opbouwen daar.
donderdag 11 juni 2020 om 18:06
Ik ben ooit voor de liefde verhuisd, relatie ging over en ik ben gebleven. Maar ik woon ook in een ontzettend leuke stad. Vriendinnen en familie zijn hier ook naartoe verhuisd, maar goed dat is mijn mazzel. Dus ik zou kijken of je het naar je zin hebt in deze stad en of je mogelijkheden ziet om iets op te bouwen. Dit kan natuurlijk wel de zet zijn om dat te gaan doen.
vrijdag 12 juni 2020 om 10:54
Lastig, kijk naar je mogelijkheden. Check de huizenmarkt, de banen in beide regio's. Het is qua huizen zoeken nu niet makkelijk op veel plekken en een baan ook niet echt met de corona, maar het ligt aan de sector natuurlijk. Als je nou bijvoorbeeld arts bent is de situatie natuurlijk anders, dus lastig om een advies te geven.
maandag 15 juni 2020 om 10:59