Het Bezemtopic

21-04-2009 15:43 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.
Coebergh, wat vreselijk. Heel erg veel sterkte de komende tijd.

Boro, beetje laat, maar beter laat dan niet: Ik vind het heel moedig van je. Ik weet niet of ik zo sterk had kunnen zijn. Ik denk dat ik ook de neiging had gehad, net als JonnaX, om gewoon te vertrekken.

Voor jullie beiden een dikke en voor iedereen die er een kan gebruiken.
quote:Arwen25 schreef op 27 april 2009 @ 17:01:

Mijn lijstje voor vandaag:

werken

forum bijlezen

eten koken (aardappelen zijn al geschild)

afwassen (gister leuk avondje gehad met manlief en afwas niet gedaan, dus nu is het schrob till you drop )Lekker belangrijk...
Jeeetje Couhbergh ... (f) wat verschrikkelijk verdrietig, en wat ontzettend goed en lief van je dat je bij je nichtje gaat slapen. ( jaa, logisch enzo, maar je zal ze de kost moeten geven die niet weten wat ze met zo'n tragische situatie aanmoeten, en dus niets van zich laten horen verder .. )

sterkte, voor je nichtje en voor jou (f)

Ik ga zo eens op je topci kijken, Fussie . Mss dat ik nog tips voor je heb :-)

Verder niet zo gek veel gebezemd, wel een wasje hier en daar gedaan, en wat opgeruimd, maar echt het schoonmaken wilde niet vandaag, zat nog te veel bij A ( "slecht" excuus natuurlijk ik moet een schop onder mijn bevallige achterwerk )

Wilde monopoly met Tut spelen, maar zij ging tegelijk met Terror slapen in de middag ze was moe, want ze was van het weekend met haar vader naar de kroeg geweest... ( nogmaals het meisje is 6 ! )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Coebergh hoe is het nu?

Boro, naar de kroeg? Als in 's avonds? Of 's midddags een bakkie gedaan?

Vandaag

werken

rijles

thuis sporten

En heb ik al gezegd hoeveel ik van Mr Nilsson hou?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Môgge allemaal,

Ik heb gisteravond toch nog maar even mijn haar geverfd. Zo lelijk zo'n grijze lichte plek op je kruin.

Me list for today:

Vuilnis buiten zetten

Douchen

kleren bij elkaar scharrelen

Werken (Vandaag bijscholing, had ik in december al moeten doen)

Manlief verzorgen

Koken

Opruimen

Oude tafel uit elkaar halen en naar zoonlief brengen.

Nieuwe (nou ja andere) tafel binnenzetten

Forummen (intermeppen)

Zal blij zijn als het half vijf is. Heb helemaal geen zin in een bijscholing. Bwah.

Gisteren is de Maatschappelijk werkster van het ziekenhuis geweest. 3 Uur lang. Ze ging om 6 uur pas weg. Lekker lang en lekker fijn gesprek gehad. Heeft me (ons allebei) goed gedaan. Veel over ons meiske gehad, Leuke vrouw was het.

En nu ga ik poedelen.

Toedeloe.
Oh, ik moet ook hoognodig weer wat kleur in mijn haar

Coebergh, hoe is het? (f)

Vandaag geen bezemen, vandaag met vriendin naar Sauna. Lekker!

Fijne dag allemaal!
Goedemorgen !

Coubergh ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen. En vooral dat je nicht geslapen heeft.

@ Pippi, Tut was savonds naar de kroeg, want papa moest darten En nou is het wel zo dat mijn ex geen alcohol drinkt, maar dat kan je de rest van de kroeg niet opleggen. Bovendien vind ik het ( savonds zeker niet ) geen plek voor kleine kinderen.

Ga je overdags op een terrasje wat drinken is dat wat anders, maar echt savonds de kroeg in slepen enzo. Haar baby broertje van 6 maanden hadden ze ook gezellig mee genomen. Gelukkig mag er iig niet meer gerookt worden.

Bezemen:

Hier en daar rommelen.

* boeken op de post van het ruil topic

* reis naar amsterdam voorbereiden

* koken
Mogu Dames,

Thnx voor jullie virtuele steun!!

Het was natuurlijk hartstikke druk gister bij mijn nicht,veel aanloop van vrienden en dat was wel erg fijn!Mijn nichtje is gister met haar ouders en schoonouders nog even gaan kijken naar haar vriend.Vandaag komt ie "thuis"Ik heb gister de logeerkamer beneden voor zover mogelijk opgeruimd en de rest regelt de begrafenisondernemer.

Ik blijf zeker tot de begrafenis vrijdag hier,mijn kinderen slapen bij mijn ouders zodat ik me daar geen zorgen over hoef te maken.Ze komen dan vrijdag samen met mijn vriend en ouders naar de begrafenis.

Verder sta ik ervan verstelt wat er allemaal geregelt moet worden...zijn nu bezig met een foto voor het bidprentje..

Ik ga zometeen T zijn oma halen,wat moet dat verdrietig zijn voor zon mensje,92 jaar en je kleinkind overleven..

Ik laat vandaag nog wel wat horen,doed me erg goed om het hier neer te zetten!!

Liefs Coebergh

We hebben vannacht niet veel geslapen,wel veel herinneringen opgehaald en toch ook wel gelachen
Een begrafenis regelen is ontzettend veel werk! Neem af en toe ook even gas terug hoor. Ga even zitten en rust!

Fijn dat je daar kunt blijven. Ook fijn dat hij thuis komt. Bij mijn mama was dat ook en het gaf zoveel steun! Ook omdat we erg royale 'bezoektijden' hadden waardoor heel veel mensen langs kwamen. Was erg warm, al die aanloop!

Sterkte!
Dat klinkt allemaal "goed"( stom stom woord ) Ik bedoel, het klinkt of je jouw nichtje en familie tot grote steun bent, door er te zijn. Fijn dat je kinderen tot vrijdag bij je ouders mogen zijn !
Coebergh wat fijn dat je er zo veel voor je nichtje kunt zijn.

Strijken (een gigantische berg!)

Naar de stad (moet echt kleren vinden voor een bruiloft en dochter heeft een nieuwe zomergarderobe nodig)
Coebergh

Hoe gruwelijk de situatie ook is, het is fijn om te helpen waar je kan he?

Niet te vergelijken maar mijn goede daad voor vandaag is (en dat terwijl ik nog maar pas uit bed ben):

Bij een vriendinnetje van kleintje thuis is er crisis (drie kids waarvan de jongens allebei adhd hebben en/of autistisch zijn), moeder wordt het allemaal een beetje te veel, dus ik ga zometeen het meisje ophalen en die blijft hier dan iig tot morgen.

Zo is het kind even thuis weg, en heeft de moeder wat meer 'lucht'.

Qua bezemen moet ik sowieso:

Keuken soppen (incl fornuis en afzuigkap)

Stofzuigen.
Hier moet hoognodig gebezemd worden. Ik zou hier graag willen meeschrijven. Ik lees al een poosje mee met jullie.

Mijn to do list word alleen maar langer lijkt wel.. Ik heb vandaan nog het volgende op het programma staan.

Afwassen

handwas

administratie

boodschappen

kaartjes en brieven schrijven

Cadeautje kopen

en iets gezonds koken

Heeft er iemand nog een idee voor een gezonde maaltijd

Groetjes, Anne roos
Gisteren

* facturen maken en versturen

* bureau opruimen

* aanrecht schoonmaken en opruimen

* eettafel opruimen.

* De stoel waar ik mijn troep op paleur opruimen

* Wat in droger zit opvouwen en opruimen

Vandaag:

* bureau opruimen

* Artikel over Sharepointportal lezen

Deze week:

* Washok opruimen en schoonmaken.

* Kastje in de badkamer leeg maken en schoonmaken.

* dit topic bijlezen en dan op posts van anderen reageren.
Coubergh, gecondoleerd.

Als iemand zo plotseling weg is, is alles erg onwerkelijk. Dan is het fijn dat vriend van je nichtje "thuis" komt. Heeft ze toch een mogelijkheid om afscheid te nemen en (klikt stom) aan het idee te wennen.

Fijn dat ze zo veel mensen heeft om op terug te vallen.

Maar denk jij ook een beetje aan jezelf?
Coebergh, wat vreselijk, ik heb er geen woorden voor. Gelukkig vinden jullie veel steun bij vrienden en familie. Ook fijn dat je ouders je kinderen opvangen, dan is dat alweer een zorg minder. Je hebt nu al genoeg aan je hoofd.

werken

forum bijlezen

paar telefoontjes plegen

paar kleine klusjes doen

koken (hutspot)

afwassen

wasrek leegmaken (strijken/vouwen)
Hoi Dames,

Pff was heel moeilijk om te zien hoe ze hem weer thuis kwamen brengen(vrijdag gaat ie immers voorgoed..)maar wel fijn dat je er zo even bij kan gaan zitten.En idd Fussie hier geen bezoektijden,iedereen is welkom wanneer ie maar wil,al die aanloop doet haar echt goed.

Al denk ik wel dat ik vanavond om 22.00u iedereen verzoek om weg te gaan,ook zij moet aan haar rust toekomen.

Hoop geregeld vandaag,waarom draait t toch altijd om centen?Uitvaartverzekering vergoed maar tot een aantal personen en daar komen we dus zon 400 man boven...opoetje heeft gezegd bij te springen,want aan die erfenis heeft ie nog toch niks meer.

Heb net een koffiezetapparaat gekocht want senseo's vliegen erdoor heen,verder hier wat aangebezemd,wasje gedraaid,paar boodschappen gedaan en zometeen ga ik iets te eten in elkaar flansen.

Weer egopost van mijn kant..

Voor jullie allemaal een

Liefs Coebergh
Coebergh

Wat fijn dat hij thuis is. Mijn broer was ook thuis opgebaard dat was goed.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Keuken soppen (incl fornuis en afzuigkap)

Stofzuigen.

Vriendinnetje opgehaald.

Boodschapjes gedaan

Visite gekregen

Nieuwe binnendeur opgehaald

Grote pan tomatensoep gemaakt.

Waarom weet ik niet, maar ik voel me vreselijk gaar vandaag. Bleeeehg...

Voel je niet bezwaard hier te posten Coebergh.

Het gedoe van je af praten kan nooit kwaad.

Manlief belde net. Het kan wederom laat worden...
Een uitvaart is zo vreselijk duur. 't Is gewoon niet meer normaal. Coebergh het is echt fijn van je dat je bij je nichtje blijft. Iemand die een en ander regelt is dan zo heel erg hard nodig. Toen mijn meiske is overleden en we alle familie hadden gebeld, stonden 's nachts om vier uur broer en schoonzus op de stoep. Ze hadden alles 's nachts nog geregeld met werk en hond en zijn in de auto gestapt om 200 km verderop bij ons te kunnnen zijn. Ze zijn een week gebleven. Ik hoefde me nergens zorgen over te maken. Er werd koffie gezet, boodschappen gedaan, gewassen, gekookt, alles. Ik hoefde alleen maar bezig te zijn met de begrafenis. Dat was zo verschrikkelijk fijn. Ik kan dat nu zelfs na veertien jaar nog steeds zo vreselijk waarderen, dat ik broer en schoonzus nog steeds zeg hoe fantastisch dat was. Mensen zoals jij zijn onmisbaar in de chaotische tijd tussen overlijden en begrafenis.

Dikke kus. Je bent een kanjer.
Zit net te bedenken dat koninginnedag er ook nog tussendoor komt voor jullie Coebergh. Zal wel raar zijn, met alle oranje mensen donderdag.

De kosten voor een begrafenis zijn idd belachelijk hoog. En veel bezoek thuis is idd ook veel kosten. Wij kregen van andere mensen cake en koek. Fijn op zulke dagen, hoef je daar e ven niet aan te denken. Maar wat een koffie hebben we toen ingekocht!

En zet gerust om 8 uur iedereen buiten hoor, dan heb je zelf ook nog even rust in huis. Maar doe vooral wat voor je nicht en jullie goed voelt. Dan hoef je er nooit met spijt maar alleen maar met een goed gevoel op terug te kijken!

Mijn dag was heerlijk. Lekker bij kunnen kletsen, ook weer eens over mama, ook fijn

Morgen boodschappen doen, wassen.... En de bieb, en bezoek. Morgen dus druk dagje!
Coebergh, het is goed voor je nichtje in deze nachtmerrie dat ze nog even haar lief bij zich kan hebben.

Sterkte voor jullie allemaal..

Gisteren:

gesolliciteerd

huis (met hulp) aan kant gebracht)

diverse telefoontjes, o.a. om kinderopvang te regelen

Vandaag:

ex voorzien van steunende aanwezigheid bij een akkefietje

gepuzzeld (1000 stukjes, er moeten er nog minstens 500)
Verdikkeme zeg wat een stank buiten. Er staat ergens iets in brand. We hebben de ramen al dichtgedaan. Achter ons huis is de tennisbaan van ons durpke en er waren vier mannen aan het tennissen die hoestend en proestend naar binnen zijn gegaan.

Vies, raar, gevaarlijk luchtje en een vreselijk zwarte wolk. En voor de melding komt dat je ramen en deuren moet sluiten vergaat je huis al van de stank. Nu valt het gelukkig binnen mee. Was op tijd. Ben benieuwd wat er gaande is. Nog nergens iets gemeld.

Me list for today:

Vuilnis buiten zetten

Douchen

kleren bij elkaar scharrelen

Werken (Vandaag bijscholing, had ik in december al moeten doen) Was best leuk achteraf,

Manlief verzorgen

Koken

Opruimen

Oude tafel uit elkaar halen en naar zoonlief brengen.

Nieuwe (nou ja andere) tafel binnenzetten.Geweldig dat ik het ouwe ding (was wel antiek maar toch) eruit heb gegooid.

Forummen

Goh heb mijn lijstje af. Wat fijn.
Weet je al wat er aan de hand was Zoebie?

Coebergh, Wat vervelend dat je bij het overlijden van een dierbare naast je verdriet je ook nog druk moet maken om geld-bla.

Bij zulke dingen sta ik dus echt nooit stil...

Toch nog best een productief dagje:

Nieuwe deur hangt al!

Nu alleen nog aflakken.

Morgen:

Tennis

Garage leegruimen.(Manliefs nieuwe speelgoedje wordt morgen afgeleverd. Foto volgt op de bezemhyve)

Naar de vuilstort rijden met spul uit de garage.

Logeervriendinnetje terug thuis brengen.

Cadeautje kopen voor jarige zus

Naar verjaardag van jarige zus (heb al vernomen dat mijn ouders er deze keer niet tegelijk met mij zullen zijn )
quote:Arwen25 schreef op 28 april 2009 @ 15:08:

werken

forum bijlezen

paar telefoontjes plegen

paar kleine klusjes doen

koken (hutspot)

afwassen

wasrek leegmaken (strijken/vouwen)hmm.. afwas niet gedaan en strijk niet gedaan. Niet echt goed van mezelf. Maar ja, morgen weer een dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven