Raar gevoel 1,5 jaar na keizersnede?

11-06-2020 21:10 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb ruim anderhalf jaar geleden een (spoed)keizersnede gehad.
Alles ging prima, herstel ook.
Nu heb ik sinds kort van die kleine samentrekkingen in mijn baarmoeder/onderbuik? Het is het beste te omschrijven als de eerste schopjes van je kind... haha, en ik ben niet zwanger weet ik🤔😯😬

Wie herkent dit?
Zijn t niet gewoon je darmen? Bij mij voelt dat ook zo.
Geen keizersnede gehad trouwens.
Ja ik ook, soms ook wel echt een pijnlijk gevoel
Ik heb 2 keizersnedes gehad en bij de laatste vertelde de gynaecoloog dat ik veel verklevingen had... Ik weet niet of dit nu ook is en ik dat kan voelen.
Dubbel
ambra wijzigde dit bericht op 12-06-2020 23:08
94.39% gewijzigd
ambra schreef:
11-06-2020 21:29
Bij mij begon het jaren later te trekken, toen de kinderen al tieners waren. Is nooit meer weggegaan. Maar dan heb ik het over het litteken en daaronder. Geen schopjes..
Ik herken het, meteen in het begin al last van en heeft misschien wel 5 jaar geduurd, vooral als baby huilde of er ergens spanning om was, ook leuke spanning.
Ja, vooral na mijn tweede keizersnede 2,5 jaar geleden blijft het erg gevoelig. Sowieso is het pijnlijk bij aanraking maar soms ook van die schokjes. Lijkt dan een beetje op een spiertrekje terwijl dat daar volgens mij niet kan. Ik heb daarnaast behandeling vanuit een gynaecoloog vanwege een ander probleem in m'n buik en dat wel eens gevraagd. Nooit een duidelijk antwoord op gekregen. Alleen dat het wellicht te maken heeft met littekenweefsel en verklevingen.
O ja, zeker. Van die kleine (soms grotere) spiertrekkingen rond het litteken. Vrij irritant eigenlijk...
Nu na 2,5 jaar zijn ze zo goed als weg. Heel soms nog een beetje...
Hmmm interessant. Herkenbaar dus wel bij velen... het is niet storend maar voelt wat bizar (want lijken schopjes)
Maar het is zo’n typisch gevoel dat ik benieuwd was wie het herkende ☺️
Laten we niet hopen op verklevingen; ik hoop nog een keer zwanger te mogen raken in de toekomst...
Na mijn eerste keizersnede had ik hier ook last van.
Na de tweede keizersnede is dit gevoel verdwenen, geen idee hoe dit kan maar wel prettig.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven