Uitgerekend december 2020

29-03-2020 13:33 488 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle dames die mee willen schrijven over het wel en wee wanneer je uitgerekend bent in december 2020.

Allereerst: gefeliciteerd!
Wees welkom

Ik zal een tabel (proberen te) maken voor wie daarin zou willen staan.
naamlftkindjeUDJ/Mafspraakbijzonderheden
melon302e29 novm3 aug :heart: MA, MK, MA
Maillootje281e02 decm6 aug 3D :heart: MA
Blonde83372e03 decj19 aug :heart: 3 MK gehad
Paddie88321e05 decm- :heart: 2 MK
brownie84361e10 dec?- :heart:
Stipje284e12 decj14 sept groeiecho :heart:
voorspelling89301e12 decj19 aug 24w :heart: diab I
Moon468282e13 decm- :heart: 2 MK
Summerday251e15 decm- :heart:
Sophie2020362e16 decj25 aug :heart: wens van 3 jaar
fien91281e :redrose:
adventkalender311e- - :redrose:
Dépayser312e-- :redrose:
anoniem_396789 wijzigde dit bericht op 18-08-2020 13:19
78.40% gewijzigd
melon toch wel fijn dat je even langs kan komen. Wat kunnen we onszelf toch af en toe ongerust maken hè, maar met jouw achtergrond snap ik het ook wel! Hopelijk wordt je maandag weer gerustgesteld :) oh en dat is het enige positieve aan mijn diabetes; geen glucose test hoeven doen. Ik hoor overal dat het echt niet fijn is...

sophie Ja wat ik lees is dat er vaak een ballon wordt geplaatst en dat je dan gewoon weer naar huis mag om daar te wachten op de weeën. Ik ben benieuwd.. :P Ik heb overigens de NIPT met nevenbevindingen laten doen! Vooral omdat mijn vriend geadopteerd is uit het buitenland en we niks van zijn achtergrond weten. Hoe was het verder om weer op school te zijn? Ik moet volgende week vrijdag om mondelingen af te nemen, denk dat er een spuugemmer meegaat :biggrin:
En wel rot, 8 kilo kwijt! Ik hoop dat je je inderdaad beter blijft voelen en dat er meer binnen blijft!

summerday succes met je studie!

Nog meer mensen die echt he-le-maal klaar zijn met het misselijk voelen en spugen? Ik heb nu echt elke dag huilbuien. Ik voel me gewoon niet echt mens.. ik werk, ik spuug en ik slaap, voor de rest lukt NIKS. Dan voel ik me 2 dagen weer goed, om me vervolgens weer 5 dagen idioot slecht te voelen. Ik weet waar ik het allemaal voor doe, maar ik hoop ook echt dat ik me binnenkort wel beter ga voelen, word hier zo down van :| Zo, moest even klagen.
Ik voel het ook hoor Voorspelling! Ben echt superdankbaar dat ik überhaupt een kindje verwacht, maar door al die uitputting en het eindeloze kotsen ben ik zo gedeprimeerd. Het voelt echt als een zwarte wolk nu. Al een paar weken. Onafgebroken. Die huilbuien van jou vind ik dus helemaal niet vreemd!

Echt, hard duimen dat het snel beter gaat! De vorige keer vond ik dit de heftigste periode. Maar die ging wel voorbij en daarna kwamen maanden waarin ik me prima voelde. Dat gaat bij jou vast ook gebeuren!

Wel leuk dat je je leerlingen in ieder geval nog ziet! En die emmer mee gewoon doen hoor! Misschien aan de roosteraars een lokaal bij de toiletten vragen?

Hier was het wel okay. Ben helemaal gesloopt. Hoogtepunt van de dag: een bijdehante 5e-klasser: "Wow, mevrouw! Heeft u Corona gehad?" :-?
voorspelling89

Hier inderdaad ook sinds kort de huilbuien. Heerlijk hoor al die hormonen 🙄.

Het misselijk zijn is vaak in de ochtend, verder niet.

Of smiddags nadat ik wakker word na m'n nachtdienst. Heb afgelopen nacht, nacht 1/3 gehad 😉.

Overigens nog heerlijk hoor de nachtdiensten 🤗.

Hier nu wachten tot 22 juni, ben al aan het aftellen ☺️. Dan weten we, als ze het goed kunnen zien, gelijk wat het geslacht is ☺️🤗.

Hier weet nog steeds alleen m'n man dat ik zwanger ben. De beide ouders zien nog niets 😜.

Hopelijk houden we het verborgen tot 22 juni ☺️. Op m'n werk ook nog helemaal geen vragen 😜.

Al zie ik zelf savonds wel een klein buikje ontstaan hoor 😂.
wat een stilte hier...

melon
misschien heb je het al verteld hoor, maar waarom heb jij eigenlijk al zo vroeg je glucosetest?
ik prik zelf mn suiker zo af en toe om in de gaten te houden hoe het ermee gaat. puur omdat ik zwangerschapssuiker had bij mn andere doorgaande zwangerschap.
had je alweer hartje geluisterd?

voorspelling
wat fijn een goede uitslag! Leuk dat je al zo'n buik hebt.

sophie
wij hadden m zonder. ook omdat ze vaak met de uitkomsten alsnog niets kunnen en je bijv. wel verplicht bent dit op te geven bij een aanvraag levensverzekering / hypotheek.

Hier naar de VK geweest met zoontje, die vond het maar wat spannend! Was heel leuk om te zien.
BM was ook al lekker omhoog volgens de VK, zo'n 3 vingers onder mn navel O_O
Ga ml verrassen met een pretecho binnenkort, dan misschien meteen wel het geslacht bekend :popcorn:
Ik had zwangerschapsdiabetes bij de zwangerschap van m'n dochter. Dan moet je volgens protocol bij de volgende zwangerschap tussen de 14 en 16 weken al de suikertest. Als die goed is, dan bij 24-26 weken weer. Heel veel VK's vergeten dit hoor, ik moest ze er ook steeds op wijzen. Als ik het niet had gezegd dan waren ze er wss ook pas zo rond de 24 weken achter gekomen vermoed ik.

Vanmiddag heb ik hartje luisteren om 3 uur!
Mijn baarmoeder zit ook al behoorlijk hoog haha, leuk he?!
Misschien dat iedereen zich nog wat rot voelt en reageren daarom op een wat lager pitje staat? Dat is in ieder geval hier aan de hand :) Vind dat zo onderhand alle kwaaltjes wel minder mogen worden :P

blonde ga je bij jou ook nog geen buikje zien dan, als de baarmoeder al omhoog gekropen is? Wel leuk zo'n pretecho, die gaan wij ook doen!

melon zelfde vraag voor jou: nog geen buik te zien dan? :P

De schoonmaakster is er bij ons weer deze week en die is dus 20 weken zwanger. Je ziet meer bij mij dan bij haar :hihi: gelukkig vind ik het zelf wel leuk om een buikje te hebben.

Oh en 10 juni de echo wordt 'm niet meer denk ik, ik heb er niks meer van gehoord, maar voor de tabel:

20 juni geslachtsecho :cheer2:
Zal ik er eens iets positiefs ingooien? Na al mijn geklaag? Al 3 dagen kotsvrij! Woehoe! :cheer2:
En de energie komt gelijk terug!

Nipt Dank! Ik heb zelf ook maar gekozen voor zonder nevenbevindingen. Bang dat ze 'iets' zouden vinden, dan geen oorzaak konden vinden en we vervolgens maandenlang zouden stressen :-? Maar goed, als je zoals jij, Voorspelling, een deel onbekende familie hebt, kan ik het me goed voorstellen als je alle info wilt.

Buik Check! Als ik naar beneden kijk zie ik een bolletje! Zo leuk!
(Nu mijn armen en wangen nog terugkrijgen, dan ben ik weer toonbaar :-D )
Stipje Ik ben heel benieuwd of iemand het nog gaat raden, voor je het zelf vertelt!

Blonde Wat leuk dat je zoontje mee mocht! Ik ben even kwijt hoe oud hij is. Beseft hij het een beetje?

Melon moet je een dagcurve laten prikken of krijg je zo'n vies drankje? Hoe gaat het met jouw misselijkheid?
De misselijkheid is helemaal weg eigenlijk! Behalve vroeg in de ochtend, maar als ik dan spuug en daarna eet is het ook gewoon goed. Dus opzich prima.

Ik heb al wel een buik hoor. Flinke ook, maarja wat wil je, 5de zwangerschap ook natuurlijk. Elke keer groeide die baarmoeder ook dus die weet wel wattie moet doen. Ben ook alweer de 15 weken voorbij. :yes:

Zonet snelle controle echo. Alles goed! :heart: o
Ik moet het drankje! Dagcurves prikken doen ze hier niet, die zijn veel te beïnvloedbaar.
Fijn dat je misselijkheid nu zo af is genomen!
Zijn die dagcurves echt zo onbetrouwbaar? Hier doen ze niet anders. Ik moet er ook een doen over een paar weken (waarom weet ik eigenlijk niet). Gelukkig wel pas als het vakantie is, want 3x op en neer naar het ziekenhuis op 1 dag kost veel tijd.
Ja eigenlijk wel. Beweging of een goed glas water heeft veel invloed op je suikerwaarde. En je eten natuurlijk, dat voorop. Ik heb tijdens mijn zwangerschapsdiabetes nooit een slechte dag gehad gehad qua waardes, maar op de suikertest piekte ik wel.
In het ziekenhuis mag je alleen naar toilet en verder op je stoel zitten en absoluut niet drinken. Die kan je echt niet beïnvloeden.

Maar zo'n dagcurve ja die zou ik met vlag en wimpel halen en zelfs kunnen beïnvloeden.
FF snel op curves inhaken...

Ja hij is zeker beïnvloedbaar, maarrrrrr dan heb je ook geen gruwelijke uitslagen. Want een 11je nuchter ga je met een goed glas water en wat beweging niet ineens naar een 5.5 krijgen ;-). Dus in mijn opinie ook niet zo rampzalig. En btw je doet het voor je eigen en mini’s gezondheid dat checken, dus wat heeft beïnvloeden dan voor zin?!
Wel interessant! Ik weet niet zoveel van (zwangerschaps)diabetes, dus waardes en beïnvloeden zegt me niets. Maar als ik het onthou ga ik tzt wel vragen waarom ze de voorkeur geven aan dagcurves prikken.

Hier is de beer los! Heb honger! Continu! Werd net al om half 6 wakker, omdat ik echt wat moest eten. Komt goed uit, want het liefst wil ik er tussen nu en december minimaal 23 kilo bij pakken. Sta nu een mega lunchpakket in te pakken voor mijn werkdag (hoef maar tot 13:30 :lol: )
blonde83 schreef:
08-06-2020 22:51
FF snel op curves inhaken...

Ja hij is zeker beïnvloedbaar, maarrrrrr dan heb je ook geen gruwelijke uitslagen. Want een 11je nuchter ga je met een goed glas water en wat beweging niet ineens naar een 5.5 krijgen ;-). Dus in mijn opinie ook niet zo rampzalig. En btw je doet het voor je eigen en mini’s gezondheid dat checken, dus wat heeft beïnvloeden dan voor zin?!
Een nuchtere waarde ga je inderdaad niet beïnvloeden. Maar je zal er versteld van staan hoeveel mensen niet nadenken hier over hoor. Op dagen dat ze moeten prikken heel netjes eten en andere dagen gewoon los gaan. Dan heb je het ook niet begrepen, maar het gebeurt heel veel.
Als je nuchter op 11 zit ga je het met een dieet ook niet redden vermoed ik. :$

Er is in mijn geval maar 1 reden waarom ik het eventueel zou willen beïnvloeden en dat is dus omdat ik nooit een hoge waarde heb gehad. Het voelt echt rot als je op de suikertest net een hoge waarde hebt en daarna nooit weer. Toch zit je dan in dat hele medische diabetes circus. Alleen ik zou dat nooit doen, want het gaat om de gezondheid van m'n kind.
Hier nog steeds een mini buikje 🤗.
Ik zal volgende x eens vragen hoeveel vingers onder m'n navel. Maar zoals ik zelf voel kan ik nog m'n hele hand onder m'n navel leggen. Meet 't wel wanneer ik lig😉.

Ik hoef pas 22 juni heen in de avond, dus zal dan wellicht te voelen zijn 😉.

Vooralsnog heeft niemand het nog door of gevraagd 😊.
Dus iniedergeval tot 22 juni zo vol houden, als dat lukt. Het is wel m'n 4e zwangerschap.

In al m'n zwangerschappen tussen de 8 a 9 kilo totaal aangekomen en binnen 1 week er weer vanaf en weer plat. Nog wel wat "losser" vel, maar trekt vanzelf weer beetje weg.

De misselijkheid word minder merk ik, dat is wel fijn ☺️.
Alleen af en toe heerlijke emotionele buien 🤣.

Wel heb ik eerder een vol gevoel qua eten. Dan moet ik gewoon even wachten, tot ik weer lekker verder kan eten. Tegenwoordig ben ik weer helemaal fan van kwark met chocolade muesli, zeker sochtends 😜.
Wat fijn dat je buik zo goed om kan gaan met je zwangerschappen Stipje! Die van mij is nooit meer echt plat geworden. Altijd zo'n randje onder mijn navel gehouden (en bomvol striae). Al kan ik er niet echt mee zitten.

Hoe doe jij het eigenlijk als het gesprek over baby's/zwangerschap gaat? Niet bang om je te verspreken?

Hier is de misselijkheid weer flink terug vanaf gistermiddag. Jammer. Maar goed, hopelijk snel weer goede dagen! En vanochtend in het ziekenhuis zowaar een gezonde bloeddruk. 100/60, dat was een tijd geleden! :yes:
Hier is m’n energie nog lastig, al slaap ik nu al bijna een week beter. Uitslag van nipt test gekregen en die was helemaal goed! Toch een opluchting, het zegt niet alles, maar toch!

En deze week voor eerst zwangerschapsbroek aan, dat zit relaxed! En m’n buik veranderd ook echt, waar normaal beetje flubby vet zat, is het nu echt stevig en opgezet. Heel gek om te ervaren!

En hier weet iedereen het nu! Intensieve week, maar wel heel fijn dat ik gewoon eerlijk kan zijn als het even niet gaat.

Voorspelling89 Fijn dat je je het overgeven aan voelt komen, maar dat id nog niet alles..En jij krijgt wel intensieve begeleiding als ik het zo lees. En grappig hoe je buik groeit, zo ineens! Ik zie het voor me, met je emmertje naar school!

Stipje1992 ik vind het al gek dat volgende controle alleen luisteren is! Kreeg vandaag ook overzicht van verloskundige, maar meeste controles zijn nog steeds zonder partner (behalve echo)

Blonde83Fijn vd nipt! Ik heb het met hoesten/verslikken, dat is garantie door overgeven (gelukkig maar af en toe)

Fien91 Er wordt nog aan je gedacht, is niet niets wat jullie te verwerken krijgen. (En adventskalender en Depayser natuurlijk ook, al weet ik niet of jullie nog meelezen)

Summerday Fijn dat je weer wat energie voor studie hebt!

_melonHoop dat misselijkheid beetje weg blijft! En het is 1 grote oefening in loslaten, mijn mantra: ik kan het niet beïnvloeden, dus let it go (behalve voor mezelf zorgen en niet eten wat niet mag)

Sophie2020fingers crossed dat jij je ook beter blijft voelen en wow 8 kilo kwijt, dat is echt heftig. En de opmerking van de 5e klasser... en die honger! Lekker eten dan, is niet gek na wat jij allemaal hebt doorstaan 😀
sophie2020

Striae nooit gehad, maar daar zou ik ook niet mee zitten idd.

Hoe ik het verberg als het over zwangerschap/baby's gaat. Gewoon reageren zoals normaal. Werd toen eens gevraagd of ik nog meer kinderen wilde, door een collega. Toen ook gewoon gezegd dat dat nog kan, gezien m'n leeftijd en dat we een slaapkamer vrij hebben. Verder dus niet veel aandacht aan gegeven 😜.

Toen was ik trouwens net zwanger, dus kon je het echt nog niet zien.

brownie84
Normaliter had ik ook niet iedere Co trole een echo. Met de vorige zwangerschappen zegmaar.
Nu deze zwangerschap wel meerdere echos, aangezien de laatste wat kleiner was.

Maar een echo iedere keer is wel leuker idd, zouden ze standaard moeten doen 🤗.
brownie fijn, een goede NIPT! Ik vind het ook fijn dat iedereen het nu weet en niet meer allerlei smoesjes hoef te verzinnen als het niet gaat.

stipje volgens mij heb jij heerlijke zwangerschappen gehad en nu ook! Als ik al lees over je kwark ben ik jaloers dat je gewoon kunt ontbijten :P en voor je het weet, is het 22 juni, de tijd vliegt!

sophie ik begon ook al jaloers op jou te worden, niet meer misselijk.. maar het is helaas weer terug gekomen lees ik. Hopelijk snel weer goede dagen inderdaad!

Ik heb vandaag de huisarts gebeld en emesafene gekregen. De afgelopen weken gaf ik elke dag over en de laatste dagen zelfs vaker. Door het overgeven krijg ik een hypo (lage bloedsuiker) en moet ik dus snel weer eten en drinken, wat ook niet altijd lekker valt. Verder heb ik echt zoveel last van obstipatie! Ik heb al twee hele nachten op de wc doorgebracht en viel bijna flauw.. (too much information? :P ). Dus nu ook aan de lactulose. Slik nu een heel pretpakket aan medicijnen weg elke dag :| Zie ook enorm op om morgen echt weer op mijn werk te zijn, maar goed, ik ga me er doorheen buffelen :proud:
O wauw, wat een hoop om bij te lezen zeg! Ik zat de laatste tijd (mentaal) even niet zo lekker in mn vel, maar ik ben weer terug hoor! :) Zal binnenkort wel even weer bijleren enzo.

Even een update / algemene reactie:

@ misselijk / kwaaltjes: balen dat veel er nog zo'n last van hebben! Ik ben nu 15 weken en voel me eigenlijk wel weer zo'n beetje normaal. Soms in de avond nog wat misselijk, verder vooral héél erg opgeblazen en / of verstopt... maar los daarvan eigenlijk wel prima! Wat je zegt, herken ik Voorspelling! Ik neem soms macrogol als het echt niet gaat...

@ NIPT: geen afwijkingen gevonden! Gedaan zonder nevenbevindingen maar dat was gelukkig allemaal goed.

@ echo's: mijn VK is zo lief, ik krijg ook elke controle een echo! Ze zei, met jouw voorgeschiedenis mag dat best! :hearts: Moet alleen wel deels over naar het ziekenhuis (POP-poli) ivm stemmingsstoornis en medicatie... dus daar baal ik flink van, maar ze gaan gelukkig wel kijken naar wat er mogelijk is qua zoveel mogelijk gewoon onder verloskundige zorg te blijven.

Ooooo, en... we krijgen een meisje! Zo fijn om het nu te weten, we zijn echt super blij!

Mn vriend straalde helemaal, zegt dat 'ie eerst geen voorkeur had maar nu merkt dat hij een meisje misschien toch wel extra leuk vindt.

Willen jullie het allemaal weten? En dan wachten tot 20 weken, of eerder al?

Voor de tabel: 14 juli de 20 weken echo.
Oh bah, zie het nu pas van Fien. Weet niet of je hier nog meeleest, maar iig heel veel sterkte :(
voorspelling89

Ik heb inderdaad geen klagen. Gehad met de zwangerschappen. Tuurlijk de misselijkheid is niet fijn en op 't eind. Ben je het wel zat.. En vooral benieuwd. Hoe je kindje eruit ziet😜.

Wel met m'n 1e & 2e zwangerschap nierstenen gehad😱. Dat is dus echt geen pretje! 😅. Ze kunnen dan ook vrij weinig, omdat je zwanger bent. Die pijn is echt zo vreselijk! 😒.

maillootje
Wij hebben 22.juni de echo. Hopelijk kunnen ze goed zien wat 't geslacht is 😊.

Nog maar 10 dagen wachten. Schiet al aardig op, maar de tijd kruipt voor m'n gevoel. Daarna kunnen we namelijk ook geen bedenken hoe te vertellen & wanner. Aan de opa's en oma's en de rest van de broers/zussen 😊.

algemeen
Was gister erg misselijk. Ook vermoeid.
Ben wel meer bezig met 't geslacht dan bij de andere. Denk omdat we een mooie echo hadden waarop we de nub goed konden zien, alleen was het nog te vroeg om het geslacht ermee te zeggen (11 weken).

Ben al die bakerspraatjes/Chinese kalender etc.. Aan het bekijken.

Ergens zegt m'n voorgevoel een meisje, maar dacht bij de 2e dat 't een jongetje zou worden, aangezien het' anders' voelde. Maar dit was ook een meisje 🥰.
Hoe was je schooldag Voorspelling? Ik heb nog aan je gedacht, terwijl ik mezelf en al mijn boeken van lokaal naar lokaal aan het zeulen was! (door Corona blijven onze leerlingen in hun lokaal en moet ik dus iedere drie kwartier naar een ander lokaal, vermoeiend!)

Wat leuk dat jij al weet dat je een meisje krijgt, Maillootje! En balen dat je mentaal niet lekker zat. Is ook niet zo vreemd, want er gaan zoveel hormonen door je lijf dat je zo uit balans kan raken!

Geven de bakerpraatjes jou een beetje duidelijkheid Stipje? Hier zijn de resultaten 50/50 :-? Ik heb geen extra echo geboekt. Misschien zien we het 30 juni wel. En anders is de 20-weken-echo alweer op 22 juli.

Fijn, die goede Nipt, Brownie! En inderdaad lekker dat je nu gewoon kunt spuien!

Ik vind zelf dat ik al een behoorlijk buikje heb en ben er echt trots op. Helaas ben ik de enige die het ziet! Krijg wel allerlei andere opmerkingen over mijn uiterlijk: gaat het wel goed met je? / ben je ziek geweest? / (en, extra complimenteus:) wow, jij ziet er niet uit! Echt, goed voor mijn zelfvertrouwen, deze fase! o_o
Sophie2020

Die bakers praatjes neem ik met een flinke korrel zout. Maar de ene keer is de voorspelling een meisje en daarna, met een ander praatje, een jongen. Ook de Chinese geslachtskalender gedaan 😉.

Het is alweer 13 juni, maar zou zo graag willen dat het de 22e is 😊. Ben gewoon zo nieuwschierig!

Hier nog mensen die het geslacht niet willen weten? Die hun nieuwschierigheid kunnen bedwingen 40 weken lang 😉.

Op 't begin zie je 't alleen zelf inderdaad sophie2020, maar wat complimenteus zijn ze allemaal 😂😱.

Hier weer nachtdiensten, nog 1 vannacht. Dus net wakker (14.00uur) en wat is het heerlijk weer zeg! ☀️.

Zometeen lekker koken, tenminste.. Zelfgemaakte lente-ui soep (zoo lekker! 😍) maken, rijstebrij (uit 'n pakje) & lekker stokbroodjes erbij met lekkere smeersels etc. 😎.
Mmm! Klinkt goed, die soep! Zelf nog geen puf om te koken, maar ik eet wel graag de kooksels van anderen :-D Thuisbezorgd.nl verdient een hoop aan ons!

Ik vind het ook wel leuk om een beetje te fantaseren over het geslacht. En over uiterlijk en karakter. Maakt het toch wat minder abstract allemaal.
In de familie heeft bijna iedereen al een mening. Kamp 'meisje' is het grootst. Maar de technische dingen (mijn leeftijd, moment van conceptie etc) zeggen 'jongen'.

Gisteren voor het eerst weer naar yoga geweest. Doen ze nu buiten, in het park. Heel fijn! En goed vol te houden.

En ach, ik snap die schrikreacties ook wel. Ik zie nu natuurlijk veel mensen die ik voor het laatst begin maart heb gezien. En ik zie er ook echt slecht uit :-$ Maar goed, heb er de afgelopen week bijna een kilo bijgepakt :yes: Komt goed dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven