Exman

11-06-2020 22:54 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
12 jaar ben ik samen geweest met mijn ex-man. We zijn inmiddels 7 jaar uit elkaar. Hij was mijn eerste liefde en zag ons samen oud worden.

We zijn uit elkaar gegaan omdat we langs elkaar heen leefden. Daarnaast zat ik psychisch in een dip. In mijn kindertijd heel veel meegemaakt en na jaren van weg stoppen, kwam dit als een bom naar boven. Ik kon hier niet goed mee omgaan en in plaats van hulp te zoeken en mijn ex-man in vertrouwen nemen, nam ik juist afstand.

Mijn ex-man wist zich denk ik geen raad met mij, hij heeft me niet tegen gehouden toen ik aangaf dat ik wilde scheiden. Al snel vond ik een andere woning en ging hier samen met onze dochter wonen. Ik hoopte dat mijn ex-man ons terug zou halen, maar dit gebeurde niet.

Ik hoorde op een gegeven moment dat mijn ex-man contact had met iemand van de sportvereniging waar hij lid van was. Toen ik dat hoorde ben ik op avances van een andere man gegaan. Ik voelde me geliefd en mooi door deze man. En probeerde mijn ex-man te vergeten, want de scheiding werd definitief.

We zijn nu wat jaren verder en hebben sinds een half jaar wat meer contact. Zijn broer is overleden een half jaar terug. Met deze broer heb ik altijd goed contact gehouden, dus tijdens de dagen van overlijden/begrafenis spraken we elkaar weer. Sinds deze periode is mijn gevoel voor mijn ex-man weer aangewakkerd. Ik heb dit geprobeerd weg te stoppen, te realiseren dat dit gevoel bij de situatie kan passen. Maar dit gevoel is er nog steeds.

Ik merk dat ik graag bij hem wil zijn, wanneer er een situatie zich voor doet met onze dochter dan ga ik naar zijn huis. Verjaardag of schoolgesprekken over onze dochter. Maar ik laat verder niks merken.

Nu gaf mijn dochter deze week aan dat papa had gezegd, volgens mij wil mama terug bij papa. Dit heeft hij in het verleden als eens eerder gezegd. Waar helemaal geen aanleiding toe was.

Zou het kunnen dat mijn ex-man dit benoemd omdat hij ook weer gevoelens naar mij kan hebben? Of juist niet?

Het klinkt heel erg puberaal, maar ik weet me niet echt raad.
Misschien dat ik langs deze weg alles wat helder kan krijgen.

Dankjewel voor het lezen.
Wat raar dat je ex dat soort dingen tegen jullie kind zegt.
Wordt je daar niet boos van, dat hij dat tegen een kind zegt? Ik vind dat niet oké hoor. Hoe oud is je kind als ik vragen mag?
Mijn ex-man wist zich denk ik geen raad met mij, hij heeft me niet tegen gehouden toen ik aangaf dat ik wilde scheiden. Al snel vond ik een andere woning en ging hier samen met onze dochter wonen. Ik hoopte dat mijn ex-man ons terug zou halen, maar dit gebeurde niet.

Maar goed, dit is ook een hele rare denkwijze.
Wat jullie ook doen, doe het niet via je kind. Blijkbaar zit er al iets in haar hoofd. En dat hoeft helemaal niet iets te zijn wat je ex heeft gezegd.

Als dit dus een issue is, dan zou ik dat zo snel mogelijk met ex bespreken.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 12-06-2020 00:08
25.62% gewijzigd
Luci_Morgenster schreef:
11-06-2020 23:45
Wat raar dat je ex dat soort dingen tegen jullie kind zegt.
En daarom zou ik hem hier op aanspreken. En dan kun je gelijk eventueel vragen of hij jouw niet terug wil.. ;-)
hippie_meisje schreef:
11-06-2020 23:53
Wordt je daar niet boos van, dat hij dat tegen een kind zegt? Ik vind dat niet oké hoor. Hoe oud is je kind als ik vragen mag?
Niet meteen de conclusie trekken dat ex dat tegen kind heeft gezegd.
Kinderen hebben hun eigen beleving In hun wereld met gescheiden ouders en kunnen daarin proberen te sturen.
Wat een communicstieskills zeg, jeetje... Misschien dan nu eens eindelijk tijd voor een normaal, open, eerlijk en goed gesprek? In plaats van die gekke spelletjes.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Ik zou er niet zozeer boos om worden dat ex dit tegen kind gezegd heeft. Er is blijkbaar geen enorme herrie onderling, het kind wordt ook ouder en vangt weleens wat op.
TO, je zult zelf met de billen bloot moeten, want klinkt een beetje (relationeel) passief-agressief. Jij wilde scheiden, ging ergens anders wonen maar hoopte dat hij je terug zou halen. Dat deed hij niet. Niet onbegrijpelijk. Had je niet zelf gezegd dat je wilde scheiden en op een gegeven een andere man?
Wat had hij dan nog moeten doen?
Ik zou met hem in gesprek gaan. Uitleggen waarom je destijds zo deed en wat je daar inmiddels aan verbeterd hebt. En dat je jezelf erop betrapt dat je graag in zijn buurt bent. En of jullie wellicht weer eens om tafel kunnen.
Het is kolder om zijn opmerking naar jullie kind op al dan niet op te vatten als zijn wens dat jullie weer samenkomen. In zoverre ben ik wel met de rest eens dat dat niet de (doorgeef) taak van een kind is.
Het kan zomaar zo zijn dat hij het gezegd heeft omdat hij aanvoelt dat jij hem terug wilt.
Bespreek dat dan met hem als (emotioneel) volwassen mensen en zie geen magische oplossingen voor dingen die je tot nu toe zelf zorgvuldig hebt weggehouden.
Gewoon praten of desnoods een brief schrijven. Wees open en eerlijk.
Dat helpt je het meest.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
CherryBlossom- schreef:
12-06-2020 00:08
En daarom zou ik hem hier op aanspreken. En dan kun je gelijk eventueel vragen of hij jouw niet terug wil.. ;-)

Natuurlijk niet. De opmerking van kind doet helemaal niet terzake, maar is iets waarachter TO zich verschuilt voor de dingen die ze zelf (nog) niet aandurft te bespreken met de juiste persoon. Laat dit topic nou niet verzanden in de discussie of pa wel of niets iets tegen het kind had mogen zeggen of de opmerking uit de eigen beleving van kind komt. Dat is namelijk volstrekt niet relevant of waar het om gaat.
Heb je nu die issues uit het verleden verwerkt?
Dus jullie beiden hebben een nieuwe relatie al jarenlang, begrijp ik dat goed? Ingewikkeld.

En nu wil je terug naar je ex, de vader van je kind.
Mocht je dat willen dan zou je dat toch eens moeten benoemen aan die ex.
Eerst maar eens je kind er buiten houden totdat alle stof is neergedaald.
patchouli_ schreef:
12-06-2020 00:11
Niet meteen de conclusie trekken dat ex dat tegen kind heeft gezegd.
Kinderen hebben hun eigen beleving In hun wereld met gescheiden ouders en kunnen daarin proberen te sturen.
Ik trek die conclusie niet. Het staat er.
Exman wist zich geen raad met je. Dat snap ik wel.
Jij hebt issues maar neemt bewust afstand van je man.
Je wilde scheiden maar 'hij hield je niet tegen'. Kom op zeg, neem zelf verantwoording voor deze beslissing.
Je 'hoopte dat hij je terug kwam halen'. Wat speel jij rare spelletjes. Jij maakt een beslissing die voor drie mensen drastisch is.

Ik denk dat hij heel helder ziet dat je hem nu wel goed genoeg vindt en hij heel verstandig nu de boot afhoudt of op zijn minst de kat uit de boot kijkt. Want je bent als partner niet betrouwbaar en erg wispelturig terwijl hij volgens mij alles rustig en goed voor elkaar heeft. En nu zie je pas wat je weggegooid hebt. Speel open kaart.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
babbeleo schreef:
12-06-2020 00:27
Heb je nu die issues uit het verleden verwerkt?
Dus jullie beiden hebben een nieuwe relatie al jarenlang, begrijp ik dat goed? Ingewikkeld.

En nu wil je terug naar je ex, de vader van je kind.
Mocht je dat willen dan zou je dat toch eens moeten benoemen aan die ex.
Eerst maar eens je kind er buiten houden totdat alle stof is neergedaald.

Daar zeg je wat. Omdat TO over ex man alleen zegt dat hij contact had met iemand (i.e. niet een relatie kreeg) en zij daarop inging op de avances van een andere man, waar ze zich geliefd en mooi bij VOELDE, ga ik er vanuit dat ze beiden geen nieuwe relatie hebben. Is dat wel zo, maakt dat de boel uiteraard complex.
Wij hebben allebei geen relatie. Ik ben aan mezelf gaan werken d.m.v. Therapie en het verwerken van mijn verleden. En niet binnen een paar weken, maar een aantal jaar. Ik ben een opleiding gaan volgen, deze behaald en inmiddels een vaste baan van 32uur.

Dat hier benoemd wordt dat ik wispelturig zou zijn is juist niet waar. Ik ben nu al een aantal jaar alleen, en dit ook bewust zo gehouden. Juist om aan mezelf te werken en te ervaren alleen en zelfstandig te zijn. Daarnaast wil ik deze rust ook voor mijn dochter bewaren.

Dat ze wordt gebruikt in de communicatie is niet waar. Ze wordt idd ouder en merkt op dat vader en moeder goed met elkaar overweg kunnen. Dat heeft ze dan ook benoemd aan mijn ex-man.

Dat ik in gesprek zou moeten gaan met mijn ex-man, is ook het juiste. Dat vind ik spannend! En omdat ik niet echt signalen merk dat ook hij gevoelens heeft, ga ik het gesprek dan maar niet aan.
Bloemmetje1200 schreef:
12-06-2020 07:31
Dat ik in gesprek zou moeten gaan met mijn ex-man, is ook het juiste. Dat vind ik spannend! En omdat ik niet echt signalen merk dat ook hij gevoelens heeft, ga ik het gesprek dan maar niet aan.
Er springen een aantal seinen op groen hoor!
Maar jawel jawel, toch gaan praten met je ex, over vroeger, dat je aan jezelf hebt gewerkt.
Dat het niet aan hem lag dat jullie uit elkaar gingen. Dat hij, in jouw ogen, nog steeds een aantrekkelijke man is waar jij warme gevoelens voor hebt.
Familie/vrienden in onze naaste omgeving hebben tijdens onze scheiding ook bijna allemaal gezegd, jullie komen echt wel bij elkaar terug. Dat de scheiding echt definitief zou worden had bijna niemand verwacht.

Nu denk ik, had ik maar verteld hoe vast ik met mezelf zat. Waren we maar in gesprek gegaan met elkaar. Besefte ik toen maar wat ik had.

Ex-man heeft wel eens tegen vrienden gezegd, eenmaal uit elkaar zal het ook altijd zo blijven. Maar ook dat ik hem terug zou willen. En niet alleen nu, maar ik tijdens periodes dat we helemaal geen contact hadden. Buiten onze dochter om.

Ik zie dan ook geen groene lichtjes🙈
Het nadeel van terug naar je ex is dat het niet mag mislukken. Hoe naar is het voor jullie dochter als ze een tweede keer door een scheiding heen moet. Nu hebben jullie een fijne onderlinge band, dat kan goed voorbij zijn als de verwachtingen over een relatie niet uitkomen.

Dat neemt niet weg dat je hier best een gesprek met je ex over kunt hebben. Ik denk dat je dat niet af hoeft te laten hangen van groene lichtjes. je passieve houding heeft je eerder ook niet geholpen. Door het op tafel te gooien kom je hopelijk uit de fantasie naar de realiteit. Dat schept vaak veel duidelijkheid.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Als je hier nu niet het gesprek met je ex over kan aangaan dan zie ik geen kans van slagen

Ik geloof best dat je gegroeid bent hoor maar dan ga je geen topic op viva maar dan ga je koffie met m drinken en dan zeg je

B: Leen, ik denk dat ik weer gevoelens voor je krijg

Leen: Joh rot op! Hoezo dan?

B: Nou ja je voelt toch als een soort lotsbestemming.

Leen: In normaal nederlands alsjeblieft?

B: Ik heb je volgens mij jarenlang weggeduwd en daarna gehoopt dat je me terug zou halen. Dat was nogal kinderlijk daarom wil ik hier nu op een volwassen manier over praten.
Wat ik in mijn kinderjaren heb meegemaakt, wil ik op dit forum niks over kwijt. Maar ik kan wel zeggen dat ik mezelf heel erg dankbaar ben dat ik hulp heb gezocht. Zonder deze hulp stond ik nu niet waar ik nu in het leven sta.

En na deze therapie ben ik zeker gaan nadenken over onze relatie, de scheiding en dat ik zeker dingen verkeerd heb aangepakt. Als ik dit terug kon draaien zou ik dat doen. Maar dat kan helaas niet.

En idd het contact is nu goed, voor onze dochter ontzettend belangrijk. Dat zou ik voor haar ook zeker niet willen verpesten. Wij kunnen als ouders samen in een ruimte zitten, bij elkaar op bezoek gaan en dat het gezellig is. Daar ben ik heel erg dankbaar voor. En misschien is het ook wel beter dat ik met deze band tevreden moet zijn. Want ten koste van mijn dochter wil ik dat zeker niet.
Zoals ik het lees heb je het gevoel dat alles je maar overkomt en dat hij je had moeten redden? (Los van de problemen in je jeugd).

Jij nam hem niet in vertrouwen over je verleden.
Jij nam afstand van hem.
Jij wilde scheiden.
Jij verhuisde met dochter.
Jij ging niet terug toen je wel wilde.
Jij ging een relatie aan met iemand anders om verkeerde redenen.
Jij praat nog steeds niet over wat je echt wilt.
Jij stopt weer je gevoel weg.
Jeetje, ja, inderdaad: hadden jullie maar gepraat! En ga NU eens praten dan, als je met IEMAND moet kunnen praten is hij het toch? Kom op. Eventueel onder leiding van een professional als dat nodig is, maar DOE iets.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Bloemmetje1200 schreef:
12-06-2020 07:31
Dat hier benoemd wordt dat ik wispelturig zou zijn is juist niet waar. Ik ben nu al een aantal jaar alleen, en dit ook bewust zo gehouden. Juist om aan mezelf te werken en te ervaren alleen en zelfstandig te zijn. Daarnaast wil ik deze rust ook voor mijn dochter bewaren.
Dat ze wordt gebruikt in de communicatie is niet waar. Ze wordt idd ouder en merkt op dat vader en moeder goed met elkaar overweg kunnen. Dat heeft ze dan ook benoemd aan mijn ex-man.
En straks bedenk je dat een relatie met hem toch niet is wat je had gedacht en dan vlucht je weer. Want jij bent dan misschien wel veranderd maar hij viel ooit voor kanten van jou zoals je toen was. Jij was degene die wilde scheiden, niet hij. Gun hem iemand die helemaal voor hem gaat en je dochter twee ouders die in pais en vree met elkaar omgaan en wek geen verwachtingen bij haar.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Ik gun mijn ex-man alle liefde van de wereld. Ook als dit niet met mij zou zijn. Hij heeft ook een andere relatie gehad, dat is mis gegaan. Hij is nu ook al jaren alleen. Mijn gedachten en gevoelens denken veel aan mijn ex-man. En dit is niet zomaar even een opleving. Als ik heel eerlijk naar mezelf kijk, zijn deze gevoelens altijd gebleven en nooit weg geweest.

Ik heb zeker spijt van hoe ik de situatie heb aangepakt.
Begrijp ik nou goed dat jij aankondigde te willen scheiden in de hoop dat hij je tegenhield? En dat je vervolgens gekrenkt was toen hij een ander had?

Wat een spelletjes zeg. Ik zou je kind meer gunnen dan ouders die spelletjes spelen en niet gewoon communiceren over hun wensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven