Geen openheid over zijn ex
vrijdag 12 juni 2020 om 13:50
Hi,
Veel gelezen hier op het forum en nu heb ik wat anonieme meningen nodig
Sinds twee jaar heb ik een relatie. Zijn vorige relatie was nog maar heel kort over toen wij wat kregen. Zij heeft het er moeilijk mee, wilde nooit weg van hem.
Nu hebben ze samen een koophuis, zijn Coachingspraktijk zit in het huis.
Ze hebben besloten hun koophuis te behouden. Hij zegt vanwege zijn praktijk daar.
Nu vindt hij het lastig dat zij zich er zo slecht over voelt dat wij een relatie hebben. Hij maakt zich zorgen over haar. Het contact tussen hun is er natuurlijk nog steeds, sowieso vanwege hun huis. Ze appen regelmatig. Waarover hun gesprekken gaan krijg ik niet te horen.
Het zit me dwars. Me dunkt dat je op een bepaald moment toch klaar wilt zijn? Het voelt niet ok.
Overdrijf ik?
Veel gelezen hier op het forum en nu heb ik wat anonieme meningen nodig

Sinds twee jaar heb ik een relatie. Zijn vorige relatie was nog maar heel kort over toen wij wat kregen. Zij heeft het er moeilijk mee, wilde nooit weg van hem.
Nu hebben ze samen een koophuis, zijn Coachingspraktijk zit in het huis.
Ze hebben besloten hun koophuis te behouden. Hij zegt vanwege zijn praktijk daar.
Nu vindt hij het lastig dat zij zich er zo slecht over voelt dat wij een relatie hebben. Hij maakt zich zorgen over haar. Het contact tussen hun is er natuurlijk nog steeds, sowieso vanwege hun huis. Ze appen regelmatig. Waarover hun gesprekken gaan krijg ik niet te horen.
Het zit me dwars. Me dunkt dat je op een bepaald moment toch klaar wilt zijn? Het voelt niet ok.
Overdrijf ik?
anoniem_398841 wijzigde dit bericht op 20-06-2020 17:59
Reden: Duidelijkheid
Reden: Duidelijkheid
42.42% gewijzigd

vrijdag 12 juni 2020 om 14:02
Het komt op mij over alsof hij en zij er nog niet klaar mee zijn. Anders wil je niets liever dan zsm alles afhandelen en afronden en steek je energie in maken van toekomstplannen met je nieuwe verkering. Hij vertelt ook niks over hun contact. Je zou denken dat hij je wil geruststellen en als er niks meer is behalve praktische zaken dan kun je dit delen. Dit zou mii ook niet lekker zitten.
Hebben ze kinderen waardoor contact nodig is?
Hebben ze kinderen waardoor contact nodig is?

vrijdag 12 juni 2020 om 14:06
Ik begrijp wel dat hij de praktijk wil houden. Het is lastig om zo’n zelfde praktijk te verhuizen, en zeker om het betaalbaar te houden in de randstad. Maar ik begrijp jouw opmerking ook, makkelijk vind ik het dan ook niet. Best wel heel moeilijk zelfs.
Het is over tussen ze, in elk geval officieel. Dat weet ik zeker.
anoniem_398841 wijzigde dit bericht op 12-06-2020 21:51
7.78% gewijzigd

vrijdag 12 juni 2020 om 14:13
Dan kon hij haar nog steeds uitkopen oid.Timetoshare schreef: ↑12-06-2020 14:06Ik begrijp wel dat hij de praktijk wil houden. Het is lastig om zo’n zelfde praktijk te verhuizen, en zeker om het betaalbaar te houden in de Randstad. Hij heeft er ook hard voor gewerkt om dat daar op te bouwen. Maar begrijp jouw opmerking ook, makkelijk vind ik het dan ook niet.
Het is over tussen ze, in elk geval officieel. Dat weet ik zeker.
Gut, ik heb ook weleens iets gehad met n man die nog zo'n intens contact had met z'n ex. Na lange duur zat het me zo hoog, dat wanneer hij nog eens zei dat er niks tussen hen was, ik "jammer hé?" gereageerd heb. Ik vind niet dat je overdrijft, TO.
leeg

vrijdag 12 juni 2020 om 14:15
Ook een goede vraag. Als hij echt niks te verbergen heeft, kan hij je die appjes wel laten lezen.

vrijdag 12 juni 2020 om 14:17
Met zijn drieen om tafel en de roze olifant gewoon benoemen.
Zij wil er blijven wonen, hij wil er zijn praktijk blijven houden en jij wil een relatie met hem behouden. Zo moeilijk moet dat in principe niet zijn. En anders kunnen jullie aan huizenruil doen, zij in jullie huis, jullie daar. Woont hij weer met een praktijk aan huis.
Maar zo doormodderen gaat voor ellende zorgen.
Zij wil er blijven wonen, hij wil er zijn praktijk blijven houden en jij wil een relatie met hem behouden. Zo moeilijk moet dat in principe niet zijn. En anders kunnen jullie aan huizenruil doen, zij in jullie huis, jullie daar. Woont hij weer met een praktijk aan huis.
Maar zo doormodderen gaat voor ellende zorgen.

vrijdag 12 juni 2020 om 14:32
Ik zou hier heel erg snel klaar mee zijn eigenlijk. Contact met ex is prima, maar het bij jou weghouden en het stiekeme gedoe, dat is toch niet wat je wil in een relatie dunkt me. Jouw vertrouwen naar hem toe wankelt al, anders zou je dit topic niet openen.
Als jij al benoemd hebt dat het je dwars zit en dat je je er niet prettig bij voelt zonder dat hij hier iets mee heeft gedaan, dan zou ik het laten voor wat het is. Genoeg andere leuke mannen zonder dit rare gedrag.
Als jij al benoemd hebt dat het je dwars zit en dat je je er niet prettig bij voelt zonder dat hij hier iets mee heeft gedaan, dan zou ik het laten voor wat het is. Genoeg andere leuke mannen zonder dit rare gedrag.
vrijdag 12 juni 2020 om 14:32
Een man van (in de) veertig die niet open en eerlijk met jou wil praten over zijn verstandhouding/relatie met zijn ex. Naast het feit dat dat ongelooflijk kinderachtig is, zou ik het ook niet vertrouwen, nee.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
vrijdag 12 juni 2020 om 14:51
Ik zou hier geen zin in hebben. Zijn loyaliteit ligt bij haar, niet bij jou. Na de relatie samen een koophuis behouden lijkt me al niet zo handig maar zou kunnen als je er allebei volledig klaar mee bent en het heel zakelijk kunt zien. Zij kan dat overduidelijk niet, dus dan lijkt het mij dat je gewoon concludeert dat het geen haalbare kaart is.
Wil hij serieus nog jaren op eieren lopen?
Dan heb je geen kinderen samen waardoor je met je ex verbonden blijft, ga je jezelf dit aandoen.
Wil hij serieus nog jaren op eieren lopen?
Dan heb je geen kinderen samen waardoor je met je ex verbonden blijft, ga je jezelf dit aandoen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 12 juni 2020 om 14:53
Ik snap wel dat vriend het allemaal niet deelt. Waarschijnlijk is ex nog verliefd op hem en deelt zij haar gevoelens, problemen of andere persoonlijke zaken met hem, dan wil je dat privé houden en niet dat het gedeeld wordt met de nieuwe lover.
Het kan zijn dat je vriend geen relatie meer wil met ex, maar haar nog wel respecteert en een goede band wil houden.
Het kan zijn dat je vriend geen relatie meer wil met ex, maar haar nog wel respecteert en een goede band wil houden.
vrijdag 12 juni 2020 om 14:53
vrijdag 12 juni 2020 om 14:55
Dan moet hij helemaal zijn mond erover houden. Waarom moet hij dan zo nodig delen dat zij zoveel moeite heeft met hun relatie en dat hij dat lastig vindt? Daarmee veroorzaakt hij alleen maar veel onrust bij zijn vriendin - die zich er dan vervolgens verder niet mee mag bemoeien. Zo werkt het toch niet?essychan schreef: ↑12-06-2020 14:53Ik snap wel dat vriend het allemaal niet deelt. Waarschijnlijk is ex nog verliefd op hem en deelt zij haar gevoelens, problemen of andere persoonlijke zaken met hem, dan wil je dat privé houden en niet dat het gedeeld wordt met de nieuwe lover.
Don't waste your time on jealousy,
vrijdag 12 juni 2020 om 14:59
Dit is echt zo'n situatie waarin je (hij) het niet goed kàn doen. Jij vind het onprettig dat hij appt met haar. Als hij het doet waar je bij bent is hij een ongevoelige hork die geen rekening houdt met jouw gevoelens, als hij het doet wanneer je er niet bij bent is het een stiekemerd die achter je rug om appt.
Als jullie daadwerkelijk samen willen wonen is het dan geen optie haar uit te kopen en zelf bij de praktijk te gaan wonen?
Als jullie daadwerkelijk samen willen wonen is het dan geen optie haar uit te kopen en zelf bij de praktijk te gaan wonen?
vrijdag 12 juni 2020 om 15:03
Denk dat het zoiets is: door het vele contact komt zij niet los van hem en hij op zijn beurt niet van haar. Van zijn kant eerder uit medelijden, schuldgevoel. Uiteraard hebben zij dagelijks geen praktische dingen te bespreken en zijn de appjes persoonlijk waardoor hij die niet met je deelt.
Geen verwijt, heb zelf ook al die fout gemaakt maar dat krijg je wanneer je een relatie begint met iemand die nog met één been in zijn vorige relatie zit.
Geen verwijt, heb zelf ook al die fout gemaakt maar dat krijg je wanneer je een relatie begint met iemand die nog met één been in zijn vorige relatie zit.