Uit elkaar gegroeid

11-06-2020 23:10 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik sta op het punt om mijn relatie van 10 jaar te verbreken.
We leven te veel langs elkaar heen, zijn uit elkaar gegroeid en leven al meerdere jaren meer als huisgenoten samen dan 2 mensen die een relatie samen hebben. Sex is ook al langere tijd niet meer aan de orde...

We hebben al verschillende lijmpogingen gedaan de afgelopen jaren maar dat werkt dan 1 a 2 maanden en daarna belanden we weer in dezelfde patronen.
Beide lijken we er toch niet 100% voor te willen gaan maar dat spreken we niet uit naar elkaar maar ik voel het en eerlijk gezegd zou het voor mij echt een opluchting zijn als ik een punt kan zetten achter de relatie en voor mij eigen geluk te kiezen.

Toch denk ik niet dat hij verwacht dat ik nu de relatie wil verbreken en dat beangstigd mij wel om het hem te vertellen.

Heeft er iemand tips hoe ik dit nieuws het beste kan brengen?
Ik wil ook niet in de verleiding komen om het nog een (hopeloze) kans te geven.
Het is net of ik mijn eigen topic lees... ik zit namelijk op hetzelfde punt. Voor mezelf de keuze gemaakt, nu nog de stap daadwerkelijk zetten om het af te ronden. Ik vind dat ook erg lastig, dus ik begrijp precies je struggle.

Heel veel sterkte!
Hugzhugz schreef:
12-06-2020 11:26
Volgens mij is het doodnormaal dat je een relatie van ruim 10 jaar niet zomaar beëindigd zonder er over na te denken en voor hem te denken. Je hebt immers 10 jaar lief en leed gedeeld.
Volgens mij houd ik niemand aan het lijntje en als ik dat wel doe dan ben ik juist serieus bezig om dat lijntje door te breken.
Daar heb je een punt. Maar wat wil je anders horen? Blijf bij hem ook al ben je niet gelukkig?
Schatkaart schreef:
12-06-2020 16:59
Daar heb je een punt. Maar wat wil je anders horen? Blijf bij hem ook al ben je niet gelukkig?
Nee dat laatste is geen optie meer voor mij. Maar ik vind het kort door de bocht hoe zij reageerde.
l2l89 schreef:
12-06-2020 12:38
Het is net of ik mijn eigen topic lees... ik zit namelijk op hetzelfde punt. Voor mezelf de keuze gemaakt, nu nog de stap daadwerkelijk zetten om het af te ronden. Ik vind dat ook erg lastig, dus ik begrijp precies je struggle.

Heel veel sterkte!
Ik heb jouw topic net even gelezen.
Jeetje ik herken ook zoveel in jouw topic alleen dan dat wij naast verschil in kinderwens op bijna alle vlakken uit elkaar zijn gegroeid en voor mij de koek op is.
De keus staat bij mij ook vast alleen net als jij ben ik een pleaser en mijzelf op 1 zetten is soms nog moeilijk waardoor het slecht nieuws gesprek voeren ook echt moeilijk is.

Heb jij het al aangedurfd?
Hugzhugz schreef:
12-06-2020 18:29
Nee dat laatste is geen optie meer voor mij. Maar ik vind het kort door de bocht hoe zij reageerde.
Ja, oké, maar ik denk dat je nu genoeg goedbedoelde adviezen hebt gehad? Je weet wat je moet doen. Ga ervoor.
Hugzhugz schreef:
12-06-2020 10:47
Soms wou ik dat het makkelijker was dat hij vreemd was gegaan ofzo. Klinkt zo raar maar dat maakt het net iets makkelijker.
Uhm, nou nee, dat denk ik niet.
Wat ontzettend herkenbaar, ik heb er ongeveer 2 jaar over gedaan om uiteindelijk de knoop door te hakken (na 12 jaar relatie met doodgoeie vent) Ook zo vaak gehoopt dat er een èchte reden zou ontstaan, continu ruzie, een verliefdheid, vreemdgaan of iets anders ergs waarom ik wel weg zou moeten gaan.
Steeds weer smoezen verzinnen waarom ik het uit zou moeten stellen. 6 jaar geleden knoop doorgehakt, 2 jaar schuldgevoelens maar uiteindelijk weet ik zeker dat ik voor ons beiden de allerbeste beslissing heb genomen. Vorig jaar heeft ex dit eindelijk ook hardop tegen mij kunnen zeggen.
Hij zei letterlijk ik ben blij dat jij tenminste de ballen had om het te doen...duurde even, maar toch...hij voelde ook echt wel dat er iets niet klopte. Dat zal bij jullie ook het geval zijn.
Veel sterkte, het is niet makkelijk al het vertrouwde, de vriendschap te moeten laten gaan
Hugzhugz schreef:
12-06-2020 18:54
Ik heb jouw topic net even gelezen.
Jeetje ik herken ook zoveel in jouw topic alleen dan dat wij naast verschil in kinderwens op bijna alle vlakken uit elkaar zijn gegroeid en voor mij de koek op is.
De keus staat bij mij ook vast alleen net als jij ben ik een pleaser en mijzelf op 1 zetten is soms nog moeilijk waardoor het slecht nieuws gesprek voeren ook echt moeilijk is.

Heb jij het al aangedurfd?
Nog niet, ook al wil ik het wel graag afsluiten. Waar ik mee zit is dat we elkaar al 4 weken niet gezien hebben, ook bijna geen contact hebben gehad. En ik weet niet zo goed hoe ik nu moet initiëren om het gesprek aan te gaan. Ik voel me echt ontzettend laf ook wat dat betreft. Het enige dat volgens mij nodig is is een “zullen we binnenkort even praten?”, maar het is zo moeilijk om daadwerkelijk de stap te zetten. En ik weet dat hij dat verdient en dat het moet, maar ik vind het doodeng.
l2l89 schreef:
13-06-2020 00:41
Nog niet, ook al wil ik het wel graag afsluiten. Waar ik mee zit is dat we elkaar al 4 weken niet gezien hebben, ook bijna geen contact hebben gehad. En ik weet niet zo goed hoe ik nu moet initiëren om het gesprek aan te gaan. Ik voel me echt ontzettend laf ook wat dat betreft. Het enige dat volgens mij nodig is is een “zullen we binnenkort even praten?”, maar het is zo moeilijk om daadwerkelijk de stap te zetten. En ik weet dat hij dat verdient en dat het moet, maar ik vind het doodeng.
Als jij het nu uitmaakt met mijn vriend en ik met die van jou.
#justkidding
l2l89 schreef:
13-06-2020 00:41
En je vriend heeft nu totaal niet door dat er iets is, aangezien jullie 4 weken geen contact hebben gehad.

Voor jullie beide: als je achter je keuze staat dat je er een punt achter zet: doe. het. dan. Hoe langer je ermee wacht (en jullie wachten al lang), hoe moeilijker het wordt. Het is niet leuk om te doen: nu niet, morgen niet, overmorgen niet, dus doe het zo snel mogelijk, dan ben je er van af. Echt. Been there, done that.
schatkaart wijzigde dit bericht op 14-06-2020 21:21
19.38% gewijzigd
Natuurlijk wel, ik ben al een tijd niet meer thuis.

Ik wilde eerst even afstand en rust in mijn hoofd om dingen op een rijtje te zetten en heeeel goed na te denken over mijn leven. Dat is niet een beslissing die ik in een avond neem...

Dus ja, hij is zeker op de hoogte.
l2l89 schreef:
14-06-2020 21:19
Natuurlijk wel, ik ben al een tijd niet meer thuis.

Ik wilde eerst even afstand en rust in mijn hoofd om dingen op een rijtje te zetten en heeeel goed na te denken over mijn leven. Dat is niet een beslissing die ik in een avond neem...

Dus ja, hij is zeker op de hoogte.
Oké, maar je bent er nu achter?
Schatkaart schreef:
14-06-2020 21:24
Oké, maar je bent er nu achter?

Ik heb een beslissing voor mezelf genomen idd, nu moet ik dus de stap nog zetten om weer contact te zoeken en door die hele zure appel heen te bijten.. en daar zie ik behoorlijk tegenop. En zoals ik hierboven ergens al eerder zei, ik moet dat wel gaan doen en niet te lang uitstellen, want dat verdient hij niet. :(
l2l89 schreef:
14-06-2020 21:53
Ik heb een beslissing voor mezelf genomen idd, nu moet ik dus de stap nog zetten om weer contact te zoeken en door die hele zure appel heen te bijten.. en daar zie ik behoorlijk tegenop. En zoals ik hierboven ergens al eerder zei, ik moet dat wel gaan doen en niet te lang uitstellen, want dat verdient hij niet. :(
Precies!
l2l89 schreef:
14-06-2020 21:53
Vooral die laatste woorden. Hij zit maar te wachten op je verdict terwijl jij het al weet en uit de relatie bent gestapt.
Attraverso schreef:
15-06-2020 06:17
Vooral die laatste woorden. Hij zit maar te wachten op je verdict terwijl jij het al weet en uit de relatie bent gestapt.
Dat dus. Been there, done that. Mijn ex man wist al lang dat hij wilde scheiden, maar deed alsof hij er nog serieus over nadacht en alsof hij een serieuze poging deed om ons huwelijk weer op de rit te krijgen. Hij was te laf om zelf te zeggen dat hij wilde scheiden, dat mocht ik raden waarna hij het beaamde. Zo kwetsend. Als je weg wil, ga dan, en laat je vriend niet zo bungelen tussen hoop en vrees.
Wat ik wel weet is dat hoe langer je het uitstelt, hoe lastiger het wordt.

Ik ben het wel eens met de suggestie om te zeggen: “we moeten even praten”

Dan weet hij ook gelijk dat er slecht nieuws volgt en kan je niet meer terug.
YagaBaba schreef:
15-06-2020 08:19
Dat dus. Been there, done that. Mijn ex man wist al lang dat hij wilde scheiden, maar deed alsof hij er nog serieus over nadacht en alsof hij een serieuze poging deed om ons huwelijk weer op de rit te krijgen. Hij was te laf om zelf te zeggen dat hij wilde scheiden, dat mocht ik raden waarna hij het beaamde. Zo kwetsend. Als je weg wil, ga dan, en laat je vriend niet zo bungelen tussen hoop en vrees.
Dit is dus de andere kant van jullie verhaal, TO en l2l89. Is dat wat jullie willen?
Er is niet voor niets het spreekwoord: "zachte heelmeesters maken stinkende wonden".

Uiteindelijk hou je niet alleen hem, maar vooral jezelf voor de gek. Helemaal omdat jij zeker weet dat het NU echt klaar is.

Wees gewoon eerlijk dat je een gesprek wilt hebben, en plan hier de ruimte voor in.

Maak in het gesprek ook gelijk duidelijke afspraken over hoe nu verder (woning/verdeling inboedel e.d., of iig wanneer jullie dit gaan regelen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven