Veel verdriet

16-06-2020 20:39 32 berichten
Mijn man en ik zijn uit elkaar aan het groeien.
We hebben 2 kinderen. Mijn man wilde nog proberen voor nog een kindje misschien zou het deze keer een jongen zijn.
Ik wil absoluut geen kinderen meer ik vind 2 meer dan genoeg.
We hebben hier geen familie dus al de zorg voor de baby zou op mij vallen. Zijn geld is zijn geld hij betaalt hypotheek en boodschappen. Ik betaal voor kinderopvang , kleren voor de kinderen etc, nog een baby betekent meer kosten voor mij.
Bovendien ik heb vorige jaar een angststoornis ontwikkeld. Heb therapie gehad en dat gaat nu goed. Alle zwangerschap kwiltjes zouden alleen mij angstig maken.
Ik ben al 1 jaar gestopt met anticonceptie de bijwerkingen was 1 van de redenen ik een angststoornis ontwikkelde.
Ik heb totaal geen zin in sex meer omdat ik bang ben om zwanger te worden. Elke keer voelt het als verkrachting. Man wil dat ik anti conceptie ga gebruik hij vindt condooms niet fijn. Ik voel me erg down en depressief en wil graag hulp zoeken voor ons allebei maar weet niet waar.
Alle reacties Link kopieren
Hoe wereldvreemd ben jij?
Nog nooit van relatie therapie, maatschappelijk werk of de huisarts gehoord?
Als je alleen wilt weten waar je terecht moet dan is het enige antwoord de huisarts en morgenvroeg gelijk een afspraak plannen.
Deze OP meenemen als je niet weet wat je wilt zeggen en een doorverwijzing vragen naar de POH-GGZ (praktijk ondersteuning huisarts, kan meestal in de praktijk van de huisarts zelf).
Ik zou daar niet langer mee wachten. Teveel problemen in jezelf in je relatie.
Je zegt trouwens dat je al therapie gehad hebt. Als het goed is, is dat ook via de huisarts gegaan. Kan je die therapie weer oppakken?
Zijn geld is zijn geld en jij moet meer betalen als er nog een baby komt? En sex voelt als een verkrachting?

Dat klinkt echt niet goed. o_o
Zijn geld is zijn geld
Seks voelt als verkrachting
Jij bent depressief en hebt een angststoornis
Alle zorg voor de baby komt op jou neer

Vrouw, ik weet niet eens waar ik moet beginnen! Ik zou in ieder geval als ik jou was nu geen baby krijgen, veel te veel aan de hand. Als je van een soort anticonceptie bijwerkingen kreeg zijn er toch nog andere opties? Een koperspiraaltje?
Hoezo groeien jullie uit elkaar? Zijn jullie getrouwd?
Waarom zorgt hij niet voor zijn kind en waarom delen jullie geld en zorg niet? Werk jij?
Waarom voelt seks als een verkrachting en waarom heb je het dan?
Verkrachting? Snel terug in therapie. Dit is echt niet gezond. Je werkt jezelf nu echt in een diepe put met dit soort gedachtekronkels. Ik denk dat je overschat hoe “ goed” het met je gaat.

Zeg eerlijk tegen je man dat het niet goed met je gaat en dat je absoluut geen kinderen wil in deze staat. Je klinkt heel ongelukkig.
sugarmiss schreef:
16-06-2020 21:40
Wat een nare veroordelende eerste reactie. Als je in zo'n nare situatie zit, is het toch niet gek dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Dat gezegd hebbende, misschien is naar de huisarts wel een goede eerste stap. Al is het maar om je voor te laten lichten over anticonceptie, want nu zwanger worden wil jij niet en dat lijkt me ook zeker niet verstandig.
-Helena- schreef:
16-06-2020 22:08
Wat een nare veroordelende eerste reactie. Als je in zo'n nare situatie zit, is het toch niet gek dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Dat gezegd hebbende, misschien is naar de huisarts wel een goede eerste stap. Al is het maar om je voor te laten lichten over anticonceptie, want nu zwanger worden wil jij niet en dat lijkt me ook zeker niet verstandig.
Naja, huisarts is ook wel iets van TO zelf kan bedenken. Al kan ik me voorstellen dat het probleem zo groot is dat ze niks meer kan overzien.
Hele zorgwekkende situatie en ik hoop dat TO ook echt de stap naar de huisarts gaat ondernemen.

TO: heb je iemand in je omgeving waar je mee kan praten hierover?
Je man klinkt erg egocentrisch.

Hij wil nog een kind want hij wil graag een jongen. :wtf:
Hij wil geen condooms gebruiken want dat vindt hij niet fijn.

Waarom luistert hij niet naar wat jij wil? Een relatie is toch samen besluiten nemen en niet dingen doordrammen van een kant.
Wat een lul. Kun je niet tegen hem op?
Zoveel issues hier in een post, ik weet als buitenstaander niet eens waar te beginnen!
Sowieso maar even geen sex meer. Ik zie zoveel alarmbellen. Schakel alsjeblieft professionele hulp in, dit is veel meer dan vreemden op een forum je mee kunnen helpen
Dit klinkt mee als een kooi dan als een relatie.
Wat een berg issues in zo'n relatief korte post.
S-Groot schreef:
16-06-2020 23:34
Wat een berg issues in zo'n relatief korte post.
Weer eens wat anders ;)
rozadefloza schreef:
16-06-2020 21:43
Als je alleen wilt weten waar je terecht moet dan is het enige antwoord de huisarts en morgenvroeg gelijk een afspraak plannen.
Deze OP meenemen als je niet weet wat je wilt zeggen en een doorverwijzing vragen naar de POH-GGZ (praktijk ondersteuning huisarts, kan meestal in de praktijk van de huisarts zelf).
Ik zou daar niet langer mee wachten. Teveel problemen in jezelf in je relatie.
Dit, doen hoor. Sterkte
pluk de nacht
Ik denk dat sterlisatie voor jou sowieso interessant is. En mannen die graag een zoon willen op deze manier..... Misschien moet je je man ook weg laten halen....
sugarmiss schreef:
Waarom geef jij altijd arrogante cynische antwoorden? Is je leven zo sneu dat je daar nood aan hebt? :sun:
sugarmiss schreef:
Nou lekker aardig ben jij tegen iemand die zich al rot voelt🙄

Erg vervelende situatie TO, hopelijk komt er snel weer een tijd in je leven waarin jij je beter gaat voelen of dat dan nu met of zonder je man is dat moet je voor jezelf uitmaken.

en als je hulp nodig hebt op een bepaald punt in je leven is dat ook helemaal niet erg. Het geeft je misschien weer nieuwe inzichten en dat kan fijn zijn als dat je het zelf even allemaal niet meer weet.
Als seks voelt als een verkrachting, is het een verkrachting.

Bel veilig thuis, gewoon om eens te praten. Het nummer is 0800-2000.

Sterkte :hug:
Pandax schreef:
17-06-2020 05:37
Als seks voelt als een verkrachting, is het een verkrachting.

Bel veilig thuis, gewoon om eens te praten. Het nummer is 0800-2000.

Sterkte :hug:
Dat is echt zo enorm bekrompen wat je nu zegt. Als haar man helemaal geen besef heeft van haar weerstand of afkeer, en zij er mee instemt om seks te hebben en niet communiceert, dan kun je dat moeilijk een verkrachting noemen. Doe toch normaal. Wie weet speelt die allemaal in haar hoofd. Wij liggen er niet naast. Moet alles tegenwoordig zo dramatisch worden behandeld?

Dat hij niet van condooms houdt en dat aangeeft maakt hem nog geen verkrachter.
Woorden hebben betekenis, en daar moet je heel voorzichtig mee zijn.

Wtf
De intentie van de verkrachter is niet relevant als het gaat om het aanmerken van seks als verkrachting. Als zij iedere keer als ze seks heeft het gevoel heeft dat ze verkracht wordt, dan wordt ze verkracht. Of haar partner het goed bedoelt of niet, doet daarin helemaal niet ter zake. Of ze over het gevoel communiceert doet ook niet ter zake. Dat ze de seks zo voelt is heel erg verkeerd, veilig thuis kan haar daarbij helpen.

Lieve TO, bel ze :hug:
En trouwens, zij wil geen anticonceptie, en hij geen condooms. Dan kan ze altijd nog voor genoeg alternatieven kiezen zoals een spiraal, of sterilisatie. Als je dan zo bang bent om zwanger te worden dat je jezelf aanpraat dat het als verkrachting voelt (omdat het idee van zwangerschap jouw afkeert) dan heb je een mentaal probleem hoor. Dat maakt het nog echt geen verkrachting. Das gewoon idioot.

Dat ze hulp nodig heeft is duidelijk. Maar veilig thuis? Leuk voor je man ook, die gewoon denkt intiem te zijn binnen in zijn huwelijk, en nergens wat van weet.

En als praten geen optie voor haar is, dan is dat niet zijn schuld. Hij kan het niet ruiken, wat er allemaal in haar omgaat. Ze zegt stabiel te zijn, maar dat blijkt dus helemaal niet zo. En misschien denkt man ook wel dat het prima gaat. Wij lezen hier ook maar 1 kant. Wie weet valt man steil achterover wanneer hij dit leest.
Iemand vertellen dat de verkrachting die ze op regelmatige basis ervaart een mentaal probleem is, is niet alleen een ontkenning van de ernst van deze specifieke situatie, het is het vergoeilijken van ongewenste seks. Ze wil dit niet, het gebeurt toch. Dat is verkeerd.

TO, bel veilig thuis.
Luci_Morgenster schreef:
16-06-2020 21:46
Zijn geld is zijn geld en jij moet meer betalen als er nog een baby komt? En sex voelt als een verkrachting?

Dat klinkt echt niet goed. o_o
Mijn geld is ook mijn geld hoor, en mijn man heeft ook gewoon zijn eigen geld. Moet de vrouw weer op de man zijn zak teren? Hallo 1950. En betalen voor de kinderen doe je samen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven