Grootste irritaties Social Media?
dinsdag 9 juni 2020 om 16:51
Hallo viva'ers!
Ik vroeg me ineens af. Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat... Momenteel ontkom je er haast niet aan. Bijna iedereen heeft wel een account op Social Media.
Momenteel gebruik ik zelf Facebook en Instagram. In het begin vooral Facebook, maar momenteel steeds vaker Instagram. En ja, ik heb tijden dat ik best wel verslaafd ben aan Social Media. Dat ik uren kan scrollen en scrollen. Het leuke van Social Media vind ik vooral om op de hoogte te blijven wat mijn naasten, maar ook bijvoorbeeld oud klasgenoten en (oude) vrienden en kennissen zoal doen. Mijn Social Media is niet megagroot als je het hebt over volgers of vrienden. Alleen mensen die ik echt ken of heb gekend en ook leuke herinneringen aan/mee heb.
Maar hoe leuk Social Media vaak ook is, hoe irritant het soms ook kan zijn. Wat zijn jullie grootste Social Media irritaties?
Ik vroeg me ineens af. Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat... Momenteel ontkom je er haast niet aan. Bijna iedereen heeft wel een account op Social Media.
Momenteel gebruik ik zelf Facebook en Instagram. In het begin vooral Facebook, maar momenteel steeds vaker Instagram. En ja, ik heb tijden dat ik best wel verslaafd ben aan Social Media. Dat ik uren kan scrollen en scrollen. Het leuke van Social Media vind ik vooral om op de hoogte te blijven wat mijn naasten, maar ook bijvoorbeeld oud klasgenoten en (oude) vrienden en kennissen zoal doen. Mijn Social Media is niet megagroot als je het hebt over volgers of vrienden. Alleen mensen die ik echt ken of heb gekend en ook leuke herinneringen aan/mee heb.
Maar hoe leuk Social Media vaak ook is, hoe irritant het soms ook kan zijn. Wat zijn jullie grootste Social Media irritaties?

woensdag 10 juni 2020 om 21:25
Dat snappen wij ook niet. Het zijn echt pure screens van wat er op internet door die personen is gezet. Dan wordt het bv. naar het verpleeghuis waarin iemands tante werkt (ook echt aan diegene gericht) gestuurd en begrijpt diegene ook niet wat die ermee moet.
woensdag 10 juni 2020 om 21:27
Jeetje, dan zit er ook echt een steekje los.

woensdag 10 juni 2020 om 21:31
Vriendinnen van mij hebben het er regelmatig over omdat het al een tijd gebeurt. Maar wij begrijpen geen van allen waarom diegene (of diegenen) dit doet. Het gebeurt ook niet alleen in onze vriendengroep want wij horen het ook van anderen en een iemand had op werk dat daar meerdere personen op een dag hetzelfde binnenkregen.
In ieder geval wil ik er zelf niet bij betrokken zijn en heb ik daarom mijn sociale media profielen nu allemaal offline gehaald. Zodat die niet uitgeprint per post naar iemand die ik ken worden gestuurd of dat iemand ervan af haalt waar ik werk en ik daar dit soort post krijg...
woensdag 10 juni 2020 om 21:34
Dus je weet niet wie dit doet? En het gebeurt bij meerdere mensen?ItaZwei schreef: ↑10-06-2020 21:31Vriendinnen van mij hebben het er regelmatig over omdat het al een tijd gebeurt. Maar wij begrijpen geen van allen waarom diegene (of diegenen) dit doet. Het gebeurt ook niet alleen in onze vriendengroep want wij horen het ook van anderen en een iemand had op werk dat daar meerdere personen op een dag hetzelfde binnenkregen.
In ieder geval wil ik er zelf niet bij betrokken zijn en heb ik daarom mijn sociale media profielen nu allemaal offline gehaald. Zodat die niet uitgeprint per post naar iemand die ik ken worden gestuurd of dat iemand ervan af haalt waar ik werk en ik daar dit soort post krijg...
Raar verhaal.
woensdag 10 juni 2020 om 23:46
Ik heb Facebook gedeactiveerd omdat ik daar helemaal akelig werd van nogal onnozele personen die alleen nog maar fake news deelden.
Toen ben ik naar Instagram verkast, omdat ik graag een account wilde hebben waarin ik open kon zijn over het hebben van een psychische kwetsbaarheid, wat op Facebook niet mogelijk was omdat een tante me er steeds op aansprak dat ik zulke dingen niet hoorde te delen, dat ik dat beter voor mezelf kon houden.
Nu begin ik ook al uitgekeken te raken op Instagram, want vergeleken met andere "recovery-accounts" blijft mijn aantal volgers steken op 30. Voor mij een irritatie, want slecht voor mijn niet bepaald aanwezige zelfvertrouwen. Wat doe ik fout? Stiekem mis ik Facebook, ondanks dat die site me nog erger irriteerde.
Influencers zijn inderdaad hartstikke irritant. Ik volg ze niet, maar er staan er veel in mijn ontdek-overzicht. Ook veel TikTok-filmpjes van halfnaakte meiden met een te dikke kont plus platte buik die staan te dansen/twerken.
Daarnaast veel zelfbenoemde coaches die je binnen een week van angstklachten/hyperventilatie/burn-out zeggen af te helpen. "Zodat je weer de beste versie van jezelf wordt. Ik leer je weer in je kracht te staan." Heel irritant en gigantische geldklopperij.
Toen ben ik naar Instagram verkast, omdat ik graag een account wilde hebben waarin ik open kon zijn over het hebben van een psychische kwetsbaarheid, wat op Facebook niet mogelijk was omdat een tante me er steeds op aansprak dat ik zulke dingen niet hoorde te delen, dat ik dat beter voor mezelf kon houden.
Nu begin ik ook al uitgekeken te raken op Instagram, want vergeleken met andere "recovery-accounts" blijft mijn aantal volgers steken op 30. Voor mij een irritatie, want slecht voor mijn niet bepaald aanwezige zelfvertrouwen. Wat doe ik fout? Stiekem mis ik Facebook, ondanks dat die site me nog erger irriteerde.
Influencers zijn inderdaad hartstikke irritant. Ik volg ze niet, maar er staan er veel in mijn ontdek-overzicht. Ook veel TikTok-filmpjes van halfnaakte meiden met een te dikke kont plus platte buik die staan te dansen/twerken.
Daarnaast veel zelfbenoemde coaches die je binnen een week van angstklachten/hyperventilatie/burn-out zeggen af te helpen. "Zodat je weer de beste versie van jezelf wordt. Ik leer je weer in je kracht te staan." Heel irritant en gigantische geldklopperij.

donderdag 11 juni 2020 om 09:06
Even inhakend op je vraag wat je fout doet. Instagram is een social media kanaal specifiek voor foto's met hashtags als onderschrift. Jouw doel voor een social media account past daar niet goed bij. Dat past inderdaad meer op Facebook in de vorm van een bedrijvenpagina (ook voor andere doeleinden dan een bedrijf) of een blog op een website.konijnenpantoffeltje schreef: ↑10-06-2020 23:46Ik heb Facebook gedeactiveerd omdat ik daar helemaal akelig werd van nogal onnozele personen die alleen nog maar fake news deelden.
Sterkte!
donderdag 11 juni 2020 om 09:12
Op zich kan dit prima op Instagram hoor! Maar je moet wel een doel hebben. Wat wil je ermee bereiken? Wil je dat alleen mensen om jou heen die posts zien? Of wil je het uitbreiden naar een grotere groep mensen? En geloof mij. Zelfs al heb je 1000 volgers, ook dan kan er van alles gaan knagen. Ook dan kan het zijn dat je nog meer volgers wil hebben. Ik heb er nu ca. 150.. En dit schommelt vaak tussen de 130 en 160. Ik hou mijn pagina bewust klein, want als ik teveel volgers heb en teveel mensen op Instagram, word ik alleen maar ongelukkiger..konijnenpantoffeltje schreef: ↑10-06-2020 23:46Ik heb Facebook gedeactiveerd omdat ik daar helemaal akelig werd van nogal onnozele personen die alleen nog maar fake news deelden.
donderdag 11 juni 2020 om 10:36
Recovery-acc zijn mijn frustratie nr. 1konijnenpantoffeltje schreef: ↑10-06-2020 23:46Ik heb Facebook gedeactiveerd omdat ik daar helemaal akelig werd van nogal onnozele personen die alleen nog maar fake news deelden.
Wat een ziek wereldje is dat. Of enorm triggerende content (kijk mij het eens zwaar hebben - elkaar overbieden in ellende), aandacht vragen om de likes en hartjes of juist allemaal motiverende teksten en advies die de persoon in kwestie zelf toch niet in praktijk brengt.
Bah.
donderdag 11 juni 2020 om 12:01
OohBoy, daar heb je eerlijk gezegd ook gelijk in. Vooral mensen die uitgebreid foto's erop zetten van dat ze weer hebben geautomutileerd kan ik niet hebben, ik ontvolg ze dan ook snel. Persoonlijk zet ik daar nooit een foto van online (niet dat ik dat nog vaak doe, ik ben er heel aardig van hersteld).
Zonnestraaltje, tja, wat ik ermee wilde. Geen idee eigenlijk. De mensen om me heen zitten niet eens op Instagram, die gebruiken allemaal nog Facebook.
Zonnestraaltje, tja, wat ik ermee wilde. Geen idee eigenlijk. De mensen om me heen zitten niet eens op Instagram, die gebruiken allemaal nog Facebook.
donderdag 11 juni 2020 om 15:39
Het aantal volgers zegt uiteindelijk namelijk echt niks. Dus onthoud wel dat áls je een groot Instapagina wil.. Je wel bewust wordt van het feit je daar het grootste deel van de mensen niet van kent. Werkt dat wel voor je zelfvertrouwen? Likes krijgen van vreemden?konijnenpantoffeltje schreef: ↑11-06-2020 12:01OohBoy, daar heb je eerlijk gezegd ook gelijk in. Vooral mensen die uitgebreid foto's erop zetten van dat ze weer hebben geautomutileerd kan ik niet hebben, ik ontvolg ze dan ook snel. Persoonlijk zet ik daar nooit een foto van online (niet dat ik dat nog vaak doe, ik ben er heel aardig van hersteld).

woensdag 17 juni 2020 om 16:05
Vaak zijn het niet eens personen die liken maar robots. Dus eigenlijk liket er niemand.Zonnestraaltje1234 schreef: ↑11-06-2020 15:39Het aantal volgers zegt uiteindelijk namelijk echt niks. Dus onthoud wel dat áls je een groot Instapagina wil.. Je wel bewust wordt van het feit je daar het grootste deel van de mensen niet van kent. Werkt dat wel voor je zelfvertrouwen? Likes krijgen van vreemden?

woensdag 17 juni 2020 om 16:07
Ik heb zelf geen Facebook meer maar wel een irritatie: mensen die boos worden als ze je vragen wat je Facebooknaam is en je dan zegt dat je geen Facebook hebt.
Ik hoef geen rekening te houden met dat anderen al hun communicatie via een Facebookgroep of chat laten verlopen... Dat zij mij dan niet kunnen bereiken, prima, ik ben toch maar op iets van zes andere manieren te bereiken dus als je mij daar de moeite niet waard voor vindt is dat jouw zaak.
Ik hoef geen rekening te houden met dat anderen al hun communicatie via een Facebookgroep of chat laten verlopen... Dat zij mij dan niet kunnen bereiken, prima, ik ben toch maar op iets van zes andere manieren te bereiken dus als je mij daar de moeite niet waard voor vindt is dat jouw zaak.

woensdag 17 juni 2020 om 16:09
Bij dit soort accounts vraag ik me af of er ooit onderzoek is gedaan naar of de personen erachter met deze "community" wel of juist niet geholpen worden.OohBoy schreef: ↑11-06-2020 10:36Recovery-acc zijn mijn frustratie nr. 1
Wat een ziek wereldje is dat. Of enorm triggerende content (kijk mij het eens zwaar hebben - elkaar overbieden in ellende), aandacht vragen om de likes en hartjes of juist allemaal motiverende teksten en advies die de persoon in kwestie zelf toch niet in praktijk brengt.
Bah.
De vraag is nog maar of mensen dit niet gebruiken om elkaar of zichzelf op te jagen en dan blijf je ronddwalen in een cirkel.

donderdag 18 juni 2020 om 13:01
Yup, alsof ze zelf geen bestaansrecht meer hebben.patsy--stone schreef: ↑10-06-2020 11:20Of nog erger: die in plaats van hun eigen profielfoto, een foto van hun kind hebben. In Facebook, Whatsapp en nog meer plaatsen.
donderdag 18 juni 2020 om 13:04
100% mee eens. Ik heb (nog) geen ondersteunend wetenschappelijk bewijs, maar ik durf toch wel rustig te stellen dat mensen die zich hier fanatiek mee bezig houden, echt een lager IQ hebben.aatjuhh123 schreef: ↑17-06-2020 22:01Het is geen Facebook maar Fakebook
Ze zeggen niet voor niets dat de intelligentie eindigt, waar Fac(k)ebook begint.
Zo waar
donderdag 18 juni 2020 om 13:21
Puz_n_Boots schreef: ↑18-06-2020 13:04100% mee eens. Ik heb (nog) geen ondersteunend wetenschappelijk bewijs, maar ik durf toch wel rustig te stellen dat mensen die zich hier fanatiek mee bezig houden, echt een lager IQ hebben.
Wat een arrogantie.
donderdag 18 juni 2020 om 13:42
Puz_n_Boots schreef: ↑18-06-2020 13:04100% mee eens. Ik heb (nog) geen ondersteunend wetenschappelijk bewijs, maar ik durf toch wel rustig te stellen dat mensen die zich hier fanatiek mee bezig houden, echt een lager IQ hebben.

Gelukkig zijn gebruikers van het Vivaforum (zoals o.a. Puz_n_Boots) per definitie wel hyperintelligent.

You can never have too many hats, gloves and shoes
donderdag 18 juni 2020 om 14:04
Hahahaha. Ja ontzettendpatsy--stone schreef: ↑18-06-2020 13:42inderdaad wat een arrogantie. Dit is vast ook een heel domme gebruiker? https://www.facebook.com/kristof
Gelukkig zijn gebruikers van het Vivaforum (zoals o.a. Puz_n_Boots) per definitie wel hyperintelligent.![]()
Hangt er toch ook vanaf wat je doet en volgt op social media?