Vernoemen.... Komen er niet uit
vrijdag 19 juni 2020 om 00:30
Gewoon als tweede naam. Doopnaam.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 19 juni 2020 om 00:31
Eh nee. We hebben een voornaam / roepnaam en willen haar graag een tweede naam geven (vernoeming)...
vrijdag 19 juni 2020 om 00:31
BRON: RTL NIEUWS
VOORNAMEN DIE LIJKEN OP MARGARETHA
Margaret, Margareth, Margarethe, Margreet, Margreta, Margretha, Margriet, Margrieta, Margrietha, Margarita, Margareta, Margarete, Margarite, Margaritha, Margeretha, Margiuerite, Margret, Margrit, Margritha, Marguaretha, Margueria, Marguerita, Marguerite, Marguérite, Marguerithe, Marie-Christine, Marjorie, Marjory, Margaritta, Margeret
VOORNAMEN DIE LIJKEN OP MARGARETHA
Margaret, Margareth, Margarethe, Margreet, Margreta, Margretha, Margriet, Margrieta, Margrietha, Margarita, Margareta, Margarete, Margarite, Margaritha, Margeretha, Margiuerite, Margret, Margrit, Margritha, Marguaretha, Margueria, Marguerita, Marguerite, Marguérite, Marguerithe, Marie-Christine, Marjorie, Marjory, Margaritta, Margeret
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 19 juni 2020 om 00:33
vrijdag 19 juni 2020 om 00:36
Ik zou er gewoon Greetje-Gea achteraan plakken. Bijna niemand krijgt ooit de tweede en derde naam te zien. De oma’s zouden het denk ik heel mooi vinden als de vernoeming geen uitleg behoeft (Margaretha, daar komen beiden namen ook vandaan ma/schoonma) maar gewoon duidelijk hun naam is. Kleine moeite, groot plezier.
Mijn tweede en derde naam zijn ook vernoemingen (naar tweede dode mannen notabene waarbij mijn ouders niet de moeite hebben genomen te kiezen voor een vrouwelijke variant). Voor de oudere familieleden destijds een enorm ontroerend gebaar en ik heb er zelf alleen mee te maken bij officiële documenten (waarbij godzijdank niemand die namen hardop voorleest). Ik vind het nu wel grappig om te zien hoe die tweede naam van mij bij heel veel familieleden aan die kant steeds weer terugkomt.
Mijn tweede en derde naam zijn ook vernoemingen (naar tweede dode mannen notabene waarbij mijn ouders niet de moeite hebben genomen te kiezen voor een vrouwelijke variant). Voor de oudere familieleden destijds een enorm ontroerend gebaar en ik heb er zelf alleen mee te maken bij officiële documenten (waarbij godzijdank niemand die namen hardop voorleest). Ik vind het nu wel grappig om te zien hoe die tweede naam van mij bij heel veel familieleden aan die kant steeds weer terugkomt.
vrijdag 19 juni 2020 om 00:41
Mee eens hoor! Greetje heet ook zo voluit en bij Gea zit er nog de naam Gerrigje bij als doopnaam. En we noemen haar... GeaPozzebok schreef: ↑19-06-2020 00:33Hoe heten Gea en Greetje voluit? Kun je hun officiële namen niet als tweede/derde naam gebruiken?
En anders Lotte*) Gea Greetje of wat voor roepnaam dan ook. Vernoemen werkt alleen als je echt de namen van de vernoemden gebruikt. Anders wordt het een potje Wordfeud.
vrijdag 19 juni 2020 om 00:42
Dan eens even uitzoeken hoe oma Gea officieel heet. Als de oma's echt dezelfde officiële naam hebben zou ik die gewoon houden.
O dat is Gerrigje zie ik nu, vermoed dat dat al een afleiding van Margaretha is. Ook al zou bij en naam ie al lang in de familie is niemand dat nog weten
nlies wijzigde dit bericht op 19-06-2020 00:45
18.83% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 19 juni 2020 om 00:46
Gerlinde
Germelaine
Gerrie
Gerrigje
Gerrita
Gerritdina
Gerritje
Gertine
Gertrude
Geraldine
Gerarda
Gerbrich
Gerda
Gerdina
Gerjanne
vrijdag 19 juni 2020 om 00:46
Het is een keuze die je moet maken. Of je wilt vernoemen, en dan heb je dus niet volledige controle over de naam (want je bent beperkt door je keuze te vernoemen). Of je wilt zelf precies een esthetisch verantwoord en uniek samenspel van een aantal namen kiezen, maar dan vernoem je niet (en mis je de emotie en het gevoel van een doorgaande familieband die bij een vernoeming kan horen).
vrijdag 19 juni 2020 om 00:51
https://www.24baby.nl/babynamen/gerrigje/
vrijdag 19 juni 2020 om 00:51
Niks mis mee. Ik heb vier namen, waarvan er maar drie in mijn paspoort staan.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.