oneens over reiskosten Geen OP

vrijdag 19 juni 2020 om 08:40
Sowieso een eigen huis zoeken

vrijdag 19 juni 2020 om 08:41
Ik snap wel dat je afspraken maakt over (reis)kosten en dergelijke als je beiden een krap budget hebt. Maar op het moment dat je je financiële situatie verbindt aan je relatie, door dus te gaan samenwonen om kosten te besparen begeef je je op glad ijs. Je creëert een onvrijheid in je relatie waardoor de dynamiek verandert. De belangen zijn niet meer gelijk.
Ik kan me helemaal voorstellen dat je je niet gezien voelt omdat het nu steeds over geld gaat. Wil je vriend dat je blijft omdat hij wil dat jij blijft. Of wil je vriend geen afscheid nemen van het extra geld dat hij te besteden heeft?
Ga voor die stabiele situatie. Ondanks dat dit voor relatieproblemen zorgt. Je weet zelf ook dat als je dat niet doet, je ook relatieproblemen gaat krijgen. En laat dit een wijze les zijn voor jullie beiden. Zorg dat je financieel zelfstandig wordt en blijft.
Ik kan me helemaal voorstellen dat je je niet gezien voelt omdat het nu steeds over geld gaat. Wil je vriend dat je blijft omdat hij wil dat jij blijft. Of wil je vriend geen afscheid nemen van het extra geld dat hij te besteden heeft?
Ga voor die stabiele situatie. Ondanks dat dit voor relatieproblemen zorgt. Je weet zelf ook dat als je dat niet doet, je ook relatieproblemen gaat krijgen. En laat dit een wijze les zijn voor jullie beiden. Zorg dat je financieel zelfstandig wordt en blijft.
vrijdag 19 juni 2020 om 09:21
Bedoel je dat hij dan de huur voor jouw nieuwe plek betaalt, of dat jij die dan betaalt maar niks meer aan hem betaalt?Bijnasoms schreef: ↑19-06-2020 07:46Huisgenoot zou inderdaad eind september uiterlijk vertrekken.
Vriend stelde voor dat ik huur betaal voor wanneer ik er ben. Ik vind dit op zich prima want ook mijn spullen staan er. Daarnaast zou ik geen huur hoeven betalen als ik nu iets voor mezelf vind. Dat toont mij dan weer dat het hem niet in het geld zit, en dat hij me financieel zou steunen als ik meer geld kwijt zou zijn dan hij.

vrijdag 19 juni 2020 om 09:26
Nee, ik vind niet dat jullie reiskosten moeten delen. Maar wat ontzettend stom dat jij je studio hebt opgezegd... Om de reden dat je wilde helpen met de huur? Dus niet eens omdat jullie toe waren aan samenwonen... Zeker als je weet dat je snel overprikkeld raakt en kenmerken hebt van autisme lijkt het mij een must dat je je eigen plek aanhoudt. Als de wiedeweerga eigen woonruimte regelen.

vrijdag 19 juni 2020 om 09:33
Dus je vriend en zijn huisgenoot zitten de hele dag te gamen in twee verschillende kamers met dichte gordijnen en jij zit erbij maar kan niet eens een boek lezen? Wat doe je dan de hele dag? Ik zou lekker op een terrasje / in de openbare bibliotheek mijn ding gaan doen. En me even heel hard achter de oren krabben wat er nog leuk is aan deze relatie, behalve dan dat je niet op de bank hoeft te slapen, joepie.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
vrijdag 19 juni 2020 om 09:43
In een relatie heb ik nog nooit van reiskosten gehoord. De ene reist en heeft kosten. De andere regelt drinken/eten/logeren. Dat valt toch tegen mekaar weg.
Huur betalen voor logeren is ook raar als dat incidenteel is. Eigenlijk zouden je ouders nu meer in hun recht zijn om je kostgeld te laten betalen omdat je daar veel meer verblijft en doucht, mee-eet etc.
Ik zou zo snel mogelijk weer op eigen benen gaan staan. En dan afwegen of dit echt een leuke vriend is.
Huur betalen voor logeren is ook raar als dat incidenteel is. Eigenlijk zouden je ouders nu meer in hun recht zijn om je kostgeld te laten betalen omdat je daar veel meer verblijft en doucht, mee-eet etc.
Ik zou zo snel mogelijk weer op eigen benen gaan staan. En dan afwegen of dit echt een leuke vriend is.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€

vrijdag 19 juni 2020 om 09:44
Stel je nou eens voor dat je reiskosten zelf betaalt en meebetaalt aan de huur op de dagen dat je er bent (en natuurlijk ook aan de boodschappen).
Dan kan een avondje/nachtje bezoek zo 25 euro reiskosten, 25 euro boodschappen en 20 euro huur kosten. Da's best een stevig bedrag als je vervolgens die avond mag toekijken hoe vriend op zijn megascherm naar voetbal kijkt en huisgenoot de woonkamer bezet houdt.
Ik zou zo'n bedrag dan onmiddellijk afzetten tegenover andere dingen die je ermee zou kunnen doen en of het dan nog wel leuker is.
Dan kan een avondje/nachtje bezoek zo 25 euro reiskosten, 25 euro boodschappen en 20 euro huur kosten. Da's best een stevig bedrag als je vervolgens die avond mag toekijken hoe vriend op zijn megascherm naar voetbal kijkt en huisgenoot de woonkamer bezet houdt.
Ik zou zo'n bedrag dan onmiddellijk afzetten tegenover andere dingen die je ermee zou kunnen doen en of het dan nog wel leuker is.
vrijdag 19 juni 2020 om 09:46
Dit gaat helemaal niet over geld maar wel over het feit dat TO mentaal niet in staat is om in een drukke stad samen te wonen met meerdere mensen die geen rekening houden met hun omgeving.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

vrijdag 19 juni 2020 om 09:53
Helemaal gelezen hoor. Als ik het goed begrijp ben je ingetrokken bij je vriend, omdat jullie allemaal dachten dat zijn huisgenoot toch binnenkort zou vertrekken.
Hij vertrekt nu toch niet, maar dat was wel het idee toch? Ik begrijp ook wel dat die huisgenoot nu niet kan vertrekken, maar je vriend zou hem natuurlijk wel de huur op kunnen zeggen per 1 september ofzo. Dan kunnen jullie daarna gaan samenwonen, zoals je dat ook had bedacht.
Tenzij je vriend liever niet heeft dat zijn huidige huisgenoot vertrekt, omdat hij niet zo'n zin heeft om met jou samen te gaan wonen.
Het komt op mij allemaal een beetje over als 3 mensen die geen van allen een gesprek durven voeren en ofwel de ruimte nemen die ze kunnen pakken, of enkel genoegen nemen met de restjes. Klopt allemaal van geen kanten.
Hij vertrekt nu toch niet, maar dat was wel het idee toch? Ik begrijp ook wel dat die huisgenoot nu niet kan vertrekken, maar je vriend zou hem natuurlijk wel de huur op kunnen zeggen per 1 september ofzo. Dan kunnen jullie daarna gaan samenwonen, zoals je dat ook had bedacht.
Tenzij je vriend liever niet heeft dat zijn huidige huisgenoot vertrekt, omdat hij niet zo'n zin heeft om met jou samen te gaan wonen.
Het komt op mij allemaal een beetje over als 3 mensen die geen van allen een gesprek durven voeren en ofwel de ruimte nemen die ze kunnen pakken, of enkel genoegen nemen met de restjes. Klopt allemaal van geen kanten.
vrijdag 19 juni 2020 om 10:06
Als ik iets anders zou vinden, dan betaal ik daar de huur en hoef ik hem geen huur te betalen. En in de tijd dat ik nog bij ouders verblijf splitten we de reiskosten. Zo had hij het voorgesteld als ik nu iets anders vind bij hem in de buurt.
vrijdag 19 juni 2020 om 10:08
Hoi Viva-Amber,viva-amber schreef: ↑19-06-2020 09:46Dit gaat helemaal niet over geld maar wel over het feit dat TO mentaal niet in staat is om in een drukke stad samen te wonen met meerdere mensen die geen rekening houden met hun omgeving.
je slaat wat mij betreft de spijker op zijn kop!
Daarnaast denk ik dat het hem ook niet om het geld te doen is. Ik denk dat hij er de balen over in heeft dat ik verder weg zou blijven voor langere tijd.

vrijdag 19 juni 2020 om 10:09
Maar het is toch vanzelfsprekend dat je geen huur betaalt als je elders woont?
vrijdag 19 juni 2020 om 10:12
Ook jij slaat de spijker op zijn kop denk ik in de zin ik hier in dik heb gedrukt.ninanoname schreef: ↑19-06-2020 09:53Helemaal gelezen hoor. Als ik het goed begrijp ben je ingetrokken bij je vriend, omdat jullie allemaal dachten dat zijn huisgenoot toch binnenkort zou vertrekken.
Vriend wil duidelijk graag alleen met mij wonen maar niemand durft het gesprek te voeren. Ik ben echter de enige die de ruimte niet durft te nemen die ik nodig heb (vanuit een geïnternaliseerde belemmerende overtuiging dat ik anderen tot last ben).
vrijdag 19 juni 2020 om 10:12
Nee, maar zelf heb je het ook de hele tijd over geld terwijl het daar niet over gaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 19 juni 2020 om 10:14
Klopt, sterker nog... als ik bij hem in de buurt iets zoek, dan betaal ik dus alleen mijn eigen huur, en zegt hij dat ik zijn slaapkamer nog steeds als de onze mag beschouwen. Dan mag ik altijd blijven slapen, en hoef ik geen huur daarvoor te betalen. Dus ik vermoed dat hij het vooral heel erg vind dat ik verder weg ben. Eerder toen ik voorstelde dat ik terug naar de stad waar ik woonde zou willen, werd hij ook heel nukkig.
vrijdag 19 juni 2020 om 10:19
Ja, die reiskosten ging mij nooit om het geld. Dat kan ik missen. Het gaf mij het gevoel dat hij geen misbruik van mijn gevoelens maakte aangezien hij mij weinig opzocht. Eigenlijk stom, want ik had liever dat hij mij wat vaker opzocht. Dit was een soort misbakken compromis.viva-amber schreef: ↑19-06-2020 10:12Nee, maar zelf heb je het ook de hele tijd over geld terwijl het daar niet over gaat.