oneens over reiskosten Geen OP

19-06-2020 01:29 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
dank voor alle adviezen, inzichten, en spiegels!

Moeten we de reiskosten delen?

Totaal aantal stemmen: 119

ja (13%)
nee (56%)
anders (31%)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-06-2020 18:52
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen zijn genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Vivaforum
94.96% gewijzigd
Nu stuurt hij dat hij er moe van is dat mensen misbruik van hem maken.
Maar het gaat niet over geld. Jaja.

Sorry maar hij laat je duidelijk zijn ware 'aardje' zien. Manipulator.
Haal die spullen er weg en laat hem in zijn geldsopje gaar koken.
Luci_Morgenster schreef:
19-06-2020 15:37
Maar het gaat niet over geld. Jaja.

Sorry maar hij laat je duidelijk zijn ware 'aardje' zien. Manipulator.
Haal die spullen er weg en laat hem in zijn geldsopje gaar koken.
ja, ik ga ook zeker niet mee in deze gekkigheid.
knopper schreef:
19-06-2020 01:33
Waarom moet hij aan jou reiskosten meebetalen als jij bij hem op bezoek gaat? Je kan het altijd vragen maar het lijkt me niet vanzelfsprekend. En hoe ziet hij het voor zich dat jij huur betaald voor de dagen dat je er wel bent? Moet je dan een bepaald bedrag per dag betalen?
Vind het beide maar vreemd.
Inderdaad, allebei bizar.
Maar jij bent gaan samen wonen en heb je studio opgezegd. Het is dus ook jouw huis nu. Dat jij tijdelijk kiest om ergens anders te gaan wonen, betekent niet automatisch dat jij geen huur meer hoeft te betalen.

Zou eens goed nadenken hoeveel deze relatie voor jou betekent. En of dit allemaal wel zo'n goed idee is.
Hoe oud zijn jullie?
Marana schreef:
19-06-2020 15:07
Heb je hem al gevraagd waar het wel om gaat? En heb je van jezelf ook aan hem uitgelegd waar het jou om gaat (dat hij ook naar jou toe komt)?
Misschien vindt vriend reizen, de woonplaats van TO of haar ouders wel heel eng of stom. Het lijkt me dat er wel wat zaken op tafel mogen komen, in plaats van ruziemaken over geld terwijl het allemaal om emoties gaat.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik vind het wel heel erg dat je opslag hebt gehuurd voordat je het gesprek bent aangegaan. Hij is in geldnood, maar jij geeft je geld aan een ander terwijl je spullen daar ook opgeslagen kunnen worden en je het opslag geld aan hem betaald.

Eerlijk jullie communiceren niet, ik denk dat je op het einde afstort zo
Hùùr betalen om bij je vriend te slapen? Wat? Werkelijk nog nooit gehoord en nog nooit zelf zo geregeld.

Reiskosten begrijp ik enigszins nog een beetje, hoewel ik dat steeds oploste met partner door te trakteren op ontbijt/lunch/oid. Win-win.
leeg
Jij maakt wel heel rare sprongen. Zonder dat je het probleem bespreekt ga je weer bij je ouders wonen en laat hem met de kosten zitten. Vervolgens maak jij een probleem over de huur maar huurt wel opslagruimte voor je spullen. Zeker als je een koptelefoon hebt en deze gebruikt in drukke winkels had je kunnen verwachten dan samenwonen niet echt een goede zet was zeker niet met een vriend erbij.
Ik zou me eens goed bedenken of je hier wel mee door wil. Want als je over zulke dingen niet kan praten is de relatie toch gedoemd te mislukken als je zelf zoveel issues hebt? In jouw geval is goede communicatie juist belangrijk.
Communicatie is wel een issue zeg, bij jullie. Zo ga je toch niet met elkaar om als je van elkaar houdt? Dat hele gezeur om geld, sorry, het klinkt enorm kinderachtig. En ook niet heel handig om je eigen woonruimte op te zeggen als je weet dat je moeite hebt met overprikkeling.
Tess1981 schreef:
19-06-2020 17:32
Jij maakt wel heel rare sprongen. Zonder dat je het probleem bespreekt ga je weer bij je ouders wonen en laat hem met de kosten zitten. Vervolgens maak jij een probleem over de huur maar huurt wel opslagruimte voor je spullen. Zeker als je een koptelefoon hebt en deze gebruikt in drukke winkels had je kunnen verwachten dan samenwonen niet echt een goede zet was zeker niet met een vriend erbij.
Ik zou me eens goed bedenken of je hier wel mee door wil. Want als je over zulke dingen niet kan praten is de relatie toch gedoemd te mislukken als je zelf zoveel issues hebt? In jouw geval is goede communicatie juist belangrijk.
Ik vind dat een beetje de omgekeerde wereld. Het waren altijd al zijn kosten, het was zijn huis, zij had haar eigen huis. Het is niet dat hij, om met haar samen te wonen, dat huis heeft gehuurd, hij had die kosten toch wel gehad en om bij te springen is ze erbij ingetrokken, maar toen bleek het niet te werken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Het ging niet over geld. Partner gaf aan dat hij zich niet geIncludeerd voelde.
Bijnasoms schreef:
19-06-2020 18:43
Het ging niet over geld. Partner gaf aan dat hij zich niet geIncludeerd voelde.

Echt, praten jullie zo met elkaar? 'Ik voel me niet geincludeerd'? Poeh. Waarin dan niet, heeft hij dat ook aangegeven?
Susan schreef:
19-06-2020 18:40
Ik vind dat een beetje de omgekeerde wereld. Het waren altijd al zijn kosten, het was zijn huis, zij had haar eigen huis. Het is niet dat hij, om met haar samen te wonen, dat huis heeft gehuurd, hij had die kosten toch wel gehad en om bij te springen is ze erbij ingetrokken, maar toen bleek het niet te werken.
Ja maar omdat TO er bij in zou komen ging vriend weg. Dus zit hij straks zonder vriend en zonder TO en mag hij de huur in zijn eentje betalen.
Ik kan het niet meer teruglezen, maar hij zat toch gewoon vaak in het buitenland? Hij zou toch niet permanent verhuizen? Volgens mij was het ook vanwege de voortdurende aanwezigheid van die vriend dat zij het niet trok. Nu hij er zit betaalt hij neem ik aan gewoon zijn deel, als hij wel echt weg is zouden ze dus ook weer kunnen samenwonen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
hallohoihey567 schreef:
19-06-2020 16:12
Ik vind het wel heel erg dat je opslag hebt gehuurd voordat je het gesprek bent aangegaan. Hij is in geldnood, maar jij geeft je geld aan een ander terwijl je spullen daar ook opgeslagen kunnen worden en je het opslag geld aan hem betaald.

Eerlijk jullie communiceren niet, ik denk dat je op het einde afstort zo
Jaja.

En is dat laatste heel erg?
Susan schreef:
19-06-2020 19:12
Ik kan het niet meer teruglezen, maar hij zat toch gewoon vaak in het buitenland? Hij zou toch niet permanent verhuizen? Volgens mij was het ook vanwege de voortdurende aanwezigheid van die vriend dat zij het niet trok. Nu hij er zit betaalt hij neem ik aan gewoon zijn deel, als hij wel echt weg is zouden ze dus ook weer kunnen samenwonen.
Al zou die wel weggaan...... TO is niet zijn pinautomaat en moet daarom maar voor de meest rare dingen gaan betalen aan hem, want hij is zielig ofzo? Echt wtf. Toch?
Ik geef al maanden aan bij partner dat ik het niet trek op deze manier maar partner begrijpt het niet. Deze week heb ik gezegd dat ik op ben en niet meer bij hen wil wonen. Toch lijkt het plots voor hem. De noodzaak voor mij lijkt hem te ontgaan.

Hij heeft die huur voor mijn tijd 50/50 gedeeld met huisgenoot. Bij mijn komst werd dat ieder een derde. De boodschappen komt van een gezamenlijke pot.

Partner heeft overigens een prima baan en geen geldnood.
Ik geloof er niks van dat je daar alleen maar woonde om bij te springen. Je vorige studiootje stonk en je vriend heeft een vriendin waar je hem niet mee vertrouwde. Het heeft nu allemaal niet in je voordeel uitgepakt, leer daarvan. De keuze zou niet moeten zijn tussen je ouders of vriend, dit is het moment om voor jezelf te gaan zorgen. Je weet nu dat je geen typ bent voor samenwonen, ga je psychische klachten aanpakken.
Bijnasoms schreef:
20-06-2020 08:15
Partner heeft overigens een prima baan en geen geldnood.

Waarom moest jij 'm dan' helpen' met de huur, zoals je in je verwijderde OP schreef?

En wat bedoelt hij met dat hij zich niet geIncludeerd voelt?
@ Trotter: Ik moest hem niet helpen maar ik zat daar continu dus ik wilde het graag. En ik zat daar continu omdat we verliefd zijn. Ik had achteraf gezien lekker bij hem in de buurt moeten gaan wonen.

@Murrmurr: Dankzij goed advies op dit forum had ik de geur in mijn vorige studiootje opgelost! Mijn angst om die vriendin was onterecht. Ik heb overigens succesvol met andere samengeleefd. Achteraf gezien had ik een studiootje bij vriendlief in de buurt moeten zoeken i.p.v. bij hem en huisgenoot in te trekken. Dat we door Corona ineens 24/7 op elkaar lip zaten hielp niet. Oorspronkelijk zouden we elkaar veel minder zien. Psychische klachten aanpakken is vallen en opstaan. Gelukkig ben ik weer terug bij mijn oude therapeut die geleerd heeft in mensen helpen met mijn problematiek.
Ik vind het idee van een studio bij hem in de buurt nog steeds dom. Of zitten daar je studie, vrienden en familie? En is het een geweldig leuke stad?
Bijnasoms schreef:
19-06-2020 12:41
dit is ik ook. En ergens vermoed ik dat dit gebrek aan meedenken aan een goede oplossing vanuit een vorm van autisme komt.

Of het nou vanuit autisme komt of iets anders: hij is zo. Wil je een partner (nu en later) die niet met je mee wil of kan denken? Word jij daar gelukkig van?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven