verder daten?

zaterdag 20 juni 2020 om 21:54
Hallo allemaal,
Ik ben een alleenstaande ouder (29j) met een dochter van 5 jaar oud. Tevens ben ik al 5 jaar vrijgezel en heb sindsdien niet meer aan daten gedaan.. tot 2 weken geleden. Sinds deze tijd heb ik een man (27j) leren kennen, waarmee ik 2 keer heb afgesproken. Het klikt, we hebben het leuk samen, maar nu het volgende:
We wonen 40 min. rijden van elkaar. Hij heeft geen auto, ik zou dus elke keer naar hem moeten gaan. Dit is nogal moeilijk omdat ik een alleenstaande ouder ben en dochter 24/7 bij me is, zo ook elk weekend (er is geen contact met haar biologische vader). Mijn date kan 's avonds, wanneer mijn dochter in bed ligt, dus ook niet langskomen. Verder heeft hij ook nog geen intentie om een auto te kopen, dit heb ik al gepeild bij hem.
Volgend jaar verhuist hij voor zijn studie 2 uur verderop, wat inhoudt dat elkaar zien nog moeilijker wordt. Alhoewel ik deze man erg leuk vind, vind ik dit alles wel een beetje een struikelblok. Ik wil dit dan ook graag bespreken met hem, ik wil namelijk niet al deze moeite voor niks doen. Wat is jullie mening hierover? Ben ik te veeleisend? Wat zijn jullie gedachten?
Ik ben een alleenstaande ouder (29j) met een dochter van 5 jaar oud. Tevens ben ik al 5 jaar vrijgezel en heb sindsdien niet meer aan daten gedaan.. tot 2 weken geleden. Sinds deze tijd heb ik een man (27j) leren kennen, waarmee ik 2 keer heb afgesproken. Het klikt, we hebben het leuk samen, maar nu het volgende:
We wonen 40 min. rijden van elkaar. Hij heeft geen auto, ik zou dus elke keer naar hem moeten gaan. Dit is nogal moeilijk omdat ik een alleenstaande ouder ben en dochter 24/7 bij me is, zo ook elk weekend (er is geen contact met haar biologische vader). Mijn date kan 's avonds, wanneer mijn dochter in bed ligt, dus ook niet langskomen. Verder heeft hij ook nog geen intentie om een auto te kopen, dit heb ik al gepeild bij hem.
Volgend jaar verhuist hij voor zijn studie 2 uur verderop, wat inhoudt dat elkaar zien nog moeilijker wordt. Alhoewel ik deze man erg leuk vind, vind ik dit alles wel een beetje een struikelblok. Ik wil dit dan ook graag bespreken met hem, ik wil namelijk niet al deze moeite voor niks doen. Wat is jullie mening hierover? Ben ik te veeleisend? Wat zijn jullie gedachten?

zaterdag 20 juni 2020 om 21:57
Hij heeft geen auto maar gelukkig bestaan er alternatieven, zoals het ov of de fiets. Heeft hij dat allemaal niet voor je over, dan zou ik zeker niet allemaal moeite doen om maar naar hem toe te gaan.
En ja je hebt je kindje dus als je wil daten zal je toch iets van opvang moeten regelen. Je kan je kind moeilijk mee op date nemen.
En ja je hebt je kindje dus als je wil daten zal je toch iets van opvang moeten regelen. Je kan je kind moeilijk mee op date nemen.
zaterdag 20 juni 2020 om 22:14
Binnenkort zit hij nog 2 uur verder.FitsSprits schreef: ↑20-06-2020 22:13Waarom kan je date overigens niet naar jou toe komen? Ik snap dat 40 minuten rijden voor jou, voor hem zomaar 2 uur met de trein kan zijn. Maar goed, liefde mag best wel wat waard zijn toch?
Dan is het gewoon een weekendtrip.
Niet aan beginnen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zaterdag 20 juni 2020 om 22:21
Niet alleen het reizen maar ook totaal andere levensfases. Hij wil nu al geen moeite doen, laat staan wanneer hij straks 2 uur van je af zit met zijn leuke klasgenoten druk aan de studie en in het studentenleven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

zaterdag 20 juni 2020 om 22:23
Met de OV bedraagt de reistijd 1,5 uur. Een dergelijke rit kost hem €50. Wat hij veel geld vindt voor de korte tijd die hij kan blijven bij mij. Ik heb het dan over een avond bijv., omdat mijn dochter dan in bed ligt.madamzonderm schreef: ↑20-06-2020 22:19Hoe lang is het met OV nu voor hem naar jou?
Hoe lang is het met de fiets nu voor hem naar jou?
Als hij bij jou zou zijn, kunnen jullie dan 'lang genoeg (naar jullie smaak)' samen zijn?
Wil hij volgend jaar naar jou reizen?

zaterdag 20 juni 2020 om 22:23
Ja, die levensfase vooral ook!viva-amber schreef: ↑20-06-2020 22:21Niet alleen het reizen maar ook totaal andere levensfases. Hij wil nu al geen moeite doen, laat staan wanneer hij straks 2 uur van je af zit met zijn leuke klasgenoten druk aan de studie en in het studentenleven.

zaterdag 20 juni 2020 om 22:24
of hij volgend jaar naar mij wilt reizen, heb ik nog niet besproken met hem. Hij gaf wel al aan tijdens een eerder gesprek "dan kun je naar mij komen, het is niet zo ver"... ik denk dat ik daar mijn antwoord al mee heb.madamzonderm schreef: ↑20-06-2020 22:19Hoe lang is het met OV nu voor hem naar jou?
Hoe lang is het met de fiets nu voor hem naar jou?
Als hij bij jou zou zijn, kunnen jullie dan 'lang genoeg (naar jullie smaak)' samen zijn?
Wil hij volgend jaar naar jou reizen?
zaterdag 20 juni 2020 om 22:26
Dus nu ben je al 40 minuten onderweg.Hulplijn112911 schreef: ↑20-06-2020 22:24of hij volgend jaar naar mij wilt reizen, heb ik nog niet besproken met hem. Hij gaf wel al aan tijdens een eerder gesprek "dan kun je naar mij komen, het is niet zo ver"... ik denk dat ik daar mijn antwoord al mee heb.
Straks is het 2u30 en dat omschrijft hij als "niet zo ver".
En dan moet je nog een kind meeslepen, want die kan je waarschijnlijk niet elke keer een heel weekend alleen of bij oma laten.
Onbegonnen werk.
Is dit nu later?
zaterdag 20 juni 2020 om 22:32
Ik zou trouwens als 29-jarige voor mijn kind van 5 een standvastigere vriend van mama willen hebben.
Niet iemand die nog druk is met studeren, uitgaan, op kamers gaan, 2 uur weg verhuizen, misschien straks god-mag-weten-waar een baan aannemen na zijn studies, misschien ooit een rijbewijs halen maar dan waarschijnlijk maanden geen geld voor andere zaken, ...
Fijn dat hij het nog kan en wil, maar het lijkt mij geen stiefvader-materiaal op dit moment.
Niet iemand die nog druk is met studeren, uitgaan, op kamers gaan, 2 uur weg verhuizen, misschien straks god-mag-weten-waar een baan aannemen na zijn studies, misschien ooit een rijbewijs halen maar dan waarschijnlijk maanden geen geld voor andere zaken, ...
Fijn dat hij het nog kan en wil, maar het lijkt mij geen stiefvader-materiaal op dit moment.
wissewis wijzigde dit bericht op 20-06-2020 22:32
11.82% gewijzigd
Is dit nu later?

zaterdag 20 juni 2020 om 22:32
In Nederland? Sorry maar dit is echt ongeloofwaardig. Ik doe bijna alles met het ov en je betaalt geen 50 euro voor zo’n korte afstand. Heb het eens nagekeken en van Groningen naar Maastricht (ruim 4 uur) kost 27 euro. Voor 29 euro heb je een dag lang een Greenwheels auto.Hulplijn112911 schreef: ↑20-06-2020 22:23Met de OV bedraagt de reistijd 1,5 uur. Een dergelijke rit kost hem €50.

zaterdag 20 juni 2020 om 22:35
Er is sprake een grensverschil NL-BE, wellicht dat dit het juist duurder maakt.ClumsyNinja schreef: ↑20-06-2020 22:32In Nederland? Sorry maar dit is echt ongeloofwaardig. Ik doe bijna alles met het ov en je betaalt geen 50 euro voor zo’n korte afstand. Heb het eens nagekeken en van Groningen naar Maastricht (ruim 4 uur) kost 27 euro. Voor 29 euro heb je een dag lang een Greenwheels auto.
zaterdag 20 juni 2020 om 22:37
Hij zegt wel gemakkelijk dat je dan naar hem kan komen, die ~2,5 uur waarbij hij je moeite bagatelliseert en niet aanbiedt naar jou te komen, wat ook makkelijk is.
Om te bedenken of je verder 'moet' daten, zou ik het best-case scenario onder de gegeven omstandigheden (hij woont zover weg, hoeveel is hij bereid te reizen etc) zoeken en kijken of je daarin samen kan zijn. Als dat niet zo is, weet je dat je beter kan stoppen. Als dat best-case scenario werkt, kijk in hoeverre het houdbaar is als de scenario's iets minder gunstig maar nog steeds werkt. Kijk dan hoe realistisch dat scenario is.
Nu kunnen jullie een avond zijn. Wanneer zou hij je dochter kunnen ontmoeten? Dat zou daten misschien gemakkelijker maken, maar begrijpelijkerwijs wil je ook niet overhaasten. Bijvoorbeeld, als hij daar studeert, kunnen jullie dan ook een avond samen zijn of misschien langer?
Tja, en die levensfase, je kan misschien uitvragen hoe hij zijn studietijd indeelt en hoe lang hij je wilt zien?
Om te bedenken of je verder 'moet' daten, zou ik het best-case scenario onder de gegeven omstandigheden (hij woont zover weg, hoeveel is hij bereid te reizen etc) zoeken en kijken of je daarin samen kan zijn. Als dat niet zo is, weet je dat je beter kan stoppen. Als dat best-case scenario werkt, kijk in hoeverre het houdbaar is als de scenario's iets minder gunstig maar nog steeds werkt. Kijk dan hoe realistisch dat scenario is.
Nu kunnen jullie een avond zijn. Wanneer zou hij je dochter kunnen ontmoeten? Dat zou daten misschien gemakkelijker maken, maar begrijpelijkerwijs wil je ook niet overhaasten. Bijvoorbeeld, als hij daar studeert, kunnen jullie dan ook een avond samen zijn of misschien langer?
Tja, en die levensfase, je kan misschien uitvragen hoe hij zijn studietijd indeelt en hoe lang hij je wilt zien?

zondag 21 juni 2020 om 01:36
zondag 21 juni 2020 om 06:24
Ik heb het idee dat hij een bootycall op afroep. Wanneer jij dat ook wil dat is hij hooguit leuk als scharrel maar dan zou ik echt niet vaker gaan dan jij het leuk vindt of dat nu 1x per maand is of nog minder. Ik zou hier zeker niet op gaan bouwen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 21 juni 2020 om 08:14