Is er iets mis met mij (afwijzingen)?
zondag 21 juni 2020 om 13:37
Hallo
Ik ben ondertussen 21 en nog steeds loopt het mis in de liefde.
Vorige week weer afgewezen, zonder dat ik iets ervoor moet doen ("Ik denk niet dat we ooit een relatie zullen krijgen." Ik vroeg of dat iets uitmaakt dat we van mening over relaties verschillen.)
Ik vind mezelf geen schoonheidskoningin, maar ook geen monster. Maar toch blijf ik blauwtjes lopen/op "foute" mannen vallen.
Kunnen jullie me advies geven?
Dank je wel.
Ik ben ondertussen 21 en nog steeds loopt het mis in de liefde.
Vorige week weer afgewezen, zonder dat ik iets ervoor moet doen ("Ik denk niet dat we ooit een relatie zullen krijgen." Ik vroeg of dat iets uitmaakt dat we van mening over relaties verschillen.)
Ik vind mezelf geen schoonheidskoningin, maar ook geen monster. Maar toch blijf ik blauwtjes lopen/op "foute" mannen vallen.
Kunnen jullie me advies geven?
Dank je wel.

zondag 21 juni 2020 om 13:46
Och, je bent pas 21. Er is niks mis met je. Een relatie is geen beloning voor gewenst gedrag of een gewenst uiterlijk. Voordat je jezelf nu allerlei boerenkoolpsychologie over bindingsangst laat aanpraten, kan je je beter realiseren dat het leven nu eenmaal zo werkt dat je meestal eerst een paar kikkers kust totdat er eentje een prins blijkt te zijn. Sterker nog, als je de eerste voor een prins aanziet krijg je daar vaak later weer last van.
Als je iets wilt lezen, lees dan niet Hannah Cuppen maar wel Mira Kirschenbaum
https://www.psychologiemagazine.nl/arti ... ans-heeft/
Als je iets wilt lezen, lees dan niet Hannah Cuppen maar wel Mira Kirschenbaum
https://www.psychologiemagazine.nl/arti ... ans-heeft/
zondag 21 juni 2020 om 13:48
zondag 21 juni 2020 om 13:50
Gewone kleren zoals iedereen draagt van mijn leeftijd, ik heb een rozekwarts ring en armband. Make-up enkel bij feestjes. Mijn ogen beginnen enorm veel te jeuken door mascara.ExodusRedux schreef: ↑21-06-2020 13:48Je bent nog jong. Uiteindelijk zoeken mannen een lieve zorgzame vrouw waarmee ze kinderen willen. Je persoonlijkheid is veel belangrijker dan je uiterlijk.
Maar hoe je eruit ziet is helaas wel het eerste wat men ziet aan je. Wat voor kleding draag je? Gebruik je een beetje make-up? Sieraden?

zondag 21 juni 2020 om 13:50
Want jezelf oppimpen voor een ander is zo'n lekker uitgangspunt voor een gezonde relatie bedoel je?ExodusRedux schreef: ↑21-06-2020 13:48Maar hoe je eruit ziet is helaas wel het eerste wat men ziet aan je. Wat voor kleding draag je? Gebruik je een beetje make-up? Sieraden?

zondag 21 juni 2020 om 13:52
froufrou80 schreef: ↑21-06-2020 13:50Want jezelf oppimpen voor een ander is zo'n lekker uitgangspunt voor een gezonde relatie bedoel je?
Ja toch?
zondag 21 juni 2020 om 13:53
Maar in 1 jaar tijd 5 keer afgewezen worden wel.
zondag 21 juni 2020 om 13:53
Dat is gewoon prima. Het ging er meer om van stel nou dat je hele dagen joggingbroeken draagt, dat is niet zo aantrekkelijk.
zondag 21 juni 2020 om 13:55
Ik kreeg mijn eerste relatie met 23 jaar.
Daarvoor had ook het gevoel dat er iets mis was met mij. Was vaker verliefd en werd vaak afgewezen.
Achteraf gezien zie ik in dat ik 1 te graag wilde, wat afstootte en 2 ik viel ook vaak op onbereikbare mannen en dat kwam denk ik toch stiekem doordat ik te kieskeurig was (weliswaar op de verkeerde dingen, mooi uiterlijk maar geen oké persoonlijkheid). En 3, mijn sterke onzekerheid die ik uitstraalde en ook niet echt aantrekkelijk was.
Op het moment dat ik niet meer opzoek was en meer oké was met mezelf kwam mijn eerste vriendje op mij af.
Daarvoor had ook het gevoel dat er iets mis was met mij. Was vaker verliefd en werd vaak afgewezen.
Achteraf gezien zie ik in dat ik 1 te graag wilde, wat afstootte en 2 ik viel ook vaak op onbereikbare mannen en dat kwam denk ik toch stiekem doordat ik te kieskeurig was (weliswaar op de verkeerde dingen, mooi uiterlijk maar geen oké persoonlijkheid). En 3, mijn sterke onzekerheid die ik uitstraalde en ook niet echt aantrekkelijk was.
Op het moment dat ik niet meer opzoek was en meer oké was met mezelf kwam mijn eerste vriendje op mij af.
zondag 21 juni 2020 om 13:57
Ik denk dat het dat is. Maar het is zo moeilijk om niet op zoek te gaan. Vanaf het moment dat ik iemand knap vind en weet dat hij vrijgezel is, ben ik in mijn hoofd allang getrouwd en kinderen voor ik met hem praat.OliebolmetKrenten schreef: ↑21-06-2020 13:55Ik kreeg mijn eerste relatie met 23 jaar.
Daarvoor had ook het gevoel dat er iets mis was met mij.

zondag 21 juni 2020 om 14:02
Niettan?
Je mag best een beetje je best doen. Maar om tegen een jonge en licht onzekere TO te gaan zeggen "draag je wel make-up" geeft imo de boodschap af "als je maar make-up draagt gaat er vanzelf een man je leuk vinden". Terwijl de allerleukste man jou leuk vindt om wie je bent, wat je uitstraalt en wat je doet, of je nou wel of geen mascara op hebt.

Je mag best een beetje je best doen. Maar om tegen een jonge en licht onzekere TO te gaan zeggen "draag je wel make-up" geeft imo de boodschap af "als je maar make-up draagt gaat er vanzelf een man je leuk vinden". Terwijl de allerleukste man jou leuk vindt om wie je bent, wat je uitstraalt en wat je doet, of je nou wel of geen mascara op hebt.
zondag 21 juni 2020 om 14:04
Oh ik heb zo moeten lachen om deze postExodusRedux schreef: ↑21-06-2020 13:48Je bent nog jong. Uiteindelijk zoeken mannen een lieve zorgzame vrouw waarmee ze kinderen willen. Je persoonlijkheid is veel belangrijker dan je uiterlijk.
Maar hoe je eruit ziet is helaas wel het eerste wat men ziet aan je. Wat voor kleding draag je? Gebruik je een beetje make-up? Sieraden?
♡

zondag 21 juni 2020 om 14:04
Dat is een vrij normale gedachte hoor, er is nu eenmaal weinig rationeels aan de start van relaties. Heeft de natuur zo bedacht, anders zouden we ons nooit voortplanten. Wat wel helpt is wat sneller en strenger selecteren. Dat boek van Kirschenbaum is daarvoor een eye-opener.
zondag 21 juni 2020 om 14:06
zondag 21 juni 2020 om 14:07
Oei, jij gaat wel erg snel!
Eerst maar eens rustig ontdekken of zijn leuke uiterlijk ook matcht met zijn karakter.

zondag 21 juni 2020 om 14:07
Als je op zoveel mannen verliefd word in zo een korte tijd is dat wel opvallend. Wil je gewoon een relatie? Maakt niet uit met wie? Je bent 21.... Dat is nog zowat puber! Doe even relax joh, geniet van je jeugd. Ben je ook gelijk wat aantrekkelijker ipv wanhopig. Als jij er gewoon fris gewassen en schoon uitziet komt er heus een keer een leuke man voorbij.
zondag 21 juni 2020 om 14:09
Als je in 1 jaar tijd 5 keer bent afgewezen heb je 5 keer de verkeerde man uitgekozen om mee op stap te gaan. Dat ligt niet aan of je aantrekkelijk genoeg bent, maar of je zelf kritisch genoeg bent. Ik kom in een jaar echt geen 5 mannen tegen waar ik mogelijk een relatie mee zou willen.
Je geeft zelf aan aan dat het foute mannen zijn. Misschien is het handig om je op een ander type te oriënteren dan je tot nu toe hebt gedaan?
zondag 21 juni 2020 om 14:11
Eerste gesprek tussen ons 2. Het ging ineens over de liefde. Hij was voor mij ideaal. Tot ik ontdekte dat hij 12 exen had, de helft van ons gesprek erover praatte.
zondag 21 juni 2020 om 14:13
Ik was er dan niet op verliefd (Ik ben pas verliefd als de anders ook op mij is). Gewoon, leuke jongen, paar weken gepraat. Op date gevraagd. En het antwoord was nee.LoveLucy schreef: ↑21-06-2020 14:07Als je op zoveel mannen verliefd word in zo een korte tijd is dat wel opvallend. Wil je gewoon een relatie? Maakt niet uit met wie? Je bent 21.... Dat is nog zowat puber! Doe even relax joh, geniet van je jeugd. Ben je ook gelijk wat aantrekkelijker ipv wanhopig. Als jij er gewoon fris gewassen en schoon uitziet komt er heus een keer een leuke man voorbij.

Ja dat gebeurt soms. Dan moet je door naar de volgende. Dat is geen afwijzing, dat is gewoon iemand die niet bij je past. En vergeet niet dat jij degene bent die bepaalt of iemand wel of niet bij je past.

Zo'n fase als waar TO doorheen gaat, daar moet iedere vrouw/man doorheen. De beste partner leren kiezen. Veel mensen moeten daarvoor een paar keer jammerlijk falen.froufrou80 schreef: ↑21-06-2020 14:02Niettan?![]()
De hormonen en het verstand zeggen niet altijd hetzelfde. Mensenkennis opdoen (met name over het andere geslacht) en een goede balans tussen hormonen en verstand maakt dat je uiteindelijk wel de juiste kiest.