Vliezen gebroken, nu in het ziekenhuis
zondag 21 juni 2020 om 16:33
Ik merk dat ik behoefte heb om even van mij af te schrijven. Ben vandaag 31+6 weken zwanger en vanmorgen vroeg zijn mijn vliezen gebroken. Direct verloskundige gebeld en na onderzoek doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ben best wel geschrokken en verdrietig, alles leek zo goed te gaan! Eerste prik voor longrijping nu gehad, morgen de tweede. Hoop echt dat het tot die tijd rustig blijft. Gelukkig geen weeën of harde buiken. Heeft er iemand ervaring met vroegtijdig gebroken vliezen? Hoe lang heeft het uiteindelijk geduurd voordat de baby kwam?
zondag 21 juni 2020 om 17:01
zondag 21 juni 2020 om 17:02
Sterkte! Dat is schrikken.
Wel met dertig weken weeën gehad en die zijn gelukkig op tijd gestopt, volledig bedrust etc. Madam bleef vervolgens tot 41 weken zitten...
Vriendin van mij heeft het twee keer gehad. Het ene kind is toen vrij snel geboren, de ander is tot 35,5 week blijven zitten. Beide met 30 weken zwangerschap.
Is het je eerste kind?
Wel met dertig weken weeën gehad en die zijn gelukkig op tijd gestopt, volledig bedrust etc. Madam bleef vervolgens tot 41 weken zitten...
Vriendin van mij heeft het twee keer gehad. Het ene kind is toen vrij snel geboren, de ander is tot 35,5 week blijven zitten. Beide met 30 weken zwangerschap.
Is het je eerste kind?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zondag 21 juni 2020 om 17:15
zondag 21 juni 2020 om 18:43
zondag 21 juni 2020 om 18:44
Mijn vliezen waren met 26 weken gebroken. Uiteindelijk is zoontje middels een spoedkeizersnede geboren in week 32.
Ik heb die hele periode in het ziekenhuis doorgebracht. Goed naar je lichaam luisteren en probeer rustig (positief) te blijven. Ga het van dag tot dag bekijken, elke dag dat de baby blijft zitten nu is enorme winst!
Ik heb die hele periode in het ziekenhuis doorgebracht. Goed naar je lichaam luisteren en probeer rustig (positief) te blijven. Ga het van dag tot dag bekijken, elke dag dat de baby blijft zitten nu is enorme winst!
zondag 21 juni 2020 om 18:49
Daar is weinig over te zeggen natuurlijk want zo verschillend. Maar iemand in mijn omgeving had rond dezelfde tijd gebroken vliezen en is uiteindelijk met 37 weken ingeleid. Volgens mij zijn de komende drie dagen wel belangrijk: komt de bevalling op gang ja of nee. Zo niet dan is de kans aanzienlijk groter dat je baby nog wel een tijdje blijft zitten.
zondag 21 juni 2020 om 18:52
Klopt, zoals iemand al zei: je 'mag' dan gewoon naar een streekziekenhuis en hoeft dus niet naar een academisch ziekenhuis met baby-IC. Met 32 weken is de kans dat baby's het niet alleen overleven, maar er ook weinig aan over houden, echt heel hoog.strings-attached schreef: ↑21-06-2020 18:4332 weken is vroeg maar toch niet absurd vroeg? Zelfs vroegah toen ze nog niks wistenwerden 7 maandskindjes prima gezond geboren dacht ik.
Ik moest 3 dagen wachten na het breken van de vliezen. Maar dat was ook 3 dagen voor de uitgerekende datum. Kind kwam precies op tijd.
zondag 21 juni 2020 om 19:08
Super bedankt voor de lieve berichtjes, het gaat gelukkig nog steeds goed hier. Inderdaad met bedrust in ziekenhuis en morgen verplaatsen van academisch naar ‘gewoon’ ziekenhuis. Eerste kindje, hij maakt het wel spannend! Ik hoop echt dat het lekker blijft zitten, paar weken bedrust is goed te overzien.
zondag 21 juni 2020 om 19:10
Jackie5 schreef: ↑21-06-2020 19:08Super bedankt voor de lieve berichtjes, het gaat gelukkig nog steeds goed hier. Inderdaad met bedrust in ziekenhuis en morgen verplaatsen van academisch naar ‘gewoon’ ziekenhuis. Eerste kindje, hij maakt het wel spannend! Ik hoop echt dat het lekker blijft zitten, paar weken bedrust is goed te overzien.
zondag 21 juni 2020 om 23:56
Hi,
Geen ervaring met gebroken vliezen maar wel met een bevalling na 31 weken (hellp en gescheurde placenta).
En inmiddels is ze al weer 6 jaar en je merkt helemaal niets meer van haar vroeggeboorte. Ze heeft week in academisch ziekenhuis gelegen en daarna naar ziekenhuis in onze stad voor een paar weekjes.
Ik heb toen ook een topic geopend eigenlijk precies zoals jij en voor mij was het heel fijn om te lezen dat veel kindjes gewoon helemaal gezond zijn opgegroeid dus vandaar even een berichtje.
Uiteraard duim ik heel hard voor je dat hij lekker blijft zitten voor minimaal 5 weken!
Geen ervaring met gebroken vliezen maar wel met een bevalling na 31 weken (hellp en gescheurde placenta).
En inmiddels is ze al weer 6 jaar en je merkt helemaal niets meer van haar vroeggeboorte. Ze heeft week in academisch ziekenhuis gelegen en daarna naar ziekenhuis in onze stad voor een paar weekjes.
Ik heb toen ook een topic geopend eigenlijk precies zoals jij en voor mij was het heel fijn om te lezen dat veel kindjes gewoon helemaal gezond zijn opgegroeid dus vandaar even een berichtje.
Uiteraard duim ik heel hard voor je dat hij lekker blijft zitten voor minimaal 5 weken!