De Clomid in huis, maar toch ook nu al een kans!

21-06-2020 18:53 6 berichten
Hi meiden,
Ik heb al een paar keer meegelezen afgelopen tijd maar nu ook maar eens zelf een topic gestart. Ben afgelopen donderdag bij de gyn geweest en die zag aan de ene kant 19 follikels (PCOS) en aan de andere kant telde hij er 7 en... zei dat ik snel zou ovuleren! Bizar, in week 8 van wat ik dacht een ovulatieloze -want veel te lange- cyclus. Dus nu heb ik Clomid voorgeschreven gekregen maar hebben we het in het ideale geval niet nodig. Super spannend! Ik had even gezocht maar zag alleen posts van 2017 en eerder over Clomid dus ik ben heel benieuwd naar verhalen van anderen daarover! Ik hoop dat er ook mensen zijn die geen / weinig bijwerkingen hebben gehad want ik vind het nogal een stap als ik de verhalen over misselijkheid, opvliegers, etc. lees.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb clomid geslikt, kan me geen bijwerkingen herinneren. Hier heeft het helaas ook niet gewerkt.
Spannende tijd voor jullie To, ik zal voor je duimen.

Ik had weinig last van clomid alleen s nachts enorme zweet aanvallen.
Heb het vijf rondes gebruikt. Eigenlijk werd dat alleen de eerste ronde gemonitord en kreeg ik toen een voorraad mee van ga maar zes maanden proberen. Ronde twee werd ik echter niet ongesteld dus gebeld en bloed geprikt en geen eisprong gehad. Daarna werd ik elke ronde gecheckt met echo en bloedprikken. Ronde 1 50 Mg wel eisprong ronde 2 niet toen 100 Mg ronde 1 wel eisprong ronde twee niet en 150 Mg geen eisprong. Toen mocht ik spuiten met gonal-F en in de eerste ronde zwanger

Maar ik ken ook genoeg verhalen van mensen die wel met clomid zwanger geraakt zijn. Succes!
where ever you go, go with your heart
Ik kan me niet voorstellen dat je met zoveel follikels daadwerkelijk gaat ovuleren, het kenmerk van PCOS zijn de vele follikels die nooit genoeg ontwikkelen om een eisprong te realiseren (hoe groot waren ze?), maar wie ben ik. Als je met clomid te veel follikels ontwikkeld breken ze de poging ook af.
Bij mij werkte clomid goed, ik was 3 keer vrij snel zwanger en heb relatief weinig bijwerkingen gehad.
Ik werd overigens wel elke ronde gemonitord.
@victoria_87 wat vervelend dat de Clomid bij jou niet geholpen heeft! Ben je uiteindelijk op een andere manier zwanger geworden, of nog aan het proberen? Ik hoop het eerste voor je, anders veel succes (en geluk..) gewenst!

@Skawa wat een pittig half jaar zal dat geweest zijn! Telkens dosis omhoog, echo, bloed prikken en dat het dan toch niet doet waar je zo op hoopt. Gelukkig dat het met gonal-F meteen lukte! Ik hou me dan maar vast aan de mensen om jou heen bij wie het wel werkte

@LaFleurNoire je hebt gelijk, bij zoveel follikels is de kans minimaal dat er één groot genoeg wordt en je daadwerkelijk ovuleert. Maar het lijkt dat ik geluk heb want rechts waren het zoveel follikels (19), maar de rijping die hij zag was aan de andere kant met slechts 7 follikels (ik weet de grootte niet). Dat was donderdag, zondag idd m'n allereerste positieve ovulatietest. Volgens de gynaecoloog kwam dat wel vaker voor, eenzijdige PCOS. En dat ze dan de poging zouden afbreken verbaast me idd niet. Ik had een beetje grappend gezegd: ohja daar hebben we het thuis over gehad, liever geen tweeling als het niet hoeft. En toen werd ie bloedserieus: nee nee dat willen wij ook absoluut niet! Ivm veel grotere kans op complicaties. Dus toen dacht ik idd misschien zullen ze je dan wel vragen om te onthouden en te zorgen dat je die cyclus niet zwanger wordt. Maar wel echt een opsteker dat het bij jou zonder al te veel bijwerkingen geholpen heeft en je zwanger raakte!!

Nouja vanavond nog 1x proberen en dan het wachtbankje en de komende 2 weken de zinnen maar een beetje verzetten..!
Succes!
Je weet idd maar nooit wat je eierstokken voor je in petto hebben. Ons derde kind is er zo een. Kind nummer 2 was net een half jaar en gezien de totale afwezigheid van eisprongen en borstvoeding vonden we anticonceptie niet nodig. Blijkbaar toch een eierstok die ineens haar werk ging doen want ik bleek zwanger. Geen idee over het aantal follikels en dergelijke natuurlijk.
Daarna zijn we toch maar wel anticonceptie gaan gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven