Scheiden zonder sociaal vangnet

21-06-2020 19:08 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet eigenlijk nog niet zo goed waar ik naar op zoek ben door dit bericht te schrijven. Een luisterend oor? Iemand die me de spiegel voorhoud? Een steuntje in de rug? Een schop onder m'n kont? Alle reacties zijn in ieder geval welkom.

Korte geschiedenis. Ik ben een 30 jarige homosexuele man met een islamitische achtergrond. Toen ik 5 jaar geleden uit de kast kwam naar mijn familie en vrienden ben ik letterlijk iedereen kwijt geraakt.

Kort daarna had ik een leuke man ontmoet van 50 jaar oud. We zijn getrouwd, hebben een huis gekocht, hond, kat etc. Ik ben alleen niet gelukkig. We praten nauwelijks met elkaar, botsende karakters, geen gezamenlijke intresses en meneer heeft het financieel nooit voor elkaar waardoor ik alles mag ophoesten en we hebben al jaren geen sex. Bovendien ben ik meerdere malen ontrouw geweest.

Ik wil, zoals je zult begrijpen, gaan scheiden maar vind het erg lastig om dit mede te delen. Het is zo'n dominante en aanwezige man die sfeer bepaalt waardoor ik bang ben dat hij me mentaal kapot gaat maken. Ik ben om die reden eerst op zoek naar een woning zodat ik, als ik het vertel, meteen weg kan maar dat is zoals je zult begrijpen erg lastig op het moment (o.a. huisdieren niet toegestaan bij huurwoningen). Zit gewoon een beetje in de stress en dacht misschien hebben mensen soortgelijke ervaringen en tips die ze met me kunnen delen.

Het is een beetje onsamenhangend verhaal en mis uiteraard nog veel meer achtergrondinformatie, maar het komt er op neer dat ik het er met niemand over kan hebben dus dacht schrijf wat van me af op dit forum.

Heb je vragen? Stel ze gerust.

Liefs,
Quibble
Babette2017 schreef:
21-06-2020 23:44
Jaren geen seks, dan is ontrouw niet het grootste probleem hoor
Niet mee eens. Totaal geen seks meer willen binnen de relatie en dat alsnog exclusiviteit eisen, dat is gewoon vilein.
DS1971 schreef:
22-06-2020 08:19
Niet mee eens. Totaal geen seks meer willen binnen de relatie en dat alsnog exclusiviteit eisen, dat is gewoon vilein.
De relatie verbreken is altijd een optie als het je niet zint.
xynix schreef:
22-06-2020 08:14
Ja, dat is juist het probleem. Zolang je niet gescheiden bent, blijf jij aansprakelijk voor die lasten, al ben je al 10 keer verhuisd. Hij kan de scheiding wel eindeloos gaan rekken en zo werk jij je in de schulden.
Dank voor de tip!
Ik vind het heel naar dat je je man niet durft te vertellen dat je weg wilt. Voor jullie beiden.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
xynix schreef:
22-06-2020 08:14
Ja, dat is juist het probleem. Zolang je niet gescheiden bent, blijf jij aansprakelijk voor die lasten, al ben je al 10 keer verhuisd. Hij kan de scheiding wel eindeloos gaan rekken en zo werk jij je in de schulden.
Dit dus.

Maar goed, TO, jouw gedrag verdient ook geen schoonheidsprijs. Relatie beëindigen en verder gaan.
Life is short. Eat dessert first.
Bulbul schreef:
22-06-2020 09:27
Ik vind het heel naar dat je je man niet durft te vertellen dat je weg wilt. Voor jullie beiden.
Ja vind het erg moeilijk maar er komt een punt dat ik het gewoon moet vertellen.
doornroosje9 schreef:
22-06-2020 09:37
Dit dus.

Maar goed, TO, jouw gedrag verdient ook geen schoonheidsprijs. Relatie beëindigen en verder gaan.
Daar ben ik me van bewust. Het maakt in deze ook niet meer uit. Punt is dat ik wil scheiden en alles wat er is gebeurd achter me wil laten. Ben er ook niet echt trots op ofzo.
TanteOlivia schreef:
22-06-2020 08:37
De relatie verbreken is altijd een optie als het je niet zint.
Klopt.

Maar sommige mensen verkiezen een relatie stand laten houden en dan maar buiten de deur neuken. Ieder zijn meug.

Achter de rug om vind ik dan geen goed idee, maar ik vind seks weigeren en daar niet eens goed over praten ook niet ok.
Quibble schreef:
22-06-2020 01:24
Kan, maar wie zegt dat ik dat wil?
Dan niet janken dat je geen netwerk hebt.
DS1971 schreef:
22-06-2020 11:01
Klopt.

Maar sommige mensen verkiezen een relatie stand laten houden en dan maar buiten de deur neuken. Ieder zijn meug.

Achter de rug om vind ik dan geen goed idee, maar ik vind seks weigeren en daar niet eens goed over praten ook niet ok.
Prima als de partner daarmee akkoord is idd, absoluut geen probleem.
Life is short. Eat dessert first.
DS1971 schreef:
22-06-2020 11:01
Klopt.

Dat moet iedereen lekker zelf weten, maar heb dan wel de ballen om daar open over te zijn, dan kan de ander ook keuzes maken op basis van die informatie.
TanteOlivia schreef:
22-06-2020 12:11
Dat moet iedereen lekker zelf weten, maar heb dan wel de ballen om daar open over te zijn, dan kan de ander ook keuzes maken op basis van die informatie.
Ik vind dat als je eenzijdig beslist om geen seks meer te hebben met je partner, dat je dan ook niets meer te eisen hebt ten aanzien van exclusiviteit.

Zelf zou ik de relatie direct beëindigen, omdat voor mij een relatie zonder fysieke component niet werkt, maar niet iedereen is hetzelfde.
Nemain• schreef:
22-06-2020 11:04
Wow, het gaat weer lekker hier! Zeker voor een TO die z'n bestaande netwerk een paar jaar terug al op heeft moeten geven om uit de kast te kunnen komen.
TO, ik weet niet of stichting Maruf nog bestaat, maar ook het lokale COC zou je verder moeten kunnen helpen.
DS1971 schreef:
22-06-2020 12:25
Ik vind dat als je eenzijdig beslist om geen seks meer te hebben met je partner, dat je dan ook niets meer te eisen hebt ten aanzien van exclusiviteit.

Zelf zou ik de relatie direct beëindigen, omdat voor mij een relatie zonder fysieke component niet werkt, maar niet iedereen is hetzelfde.
Dat ligt eraan wat voor afspraken je maakt binnen je relatie. Vreemdgaan vind ik in elk geval nooit goed te praten. Kies dan samen voor een open relatie, of ga uit elkaar.
Ze gaan nu toch uit elkaar? Dus wat is dan het probleem?
froufrou80 schreef:
22-06-2020 13:09
Ze gaan nu toch uit elkaar? Dus wat is dan het probleem?
Dat hij vreemdgaat en niet durft te vertellen dat hij de relatie wil verbreken. Daar gaat het topic toch over?
TanteOlivia schreef:
22-06-2020 13:13
Dat hij vreemdgaat en niet durft te vertellen dat hij de relatie wil verbreken. Daar gaat het topic toch over?
Je leest klaarblijkelijk alleen wat je wilt lezen.
Nemain• schreef:
22-06-2020 11:04
Ik heb wel een netwerk. Ik zit hier toch...
Quibble schreef:
22-06-2020 13:20
Je leest klaarblijkelijk alleen wat je wilt lezen.
Ja dat zal ‘t zijn. Jij geeft totaal geen info over die situatie van ontrouw en dan gaan mensen invullen. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
Wat doet die ontrouw ertoe, dat is alleen interessant voor de moraalridders. TO heeft een vraag en die luidt niet "Hoe vertel ik mijn man dat ik ben vreemdgegaan?"
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Het is letterlijk wat je zelf schrijft.
Saivash schreef:
22-06-2020 13:23
Ja dat zal ‘t zijn. Jij geeft totaal geen info over die situatie van ontrouw en dan gaan mensen invullen. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
Ontrouw is totaal irrelevant voor dit vraagstuk. Het gaat om mijn onervarenheid voor wat betreft het scheidingsproces.

Ik heb al je reacties gelezen en volgens mij reageer je alleen om te trollen. Bovendien heb je nognaals de hele essentie van mijn vraag gemist.
Bulbul schreef:
22-06-2020 13:24
Wat doet die ontrouw ertoe, dat is alleen interessant voor de moraalridders. TO heeft een vraag en die luidt niet "Hoe vertel ik mijn man dat ik ben vreemdgegaan?"
Dit dus.
De eerste stap om te gaan scheiden is toch om eens een gesprekje aan te knopen met je man. Leuker kan ik het niet voor je maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven