Geen kleinkinderen accepteren
dinsdag 23 juni 2020 om 11:15
Hee iedereen,
Mijn dochter had een tijdje geleden het uitgemaakt met een hele leuke vriend en daar had ik het best moeilijk mee. Ik had gisteren mijn dochter gebeld en gevraagd hoe het ging met het daten. Ze zij dat ze er niet meer zo zin in had en dat ze voor een tijdje alleen wil blijven. Dit is op zich niet erg maar mijn dochter is begin 30 en de tijd om kinderen te krijgen wordt steeds krapper. Ik zou het heel leuk vinden om een oma te worden en ik ben bang dat als het zo doorgaat dat waarschijnlijk niet gaat gebeuren. En ik vraag mij af hoe ik dat moet accepteren?
Ik weet dat mijn dochter nog jong is en een kind nog kan komen, maar de kans is net zo groot dat dat ook niet gaat gebeuren en aan dat beeld moet ik wel wennen en ik vraag mij af hoe andere vrouwen met een onvervulde kleinkind-wens omgaan. Want ik vind het best zwaar dat die mogelijkheid bestaat.
Mijn dochter had een tijdje geleden het uitgemaakt met een hele leuke vriend en daar had ik het best moeilijk mee. Ik had gisteren mijn dochter gebeld en gevraagd hoe het ging met het daten. Ze zij dat ze er niet meer zo zin in had en dat ze voor een tijdje alleen wil blijven. Dit is op zich niet erg maar mijn dochter is begin 30 en de tijd om kinderen te krijgen wordt steeds krapper. Ik zou het heel leuk vinden om een oma te worden en ik ben bang dat als het zo doorgaat dat waarschijnlijk niet gaat gebeuren. En ik vraag mij af hoe ik dat moet accepteren?
Ik weet dat mijn dochter nog jong is en een kind nog kan komen, maar de kans is net zo groot dat dat ook niet gaat gebeuren en aan dat beeld moet ik wel wennen en ik vraag mij af hoe andere vrouwen met een onvervulde kleinkind-wens omgaan. Want ik vind het best zwaar dat die mogelijkheid bestaat.

dinsdag 23 juni 2020 om 12:16
En zo hoort het ook.Summerdance schreef: ↑23-06-2020 12:03Dat mag
Je mag dat alleen NOOIT aan je dochter laten blijken
Zowel ik als mijn zus hebben heel bewust de keuze gemaakt om geen kinderen op de wereld te zetten
En natuurlijk vonden we dat super sneu voor onze ouders want die werden geen opa en oma
Jaren later hebben we het waar wel eens over gehad, en natuurlijk vonden mijn ouders het jammer
Masr ons geluk vonden ze belangrijker dan opa en oma worden.
Vond dat echt heel mooi om horen❤
Als het hierom gaat vind ik het egoïsme van sommige mensen echt stuitend.

dinsdag 23 juni 2020 om 12:18
Ik snap het wel een beetje. Mijn moeder was de jongste van 4 en is als enige al oma van nu (bijna) 2 kleinkinderen (mijn tweede is op komst).
Mijn tantes willen ook heel graag haha, maar mijn neven en nichten lijken er nog niet echt mee bezig. Kan me best voorstellen dat je dan een beetje jaloers bent. Mijn tantes zijn overigens van harte welkom als bonusoma’s, maar dat doen ze dan toch niet echt.
Bij mij gaat zwanger worden niet vanzelf en ik was ook jaloers als anderen wel zwanger werden. Kan me best voorstellen dat je ook jaloers kunt zijn op vrouwen die wel oma worden. Het is denk ik juist lastig dat je er gewoon geen invloed op hebt.
Maar goed, misschien heb je een goede band met een nichtje oid met wie je de band met de kinderen wat kunt aanhalen ofzo?
Hoe dan ook, je dochter moet haar eigen pad kunnen bewandelen en kiezen wat zij wil, wanneer zij wil, dus deel je wens niet met haar, zou ik zeggen, maar met anderen (vriendinnen, zussen, partner, etc.).
Mijn tantes willen ook heel graag haha, maar mijn neven en nichten lijken er nog niet echt mee bezig. Kan me best voorstellen dat je dan een beetje jaloers bent. Mijn tantes zijn overigens van harte welkom als bonusoma’s, maar dat doen ze dan toch niet echt.
Bij mij gaat zwanger worden niet vanzelf en ik was ook jaloers als anderen wel zwanger werden. Kan me best voorstellen dat je ook jaloers kunt zijn op vrouwen die wel oma worden. Het is denk ik juist lastig dat je er gewoon geen invloed op hebt.
Maar goed, misschien heb je een goede band met een nichtje oid met wie je de band met de kinderen wat kunt aanhalen ofzo?
Hoe dan ook, je dochter moet haar eigen pad kunnen bewandelen en kiezen wat zij wil, wanneer zij wil, dus deel je wens niet met haar, zou ik zeggen, maar met anderen (vriendinnen, zussen, partner, etc.).
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

dinsdag 23 juni 2020 om 12:20
Als je je oma-ei niet kwijt kunt: er zijn veel kinderen die wel een lieve pleeg-weekend-oma kunnen gebruiken. Er zijn in jouw omgeving vast wel organisaties die zich hiermee bezig houden.
https://www.i-flipbook.nl/nl_nl/flipboo ... org.html#1
https://www.i-flipbook.nl/nl_nl/flipboo ... org.html#1
anoniem_392232 wijzigde dit bericht op 23-06-2020 12:23
Reden: brochure toegevoegd
Reden: brochure toegevoegd
17.98% gewijzigd
dinsdag 23 juni 2020 om 12:22
O wow wat een harde woorden. Waarom mag een vrouw wel treuren als ze geen moeder wordt maar mag een moeder niet treuren als ze geen oma wordt? Ik ben 36 en tot gisteren zag het er niet naar uit dat ik moeder zou worden. En dat was voor mij en mijn partner zwaar, maar ik weet zeker dat mijn moeder het er soms ook best moeilijk mee had. Want om haar heen werden steeds meer vriendinnen oma. En al die oma’s konden opscheppen over hun kleinkinderen. Dus ook bij mijn moeder was de ontlading gisteren groot toen ik zwanger bleek. En dat mag! Gevoel mag er zijn, zowel positief als negatief. En als TO hier dat even van zich af wil spreken dan vind ik dat dat ook moet kunnen. Maar TO, het kan komen maar het kan ook nooit komen, daar mag je best van balen, maar ik zou jouw eigen geluk er niet vanaf laten hangen

dinsdag 23 juni 2020 om 12:23
Ik kan mij best wel iets bij je gevoel voorstellen (mits je het voor je houdt) maar ik vind deze opmerking echt infantiel. Kom op zeg, hoe oud ben je, 6?
dinsdag 23 juni 2020 om 12:25

dinsdag 23 juni 2020 om 12:27
Dat doet ze ook niet, dat vul jij voor haar in. Zij vraagt hoe anderen ermee omgaan, alsof het zo raar is als een droom van kleinkinderen niet vervuld wordt.Because schreef: ↑23-06-2020 12:25Maar wacht even, als je zoveel van kinderen houdt, waarom koos je zelf voor 1 kind?
Sarcasme uit #
Je weer toch zelf dat het leven niet maakbaar is? Je mag op iets hopen maar niet op iets rekenen.
Zorg ervoor dat je je eigen leven gewoon leuk invult, alles wat je erbij krijgt, is mooi meegenomen.
Man,man,man die toon hier.
dinsdag 23 juni 2020 om 12:28
Dit inderdaad. Als je graag oma wil worden had je zelf meer kinderen moeten krijgen, dan waren je kansen een stuk groter. Nu heb je op 1 paart gewed.Zalmsnipper schreef: ↑23-06-2020 12:15Je had beter aan risico spreiding kunnen doen en zelf minstens 4 kinderen moeten baren. Dan waren je oma kansen niet alleen tot 1 dochter beperkt. Sterkte.
dinsdag 23 juni 2020 om 12:32

dinsdag 23 juni 2020 om 12:32
Iemand mag het best jammer vinden eventueel geen oma te worden. Maar ik lijk uit de OP te proeven dat TO had gewild dat dochter het niet uit had gemaakt met die leuke vriend. Dan ga je te ver in je teleurstelling, want dan ga je er aan voorbij dat dochter nu misschien ook geen leuke periode achter de rug heeft. Iemand besluit niet voor niets het hele dating gebeuren op een laag pitje te zetten. Het zou mij dan als dochter erg storen als daar geen begrip voor is.
dinsdag 23 juni 2020 om 12:42
Ik probeer echt mijn dochter niet te pushen, want ik wil niet dat onze relatie verslechterd wordt. Ik vind het alleen jammer dat er de mogelijkheid bestaat dat ik geen oma wordt. En ik had ook graag een groot gezin gewild, maar dat is helaas niet gebeurt. Het heeft zo moeite lopen... Maar ik ben erg gelukkig met mijn dochter en ik wens haar al het geluk toe.

dinsdag 23 juni 2020 om 12:45
Je loopt wel een beetje op de feiten vooruit. Je dochter is begin 30 ze heeft nog wel even de tijd hoor.
Ik snap overigens wel dat ze even geen behoefte heeft om te daten. Als je net uit een relatie komt is even alleen zijn toch niet verkeerd?

dinsdag 23 juni 2020 om 12:46
jouw kinderen zijn niet van jouMevouw schreef: ↑23-06-2020 12:42Ik probeer echt mijn dochter niet te pushen, want ik wil niet dat onze relatie verslechterd wordt. Ik vind het alleen jammer dat er de mogelijkheid bestaat dat ik geen oma wordt. En ik had ook graag een groot gezin gewild, maar dat is helaas niet gebeurt. Het heeft zo moeite lopen... Maar ik ben erg gelukkig met mijn dochter en ik wens haar al het geluk toe.
ze zijn er niet op de wereld om jou te voorzien in jouw leegte
dat is namelijk jouw verantwoordelijkheid.
zoek een hobby, wordt gastoma, ga vrijwilligerswerk doen bij bejaarden of in het asiel maar zadel je dochter niet op met kleinkinderen omdat jij je verveelt.
dinsdag 23 juni 2020 om 12:48
Mevouw schreef: ↑23-06-2020 12:42Ik probeer echt mijn dochter niet te pushen, want ik wil niet dat onze relatie verslechterd wordt. Ik vind het alleen jammer dat er de mogelijkheid bestaat dat ik geen oma wordt. En ik had ook graag een groot gezin gewild, maar dat is helaas niet gebeurt. Het heeft zo moeite lopen... Maar ik ben erg gelukkig met mijn dochter en ik wens haar al het geluk toe.
In feite kun je jezelf feliciteren met een opvoeding, waarin dochter eerst de ene relatie afsluit en dan met de volgende begint. Even tijd voor zichzelf neemt, tussendoor, niet direct weer iemand zoekt, omdat ze niet alleen kan zijn.
En ondertussen kun jij deze les ter harte nemen en ook je eigen leven gaan invullen op jouw manier.
Later is nu

dinsdag 23 juni 2020 om 12:48
S-Meds schreef: ↑23-06-2020 12:46jouw kinderen zijn niet van jou
ze zijn er niet op de wereld om jou te voorzien in jouw leegte
dat is namelijk jouw verantwoordelijkheid.
zoek een hobby, wordt gastoma, ga vrijwilligerswerk doen bij bejaarden of in het asiel maar zadel je dochter niet op met kleinkinderen omdat jij je verveelt eenzaam bent.

dinsdag 23 juni 2020 om 12:51
Ze wil een kind met de ex van haar dochter. Of van...montblanc schreef: ↑23-06-2020 11:36Laatst had je ook al zon topic over vrienden blijven met de ex can je dochter. In hoeverre heb je jij zelf een fijn leven? Werk, vrienden, hobby’s? Je lijkt jouw geluk zo op te hangen aan je dochter, alsof je via haar leeft en zij verantwoordelijk is voor jouw levensgeluk.
Ik zou dus wat meer gaan investeren in je eigen leven.

dinsdag 23 juni 2020 om 12:55
Ik kan helemaal meegaan in gedeeld verdriet als jouw kind een onvervulde kinderwens heeft. Dat lijkt me zwaar, je kind zo te moeten zien.
Maar janken omdat je kind niet toe is aan kinderen of ze helemaal niet wil, tja. Daar kan ik me niet in verplaatsen. Dan heb je vooraf al verkeerde verwachtingen gehad. Laat je kind zelf zijn/haar pad kiezen.
Maar janken omdat je kind niet toe is aan kinderen of ze helemaal niet wil, tja. Daar kan ik me niet in verplaatsen. Dan heb je vooraf al verkeerde verwachtingen gehad. Laat je kind zelf zijn/haar pad kiezen.
dinsdag 23 juni 2020 om 13:00