Afknapper(s)
dinsdag 23 juni 2020 om 20:41
Wil even een non issue kwijt hier
Ben aan het online daten, hebben 1 keer afgesproken en verder wat (oppervlakkig) contact via de whatsapp.
Ik erger me alleen zo ontzettend aan die taalfouten van hem!
Ik ben ook geen taalwonder, maak ook nog wel foutjes met bijv d of dt, hoe ontzettend stom dat ook is.
Maar ik bedoel vooral fouten zoals hooft ipv hoofd, meschien ipv misschien, witten wijn, me huis me werk me kinderen me auto...
Aaarghhhh! Ik merk dat ik mijn interesse verlies.
Wat natuurlijk nergens op slaat want als ik alleen telefonisch contact had (bellen) of hem alleen face to face had gesproken, dan had ik dit niet eens geweten natuurlijk.
Ik merk dat ik er nu continu op let
Ik heb nu maar gezegd dat ik niet zo’n ‘apper’ ben op de whatsapp
. Dat ben ik wel maar ben bang dat ik enorm afknap als ik veel met hem whatsapp, terwijl hij misschien wel erg leuk is.
Ben benieuwd of jullie dit ook vervelend zouden vinden? Of ik ben ik een enorme pietlut...
Misschien is hij dyslectisch hoor, zou ook nog kunnen natuurlijk.

Ben aan het online daten, hebben 1 keer afgesproken en verder wat (oppervlakkig) contact via de whatsapp.
Ik erger me alleen zo ontzettend aan die taalfouten van hem!
Ik ben ook geen taalwonder, maak ook nog wel foutjes met bijv d of dt, hoe ontzettend stom dat ook is.
Maar ik bedoel vooral fouten zoals hooft ipv hoofd, meschien ipv misschien, witten wijn, me huis me werk me kinderen me auto...
Aaarghhhh! Ik merk dat ik mijn interesse verlies.
Wat natuurlijk nergens op slaat want als ik alleen telefonisch contact had (bellen) of hem alleen face to face had gesproken, dan had ik dit niet eens geweten natuurlijk.
Ik merk dat ik er nu continu op let
Ik heb nu maar gezegd dat ik niet zo’n ‘apper’ ben op de whatsapp

Ben benieuwd of jullie dit ook vervelend zouden vinden? Of ik ben ik een enorme pietlut...

Misschien is hij dyslectisch hoor, zou ook nog kunnen natuurlijk.
.

dinsdag 23 juni 2020 om 21:38
Mijn vriend is dyslectisch en maakt ook zulke spelfouten. Soms denk ik ook weleens van pfff meen je dit nou. Maar besef ook dat hij er niets aan kan doen en help ik hem vaak met bijv. zijn offertes nog even nakijken.
Nu ik het weet begrijp ik het ook wat meer. Zou het gewoon vragen aan hem, mocht hij dyslectisch zijn begrijp je zijn fouten misschien wat meer.
Nu ik het weet begrijp ik het ook wat meer. Zou het gewoon vragen aan hem, mocht hij dyslectisch zijn begrijp je zijn fouten misschien wat meer.
dinsdag 23 juni 2020 om 21:41
Ja dat heb ik één keer gedaan.Cinderella00 schreef: ↑23-06-2020 21:35Zeg je dan niet bijvoorbeeld: "*hoofd:p", "*misschien". Met een smiley erbij. En daarna verder op ingaan wat hij verteld heeft
Toen hij hooft typte, typte ik terug *hoofd en daarna gaf ik antwoord op zijn vraag.
Hij zei er niet veel over, hij antwoordde met deze smiley ->
.
dinsdag 23 juni 2020 om 21:41
Als hij niet dyslectisch is, zegt het heel veel over zijn niveau en omgeving. Mijn man heeft ook geen hoge opleiding, maar leest heel veel, en schrijft korrekt Nederlands.
Ik hoop dan wel dat je een goed gesprek met hem kan voeren, en dan niet alleen over auto's en voetbal.
Ik hoop dan wel dat je een goed gesprek met hem kan voeren, en dan niet alleen over auto's en voetbal.
ik geef mn bek ook maar een douw

dinsdag 23 juni 2020 om 21:42
Ja misschien ga ik het gewoon vragenFlowert123 schreef: ↑23-06-2020 21:38Mijn vriend is dyslectisch en maakt ook zulke spelfouten. Soms denk ik ook weleens van pfff meen je dit nou. Maar besef ook dat hij er niets aan kan doen en help ik hem vaak met bijv. zijn offertes nog even nakijken.

.
dinsdag 23 juni 2020 om 21:45
Nee maar TO, superbegrijpelijk dat je je eraan stoort. Niet iedereen is goed in taal, maar het is wel iets waar me veel mee te maken hebben, gelijk opvalt en daarom wordt gekoppeld aan een bepaald intellect.
Natuurlijk zegt het wel iets, maar niet alles. Hij heeft vast en zeker andere kwaliteiten, die andere personen weer missen.
Het maakt voor de rest weinig uit. Als je zijn taalfouten onprettig vindt, is het waarschijnlijk beter om een ander contact te zoeken. Je kunt jezelf niet dwingen om je gevoel uit te schakelen namelijk.
Natuurlijk zegt het wel iets, maar niet alles. Hij heeft vast en zeker andere kwaliteiten, die andere personen weer missen.
Het maakt voor de rest weinig uit. Als je zijn taalfouten onprettig vindt, is het waarschijnlijk beter om een ander contact te zoeken. Je kunt jezelf niet dwingen om je gevoel uit te schakelen namelijk.
alongwiththesunshine wijzigde dit bericht op 23-06-2020 21:49
0.09% gewijzigd
wij slapen nooit.

Zolang hij nog maar erekt wordtMadeliefjees schreef: ↑23-06-2020 21:41Mijn man heeft ook geen hoge opleiding, maar leest heel veel, en schrijft korrekt Nederlands.
Via de app vind ik het erg oppervlakkig maar via whatsapp wil ik iemand ook niet leren kennen, dat werkt ook niet.Madeliefjees schreef: ↑23-06-2020 21:41Als hij niet dyslectisch is, zegt het heel veel over zijn niveau en omgeving. Mijn man heeft ook geen hoge opleiding, maar leest heel veel, en schrijft korrekt Nederlands.
Toevallig zei ik tegen een vriendin dat ik wel hoop dat ik een beetje op niveau kan kletsen met hem, eerste date was wat oppervlakkig maar je kent elkaar nog niet echt na een eerste date.
Daar hoop ik de tweede date achter te komen.
.

dinsdag 23 juni 2020 om 21:46
Nee dat moet vanzelf gaanalongwiththesunshine schreef: ↑23-06-2020 21:45Je kunt jezelf niet dwingen om je gevoel uit te schakelen namelijk.
dinsdag 23 juni 2020 om 21:50
Ja daar heb je gelijk in.alongwiththesunshine schreef: ↑23-06-2020 21:45Nee maar TO, superbegrijpelijk dat je je eraan stoort. Net iedereen is goed in taal, maar het is wel iets waar me veel mee te maken hebben, gelijk opvalt en daarom wordt gekoppeld aan een bepaald intellect.
Ik laat de date van morgen toch wel doorgaan. Het is morgen mooi weer dus iets drinken op een terrasje is prima.
Mocht ik daarna nog steeds denken hmmmm, dan laat ik het bij die tweede date.
.
dinsdag 23 juni 2020 om 21:56
Nou 'me moeder, me hond, me huis' etc vind ik wel echt een afknapper. Dat heeft niks met dyslexie te maken. Mijn ex deed dat ook altijd, maar hij was echt te leuk om te laten gaan. Maar, nu ik weer in datingland ben, heb ik het gewoon liever niet meer. Het is inderdaad toch net ff niet zo aantrekkelijk. En 'hooft en witten wijn' vind ik wel echt een andere categorie: heel ernstig. Maar als iemand dyslexie heeft, dan kan hij er gewoon niks aan doen. Maar, het is wel lelijk.

dinsdag 23 juni 2020 om 22:14

dinsdag 23 juni 2020 om 22:21
Absoluut!Bloemkoolroosje schreef: ↑23-06-2020 22:19Hier ook team afknapper.
Net als "hihihi"... door een man. Vreselijk infantiel.

.

dinsdag 23 juni 2020 om 22:26
Ik kan me daar ook niet overheen zetten. Kijk, kom ik je tegen op een feestje, de vonk slaat over, en daarna kom ik er pas achter dat je niet kunt spellen, dan is het een ander verhaal. Maar met online daten gelden er voor mij nou eenmaal andere regels.
In het echt zijn er weer andere dingen waar je op af kunt knappen waar je op de chat geen last van hebt, vieze adem of een snerpstem ofzo.
Omgekeerd kan ook een afknapper zijn. Ik had eens contact met iemand die steeds hele diepzinnige gedichten stuurde en woorden als edoch en onderwijl gebruikte. Ik vond het allemaal wat pretentieus.
In het echt zijn er weer andere dingen waar je op af kunt knappen waar je op de chat geen last van hebt, vieze adem of een snerpstem ofzo.
Omgekeerd kan ook een afknapper zijn. Ik had eens contact met iemand die steeds hele diepzinnige gedichten stuurde en woorden als edoch en onderwijl gebruikte. Ik vond het allemaal wat pretentieus.