Afknapper(s)
dinsdag 23 juni 2020 om 20:41
Wil even een non issue kwijt hier
Ben aan het online daten, hebben 1 keer afgesproken en verder wat (oppervlakkig) contact via de whatsapp.
Ik erger me alleen zo ontzettend aan die taalfouten van hem!
Ik ben ook geen taalwonder, maak ook nog wel foutjes met bijv d of dt, hoe ontzettend stom dat ook is.
Maar ik bedoel vooral fouten zoals hooft ipv hoofd, meschien ipv misschien, witten wijn, me huis me werk me kinderen me auto...
Aaarghhhh! Ik merk dat ik mijn interesse verlies.
Wat natuurlijk nergens op slaat want als ik alleen telefonisch contact had (bellen) of hem alleen face to face had gesproken, dan had ik dit niet eens geweten natuurlijk.
Ik merk dat ik er nu continu op let
Ik heb nu maar gezegd dat ik niet zo’n ‘apper’ ben op de whatsapp
. Dat ben ik wel maar ben bang dat ik enorm afknap als ik veel met hem whatsapp, terwijl hij misschien wel erg leuk is.
Ben benieuwd of jullie dit ook vervelend zouden vinden? Of ik ben ik een enorme pietlut...
Misschien is hij dyslectisch hoor, zou ook nog kunnen natuurlijk.

Ben aan het online daten, hebben 1 keer afgesproken en verder wat (oppervlakkig) contact via de whatsapp.
Ik erger me alleen zo ontzettend aan die taalfouten van hem!
Ik ben ook geen taalwonder, maak ook nog wel foutjes met bijv d of dt, hoe ontzettend stom dat ook is.
Maar ik bedoel vooral fouten zoals hooft ipv hoofd, meschien ipv misschien, witten wijn, me huis me werk me kinderen me auto...
Wat natuurlijk nergens op slaat want als ik alleen telefonisch contact had (bellen) of hem alleen face to face had gesproken, dan had ik dit niet eens geweten natuurlijk.
Ik heb nu maar gezegd dat ik niet zo’n ‘apper’ ben op de whatsapp

Ben benieuwd of jullie dit ook vervelend zouden vinden? Of ik ben ik een enorme pietlut...

.
dinsdag 23 juni 2020 om 22:26
Nou, moet je net op het viva forum vragen. Hier gaan ze er vanuit dat je kansloos bent op de date-markt als je niet ken spellon.isa__88 schreef: ↑23-06-2020 21:34Nee hoor zeker niet, dus dat maakt mij ook niet uit. Heb zelf een MBO diploma maar ik weet wel hoe ik lings (links) hooft (hoofd) etc schrijf.
Heeft toch niets te maken met een opleiding.
Dat heeft meer te maken met niet de moeite willen nemen om fatsoenlijke woorden te typen (zo komt het op mij over) Tenzij iemand dus dyslectisch is.
Maar ik zie nu dat ik niet de enige ben die zich hier aan ergert.![]()

dinsdag 23 juni 2020 om 22:52
Kn nt belln beltgd bna opXrumforviva schreef: ↑23-06-2020 22:27Dat zijn mensen die in het sms-tijdperk zijn blijven hangen, toen elke letter telde.
wij slapen nooit.

dinsdag 23 juni 2020 om 22:59
Ik ergerde me juist eens aan een man die foutloos berichten typte, maar aan de telefoon in elke zin een paar keer “Uuhhmm” en elke keer als hij iets niet goed verstaan had “De??” Zei ipv “wat?” Irritant en was een enorme afknapper. Hij had ook een heel on-mannelijke stem, terwijl hij zich heel stoer en macho voordeed. Dat was zo vreemd, heel treurig/klein stemmetje. Was blij dat we gebeld hadden voor de eerste date, want die is er dus nooit gekomen.

dinsdag 23 juni 2020 om 23:52
Als hij dyslectisch is vind ik niet dat je hem dat zomaar aan kan rekenen.. Dat zou erg zielig zijn vind ik. Je zou het misschien een keer als je met elkaar afspreekt voorzichtig naar voren kunnen brengen en eerst erachter zien te komen of hij dyslectisch is. Zo niet dan snap ik je punt en zou ik het ook heel irritant vinden.

woensdag 24 juni 2020 om 00:58
Dyslectisch is vaak meer klanken en letters omdraaien. Daarbij, mijn broer heeft de ergste vorm van dyslexie en dat was ook nog eens in de jaren 80, dus laat ontdekt en erkend. Maar hij heeft toen zo ongeveer helemaal opnieuw moeten leren lezen, met een heel andere techniek, bij wat toen het instituut woordblindheid heette. En nu kan hij best oké spellen. Niet perfect, maar “meschien” (mijn iPhone verbetert dat trouwens automatisch) schrijft hij echt niet. En volgens mij zitten ze er tegenwoordig veel meer bovenop.hannamarin schreef: ↑23-06-2020 23:52Als hij dyslectisch is vind ik niet dat je hem dat zomaar aan kan rekenen.. Dat zou erg zielig zijn vind ik. Je zou het misschien een keer als je met elkaar afspreekt voorzichtig naar voren kunnen brengen en eerst erachter zien te komen of hij dyslectisch is. Zo niet dan snap ik je punt en zou ik het ook heel irritant vinden.
Wat ik maar wil zeggen, er is best nog wel wat mogelijk als je dyslectisch bent. En anders, als je dat van jezelf weet zeg je dat toch even; sorry hoor spellen is bij mij een drama, dan weet je dat maar vast!
Nee hoor, er zijn ook gewoon veel mensen die gewoon niet kunnen spellen.
woensdag 24 juni 2020 om 04:58
Dat gaat m niet wordenisa__88 schreef: ↑23-06-2020 20:41Wil even een non issue kwijt hier![]()
Ik erger me alleen zo ontzettend aan die taalfouten van hem! Je
Ik heb nu maar gezegd dat ik niet zo’n ‘apper’ ben op de whatsapp. Dat ben ik wel maar ben bang dat ik enorm afknap als ik veel met hem whatsapp, terwijl hij misschien wel erg leuk is.
Ben benieuwd of jullie dit ook vervelend zouden vinden? Of ik ben ik een enorme pietlut...![]()
woensdag 24 juni 2020 om 05:51
Nou, volgens mij praat alle jeugd met ‘me’ in plaats van ‘mijn’. Niet zozeer omdat ze dyslectisch zijn, maar omdat dat schijnbaar stoer is?
Mijn vriend is via WhatsApp taalkundig niet heel sterk, al zijn deze typfouten wel extreem, ja. Charmant is het niet.
Heb je al eens met hem gedate? Je kunt het altijd proberen toch?
Mijn vriend is via WhatsApp taalkundig niet heel sterk, al zijn deze typfouten wel extreem, ja. Charmant is het niet.
Heb je al eens met hem gedate? Je kunt het altijd proberen toch?
woensdag 24 juni 2020 om 07:18
woensdag 24 juni 2020 om 07:49
Mijn vriend is dus een echte taalpurist. Haalt spel- en schrijffouten uit de krant.
Toen wij elkaar 15+ jaren geleden online leerde kennen vond hij mij wel leuk. Ik ben een hoog opgeleide beta-persoon met een forse dyslectie, en ik maak dus ook fouten als hooft ipv hoofd. Ik woonde toen in het buitenland en sprak weinig NL. Dit bevorderde mijn Nederlands dus ook niet. In die tijd was er ook weinig of geen spellingscorrecties.
Gelukkig is het allemaal goed gekomen, al moest hij in de begin periode wel erg wennen aan mijn taalfouten.
Nog steeds laat ik mijn officiële correspondentie door hem controleren. En mag hij de schriftelijke zaken regelen thuis.
Geef mij maar cijfers ipv letters
Toen wij elkaar 15+ jaren geleden online leerde kennen vond hij mij wel leuk. Ik ben een hoog opgeleide beta-persoon met een forse dyslectie, en ik maak dus ook fouten als hooft ipv hoofd. Ik woonde toen in het buitenland en sprak weinig NL. Dit bevorderde mijn Nederlands dus ook niet. In die tijd was er ook weinig of geen spellingscorrecties.
Gelukkig is het allemaal goed gekomen, al moest hij in de begin periode wel erg wennen aan mijn taalfouten.
Nog steeds laat ik mijn officiële correspondentie door hem controleren. En mag hij de schriftelijke zaken regelen thuis.
Geef mij maar cijfers ipv letters
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
woensdag 24 juni 2020 om 07:52

woensdag 24 juni 2020 om 08:01
Nou, ik verbaas me geregeld over de hoeveelheid foutjes die gemaakt worden bij collega's, firma's. En daar zitten de nodige universitair opgeleiden tussen.
Niet meschien-achtige fouten, maar toch soms tenenkrommend. En niet alleen bij een kort mailtje wat even heel snel getypt is. Ook bij presentaties, rapporten.

woensdag 24 juni 2020 om 08:09
Nou dit dus.BellatrixVanDetta schreef: ↑24-06-2020 07:18Ach...trucker is zo dyslectisch als de neten, schrijft zijn appjes fonetisch Brabants en ik snap precies wat hij bedoelt.
Hij is de meest zorgzame lieverd die ik ooit ben tegengekomen, dus ik zeg... je kunt het altijd een kans geven.
*en dat zegt een taalpuriste*
Ik zou het ook wel een dingetje vinden, maar hij kan verder een hele goed match zijn. Dus geef hem een kans zou ik zeggen