Doen wat je zegt
woensdag 24 juni 2020 om 23:11
Hi,
Ik ben nu aantal jaren samen met mijn vriend. Maar die is van je doet wat je zegt. Ik chaoot tot en met wil dat wel eens niet doen. Bijvoorbeeld dan zeg ik oh ik kan straks wel even stofzuigen en dan er in mijn ogen belangrijkere dingen te doen.
Komt meneer thuis en is de discussie dus van je doet niet wat je zegt.
Herkennen jullie dit en zo ja wat doe je dan of juist niet?
Ik ben nu aantal jaren samen met mijn vriend. Maar die is van je doet wat je zegt. Ik chaoot tot en met wil dat wel eens niet doen. Bijvoorbeeld dan zeg ik oh ik kan straks wel even stofzuigen en dan er in mijn ogen belangrijkere dingen te doen.
Komt meneer thuis en is de discussie dus van je doet niet wat je zegt.
Herkennen jullie dit en zo ja wat doe je dan of juist niet?
woensdag 24 juni 2020 om 23:17
Beloof gewoon niks dat je niet waar kan maken.
Hier zo'n vent.
Die kan rustig 3 weken op rij elke dag beloven dat ie "straks" of "morgen" de living gaat stofzuigen.
Ik word er met momenten kriekel-gek van.
Zeker als ie dan uit zijn plaat gaat als ik het na 3 weken toch écht zat ben en gewoon zelf doe.
Hier zo'n vent.
Die kan rustig 3 weken op rij elke dag beloven dat ie "straks" of "morgen" de living gaat stofzuigen.
Ik word er met momenten kriekel-gek van.
Zeker als ie dan uit zijn plaat gaat als ik het na 3 weken toch écht zat ben en gewoon zelf doe.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
woensdag 24 juni 2020 om 23:19
Goeie tip.ibbeltje12 schreef: ↑24-06-2020 23:14De makkelijkste optie lijkt me: niet meer zomaar wat beloven. Ik vind de houding van jouw vriend wel begrijpelijk hoor. Mijn vriend is ook zo en ik zie dat altijd als een soort stok achter de deur.
Ik ga leren tot 10 tellen en dan niet hardop denken dat voorkomt bij hem denk ik teleurstellingen/ frustraties

woensdag 24 juni 2020 om 23:25
Bij ons is het juist andersom! Mijn vriend is ook chaotisch of ineens met andere (in zijn ogen) belangrijkere dingen bezig.
Als ik een hele dag werk en hij is vrij en zegt dat hij van alles wil gaan doen in huis (qua huishouden). Dan maak ik een kleine to do list voor hem. Klinkt misschien kinderachtig, maar geeft hem duidelijkheid en inderdaad zoals hierboven ook al gezegd: een stok achter de deur. Hij vindt dat dan ook prettig en vraagt er inmiddels zelf om
Als ik een hele dag werk en hij is vrij en zegt dat hij van alles wil gaan doen in huis (qua huishouden). Dan maak ik een kleine to do list voor hem. Klinkt misschien kinderachtig, maar geeft hem duidelijkheid en inderdaad zoals hierboven ook al gezegd: een stok achter de deur. Hij vindt dat dan ook prettig en vraagt er inmiddels zelf om

woensdag 24 juni 2020 om 23:45
Nou mijn vriend is net zoals jij. Hij roept ook (lijkt wel) zonder na te denken iets wat hij ''straks wel kan doen''. Vervolgens komt er totaal niks terecht van zijn eigen geïnitieerde ideeën en ben ik pissig en dan vindt hij weer dat ik aan het klagen ben.
Ik heb hem al tig keer gezegd niks toe te zeggen als hij niet zeker weet of hij het kan uitvoeren. Zeer frustrerend! Iemand met de gouden tip; ik lees mee.

Ik heb hem al tig keer gezegd niks toe te zeggen als hij niet zeker weet of hij het kan uitvoeren. Zeer frustrerend! Iemand met de gouden tip; ik lees mee.
everything happens for a reason

woensdag 24 juni 2020 om 23:46
Hem uithuwelijken aan opstartster.puntjeeee schreef: ↑24-06-2020 23:45Nou mijn vriend is net zoals jij. Hij roept ook (lijkt wel) zonder na te denken iets wat hij ''straks wel kan doen''. Vervolgens komt er totaal niks terecht van zijn eigen geïnitieerde ideeën en ben ik pissig en dan vindt hij weer dat ik aan het klagen ben.![]()
Is dit nu later?

donderdag 25 juni 2020 om 00:34
Je maakt jezelf onbetrouwbaar als je niet nakomt wat je af spreekt. Natuurlijk kan je 'verzachtende omstandigheden' opvoeren of 'ontoerekeningsvatbaarheid'. Maar uiteindelijk kom je niet na wat je wel toezegt. Dat is voor de ander niet leuk en voor jou zelf ook niet leuk. Het is nooit leuk om niet te voldoen aan een verwachting, vooral als je die verwachting zelf hebt gewekt.
Wat zou je zelf kunnen doen om niet iedere keer in diezelfde situatie te belanden?
Wat zou je zelf kunnen doen om niet iedere keer in diezelfde situatie te belanden?
donderdag 25 juni 2020 om 05:49
Was het maar alleen huishoudelijke klusjes. Vriend is zo in geheel zijn doen en laten. Doen wat je zegtLuci_Morgenster schreef: ↑24-06-2020 23:21Gaat dit altijd over huishoudelijke klusjes? Wat doet hij allemaal?
En waarom zeg je dat dan ook. Gewoon nooit meer dingen zeggen die je misschien wel denkt te gaan doen.![]()
![]()
![]()
![]()
donderdag 25 juni 2020 om 05:51
Soms zeg ik ja om van het gezeur af te zijn. Soms doe ik het vrijwillig die toezegging.
Maar bij beide heb ik het niet in mijn systeem.
donderdag 25 juni 2020 om 05:55
Tot 10 tellen en mijn mond houden en niets toezeggen. Maar klopt helemaal wat je zegt hij vindt mij inderdaad onbetrouwbaar-Shifty- schreef: ↑25-06-2020 00:34Je maakt jezelf onbetrouwbaar als je niet nakomt wat je af spreekt. Natuurlijk kan je 'verzachtende omstandigheden' opvoeren of 'ontoerekeningsvatbaarheid'. Maar uiteindelijk kom je niet na wat je wel toezegt. Dat is voor de ander niet leuk en voor jou zelf ook niet leuk. Het is nooit leuk om niet te voldoen aan een verwachting, vooral als je die verwachting zelf hebt gewekt.
donderdag 25 juni 2020 om 05:58
Het idee dat ik iets gedaan heb wat er van mij wordt verwacht? En misschien bij een huishoudelijk klusje dat die is gedaan.
Vind een terechte vraag maar weet niet zo goed

donderdag 25 juni 2020 om 06:45
Tuurlijk kan je dag anders lopen, ooit eens. Als dit echter dagelijks of wekelijks gebeurt met van alles en nog wat dan snap ik wel dat hij baalt van haar niet uitgevoerde toezeggingen.
Als mijn man bijvoorbeeld toezegt te koken en ik spreek iets af vroeg op de avond en hij vergeet te koken dan loopt mijn planning ook in de war.