Doen wat je zegt

24-06-2020 23:11 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik ben nu aantal jaren samen met mijn vriend. Maar die is van je doet wat je zegt. Ik chaoot tot en met wil dat wel eens niet doen. Bijvoorbeeld dan zeg ik oh ik kan straks wel even stofzuigen en dan er in mijn ogen belangrijkere dingen te doen.

Komt meneer thuis en is de discussie dus van je doet niet wat je zegt.
Herkennen jullie dit en zo ja wat doe je dan of juist niet?
De makkelijkste optie lijkt me: niet meer zomaar wat beloven. Ik vind de houding van jouw vriend wel begrijpelijk hoor. Mijn vriend is ook zo en ik zie dat altijd als een soort stok achter de deur.
Nou, bij mij is het meer ik doe het maar zeg het niet. Dan komt ze thuis en dan zegt ze je doet niks.
Beloof gewoon niks dat je niet waar kan maken.

Hier zo'n vent.
Die kan rustig 3 weken op rij elke dag beloven dat ie "straks" of "morgen" de living gaat stofzuigen.
Ik word er met momenten kriekel-gek van.

Zeker als ie dan uit zijn plaat gaat als ik het na 3 weken toch écht zat ben en gewoon zelf doe.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
ibbeltje12 schreef:
24-06-2020 23:14
De makkelijkste optie lijkt me: niet meer zomaar wat beloven. Ik vind de houding van jouw vriend wel begrijpelijk hoor. Mijn vriend is ook zo en ik zie dat altijd als een soort stok achter de deur.
Goeie tip.
Ik ga leren tot 10 tellen en dan niet hardop denken dat voorkomt bij hem denk ik teleurstellingen/ frustraties
babbeleo schreef:
24-06-2020 23:15
Nou, bij mij is het meer ik doe het maar zeg het niet. Dan komt ze thuis en dan zegt ze je doet niks.
Oh dat is ook een goeie tip er niets van zeggen en kijken of wat ik doe op valt
Gaat dit altijd over huishoudelijke klusjes? Wat doet hij allemaal?

En waarom zeg je dat dan ook. Gewoon nooit meer dingen zeggen die je misschien wel denkt te gaan doen. :-D :-D :-D :-D
Bij ons is het juist andersom! Mijn vriend is ook chaotisch of ineens met andere (in zijn ogen) belangrijkere dingen bezig.
Als ik een hele dag werk en hij is vrij en zegt dat hij van alles wil gaan doen in huis (qua huishouden). Dan maak ik een kleine to do list voor hem. Klinkt misschien kinderachtig, maar geeft hem duidelijkheid en inderdaad zoals hierboven ook al gezegd: een stok achter de deur. Hij vindt dat dan ook prettig en vraagt er inmiddels zelf om :lol:
Zijn het wel vrijwillige toezeggingen die je doet? Met mijn ex was het ook altijd gedoe, omdat ik vaak maar ja zei om van het gezeur af te zijn, maar de afspraak niet in mijn systeem had zitten.
Nou mijn vriend is net zoals jij. Hij roept ook (lijkt wel) zonder na te denken iets wat hij ''straks wel kan doen''. Vervolgens komt er totaal niks terecht van zijn eigen geïnitieerde ideeën en ben ik pissig en dan vindt hij weer dat ik aan het klagen ben. :confused:

Ik heb hem al tig keer gezegd niks toe te zeggen als hij niet zeker weet of hij het kan uitvoeren. Zeer frustrerend! Iemand met de gouden tip; ik lees mee.
everything happens for a reason
Ma’dam schreef:
24-06-2020 23:20
Oh dat is ook een goeie tip er niets van zeggen en kijken of wat ik doe op valt
Wat moet er precies opvallen dan?
puntjeeee schreef:
24-06-2020 23:45
Nou mijn vriend is net zoals jij. Hij roept ook (lijkt wel) zonder na te denken iets wat hij ''straks wel kan doen''. Vervolgens komt er totaal niks terecht van zijn eigen geïnitieerde ideeën en ben ik pissig en dan vindt hij weer dat ik aan het klagen ben. :confused:

Ik heb hem al tig keer gezegd niks toe te zeggen als hij niet zeker weet of hij het kan uitvoeren. Zeer frustrerend! Iemand met de gouden tip; ik lees mee.
Hem uithuwelijken aan opstartster.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
24-06-2020 23:46
Hem uithuwelijken aan opstartster.
Nou, wordt dat even gezellig!
everything happens for a reason
Zeg niet toe als je het niet doet. Lijkt me vrij eenvoudig.
Ja dat herken ik.

Mozza schreef:
25-06-2020 00:05
Ja dat herken ik.
tenminste, dat niet doen wat ik zeg.

Je maakt jezelf onbetrouwbaar als je niet nakomt wat je af spreekt. Natuurlijk kan je 'verzachtende omstandigheden' opvoeren of 'ontoerekeningsvatbaarheid'. Maar uiteindelijk kom je niet na wat je wel toezegt. Dat is voor de ander niet leuk en voor jou zelf ook niet leuk. Het is nooit leuk om niet te voldoen aan een verwachting, vooral als je die verwachting zelf hebt gewekt.

Wat zou je zelf kunnen doen om niet iedere keer in diezelfde situatie te belanden?
Als je niet doet wat je zegt, maakt je dat onbetrouwbaar, heb je daar al eens bij stil gestaan? Dat is funest in elke relatie. Je vriend heeft gelijk dat hij daar een punt van maakt, zou jij ook moeten doen.
Love is the meaning of life
Luci_Morgenster schreef:
24-06-2020 23:21
Gaat dit altijd over huishoudelijke klusjes? Wat doet hij allemaal?

En waarom zeg je dat dan ook. Gewoon nooit meer dingen zeggen die je misschien wel denkt te gaan doen. :-D :-D :-D :-D
Was het maar alleen huishoudelijke klusjes. Vriend is zo in geheel zijn doen en laten. Doen wat je zegt
KamilleT schreef:
24-06-2020 23:34
Zijn het wel vrijwillige toezeggingen die je doet? Met mijn ex was het ook altijd gedoe, omdat ik vaak maar ja zei om van het gezeur af te zijn, maar de afspraak niet in mijn systeem had zitten.
Soms zeg ik ja om van het gezeur af te zijn. Soms doe ik het vrijwillig die toezegging.

Maar bij beide heb ik het niet in mijn systeem.
-Shifty- schreef:
25-06-2020 00:34
Je maakt jezelf onbetrouwbaar als je niet nakomt wat je af spreekt. Natuurlijk kan je 'verzachtende omstandigheden' opvoeren of 'ontoerekeningsvatbaarheid'. Maar uiteindelijk kom je niet na wat je wel toezegt. Dat is voor de ander niet leuk en voor jou zelf ook niet leuk. Het is nooit leuk om niet te voldoen aan een verwachting, vooral als je die verwachting zelf hebt gewekt.

Wat zou je zelf kunnen doen om niet iedere keer in diezelfde situatie te belanden?
Tot 10 tellen en mijn mond houden en niets toezeggen. Maar klopt helemaal wat je zegt hij vindt mij inderdaad onbetrouwbaar
Luci_Morgenster schreef:
24-06-2020 23:46
Wat moet er precies opvallen dan?
Het idee dat ik iets gedaan heb wat er van mij wordt verwacht? En misschien bij een huishoudelijk klusje dat die is gedaan.

Vind een terechte vraag maar weet niet zo goed
Gaat het alleen om stofzuigen? Ik vind het een beetje gezeur, je dag kan toch anders lopen dan je dacht en hij kan er wat lichter instaan. Stofzuigen is zeker niet gelukt? En 1 van jullie pakt hem alsnog en klaar.
Ma’dam schreef:
25-06-2020 05:51
Soms zeg ik ja om van het gezeur af te zijn. Soms doe ik het vrijwillig die toezegging.

Maar bij beide heb ik het niet in mijn systeem.
Ik snap wel dat hij dat niet leuk vindt...
menta schreef:
25-06-2020 06:09
Gaat het alleen om stofzuigen? Ik vind het een beetje gezeur, je dag kan toch anders lopen dan je dacht en hij kan er wat lichter instaan. Stofzuigen is zeker niet gelukt? En 1 van jullie pakt hem alsnog en klaar.

Tuurlijk kan je dag anders lopen, ooit eens. Als dit echter dagelijks of wekelijks gebeurt met van alles en nog wat dan snap ik wel dat hij baalt van haar niet uitgevoerde toezeggingen.

Als mijn man bijvoorbeeld toezegt te koken en ik spreek iets af vroeg op de avond en hij vergeet te koken dan loopt mijn planning ook in de war.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven