Vriendin doet dingen waar ik niet achter sta [Geen OP]
donderdag 25 juni 2020 om 12:51
Doornroosje wie zegt dat ik dat doorvertel? Heb niks doorverteld, en ik hou het nog steeds voor me.
En ik veroordeel haar niet om alles wat ze doet, alleen nu deze situatie ja. Wij zijn al 13 jaar vriendinnen en haar ex ken ik al 16 jaar, dus ja logisch dat ik ook om hem geef...en in dit geval sta ik aan de kant van hem, omdat ik vind dat hij oneerlijk en onfatsoenlijk behandeld is door haar.
Veel vrienden hebben er een mening over, praten er slecht over achter haar rug. Op het schoolplein wordt geluld over haar, maar niemand zegt het tegen haarzelf. Is dat dan beter?
En ik veroordeel haar niet om alles wat ze doet, alleen nu deze situatie ja. Wij zijn al 13 jaar vriendinnen en haar ex ken ik al 16 jaar, dus ja logisch dat ik ook om hem geef...en in dit geval sta ik aan de kant van hem, omdat ik vind dat hij oneerlijk en onfatsoenlijk behandeld is door haar.
Veel vrienden hebben er een mening over, praten er slecht over achter haar rug. Op het schoolplein wordt geluld over haar, maar niemand zegt het tegen haarzelf. Is dat dan beter?

donderdag 25 juni 2020 om 12:51
Als ik jouw vriendin was geweest had ik jou ook niet alles verteld. Het is duidelijk dat jij het lastig vindt om iets voor je te houden richting jouw partner. Op zijn beurt vindt hij het lastig om zijn vriend niet te informeren. Kans is dus groot dat wat ze jou vertelt, uiteindelijk toch bij haar ex terecht komt. Bovendien doe je nogal wat aannames en heb je nogal oordeel over haar (acties).
Dus nee, totaal niet gek dat ze jou niet in vertrouwen neemt. Ook niet in het verleden. Je verwacht veel van haar, bent gepikeerd dat je niet als eerste op de hoogte bent, maar zodra je iets weet sla je haar er wel mee om haar oren. Zou ik ook niet waarderen. Niet mee bemoeien dus.
Dus nee, totaal niet gek dat ze jou niet in vertrouwen neemt. Ook niet in het verleden. Je verwacht veel van haar, bent gepikeerd dat je niet als eerste op de hoogte bent, maar zodra je iets weet sla je haar er wel mee om haar oren. Zou ik ook niet waarderen. Niet mee bemoeien dus.
donderdag 25 juni 2020 om 12:53
Ik zou die vriendschap op een heel laag pitje zetten zoniet verbreken, ze klinkt niet als een fijn mens.
donderdag 25 juni 2020 om 12:53
Eens.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
I'm on energy saving mode
donderdag 25 juni 2020 om 12:58
Wrs wist ze al dat jij afkeurend zou reageren en heeft ze het daarom niet verteld.
Ik vind inderdaad dat je je er veel te druk over maakt. Het is haar leven.
Als goede vriendin zou ik vooral hopen dat ze gelukkiger is na haar scheiding, ipv me druk te maken over details als hoe de spullen verdeeld zijn.
Ik vind inderdaad dat je je er veel te druk over maakt. Het is haar leven.
Als goede vriendin zou ik vooral hopen dat ze gelukkiger is na haar scheiding, ipv me druk te maken over details als hoe de spullen verdeeld zijn.
Levensgenieter

Ik snap wel dat je het niet leuk en netjes vind van haar tegenover haar ex, wat ook een vriend van jullie is, maar idd niet mee bemoeien.
Ik heb ook weleens een mening over acties van vrienden/vriendinnen, maar zij vast ook zo over mij en mijn leven..
Het zou wat zijn als al mijn vriendinnen volgens mijn 'maatstaven'. zouden moeten leven, of ik naar die van hen..dan houden we weinig vrienden over denk ik.
Als je er echt noet mee kan leven dan moet je de vriendschap maar verbreken, maar het heeft geen zin om haar acties af te keuren en dit tegen haar te vertellen, het is haar leven..
Ik heb ook weleens een mening over acties van vrienden/vriendinnen, maar zij vast ook zo over mij en mijn leven..
Het zou wat zijn als al mijn vriendinnen volgens mijn 'maatstaven'. zouden moeten leven, of ik naar die van hen..dan houden we weinig vrienden over denk ik.
Als je er echt noet mee kan leven dan moet je de vriendschap maar verbreken, maar het heeft geen zin om haar acties af te keuren en dit tegen haar te vertellen, het is haar leven..
Dat deze vriendin jou niet alles verteld is haar goed recht. Zeker aangezien jij een lijn hebt met haar ex. In een vriendschap hoef je niet alles te delen.
Wat mij wel zou storen is dat jouw vriendin zich bezig blijkt te houden met voor jou moraal verkeerde zaken. Vreemdgaan, leugens, oplichting van haar ex en daarin haar kinderen ook betrekt. Als dat zaken zijn waar jij anders over denkt zou ik de vriendschap laten doodbloeden of op een zeer laag pitje. Jullie zijn te verschillend en vriendin blijkt totaal andere normen en waarden te hebben. Verder mag jij blijkbaar niet eens je mening geven. Wellicht kan vriendin zich beter wenden tot soortgelijke types.
Wat mij wel zou storen is dat jouw vriendin zich bezig blijkt te houden met voor jou moraal verkeerde zaken. Vreemdgaan, leugens, oplichting van haar ex en daarin haar kinderen ook betrekt. Als dat zaken zijn waar jij anders over denkt zou ik de vriendschap laten doodbloeden of op een zeer laag pitje. Jullie zijn te verschillend en vriendin blijkt totaal andere normen en waarden te hebben. Verder mag jij blijkbaar niet eens je mening geven. Wellicht kan vriendin zich beter wenden tot soortgelijke types.
donderdag 25 juni 2020 om 12:59
Als jij denkt dat vriendinnen verplicht zijn om alles tegen elkaar te vertellen heb jij een eigenaardige mening over hoe een vriendschap moet zijn.
Hoe zij alles regelen en wat ze van haar vriend krijgt daar kan je wel een mening over hebben maar heb je geen zaken mee.
Ik zou het er ook moeilijk me hebben en even een stap terug zetten.
Hoe zij alles regelen en wat ze van haar vriend krijgt daar kan je wel een mening over hebben maar heb je geen zaken mee.
Ik zou het er ook moeilijk me hebben en even een stap terug zetten.

donderdag 25 juni 2020 om 13:00
Wat klink je zuur en veroordelend richting jouw vriendin. En waarom verwacht je (eis je bijna) dat zij alles aan jou moet vertellen? Die verplichting heeft ze niet.
Als jij het zo moeilijk hebt met haar keuzes, je zo gekrenkt doordat ze niet alles met je deelt en zegt "ik sta aan de kant van haar ex", dan lijkt me die vriendschap wel voorbij. En dat is dan voor beide kanten beter.
Als jij het zo moeilijk hebt met haar keuzes, je zo gekrenkt doordat ze niet alles met je deelt en zegt "ik sta aan de kant van haar ex", dan lijkt me die vriendschap wel voorbij. En dat is dan voor beide kanten beter.
donderdag 25 juni 2020 om 13:01
Je spreekt jezelf een beetje tegen: ze moet álles tegen je vertellen, maar het verzwijgen van dat alles vind je lastig tegenover haar ex. Persoonlijk zou ik dat soort dingen niet hoeven te weten van mijn vrienden, kom ik ook niet in gewetensnood.
Zet deze vriendschap gewoon op een laag pitje, haar manier van leven komt nu niet overeen met jouw normen en waarden.
Zet deze vriendschap gewoon op een laag pitje, haar manier van leven komt nu niet overeen met jouw normen en waarden.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
donderdag 25 juni 2020 om 13:02
Verder als vriendin mensen zo slecht behandeld zegt dat veel over haar karakter en persoonlijkheid. Niet iets waar jij je mee wilt associëren toch?
Grote kans dat ze jou of anderen ook zo zal behandelen. Omring jezelf met positieve mensen met gelijksoortige moraal. Niet met oplichters en bedriegers.
Grote kans dat ze jou of anderen ook zo zal behandelen. Omring jezelf met positieve mensen met gelijksoortige moraal. Niet met oplichters en bedriegers.

donderdag 25 juni 2020 om 13:03
Dat zijn geen vrienden.Appelflapje1982 schreef: ↑25-06-2020 12:51
En je tweede punt: verbreek die vriendschap toch gewoon, dat kan en mag.
donderdag 25 juni 2020 om 13:05

donderdag 25 juni 2020 om 13:05
Grote kans dat ze straks naar een nieuwe woonplaats vertrekt en ik geef haar geen ongelijk ook.Appelflapje1982 schreef: ↑25-06-2020 12:51

donderdag 25 juni 2020 om 13:07
Zij merkt heus wel dat jullie zijn kant hebben gekozen hoor. En serieus, veel vrienden praten slecht over haar? Als ik die vriendin zou zijn, zou ik als de bliksem andere vrienden zoeken.Appelflapje1982 schreef: ↑25-06-2020 12:51Doornroosje wie zegt dat ik dat doorvertel? Heb niks doorverteld, en ik hou het nog steeds voor me.
Life is short. Eat dessert first.
donderdag 25 juni 2020 om 13:10
Bof. als je zelf altijd eerlijk en open in de vriendschap hebt gestaan en dan merkt dat dat niet zo was langs de andere kant, mag je jezelf best eens achter de oren krabben of dat is wat jij verwacht van die vriendschap. Logisch dat dat consequenties heeft, als je vaststelt dat de zaken anders waren dan je dacht, en logisch dat je je oordeel daaraan aanpast.Maud*de*Braose schreef: ↑25-06-2020 13:00Wat klink je zuur en veroordelend richting jouw vriendin. En waarom verwacht je (eis je bijna) dat zij alles aan jou moet vertellen? Die verplichting heeft ze niet.

donderdag 25 juni 2020 om 13:26
Je kan ook tijdelijk even afstand nemen als je haar acties echt niet oke vind, misschien draait ze nog bij of ziet ze later in dat niet zo tof is. Kan. Al vertel ik mijn liefste vriendin ook niet alles denk ik.
Maar je kan wel gewoon zeggen dat bepaalde acties niet zo leuk zijn... Lijkt me meer dan normaal als echte vriendinnen.
Zou me ook sowieso buiten het geroddel van al die andere 'vrienden' houden. Of je nu wel of niet nog bevriend met haar wil zijn.
Maar je kan wel gewoon zeggen dat bepaalde acties niet zo leuk zijn... Lijkt me meer dan normaal als echte vriendinnen.
Zou me ook sowieso buiten het geroddel van al die andere 'vrienden' houden. Of je nu wel of niet nog bevriend met haar wil zijn.
donderdag 25 juni 2020 om 13:51
Zij zegt dat juist over mijSnoesje666 schreef: ↑25-06-2020 12:57Misschien is ze JOUW beste (enige?) vriendin, maar ben jij dat niet voor haar?