Geen hartje en klein 6 weken zwanger

04-06-2020 11:51 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Allereerst mijn verhaal. Heb een zoontje van bijna 4 en zijn al 2,5 jaar bezig voor een tweede. Heb vorig jaar juni na 6 weken een miskraam gehad. Zijn gestart met IUI behandelingen, maar door corona lag alles plat. Nu ben ik 6 weken zwanger (spontaan!!) En heb ik dinsdag een echo gehad. Volgens mijn berekening was ik toen precies 6 weken. De gynaecoloog zei dat hij geen hartje kan vinden, maar dat dit vaker voorkwam. Hij vindt het vruchtje ook aan de kleine kant.

Hebben hier meer mensen ervaring mee? Ik heb nl het gevoel dat het goed zit, maarrrr door die miskraam vorig jaar durf ik niet zo goed te hopen. Voel me heel onzeker.. door vakantie kan ik ook pas over 2,5 week terug. Nu twijfel ik of ik zal bellen of ik de dag van de vakantiestart (volgende week vrijdag) nog een keer mag komen, maar als het slecht nieuws is, is de hele vakantie naar de knoppen...
Bij een spontane zwangerschap weet je de termijn nooit 100% zeker. Mogelijk ben je dus toch iets minder ver dan je had gedacht.
Je kunt nu niets anders doen dan afwachten en hopen dat het bij de volgende echo mooi gegroeid is.

Succes met wachten!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Heb de VK gebeld. We mogen woensdag komen, ze wil ons graag zien.
Wij mochten pas voor de eerste echo met 8 weken bij de gynaecoloog langskomen.

Duurde ontzettend lang maar dat is hun protocol, ga je eerder ontstaat er twijfel werd mij verteld.
Op zich is er bij mij medische indicatie voor een echo bij 7 weken. (IVF zwangerschap en miskramen in voorgeschiedenis)
Maar door corona mag deze eerste echo pas bij 8 weken.

Inderdaad is de echo dan wel veel duidelijker en heb je niet zoveel onzekerheid.

Waarom kreeg je deze echo zo vroeg? 6 weken is wel héél pril.
girlie1989 schreef:
04-06-2020 16:33
Heb de VK gebeld. We mogen woensdag komen, ze wil ons graag zien.
Denk dat het fijn is dat je mag komen. Hopelijk een duidelijke hartslag!
Succes vandaag! Hoe laat heb je de echo? Laat je weten hoe het ging?
Bij mij ook nog geen hartje bij 5.5 weken, alleen leeg vruchtzakje. Bij 7.5 week ineens wel! Nu 32 weken zwanger van een jongetje. Hij is nog steeds aan de kleine kant, maar verder gaat alles goed. Hoop dat het bij jou ook zo gaat. Vreselijk die onzekerheid!
Groetjes!
Zo'n echo bij een prille zwangerschap kan vaak onnodig onzekerheid oproepen. Ik had 1e echo, dacht dat ik ongeveer 6 of 7 weken zwanger was en er was alleen maar een lege vruchtzak te zien. De verloskundige dacht dat ik gewoon veel korter zwanger was. Eigenlijk had ik de week erop moeten komen, maar ik had toen de afspraak met paar weken verzet. Toen kreeg ik een prachtig mini babytje te zien en dacht ze dat ik 8 weken was (toen dus week vooruit gezet). Bij de termijnecho weer week vooruit gezet en de baby ligt nu inmiddels in de box. Dus ik zou echt paar weken afwachten dan weet je het echt zeker of het goed is of niet. Kans is heel groot dat het toch gewoon goed zit. Sterkte!
Hopelijk heb je goed nieuws gehad vandaag!
Hoe is het gegaan, TO?
sneeuwwitje80 schreef:
10-06-2020 13:51
Hopelijk heb je goed nieuws gehad vandaag!
Sorry sorry sorry voor de veel te late reactie. Er is een hele hoop gebeurd. Hebben een kloppend hartje gezien bij de vk. Maar 4 dagen daarna kreeg ik bloedverlies (op vakantie). Afgelopen zaterdag kregen we te horen dat het hartje gestopt is met kloppen... helaas.
flipje2 schreef:
16-06-2020 20:28
Hoe is het gegaan, TO?
Sorry sorry sorry voor de veel te late reactie. Er is een hele hoop gebeurd. Hebben een kloppend hartje gezien bij de vk. Maar 4 dagen daarna kreeg ik bloedverlies (op vakantie). Afgelopen zaterdag kregen we te horen dat het hartje gestopt is met kloppen... helaas.
Oh nee, eerst goed nieuws en dan alsnog slecht! Sterkte to
Ah, wat een ontzettende teleurstelling! ☹ Echt erg om zoiets mee te maken nadat je een kloppend hartje hebt gezien. Veel sterkte.
Groetjes!
_ Ik had de laatste reactie niet gelezen, wat ontzettend spijtig. :'(
ardni wijzigde dit bericht op 26-06-2020 06:56
74.55% gewijzigd
Veel sterkte :hug:
Wat erg TO! Ik wens jou heel veel sterkte toe!
He wat naar voor jullie zeg. Rollercoaster van emoties dus logisch dat je pas nu weer post. Sterkte!
Dank jullie wel allemaal. Heb vanmorgen de pillen ingebracht. Vind het best heftig. Echt kramp, komt en gaat. Voelt meer als weeën. Hoe kan zoiets zoveel pijn doen als t vruchtje maar 0,5 cm is...
Sterkte to. Eerst blijdschap en daarna toch weer verdrietig nieuws.
Wat ontzettend verdrietig, eerst toch goed nieuws en dan weer slecht. Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven