UD Februari 2021

02-06-2020 20:49 399 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle dames die in februari zijn uitgerekend. Kom gezellig meeschrijven!

Gebruikersnaam: Febuari2021
Wachtwoord: Baby2021

NaamLftd# KindUDAfspraken+voortgangBijzonderheden
Bozz322e28-01 :heart: :gift: MK feb 2020
Sneeuwwitje332e05-02:heart: :gift: JVMK mrt 2020
Ella-ellala342e05-02 :heart: :gift: M MK jan 2020
Viajera352e07-02 :heart: J 24 sept 20-wkn echoVroeggeboorte in 2017 *
Yogajup392e07-02 :heart: :gift: J
Ranjaa311e08-02 :heart: :gift: M 14 sept 20-wekenecho2 bonuskinderen
Chayen93271e08-02 :heart: M 23 sept 20-wekenecho ..
Rena92282e11-02 :heart: JAantal MK en 2BBZ
Weetiknogsteedsniet?2e14-02:heart: ..
Sportygirl986342e22-02:heart: :gift: Vrouw heeft 1e kind gedragen
Louchantez?2e23-02:heart: :gift: 7 sept geslachtecho 2MK voor 1e

Elmen :redrose:
Ananee :redrose:
Windgong :redrose:

UD = Uitgerekende datum
:heart: = Hartje
:gift: = Goeie NIPT
:sun: = Goeie 20 weken echo
J = Jongen
M = Meisje
V = Verrassing

Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.

Komen jullie snel laten weten hoe het gaat? :hello:

NaamLftd# KindUDAfspraken+voortgangBijzonderheden
Caran361e01-02 :heart: Na 10jr zwanger
Maida241e04-02 :heart:VMK 2019
Zoraa282e20-02:heart: 07-08 termijnecho Cyste van 8x8 cm..
Michie92281e08-0230-06 eerste echo..
Revelstoke342e09-02....
Simone871?2e09-02..MK
Ditte351e10-0203-07 eerste echo..
Minixx2020291e13-0229-06 eerste echo..
Mizx341e19-0209-07 eerste echo..
Kyra95241e..09-07 eerste echo..
anoniem_398568 wijzigde dit bericht op 10-09-2020 23:37
79.51% gewijzigd
Weer een hartje in de tabel!!

Nog UD veranderd?
Gefeliciteerd voor alle kloppende hartjes :heart: fantastisch :flirting:
Hier ook een kloppend hartje 😊. Ben volgens de meting 7 weken en 3 dagen zwanger en uitgerekend op 7 februari. Oh en 21 juli de termijnecho.
Wat fijn al die goede eerste echo's! :-)
ik vond het zelf enorm spannend en ben heel blij dat alles goed was.

volgens de echo scopiste kon het zijn dat ik 2 dagen verder ben dan ik zelf dacht, maar het was allemaal nog erg onnauwkeurig. Nog even afwachten dus.

Wel nog misselijk helaas. Maar ik hoor van anderen veel ergere verhalen. Hoewel ik het natuurlijk helemaal niet fijn vind is er nog mee te leven. Ik moet alleen zorgen dat ik met grote regelmaat wat eet en vooral ook niet te weinig. Heb alleen steeds geen zin om te eten mja. als dat het ergste is...
Wat fijn om alle berichten over goede echo’s te lezen!

En hopelijk trekt de misselijkheid snel weg dames. Ik heb het zelf met vlagen, maar heb nog niet hoeven over geven.

Ik ben wel vreselijk moe en ga soms een uurtje op bed liggen voor een dutje. Weet soms ook echt niet hoe ik mijn werkdagen door moet komen, ben echt niet vooruit te branden. Als ik veel afspraken heb, dan lukt het nog wel omdat ik door moet. Maar als het rustiger is, word ik alleen maar vermoeider.
Wat fijn van de kloppende hartjes. :flirting:

Na al een tijdje mee te hebben gelezen meld ik me ook maar. Ik ben half februari uitgerekend denk ik (ik ken mijn cyclus niet) en over twee weken eerste echo. Ik kan niet wachten.

We hebben een dochter van 1,5. Ik was al weer vergeten dat ik vorige keer ook zoveel moe was.

Ik plas ook weer voor moeders voor moeders. Ik zal deze keer wel meer ophalen met al het thuiswerken. Doen jullie daar ook aan mee?
weetiknogsteedsniet wijzigde dit bericht op 24-06-2020 21:51
5.45% gewijzigd
Wat fijn al die goede echo’s!

Hier even een egopost; voel me momenteel behoorlijk slecht. Heel misselijk, gelukkig hou ik nog wel m’n eten binnen maar het scheelt niet veel...
probeer van alles maar het neemt niet af. Dus denk dat ik het maar uit moet zitten. Hopelijk dinsdag een goede echo, dan weet je weer waar je het voor doet.
Hee allemaal!

Het topic is al erg groot, maar ik hoop nog mee te mogen doen? Details: in eerste rond gelijk zwanger geraakt en de voorlopige UD op eigen berekening is 9 februari 2021. Vandaag om 17.00 m’n intake bij de verloskundige en de eerste echo! Ben zooo benieuwd :love:

Verder hier ook bezig voor Moeders voor Moeders! Alleen met misselijkheid is dat best een uitdaging soms. Daarnaast ben ik vooral heel moe, last van m’n borsten en buik (darmen). Spannend allemaal hoor!
Gefeliciteerd Ranjaa en weetiknogsteedsniet Welkom

Ik ben zo blij om te lezen dat jullie ook allemaal zo moe zijn... Meestal voel ik me net een 75 jarige, vandaag ook al mijn lessen afgezegd. Ik vind het nu normaal al een opgave, maar met 30 graden zie ik het niet zitten in de zon. Gelukkig kon ik de hitte icm paarden als excuus gebruiken.

Moeders voor moeders zit ik aan te denken, maar ik ben ook veel onderweg, dus ik vraag me af of het de moeite is, ik ga me er vandaag eens in verdiepen.

En voor de 3e dag op rij een poging doen tot huishouden, ergens in het midden eindig ik steevast ergens op de bank
Weetiknogsteedsniet en Ranjaa jullie staan in de tabel!

Revelstoke, Simone en Sporty hebben jullie al een echo datum?

Viajera en Ranjaa heel veel plezier/succes vandaag!!
Wat super leuk al die kloppende hartjes. iedereen gefeliciteerd. Lees het nu op de laptop want op de telefoon is haast geen doen haha.

Bij mij is het rustiger met de kwaaltjes veel minder misselijk en moe borsten doen nog wel goed zeer. Super fijn aan de ene kant maar aan de andere kant veel zorgen nu of dat het hartje nog wel klopt.
Als ik alle verhalen op internet zo lees dan gebeurt dit bij heel veel vrouwen en komt het vaak ineens weer dubbel zo hard terug. Mag volgende week woensdag weer voor een echo en probeer me nu gewoon voor te nemen me zo min mogelijk zorgen te maken. Als het niet goed is dan is daar nu toch niks meer aan te doen en als het wel gewoon goed is dan moet ik genieten van de minder misselijke dagen.

ranja en Viajera heel veel succes vandaag! spannend!
Bedankt voor het toevoegen! Ik zal vanavond na de echo even een update sturen. Tot die tijd ga ik lekker zenuwachtig lopen doen 😉

Hoe gaan jullie trouwens met misselijkheid, eten en geurtjes? Ik heb echt dagen dat ik van 05.00 tot 17.00 misselijk ben en weinig kan verdragen qua geurtjes of eten, blegh!
Welkom nieuwe meeschrijvers! Spannende tijd!
Ranjaa, fijn dat jij vandaag ook al je 1e echo hebt.

Nog meer hartjes, daar word je toch blij van?

Sneeuwwitje, wat vervelend van de misselijkheid! Heb je nog uit de vorige zwangerschap tips die helpen??? Ik ben gaan doen wat ik de vorige keer ook deed en dat helpt wel. (s ochtends al eten in bed, op tijd eten en geef maar toe aan wat ik wil eten). Ik merk wel dat de misselijkheid anders is dan bij de eerste zwangerschap.
Ik ben nu 's ochtends bij het opstaan minder misselijk, maar meer door de dag heen. Helaas..

Zoraa, gaat het inmiddels met de blaasontsteking? Ook echt naar! Cranberrysap drinken schijnt ook goed te helpen, wellicht is dat een idee. Iemand opperde ook sinaasappelsap en dat is inderdaad ook lekker zuur. Daar gaat het om.

Viajera, spannend de echo! Goed dat je er een afgedwongen hebt!

Chayen, obstipatie (gelukkig) geen ervaring mee. Overleg met je verloskundige, er zijn vele opties om het enigszins te verhelpen.

Windgong, begrijpelijk dat je pas echt losgaat als je een hartje hebt gezien. Hoe is je gevoel? Dat zegt ook vaak genoeg. Gelukkig is het inmiddels minder dan een week wachten tot je echo!

Ella, leuk dat ze keken naar je termijn. Dat deden ze de vorige keer ook bij mij, nu helaas niet. Ik hoop maandag meer te horen!

Bozz, verder dan je eigen berekening klopt ook vaak. EN dat gelukkig goed nieuws :)

Caran, wat een bijzonder nieuws. Je zult erg blij zijn!
Boeken: tsja, ik heb er geen gelezen. Ze zeggen vaak allemaal wat anders.
Zelfs "Oei ik groei" is voor velen een bijbel en ik kon er echt helemaal niets mee.
Ik had een website gevonden waar heel theoretisch en zonder poespas/vreugde werd verteld wat er per week gebeurde. Dat vond ik nog wel leuk. Maar kijk eens in de bieb als je een boek wilt, dan kan je die altijd nog bestellen.

Er is iemand in mijn omgeving nu die knoflook heeft gegeten en ik ga bijna over mn nek! Ieuwl!
Verder heeft mijn dochter weer wat gedaan.. die is dinsdag op de opvang gaan rondvertellen dat er een zusje in mama's buik zit! We hebben haar niets verteld, ze was echter zo stellig! Toen de leidsters haar het voor de 2e keer hoorden zeggen hebben ze het toch maar gevraagd aan me want als die kleine iets verteld kan je het 99% van de gevallen voor waar aannemen. Eenmaal thuis roep ze: ik wil mijn zusje zien! Ik heb maar mn shirt omhoog gedaan. Gelukkig hoorde ik haar gisteren amper over, prima dat ze het bij de opvang weten maar er lopen daar ook ouders die nog niets hoeven te weten ivm mijn eigen werk.

Moeheid? herkenbaar, al ben ik er nog niet over uit of het het warme weer is of ook echt zwangerschap. Cravings? Ja Vooral Napoleon Salmiak en huzarensalade. Niet tegelijk overigens ;)
Vergeetachtigheid is eerder een probleem. Het is nu ook echt superdruk op het werk en ik weet niet meer wanneer ik alles moet doen en dan vergeet ik nog zeker een kwart! Gaat nog leuk worden de komende weken haha
Verder is mn buik echt aan het uitpuilen. Ik had nog wel een buikje van de vorige keer, je ziet nu echt wel dat het een zwanger-buikje is..zo laag zit het.
Een baksteen is nooit alleen
Oh wat een dochter Ananee. Krijgen toch meer mee dan je denkt he? Hoe oud is ze ook al weer? Stiekem ook wel schattig dat ze er zo enthousiast over vertelt maar snap dat je nog liever niet hebt dat ze het overal vertelt.

Vorige keer hielpen van die droge crackers bij mij wel tegen de misselijkheid (van die lu mini crackers). Deze keer nog niet in huis gehaald.
weetiknogsteedsniet wijzigde dit bericht op 25-06-2020 14:44
0.55% gewijzigd
Febuari2021 Ja, mijn echodatum is 9-7. Nog best wel even wachten dus. :(

Helaas begin ik nu toch wel iets meer misselijk te worden. Het is alleen een weeig gevoel, hoor. Gek genoeg helemaal niet zo in de ochtend, maar ik krijg juist gedurende de dag meer last.

Verder nu ook een beetje moe, maar eerlijk gezegd denk ik dat dat vooral de hitte is, want anders had ik me ook zo gevoeld. :D

Aan moeders voor moeders doe ik niet mee. Wel naar gekeken, want hoewel ik niet met hormonen zwanger ben geworden maar met 'gewone' IUI heb ik wel het gevoel zo iets goeds te kunnen doen voor degenen die nog veel meer medische hulp nodig hebben. Ik heb echter ooit een bloedtransfusie gehad en dan mag je niet meedoen.
Yes, een kloppend hartje! Het is er 1, geen meerling 😉 en so far, so good. Ik ben trouwens 30 jaar, m’n eerste eigen kindje - ik heb 2 bonuskinderen. 20 juli de termijnecho. En nu ga ik genieten ♥️ En slapen...
Gefeliciteerd Ranjaa!!! Staat genoteerd ;)

Viajera nog nieuws? Hopelijk was jouw echo ook goed!

Volgende week 8 echo's op de planning zie ik. Spannend!!
Gefeliciteerd Ranjaa!

Hebben jullie ook dat je buik de hele dag borrelt?
Wat fijn die kloppende hartjes! Gefeliciteerd dames!

Wij hebben de echo toch eerder ingepland. 16 juli ipv 20 juli. We gaan dat weekend naar onze beste vrienden toe en die wonen niet echt om de hoek. Mocht het goed nieuws zijn kunnen we het meteen bij hen bekend maken. Dan ben ik als ik goed geteld heb 8,5 week :shame:

Ergens toch wel nog die angst voor weer een miskraam. Ik ben alleen moe en that’s it. Ik ben benieuwd. Vandaag lekker met ons zoontje gezwommen. Maar ben blij dat het nu eventjes regent. Jullie plannen voor het weekend?
caran schreef:
26-06-2020 18:49
Hebben jullie ook dat je buik de hele dag borrelt?
Ja herkenbaar! Darmen gaan ook aardig tekeer, al lijkt dat nu wel minder te zijn dan in het begin.

Ik snap je bezorgdheid louchantez maar er zijn genoeg vrouwen met weinig klachten bij wie het toch allemaal goed gaat gelukkig :)
@caran, ik ben echt ontzettend opgeblazen de hele dag. Ik leek vanmiddag echt al 5 maanden zwanger 😬. Ik vind het een heel vervelend en ongemakkelijk gevoel. Heel winderig ook 🙈. Ik hoop heel erg dat dit alleen het eerste trimester is 😬.
Welkom aan alle nieuwe schrijfsters!

Ranjaa herkenbaar de misselijkheid. Bij mij helpt echt regelmatig eten, soms al voordat je trek krijgt. Dan ben je het voor. Maar soms eet ik echt tegen mijn zin, maar als ik wacht dan gaat het mis.

Wat ontzettend bijzonder Ananee dat je dochter dat ineens ging vertellen. Ze heeft vast iets meegekregen of aangevoeld.

Ik heb ook last van m'n darmen Caran. Echt een naar gevoel en ben blij dat ik nu nog veel thuis werk!

Het gaat hier gelukkig weer iets beter. Ik probeer het iets rustiger aan te doen (vriend neemt ook dingen van mij over in huis en zorg voor zoontje) en ik eet meer. Soms wel 8 boterhammen op een dag :P Maar ik heb het echt nodig, vooral 's ochtends heb ik zo'n trek. Als ik op tijd eet dan is het te doen. Avondeten vind ik nog steeds niet zo lekker, maar ik merk wel dat ik me beter voel als ik gegeten heb. Dus zet dan even door...
Nog 2 nachtjes slapen tot de echo, zo spannend.
Spannend Sneeuwwitje, bijna! Vervelend he die misselijkheid. Ik heb het ook, maar wel in iets mindere mate dan bij jou denk ik. Maar alsnog erg vervelend. De ene dag gaat ook beter dan de andere. En ik herken dat eten ook enorm. Meestal helemaal geen zin, vooral met dat waarmee weer, maar als ik het niet doe gaat het mis en voel ik me slecht. Blugh
Tot nu toe gelukkig nog niet over hoeven geven.
Ha dames!

Heb ik dat weer, had donderdag al een bericht op mn telefoon getypt, maar vergeten te plaatsen denk ik, lekker handig!

Anyway, uitgebreide echo gehad en alles was goed! Eén baby (fieuw!), 2cm groot, een duidelijk kloppend hartje (ook kunnen horen), en alles ok! :flirting: Oh ja en het bewoog al!
Volgens de kalender was ik donderdag precies 8 weken zwanger, volgens het echo-apparaat en metingen 9 weken. Maar er niks aangepast.

Krijg nu ook prenatale supplementen en lage dosis aspirine per dag om doorbloeding te bevorderen (oa voor de "invasie" van de placenta in de baarmoeder, dat nu gaat gebeuren), en groeiachterstand te voorkomen.
Volgende maand de 12-weken echo!
Ik ben wel opgelucht, was eigenlijk gewoon ongeduldig om het even bevestigd te hebben. En we nemen het verder gewoon maand voor maand, en lopen niet te hard van stapel :)

Verder gelukkig nog steeds eigenlijk vrijwel nergens last van (sorry voor degenen die zo misselijk zijn, lijkt me supervervelend!), inderdaad wel ook een opgezette buik. Hoop eigenlijk dat dat nog een beetje wegzakt voordat je het zwanger-buikje gaat zien.

Sneeuwwitje dat avondeten heb ik ook, mn buik is dan zo opgezet dat het voelt alsof er simpelweg niks meer bij past. Maar probeer dan toch te eten en merk dan ook wel dat ik toch wel honger had. Maar ontbijt en lunch (wij eten warm tussen de middag) gaat een stuk makkelijker.

Ik ben trouwens ook begonnen met maandfoto´s maken :facepalm: Vorige keer wel van plan maar niet echt volgehouden. Nu elke maand een zwart-wit foto tegen de muur, in hetzelfde zwarte topje en zwarte legging. Vind het nu nog een beetje stom haha maar denk dat dat later wel leuk is!

Gefeliciteerd aan iedereen met hartjes, heel blij voor jullie! :cheer2:
Oh gelukkig Viajera!!

Chayen, Ananee en Minixx veel plezier vandaag!!
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven