Miskraam, cytotec of niet?
donderdag 25 juni 2020 om 23:04
Hoi allemaal,
We zijn er helaas achter gekomen dat het hartje van ons vruchtje is gestopt met kloppen. Dit weten we nu een week. Daarvoor heb ik een week lang bruin bloedverlies gehad. Nu zou ik morgen starten met cytotec, maar ben een beetje bang geworden van de verhalen. Nu heb ik vandaag al de hele dag bloedverlies zonder kramp. Helderrood, maar nog geen stolsels. Ik wilde eigenlijk morgen starten met cytotec. Hoelang zouden jullie nog wachten? Heb vorig jaar ook miskraam gehad en daar vrij weinig last van. Als ik de bijwerkingen en ervaringen van cytotec lees.. brr...
O en nog een vraag: zouden jullie bij afwachten gaan werken of toch niet?
We zijn er helaas achter gekomen dat het hartje van ons vruchtje is gestopt met kloppen. Dit weten we nu een week. Daarvoor heb ik een week lang bruin bloedverlies gehad. Nu zou ik morgen starten met cytotec, maar ben een beetje bang geworden van de verhalen. Nu heb ik vandaag al de hele dag bloedverlies zonder kramp. Helderrood, maar nog geen stolsels. Ik wilde eigenlijk morgen starten met cytotec. Hoelang zouden jullie nog wachten? Heb vorig jaar ook miskraam gehad en daar vrij weinig last van. Als ik de bijwerkingen en ervaringen van cytotec lees.. brr...
O en nog een vraag: zouden jullie bij afwachten gaan werken of toch niet?

donderdag 25 juni 2020 om 23:10
Hey ik heb ze ook gebruikt had een miskraam van bijna 10 weken. Heb er eerst ook een week mee gelopen omdat ik het eng vond. Maar uit eindelijk heb ik ze toch in gebracht en kwam na een kleine uur de miskraam al op gang. Het voelde als zware ongesteldheid krampen. Uit eindelijk alles verloren. Zonder al te ergere pijn of bij werkingen.
Veel sterkte
Veel sterkte
donderdag 25 juni 2020 om 23:20
Wat een verdrietig bericht. Heftig voor je!
Ik heb het ook gebruikt toen bij 10 w het hartje gestopt was met kloppen. Bij mij werkte het helaas niet. Twee keer gebruikt met 1 week tussentijd. Ik zou niet gaan werken als je de pillen hebt gebruikt. Ik heb de tweede keer echt een enorme bloeding van 5 uren gehad. Helaas daarbij het vruchtje niet verloren. De bloeding was zo hevig, dat wil je niet op je werk krijgen.
Sterkte
Ik heb het ook gebruikt toen bij 10 w het hartje gestopt was met kloppen. Bij mij werkte het helaas niet. Twee keer gebruikt met 1 week tussentijd. Ik zou niet gaan werken als je de pillen hebt gebruikt. Ik heb de tweede keer echt een enorme bloeding van 5 uren gehad. Helaas daarbij het vruchtje niet verloren. De bloeding was zo hevig, dat wil je niet op je werk krijgen.
Sterkte

donderdag 25 juni 2020 om 23:23
donderdag 25 juni 2020 om 23:34
Ik heb cytotec in de ochtend gebruikt en pas 12 uur later in de avond begon ik te bloeden, wel heftig met stolsels.
Ik had de hele dag heftige krampen, net weeën. Maar je kunt gewoon paracetamol innemen.
Ik wilde graag dat alles achter de rug was en wilde niet wachten tot het vanzelf gebeurde.
Ik denk niet dat je thuis kan blijven van
Je werk als je het af gaat wachten want dat kan lang duren.
Maar als je cytotec gebruikt moet je wel zeker een paar dagen vrij nemen.
De dag zelf kon ik echt niks en voelde ik me vreselijk maar de volgende dag nadat de bloeding op gang was gekomen voelde ik me echt een stuk beter.
Heel veel sterkte!
Ik had de hele dag heftige krampen, net weeën. Maar je kunt gewoon paracetamol innemen.
Ik wilde graag dat alles achter de rug was en wilde niet wachten tot het vanzelf gebeurde.
Ik denk niet dat je thuis kan blijven van
Je werk als je het af gaat wachten want dat kan lang duren.
Maar als je cytotec gebruikt moet je wel zeker een paar dagen vrij nemen.
De dag zelf kon ik echt niks en voelde ik me vreselijk maar de volgende dag nadat de bloeding op gang was gekomen voelde ik me echt een stuk beter.
Heel veel sterkte!

vrijdag 26 juni 2020 om 00:08
Ik zou ook even wachten nog. Was het niet zo dat binnen twee weken 80% vanzelf gekomen is?
Bij de tienwekenecho werd bij mij gezien dat het hartje al zo’n week tot anderhalve week niet meer klopte. 3,5e week na het stoppen van het hartje is de miskraam vanzelf op gang gekomen. Ik ben ook gewoon gaan werken. Bij mij begint elke miskraam met eerst een klein beetje bloed verliezen, en pas een dag later komt het echt los. Dus ik word op tijd gewaarschuwd zeg maar.
Sterkte!
Bij de tienwekenecho werd bij mij gezien dat het hartje al zo’n week tot anderhalve week niet meer klopte. 3,5e week na het stoppen van het hartje is de miskraam vanzelf op gang gekomen. Ik ben ook gewoon gaan werken. Bij mij begint elke miskraam met eerst een klein beetje bloed verliezen, en pas een dag later komt het echt los. Dus ik word op tijd gewaarschuwd zeg maar.
Sterkte!

vrijdag 26 juni 2020 om 07:20
Ik heb 2 weken gewacht en gewerkt. Op een donderdag begon het bloeden. Vrijdag na het avondeten alsnog cytotec ingebracht omdat ik niet dagen lang alles in stukjes wilde verliezen. Juist omdat ik bang was dat er iets achterbleef en we weer weken verder zouden zijn voor ik 'schoon' was.
Savonds om 11 uur begonnen de krampen en ben ik naar bed gegaan. Deed wel meer zeer dan ongesteldheid. Wel even dubbelgevouwen gelegen.
Snachts werd ik wakker om naar de wc te gaan en ben ik het vruchtzakje ter groote van een manderijn verloren. Voelde me meteen die zaterdag ook niet meer zwanger. Voor mij toen een hele opluchting.
Maandag toen ik naar mn werk ging was bloeden nagenoeg gestopt. Alleen beetje naar met maandverband klooien.
Week erna testte ik nog mega positief dus was bang voor restweefsel. Maar echo was helemaal goed.
3 rondes later werd ik weer zwanger. Ben nu 6 weken.
Sterkte TO!
Savonds om 11 uur begonnen de krampen en ben ik naar bed gegaan. Deed wel meer zeer dan ongesteldheid. Wel even dubbelgevouwen gelegen.
Snachts werd ik wakker om naar de wc te gaan en ben ik het vruchtzakje ter groote van een manderijn verloren. Voelde me meteen die zaterdag ook niet meer zwanger. Voor mij toen een hele opluchting.
Maandag toen ik naar mn werk ging was bloeden nagenoeg gestopt. Alleen beetje naar met maandverband klooien.
Week erna testte ik nog mega positief dus was bang voor restweefsel. Maar echo was helemaal goed.
3 rondes later werd ik weer zwanger. Ben nu 6 weken.
Sterkte TO!
..
vrijdag 26 juni 2020 om 08:01
Allereerst sterkte!
Bij mij deed Cytotec niets, ik heb daarna gewacht maar toen kwam er ook niets.
Na de curretage bleek dat het weefsel ook echt nog heel stevig vast zat, terwijl het Hartje toen al drie weken daarvoor was gestopt met kloppen geloof ik.
Ik werkte die week thuis toen ik Cytotec gebruikte, maar mijn werk wist ervan.
Hangt er denk ik vanaf ook hoe je je geestelijk voelt nu, of je je ziek meldt of niet. En of je thuis werkt of dat je op locatie moet werken.
Als het wel doorzet lijkt me dat namelijk heel naar op je werk.
Wat betreft dat je nu al bloedt: even de poli bellen inderdaad. Misschien komt het al op gang en hoef je niets te doen of misschien zeggen ze juist breng nu dan die pillen in dan weet je zeker dat het vandaag komt en is dat het extra zetje.
Ik heb nooit iets meegekregen van erge bijwerkingen en zo, gyn was erg pro Cytotec.
Eerste eisprong na de curretage was ik trouwens zwanger en resultaat ligt lekker te tukken nu. Jij heel veel sterkte straks met de nasleep, ik zie dat het je twee mk al is?
Ik hoop dat je hierna snel een mooie plakker mag hebben
Bij mij deed Cytotec niets, ik heb daarna gewacht maar toen kwam er ook niets.
Na de curretage bleek dat het weefsel ook echt nog heel stevig vast zat, terwijl het Hartje toen al drie weken daarvoor was gestopt met kloppen geloof ik.
Ik werkte die week thuis toen ik Cytotec gebruikte, maar mijn werk wist ervan.
Hangt er denk ik vanaf ook hoe je je geestelijk voelt nu, of je je ziek meldt of niet. En of je thuis werkt of dat je op locatie moet werken.
Als het wel doorzet lijkt me dat namelijk heel naar op je werk.
Wat betreft dat je nu al bloedt: even de poli bellen inderdaad. Misschien komt het al op gang en hoef je niets te doen of misschien zeggen ze juist breng nu dan die pillen in dan weet je zeker dat het vandaag komt en is dat het extra zetje.
Ik heb nooit iets meegekregen van erge bijwerkingen en zo, gyn was erg pro Cytotec.
Eerste eisprong na de curretage was ik trouwens zwanger en resultaat ligt lekker te tukken nu. Jij heel veel sterkte straks met de nasleep, ik zie dat het je twee mk al is?
Ik hoop dat je hierna snel een mooie plakker mag hebben

vrijdag 26 juni 2020 om 08:52
Ik heb 2 keer cytotec gehad. De eerste keer was mijn miskraam al in volle gang begonnen, maar gestopt terwijl er nog wel veel weefsel in mijn baarmoeder zat. Dat viel mij mee, de miskraam zelf was pijnlijker. Maar wel flink bloeden natuurlijk en krampen. Ik heb het 1 * nodig gehad en toen was ik schoon.
Tweede keer missed abortion rond 9 weken. Ik bracht het in en binnen een paar uur verloor ik bloed. 24 uur later nog een setje pillen, maar er gebeurde niks meer. Bij controle echo bleek het vruchtje nog volledig in tact. Ik heb toen een poliklinische curretage gehad, omdat ik er vanaf wilde zijn. Dat vond ik dus echt een vreselijke ervaring, en daar zou ik niet zo snel meer voor kiezen. Maar goed ik had ook mijn eerste miskraam niet willen krijgen als ik op het schoolplein stond of op mijn werk. Dat begon meteen met heftig bloeden.
Als de cytotec werkt is het voor mij nog steeds de meest gunstige optie. Maar goed ik kan mij voorstellen dat dit heel persoonlijk is.
In ieder geval veel sterkte toegewenst. Het is hoe dan ook een rot situatie.
Tweede keer missed abortion rond 9 weken. Ik bracht het in en binnen een paar uur verloor ik bloed. 24 uur later nog een setje pillen, maar er gebeurde niks meer. Bij controle echo bleek het vruchtje nog volledig in tact. Ik heb toen een poliklinische curretage gehad, omdat ik er vanaf wilde zijn. Dat vond ik dus echt een vreselijke ervaring, en daar zou ik niet zo snel meer voor kiezen. Maar goed ik had ook mijn eerste miskraam niet willen krijgen als ik op het schoolplein stond of op mijn werk. Dat begon meteen met heftig bloeden.
Als de cytotec werkt is het voor mij nog steeds de meest gunstige optie. Maar goed ik kan mij voorstellen dat dit heel persoonlijk is.
In ieder geval veel sterkte toegewenst. Het is hoe dan ook een rot situatie.
vrijdag 26 juni 2020 om 09:29
Veel sterkte.
Ik heb 2x een missed abortion gehad en cytotec en ik vond het beide keren een hele fijne manier (voor zover je dat zo op die manier kunt omschrijven).
Ik heb geen rare bijwerkingen gehad, binnen een halve dag na het inbrengen kwam het vruchtje al (moest wel netjes de hele kuur afmaken) en nouja het ging allemaal goed en heb geen heftige krampen o.i.d. gehad. Niet erger als bij m'n menstruatie iig.
Wel verloor ik de laatste keer erg veel bloed (toen was ik ook al bijna het eerste trimester voorbij).

Ik heb 2x een missed abortion gehad en cytotec en ik vond het beide keren een hele fijne manier (voor zover je dat zo op die manier kunt omschrijven).
Ik heb geen rare bijwerkingen gehad, binnen een halve dag na het inbrengen kwam het vruchtje al (moest wel netjes de hele kuur afmaken) en nouja het ging allemaal goed en heb geen heftige krampen o.i.d. gehad. Niet erger als bij m'n menstruatie iig.
Wel verloor ik de laatste keer erg veel bloed (toen was ik ook al bijna het eerste trimester voorbij).
vrijdag 26 juni 2020 om 09:30
Ik heb nooit cytotec gebruikt, maar de miskraam voelde ik aankomen omdat ik het herkende van de bevalling. Ik móest ook echt onder de douche. Het voelde inderdaad als een kleine bevalling.justagirly schreef: ↑26-06-2020 09:24Sterkte, heel rot.![]()
Zelf ook ervaring met cytotec helaas.
Nogal heftig qua krampen, net weeën inderdaad.
vrijdag 26 juni 2020 om 09:49
Nee, ik moet 45 min rijden naar mn werk. Als ik had afgewacht was ik gaan werken, maar nu weet ik dat het gaat gebeuren.Naatje2000 schreef: ↑26-06-2020 09:30Sterkte vandaag! En ja dat is zeker emotioneel.
Ga je vandaag werken of niet?
vrijdag 26 juni 2020 om 10:22
Ik heb het maar 1 X hoeven doen, maar heb de krampen als nog erger ervaren dan een bevalling. Heb zelfs over de grond gekropen van de pijn, wist niet hoe ik het had. Dat heb ik bij geen van mijn bevallingen ooit gedaan.
Wel goed om te lezen dat dat lang niet bij iedereen zo heftig werkt.
Toch leek me dit fijner dan een curretage, omdat het ook gewoon thuis kan.
TO, veel sterkte vandaag!

vrijdag 26 juni 2020 om 10:49
Oh ja,justagirly schreef: ↑26-06-2020 10:22Ik heb het maar 1 X hoeven doen, maar heb de krampen als nog erger ervaren dan een bevalling. Heb zelfs over de grond gekropen van de pijn, wist niet hoe ik het had. Dat heb ik bij geen van mijn bevallingen ooit gedaan.
Wel goed om te lezen dat dat lang niet bij iedereen zo heftig werkt.
Toch leek me dit fijner dan een curretage, omdat het ook gewoon thuis kan.
TO, veel sterkte vandaag!![]()
Ik bedoelde ook eigenlijk te zeggen: ik heb het nooit gebruikt, dus geen idee hoe het voelt.
vrijdag 26 juni 2020 om 12:07
Mijn spontane miskraam waren ook echt weeen inderdaad, herkende het direct. Mijn MA bleef dus heel hardnekkig zitten en daar deed Cytotec niets dus ik kan het niet met elkaar vergelijken. Wat krampjes gehad ervan, heel klein beetje bloed en toen hield het op.
Blijft bijzonder hoe dat toch per persoon zo kan verschillen.
TO ik hoop dat het bij jou “goed” verloopt, dat je gewoon na vandaag “ervan af” bent. Je weet wat ik bedoel. Als je dan weet dat het mis is, wil je zo graag weer verder.
vrijdag 26 juni 2020 om 12:51
Ja, ik snap wat je bedoelt. De krampen zijn nu begonnen, bloedverlies ook. Heb ook het gevoel dat het emotioneel pas verwerkt kan worden als alles eruit is.Naatje2000 schreef: ↑26-06-2020 12:07Mijn spontane miskraam waren ook echt weeen inderdaad, herkende het direct. Mijn MA bleef dus heel hardnekkig zitten en daar deed Cytotec niets dus ik kan het niet met elkaar vergelijken. Wat krampjes gehad ervan, heel klein beetje bloed en toen hield het op.
Blijft bijzonder hoe dat toch per persoon zo kan verschillen.
TO ik hoop dat het bij jou “goed” verloopt, dat je gewoon na vandaag “ervan af” bent. Je weet wat ik bedoel. Als je dan weet dat het mis is, wil je zo graag weer verder.
Zaten ook net pas in de medische molen die door corona stil kwam te liggen (1 IUI gehad, spontaan zwanger geworden) en ben zo bang dat alles straks weer stil komt te liggen..