Geen hartje en klein 6 weken zwanger
donderdag 4 juni 2020 om 11:51
Hoi allemaal,
Allereerst mijn verhaal. Heb een zoontje van bijna 4 en zijn al 2,5 jaar bezig voor een tweede. Heb vorig jaar juni na 6 weken een miskraam gehad. Zijn gestart met IUI behandelingen, maar door corona lag alles plat. Nu ben ik 6 weken zwanger (spontaan!!) En heb ik dinsdag een echo gehad. Volgens mijn berekening was ik toen precies 6 weken. De gynaecoloog zei dat hij geen hartje kan vinden, maar dat dit vaker voorkwam. Hij vindt het vruchtje ook aan de kleine kant.
Hebben hier meer mensen ervaring mee? Ik heb nl het gevoel dat het goed zit, maarrrr door die miskraam vorig jaar durf ik niet zo goed te hopen. Voel me heel onzeker.. door vakantie kan ik ook pas over 2,5 week terug. Nu twijfel ik of ik zal bellen of ik de dag van de vakantiestart (volgende week vrijdag) nog een keer mag komen, maar als het slecht nieuws is, is de hele vakantie naar de knoppen...
Allereerst mijn verhaal. Heb een zoontje van bijna 4 en zijn al 2,5 jaar bezig voor een tweede. Heb vorig jaar juni na 6 weken een miskraam gehad. Zijn gestart met IUI behandelingen, maar door corona lag alles plat. Nu ben ik 6 weken zwanger (spontaan!!) En heb ik dinsdag een echo gehad. Volgens mijn berekening was ik toen precies 6 weken. De gynaecoloog zei dat hij geen hartje kan vinden, maar dat dit vaker voorkwam. Hij vindt het vruchtje ook aan de kleine kant.
Hebben hier meer mensen ervaring mee? Ik heb nl het gevoel dat het goed zit, maarrrr door die miskraam vorig jaar durf ik niet zo goed te hopen. Voel me heel onzeker.. door vakantie kan ik ook pas over 2,5 week terug. Nu twijfel ik of ik zal bellen of ik de dag van de vakantiestart (volgende week vrijdag) nog een keer mag komen, maar als het slecht nieuws is, is de hele vakantie naar de knoppen...
donderdag 4 juni 2020 om 13:41
donderdag 4 juni 2020 om 21:21
Op zich is er bij mij medische indicatie voor een echo bij 7 weken. (IVF zwangerschap en miskramen in voorgeschiedenis)
Maar door corona mag deze eerste echo pas bij 8 weken.
Inderdaad is de echo dan wel veel duidelijker en heb je niet zoveel onzekerheid.
Waarom kreeg je deze echo zo vroeg? 6 weken is wel héél pril.
Maar door corona mag deze eerste echo pas bij 8 weken.
Inderdaad is de echo dan wel veel duidelijker en heb je niet zoveel onzekerheid.
Waarom kreeg je deze echo zo vroeg? 6 weken is wel héél pril.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

donderdag 4 juni 2020 om 21:26
Denk dat het fijn is dat je mag komen. Hopelijk een duidelijke hartslag!girlie1989 schreef: ↑04-06-2020 16:33Heb de VK gebeld. We mogen woensdag komen, ze wil ons graag zien.
woensdag 10 juni 2020 om 09:49
woensdag 10 juni 2020 om 13:49
Zo'n echo bij een prille zwangerschap kan vaak onnodig onzekerheid oproepen. Ik had 1e echo, dacht dat ik ongeveer 6 of 7 weken zwanger was en er was alleen maar een lege vruchtzak te zien. De verloskundige dacht dat ik gewoon veel korter zwanger was. Eigenlijk had ik de week erop moeten komen, maar ik had toen de afspraak met paar weken verzet. Toen kreeg ik een prachtig mini babytje te zien en dacht ze dat ik 8 weken was (toen dus week vooruit gezet). Bij de termijnecho weer week vooruit gezet en de baby ligt nu inmiddels in de box. Dus ik zou echt paar weken afwachten dan weet je het echt zeker of het goed is of niet. Kans is heel groot dat het toch gewoon goed zit. Sterkte!
donderdag 25 juni 2020 om 23:06
Sorry sorry sorry voor de veel te late reactie. Er is een hele hoop gebeurd. Hebben een kloppend hartje gezien bij de vk. Maar 4 dagen daarna kreeg ik bloedverlies (op vakantie). Afgelopen zaterdag kregen we te horen dat het hartje gestopt is met kloppen... helaas.
donderdag 25 juni 2020 om 23:06
Sorry sorry sorry voor de veel te late reactie. Er is een hele hoop gebeurd. Hebben een kloppend hartje gezien bij de vk. Maar 4 dagen daarna kreeg ik bloedverlies (op vakantie). Afgelopen zaterdag kregen we te horen dat het hartje gestopt is met kloppen... helaas.