Helsinki
vrijdag 26 juni 2020 om 17:44
Onze zoon gaat vanaf september een half jaar studeren in Helsinki. Wij willen hem daar graag opzoeken, maar we zijn er nog nooit geweest. Iemand tips voor hotels, leuke eettentjes, bezienswaardigheden die we vooral niet moeten missen. We boeken nog niets, want geen idee of het wel doorgaat, natuurlijk.
Find people who will make you better (M. Obama)
vrijdag 26 juni 2020 om 17:46
vrijdag 26 juni 2020 om 18:26
Lady*Voldemort schreef: ↑26-06-2020 18:00Ga je zoon gewoon opzoeken, dat is al bezienswaardig genoeg. En de toeristische highlights kan hij je dan wel laten zien.
Inderdaad.
Ik kom graag en elk jaar in Scandinavië, maar naar Finland ga ik voor de natuur, de rust en de ruimte, niet voor een stad.
Dus trek vooral de prachtige Finse natuur in zou ik zeggen!
vrijdag 26 juni 2020 om 18:27
Die salmiak ijs is goddelijk inderdaad. Vergeet ook niet om wat van de Finse drop te proeven. Ze hebben extreem zoute drop waar Nederlandse drop niets bij is.
vrijdag 26 juni 2020 om 18:33
Ik vond Helsinki leuk, maar had mooi weer. Hotel in de oude gevangenis in Katajanokka is fijn. Niet hele grote kamers, maar prettige locatie en lekker ontbijt.
Met de tram kom je bijna overal in Helsinki en naar forteiland Suomenlinna gaat een publieke veerboot. Als je een 24-uur ov kaartje koopt is die boot inbegrepen.
Met de tram kom je bijna overal in Helsinki en naar forteiland Suomenlinna gaat een publieke veerboot. Als je een 24-uur ov kaartje koopt is die boot inbegrepen.
vrijdag 26 juni 2020 om 18:59
Ik vind het een geweldige stad. Een paar highlights: de botanische tuinen, de nieuwe bibliotheek, Suomenlinna, Porvoo (een uurtje rijden), het pretpark midden in het centrum kan leuk zijn en ten slotte het Amos Anderson. Verder kan je gewoon een tram pakken en kijken waar je uitkomt, het is een goed overzichtelijk stad wat dat betreft. Verder zijn er veel nieuwe winkelcentra als je een dagje wil shoppen.
Verblijfstips heb ik niet, ik slaap altijd bij een goede vriendin.
Verblijfstips heb ik niet, ik slaap altijd bij een goede vriendin.
vrijdag 26 juni 2020 om 19:19
Het water loopt me al in de mond!
Hebben ze die salmiakijs op verschillende plekken? Of bij 1 speciaal tentje?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 26 juni 2020 om 19:32
vrijdag 26 juni 2020 om 19:50
vrijdag 26 juni 2020 om 20:01
Als je je verveelt in Helsinki kun je nog de oversteek naar Tallinn maken. Dat is de hoofdstad van Estland. Schijnt een mooie en leuke stad te zijn, dus wie weet kun je daar nog wat uit halen mochten Helsinki en omstreken niet voldoende vertier geven.
Gij zult uw tijd niet verspillen aan bodemloze putten en aandachtshoeren.
Livin' da StiffmeisterLife!
Livin' da StiffmeisterLife!
vrijdag 26 juni 2020 om 21:26
Inderdaad een dag (of 2) naar Tallinn, dat vond ik een mooiere stad dan Helsinki. En had kan echt koud zijn, wij hadden in mei nog sneeuw. Maar de stad is daar wel op ingericht. Er zijn veel overdekte winkelcentra.
Wij hebben nog een freewalkingtour gedaan. Dan leidt een inwoner je rond. Je komt dan op plekken waar je anders niet zo snel zou komen. Ergens boven op een hotel was nog een uitzichtpunt waar je gratis heen kon. En we zijn naar een museum geweest over de Finse geschiedenis, vonden we ook interessant.
Wij hebben nog een freewalkingtour gedaan. Dan leidt een inwoner je rond. Je komt dan op plekken waar je anders niet zo snel zou komen. Ergens boven op een hotel was nog een uitzichtpunt waar je gratis heen kon. En we zijn naar een museum geweest over de Finse geschiedenis, vonden we ook interessant.
vrijdag 26 juni 2020 om 21:31
Bubblegum1 schreef: ↑26-06-2020 21:26Wij hebben nog een freewalkingtour gedaan. Dan leidt een inwoner je rond. Je komt dan op plekken waar je anders niet zo snel zou komen. Ergens boven op een hotel was nog een uitzichtpunt waar je gratis heen kon. En we zijn naar een museum geweest over de Finse geschiedenis, vonden we ook interessant.
Wat leuk, ik ken dat niet! Dan geef je fooi achteraf, neem ik aan? Hoeveel heb je gegeven, als ik vragen mag?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje