Zwanger worden vanaf juli

22-06-2020 12:45 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik begin dit bericht met de mededeling dat ik natuurlijk meeleef met alle zwangere vrouwen onder ons. Het is een spannende tijd nu i.v.m de Corona situatie en veel onzekerheid.

Mijn vriend en ik hebben eind 2019 besloten dat we dit jaar graag een eerste kindje willen. We wilde graag na onze bruiloft in april de pil de deur uit doen. Alleen door Corona durfde we dit niet gezien alle omstandigheden.

Inmiddels is het juni En dan vraag ik me nog steeds af moet ik dan nu wel zwanger willen worden? Ook omdat niemand weet hoe lang dit gaat duren en de financiële gevolgen. Ik vind het zo jammer omdat wij zo klaar waren voor ons eerste kindje en we het heel graag willen.

Ik hoor graag jullie mening over zwanger willen worden in de huidige situatie (Corona en economie). Ik hoop natuurlijk dat de hele Corona situatie snel overwaait maar realistisch gezien kan dit nog even aanhouden. Daarbij ben ik erg bang dat het contract van mijn vriend in september niet verlengd wordt en er 1 inkomen weg valt... Wat is jullie mening?
Mijn mening is erg afhankelijk van jullie omstandigheden :)
Als je nog geen 30 bent: wacht dan even
als je bijna 40 bent, dan wel zwanger worden

Hoe vast zijn jullie banen? hoe afhankelijk zijn jullie van 2 inkomens?
Ik denk dat je wat laat bent om dit jaar nog een kind te krijgen ;-) , maar wat betreft corona en werk zou ik me niet laten tegenhouden. Er kan altijd wel wat gebeuren.
De tijd is nooit perfect voor een kind en er is altijd reden voor uitstel. Wij gaan ervoor vanaf september. Denk je aan je foliumzuur? Vier weken vóór de bevruchting mee beginnen.
lilalinda schreef:
22-06-2020 12:51
Mijn mening is erg afhankelijk van jullie omstandigheden :)
Als je nog geen 30 bent: wacht dan even
als je bijna 40 bent, dan wel zwanger worden

Hoe vast zijn jullie banen? hoe afhankelijk zijn jullie van 2 inkomens?
Wij zijn 27/31 jaar en wonen sinds anderhalf jaar in ons nieuwe huis. We hebben het nu erg goed samen, ik ben hoofdkostwinner dus leven op anderhalf inkomen. Het kan dus wel maar is dan precies genoeg.

Mijn baan is heel vast (in de zorg) maar van mijn vriend in de metaal is het spannender. Zeker omdat hij een jaarcontract heeft tot september ...
mms25 wijzigde dit bericht op 22-06-2020 13:11
1.18% gewijzigd
Het ligt eraan. Hebben jullie allebei een baan die blijft bestaan en niet op de tocht staat vanwege corona? Of heeft tenminste een van jullie een vaste baan met zekerheid dat deze blijft bestaan, waarmee je genoeg geld verdient voor de vaste lasten + andere uitgaven + extra uitgaven? Is alles verder prima op orde wat betreft huisvesting en gezondheid? Heb je verhoogde risico's tijdens de zwangerschap?

Als dat allemaal goedzit, dan zou ik er wel voor durven gaan. Als het onzeker is, dan zou ik afwachten (als je die tijd hebt). Ben je al 35+ dan zou ik er denk ik sowieso voor gaan als de wens echt groot is.
Mms25 schreef:
22-06-2020 13:09
Wij zijn 27/31 jaar en wonen sinds anderhalf jaar in ons nieuwe huis. We hebben het nu erg goed samen, ik ben hoofdkostwinner dus leven op anderhalf inkomen. Het kan dus wel maar is dan precies genoeg.

Mijn baan is heel vast (in de zorg) maar van mijn vriend in de metaal is het spannender. Zeker omdat hij een jaarcontract heeft tot september ...
en wanneer loopt dat jaarcontract af?
lilalinda schreef:
22-06-2020 13:12
Tot september Lila ;-D . Zie laatste zin van het bericht dat je quote.
lilalinda schreef:
22-06-2020 13:12
1 september
- Ben je bereid ft te blijven werken?
- Is jouw salaris voldoende om het huis en alle andere kosten van te betalen?

Ja? Dan zou ik ervoor gaan.

Ook belangrijk: hoe makkelijk gaat je vriend weer een baan vinden als zijn jaarcontract niet wordt verlengd? Is er genoeg werk in zijn vakgebied? Als dit zo is, dan zou ik helemaal geen twijfels meer hebben. Anders zou hij zich misschien de komende jaren nog kunnen omscholen en dat jullie nog een paar jaar wachten?
Mms25 schreef:
22-06-2020 13:17
1 september
dan weet je eind juli of hij een verlenging krijgt
het is nu juni
even, wat is het? 7 weken? wachten, klinkt verstandig
lilalinda schreef:
22-06-2020 13:29
dan weet je eind juli of hij een verlenging krijgt
het is nu juni
even, wat is het? 7 weken? wachten, klinkt verstandig
Bedankt voor je berichtje, toevallig Kreeg mijn vriend gisteren bericht dat hij een jaar verlenging krijgt 😊 geeft voor mij alvast heel veel rust. Zeker nu mijn oma vervelend diagnose heeft gekregen willen we er na deze strip echt voor gaan 😌

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven