Ei(sprong) kwijt
zaterdag 27 juni 2020 om 21:49
Hoi allemaal.
Wil toch even m'n ei kwijt. Ik probeer zwanger te worden.
Sinds deze maand ook begonnen met ovulatietesten, maar na een week testen vanaf m'n 8e dag, ben ik er mee gestopt omdat deze negatief bleven.
Mijn vorige cyclus was 29 dagen, en daarvoor 28.
Echter... Zit ik nu al op dag 33. Ik heb totaal geen last van ongesteldheid klachten. Wel last van m'n botsten, tepels zijn groter, erg moe, en een opgeblazen gevoel. Daarbij ook heel erg last van dromen.
Maar m'n testen blijven negatief. 't is frustrerend als je geen positieve streepjes ziet, zowel bij ovulatietesten niet en zwangerschapstest niet.
Om de rust te bewaren wil ik pas vanaf woensdag weer eens testen. Dan zou ik op dag 37 moeten zitten.
Heeft iemand het soortgelijke meegemaakt?
BTW. Daarvoor jaren aan de pil gezeten. Daar mee gestopt en ongeveer 4, 5 jaar een spiraal gehad. Vervolgens een halfjaar geen anticonceptie en alleen condooms gebruikt. Toen toch even de pil geprobeerd voor 2 maanden maar daar eigenlijk vrij snel weer mee gestopt. Dit is in februari geweest.
Wil toch even m'n ei kwijt. Ik probeer zwanger te worden.
Sinds deze maand ook begonnen met ovulatietesten, maar na een week testen vanaf m'n 8e dag, ben ik er mee gestopt omdat deze negatief bleven.
Mijn vorige cyclus was 29 dagen, en daarvoor 28.
Echter... Zit ik nu al op dag 33. Ik heb totaal geen last van ongesteldheid klachten. Wel last van m'n botsten, tepels zijn groter, erg moe, en een opgeblazen gevoel. Daarbij ook heel erg last van dromen.
Maar m'n testen blijven negatief. 't is frustrerend als je geen positieve streepjes ziet, zowel bij ovulatietesten niet en zwangerschapstest niet.
Om de rust te bewaren wil ik pas vanaf woensdag weer eens testen. Dan zou ik op dag 37 moeten zitten.
Heeft iemand het soortgelijke meegemaakt?
BTW. Daarvoor jaren aan de pil gezeten. Daar mee gestopt en ongeveer 4, 5 jaar een spiraal gehad. Vervolgens een halfjaar geen anticonceptie en alleen condooms gebruikt. Toen toch even de pil geprobeerd voor 2 maanden maar daar eigenlijk vrij snel weer mee gestopt. Dit is in februari geweest.
zaterdag 27 juni 2020 om 22:31
Dus je bent gestopt met ovulatietesten op dag 15? Dat is vrij vroeg in je cyclus, een eisprong op dag 16-20 is heel normaal. Achteraf dus zonde dat je zo vroeg gestopt bent. Hopelijk was je eisprong inderdaad in die periode en test je binnenkort positief. Ik zou gewoon een paar dagen afwachten en dan een nieuwe zwangerschapstest doen. Heb wat geduld!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!

zaterdag 27 juni 2020 om 22:45
Sorry excuses. Ik heb langer dan een week getest.
Ik ben begonnen met testen op dag 10.
Ik heb 10 dagen getest, dus tot dag 200
Ik ben gestopt omdat ik er gestrest door raakte. Daarbij lees ik heel veel op internet dat het voornamelijk geldklopperij is.
Ik hoop dat volgende week wat duidelijkheid geeft.
Ik ben begonnen met testen op dag 10.
Ik heb 10 dagen getest, dus tot dag 200
Ik ben gestopt omdat ik er gestrest door raakte. Daarbij lees ik heel veel op internet dat het voornamelijk geldklopperij is.
Ik hoop dat volgende week wat duidelijkheid geeft.
zaterdag 27 juni 2020 om 22:49
Ovulatietesten is iets lastiger dan een zwangerschapstest.
Je met ze elke dag op ongeveer dezelfde tijd doen, en zorgen dat je ongeveer evenveel hebt gedronken (en niet té veel ook). Maar zorg in elk geval dat het goed vergelijkbaar is.
"Positief" is niet bij iedereen een streep die donkerder is dan de controlestreep. Soms zijn de strepen lichter, maar zie je toch wel op welke dag de piek zit als je alle testen naast elkaar legt. Ze worden wat donkerder en dan weer lichter.
Waren de testen helemaal wit, of zag je wel een lichte streep?
Je met ze elke dag op ongeveer dezelfde tijd doen, en zorgen dat je ongeveer evenveel hebt gedronken (en niet té veel ook). Maar zorg in elk geval dat het goed vergelijkbaar is.
"Positief" is niet bij iedereen een streep die donkerder is dan de controlestreep. Soms zijn de strepen lichter, maar zie je toch wel op welke dag de piek zit als je alle testen naast elkaar legt. Ze worden wat donkerder en dan weer lichter.
Waren de testen helemaal wit, of zag je wel een lichte streep?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
zaterdag 27 juni 2020 om 22:54
De testen waren echt helemaal compleet wit. Elke dag zelfde tijdstip gedaan, en niet met eerste ochtendurine.
Heb 2 verschillende geprobeerd. De goedkopere en vervolgens ook de clearblue digitale testen. Heb een aantal dagen ook m'n temperatuur gemeten en die steeg wel iets op dag 14.
Daarbij afgelopen week ook wel wat verhoging gehad. Constant 37,5/37,6.
Ik geef ook zeker niet, maar moest gewoon echt even m'n ei kwijt. Misschien omdat ik het zo graag wil deze dingen wel ga voelen?
Heb 2 verschillende geprobeerd. De goedkopere en vervolgens ook de clearblue digitale testen. Heb een aantal dagen ook m'n temperatuur gemeten en die steeg wel iets op dag 14.
Ik geef ook zeker niet, maar moest gewoon echt even m'n ei kwijt. Misschien omdat ik het zo graag wil deze dingen wel ga voelen?
zaterdag 27 juni 2020 om 23:41
Mwoah, verschilt per persoon. Ik had op dag 11/12 eisprong bij een cyclus van 28/29 dagen.gioia82 schreef: ↑27-06-2020 22:31Dus je bent gestopt met ovulatietesten op dag 15? Dat is vrij vroeg in je cyclus, een eisprong op dag 16-20 is heel normaal. Achteraf dus zonde dat je zo vroeg gestopt bent. Hopelijk was je eisprong inderdaad in die periode en test je binnenkort positief. Ik zou gewoon een paar dagen afwachten en dan een nieuwe zwangerschapstest doen. Heb wat geduld!
Soms test je op verkeerde moment: lh piek kan heel kort zijn. Maar je bent niet misselijk geweest ergens tussen dag 10/20?
zaterdag 27 juni 2020 om 23:42
Clearblue moet met ochtend urine!Pocahontas123 schreef: ↑27-06-2020 22:54De testen waren echt helemaal compleet wit. Elke dag zelfde tijdstip gedaan, en niet met eerste ochtendurine.

zondag 28 juni 2020 om 00:48
Wellicht toch een overgeslagen misschien? Wacht het nog even een tijdje af. Er komt vanzelf een menstruatie of positieve test (nou ja, vanzelf.. )
Toen wij zwanger probeerde te raken van de 2e was ik al langere tijd van de anticonceptie af. Altijd een regelmatige cyclus van 32 dagen gehad met af en toe een wisseling van 2 dagen eerder of later, maar gemiddeld steeds 32. Tot ik ineens een cyclus had van 47 dagen. Geen idee hoe of waarom. We waren op vakantie in die cyclus, dus ook geen stress etc. Geen idee, maar het leek er op dat er een ronde overgeslagen was. Heb genoeg testen gedaan in die periode en alles bleef witter dan wit
De cyclus daarna was ik zwanger.
Toen wij zwanger probeerde te raken van de 2e was ik al langere tijd van de anticonceptie af. Altijd een regelmatige cyclus van 32 dagen gehad met af en toe een wisseling van 2 dagen eerder of later, maar gemiddeld steeds 32. Tot ik ineens een cyclus had van 47 dagen. Geen idee hoe of waarom. We waren op vakantie in die cyclus, dus ook geen stress etc. Geen idee, maar het leek er op dat er een ronde overgeslagen was. Heb genoeg testen gedaan in die periode en alles bleef witter dan wit
De cyclus daarna was ik zwanger.