Bhutan
zondag 28 juni 2020 om 00:41
Dag,
Zijn er hier vrouwen die alleen met een chauffeur door Bhutan gereisd hebben en hoe was dat?
Mijn vaste reis vriend wil niet mee en ik wil buiten de gebaande paden reizen dus een reisgezelschap geen optie voor mij. Tevens gaan de enige 2 internationale gezelschappen die ik heb overwogen niet in de periode dat ik wil. Hopende dat we weer mogen reizen dan..
Hoe was het alleen? Ging je alleen ergens eten of altijd aan tafel met de chauffeur ( iets waar ik niet altijd zin in zou hebben). Hoe reageerde de bevolking?
Hoor graag ervaringen!
Zijn er hier vrouwen die alleen met een chauffeur door Bhutan gereisd hebben en hoe was dat?
Mijn vaste reis vriend wil niet mee en ik wil buiten de gebaande paden reizen dus een reisgezelschap geen optie voor mij. Tevens gaan de enige 2 internationale gezelschappen die ik heb overwogen niet in de periode dat ik wil. Hopende dat we weer mogen reizen dan..
Hoe was het alleen? Ging je alleen ergens eten of altijd aan tafel met de chauffeur ( iets waar ik niet altijd zin in zou hebben). Hoe reageerde de bevolking?
Hoor graag ervaringen!
zondag 28 juni 2020 om 12:58
Bhutan is een heel veilig land omdat ze boeddhistisch zijn (en respect voor alles wat leeft is in die leer heel belangrijk) en omdat alles streng gereguleerd is.
Dat heeft dus verder niets te maken met de kosten, want die betaal je niet voor jouw veiligheid maar voor jouw verblijf in minimaal 3* accommodaties, maaltijden en ”toeristenbelasting”.
zondag 28 juni 2020 om 13:33
Dat klopt inderdaad. Er is echt nog wel wat aanpassing mogelijk. Zo stelde onze chauffeur een keer voor of we bij een school wilden kijken. Ook konden we een keer kiezen voor een hot stone bath. Een keer raften had ook nog spontaan gekund en zo waren er nog wel meer opties. Zolang je je route maar volgt en overnacht waar er gereserveerd is, is er geen probleem. En soms is het niet mogelijk om je route te volgen, doordat een weg te gevaarlijk is geworden door regenval bijvoorbeeld. Dat is dan ook geen probleem en dan wordt er een oplossing voor je geregeld.
Je reist dus altijd met zowel een gids als chauffeur. De chauffeur spreekt vaak weinig tot geen Engels, dus qua gespreksstof zal je het met de gids moeten doen. Eten doe je doorgaans in het hotel en is in buffetvorm. Al aten we ook een paar keer bij mensen thuis. Wij aten bijna altijd zonder chauffeur en gids, maar je kunt er ook voor kiezen dat ze er wel bij zitten.
Of je dat gezellig vindt, is aan jezelf. Waar je ook rekening mee moet houden is dat je vaak lang in de auto zit en erg langzaam over bijzonder slechte wegen rijdt, eigenlijk zijn alleen de wegen in het westen van Bhutan nog wel ok. Maar een bijzonder land is het zeker.
zondag 28 juni 2020 om 17:54
Uiteraard daar heb je gelijk in!Nummer*Zoveel schreef: ↑28-06-2020 12:58Bhutan is een heel veilig land omdat ze boeddhistisch zijn (en respect voor alles wat leeft is in die leer heel belangrijk) en omdat alles streng gereguleerd is.
Dat heeft dus verder niets te maken met de kosten, want die betaal je niet voor jouw veiligheid maar voor jouw verblijf in minimaal 3* accommodaties, maaltijden en ”toeristenbelasting”.
zondag 28 juni 2020 om 18:24
Klinkt als een geweldige reis!
Geen ervaring in Bhutan maar wel in Iran met privé gids. Was prima maar ik zou een volgende keer liever een gids willen die wat meer van mijn eigen leeftijd is.
Ik was 25 en mijn gids gepensioneerd. Hij beschermde me echt als een iets te fanatieke vader. Dat maakte het wel lastig om met lokale mensen te praten (ook vrouwen). Dat was jammer.
Geen ervaring in Bhutan maar wel in Iran met privé gids. Was prima maar ik zou een volgende keer liever een gids willen die wat meer van mijn eigen leeftijd is.
Ik was 25 en mijn gids gepensioneerd. Hij beschermde me echt als een iets te fanatieke vader. Dat maakte het wel lastig om met lokale mensen te praten (ook vrouwen). Dat was jammer.
donderdag 2 juli 2020 om 01:17
Caba80 schreef: ↑28-06-2020 18:24Klinkt als een geweldige reis!
Goede tip! Daar zou ik niet aan gedacht hebben. Iran staat ook op m’n lijstje..