2x direct zwanger, 3e keer niet
maandag 29 juni 2020 om 11:43
Ik zit mezelf een beetje gek te maken volgens mij dus help me even relativeren! Allereerst realiseer ik me absoluut dat dit een luxeprobleem is en dat hier heel veel vrouwen zijn die zouden willen ruilen.
Maar toch, van mn eerste twee kinderen was ik on één ronde zwanger. We konden het niet geloven. Voor de derde zijn we dus niet te vroeg begonnen, want we rekenden er eigenlijk wel weer op dat het met één, twee rondes raak is. Nou, niet dus. In maart "echt" begonnen en zit nu te wachten in ronde 4.
Oké, terwijl ik het opschrijf zie ik ook wel dat ik overdrijf met mn zorgen. Maar toch, is het niet een beetje raar?
Maar toch, van mn eerste twee kinderen was ik on één ronde zwanger. We konden het niet geloven. Voor de derde zijn we dus niet te vroeg begonnen, want we rekenden er eigenlijk wel weer op dat het met één, twee rondes raak is. Nou, niet dus. In maart "echt" begonnen en zit nu te wachten in ronde 4.
Oké, terwijl ik het opschrijf zie ik ook wel dat ik overdrijf met mn zorgen. Maar toch, is het niet een beetje raar?

maandag 29 juni 2020 om 11:53
Jemig vrouw, zit je nou serieus te piepen na 4 rondes? Omdat het nu voor het eerst niet de eerste keer lukt? Doe eens even gewoon.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.

maandag 29 juni 2020 om 11:53
Nee, dat is niet raar, je hebt 2x veel geluk gehad dat het in de eerste ronde raak was. Na een jaar of bij hele rare cyclussen o.i.d. zou ik mijn vraagtekens zetten, na drie gewone rondes niet.
Ik was bij de 1e en 4e na 1x seks zwanger en bij de 2e en 3e had ik medicijnen nodig om zwanger te worden. Het loopt zoals het loopt.
Ik was bij de 1e en 4e na 1x seks zwanger en bij de 2e en 3e had ik medicijnen nodig om zwanger te worden. Het loopt zoals het loopt.
maandag 29 juni 2020 om 11:58
maandag 29 juni 2020 om 12:01
Ronde 4 is nog bezig....Pigwidgeon_ schreef: ↑29-06-2020 11:53Jemig vrouw, zit je nou serieus te piepen na 4 rondes? Omdat het nu voor het eerst niet de eerste keer lukt? Doe eens even gewoon.

maandag 29 juni 2020 om 12:02

maandag 29 juni 2020 om 12:12
Ik snap je gevoel wel, omdat het die eerdere keren direct 'prijs' was
Maar wat de anderen zeggen: dit is geheel normaal.
De kans dat je in de tussentijd onvruchtbaar bent geraakt is vast ook klein, dus het zal vast wel komen. Als je hiermee naar een arts zou gaan, zou deze waarschijnlijk zeggen: kom maar terug als je na een jaar nog niet zwanger bent.
Maar wat de anderen zeggen: dit is geheel normaal.
De kans dat je in de tussentijd onvruchtbaar bent geraakt is vast ook klein, dus het zal vast wel komen. Als je hiermee naar een arts zou gaan, zou deze waarschijnlijk zeggen: kom maar terug als je na een jaar nog niet zwanger bent.
maandag 29 juni 2020 om 12:20
maandag 29 juni 2020 om 12:22
Ik geloof niet dat dit is wat TO wil horenMadeliefjees schreef: ↑29-06-2020 12:14Nee dat is niet raar. Zijn zelfs vrouwen die na de 1e zwangerschap opeens niet meer zwanger kunnen raken.

Andersom overigens ook (bij mijzelf ook 1e heel lang op gewacht, 2e in 1e ronde). Alles kan eigenlijk (of niet)
maandag 29 juni 2020 om 12:33
Nee, dat is niet een beetje raar, en ik denk dat je dat zelf ook wel weet, toch?
Ik snap dat het leuker was geweest voor je als het nu meteen raak was geweest/ had je je niks hoeven ' afvragen' , maar dat hoef je nu eigenlijk ook niet.
Je zit pas in de 4e maand!
Bij de eerste 2 keer was je gewoon gelijk zwanger, en dat is heel snel.
Ik snap eerlijk gezegd niet goed dat je je dat nu al, na 4 maand, afvraagt.
Is niet onaardig bedoeld, maar dan heb je dus echt geen geduld..Plus ik denk dat je zelf ook wel verhalen kent/dingen hebt gelezen over mensen die de ene keer in de eerste maand al zwanger raakten en de 2e keer pas in maand 11, of andersom etc.
Belangrijk voor jezelf om hier anders in te gaan zitten hoor, anders kan het nog een zware weg voor je worden als het 'nog' langer duurt.
Ik snap dat het leuker was geweest voor je als het nu meteen raak was geweest/ had je je niks hoeven ' afvragen' , maar dat hoef je nu eigenlijk ook niet.
Je zit pas in de 4e maand!
Bij de eerste 2 keer was je gewoon gelijk zwanger, en dat is heel snel.
Ik snap eerlijk gezegd niet goed dat je je dat nu al, na 4 maand, afvraagt.
Is niet onaardig bedoeld, maar dan heb je dus echt geen geduld..Plus ik denk dat je zelf ook wel verhalen kent/dingen hebt gelezen over mensen die de ene keer in de eerste maand al zwanger raakten en de 2e keer pas in maand 11, of andersom etc.
Belangrijk voor jezelf om hier anders in te gaan zitten hoor, anders kan het nog een zware weg voor je worden als het 'nog' langer duurt.
maandag 29 juni 2020 om 12:53
Nee natuurlijk niet raar. Bij de eerste duurde het hier bijna een jaar.
Tweede zwangerschap was in de tweede ronde (werd miskraam), heel verrassend zo snel. En direct na de miskraam weer zwanger geworden in de eerste ronde.
Het zegt allemaal helemaal niks. Heb een beetje geduld. Na een jaar wordt het pas opvallend en kun je evt naar de huisarts.
Tweede zwangerschap was in de tweede ronde (werd miskraam), heel verrassend zo snel. En direct na de miskraam weer zwanger geworden in de eerste ronde.
Het zegt allemaal helemaal niks. Heb een beetje geduld. Na een jaar wordt het pas opvallend en kun je evt naar de huisarts.