Liefdesverdriet

02-07-2020 04:18 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Tijdens mijn baantje heb ik iemand leren kennen. Er was duidelijk een connectie tussen ons. Hebben een aantal keer afgesproken en was super fijn. Vanuit beide kanten aangegeven. Toch hadden we beide twijfel of we er een relatie uit wilden. Nu een half jaar later kan ik hem nog steeds niet uit mijn hoofd zetten. Wat hij zei kwam voor mijn gevoel niet overeen met hoe hij zich gedroeg bij mij. Was hij heel lief en waren hele dag bij elkaar. Nadat we beide hadden gezegd niet verder te willen heeft hij me op een avond toch weer gezoend en ook vond ik dat toch wel fijn. Maar zo verwarrend. Hadden beide duidelijk uitgesproken twijfels te hebben en daarom heb ik er verder niks mee gedaan en het los gelaten. Nu een half jaar verder kan ik hem niet vergeten. Hij heeft nu een vriendin en ik merk dat ik dat niet leuk vindt en toch spijt heb. Ik heb het idee dat we beide tegelijk in beeld waren en ik mn kansen zo toch wat had verspilt, helaas. Ik wil graag verder, maar vind dat moeilijk. Hebben jullie tips?
Hij heeft gekozen voor die andere meid. Dat maakt jou niet minder leuk ofzo, maar gun hem zijn vriendin en ga zelf op zoek naar iemand anders. Sterkte, liefdesverdriet is vreselijk, maar het komt goed.
Hij vond je niet leuk genoeg voor een relatie, en die andere griet wel.
Over het algemeen gesproken staan mannen wat anders tegenover seks dan vrouwen; ze zijn wat minder kieskeurig en pakken wat ze pakken kunnen en dat was jij dus. Dat betekent niet dat hij een onmens is die nooit iets van vriendelijkheid en tederheid voelt op zo'n moment, maar dat moet je niet zien als een dieper contact zoals vrouwen dat vaak voelen.

Zij huidige vriendin komt kennelijk dichter bij hetgeen hij zoekt op het gebied van een relatie.

Het is hard maar ik zou hem vergeten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Waarschijnlijk is je emotie nu sterker omdat hij een vriendin heeft.
Dat rommelt toch met je gevoel.
Maar wat je niet moet vergeten is dat je twijfels had gedurende jullie tijd samen.

Weet je, dat achteraf zoenen wat jullie deden kan heel makkelijk zijn aangewakkert door jullie emoties, alcohol en zwakte op dat moment.

Besluit dat het verleden tijd is en geef jezelf alle kansen van de wereld voor een goede toekomst met een nieuw persoon
Weet je wat mij hielp tegen liefdesverdriet? Even boos op hem worden (je bent hem nu aan het idealiseren) en aan een toekomst gaan denken zonder hem.
Echt, ik geloof dat liefdesverdriet voor een groot deel bestaat uit het verlies wat je hebt om het toekomstbeeld dat je niet meer met hem gaat hebben.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
mrs.lamaze schreef:
02-07-2020 08:11
Weet je wat mij hielp tegen liefdesverdriet? Even boos op hem worden (je bent hem nu aan het idealiseren) en aan een toekomst gaan denken zonder hem.
Echt, ik geloof dat liefdesverdriet voor een groot deel bestaat uit het verlies wat je hebt om het toekomstbeeld dat je niet meer met hem gaat hebben.
Mooi gezegd!
Veritas vos liberabit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven