relevantie vragenlijst Mind to Care
donderdag 2 juli 2020 om 09:35
Beste dames,
Zijn er nog meer dames die een vragenlijst van Mind to Care moeten invullen?
Doen jullie dat allemaal netjes of zijn er meer dames die hier twijfels bij hebben?
De inleiding:
Zwangerschap, bevallen en het krijgen van een baby kunnen zeer verschillend beleefd worden door de zwangere vrouw. Sommigen voelen zich vooral blij en kijken uit naar de bevalling. Bij anderen staat juist twijfel, bezorgdheid of onzekerheid over de zwangerschap of bevalling op de voorgrond. Juist dan kun je misschien wel extra ondersteuning gebruiken in deze periode. Als dit nodig of gewenst blijkt, kunnen wij je dit bieden.
Om in kaart te brengen bij welke vrouwen ondersteuning gewenst is werken wij met een online vragenlijst, deze vragenlijst heet 'Mind2Care'.
De vragen :
Postcode
geboortedatum
geboorteland vader
geboorte land moeder
Opleidingsniveau
Is er sprake van een betaalde baan.
Op basis hiervan word er bepaald of er extra ondersteuning nodig is tijdens de zwangerschapsbegeleiding.
Ik weet nu al dat ik het niet invul,ben ik dan de enige die deze keuze maakt?
Zijn er nog meer dames die een vragenlijst van Mind to Care moeten invullen?
Doen jullie dat allemaal netjes of zijn er meer dames die hier twijfels bij hebben?
De inleiding:
Zwangerschap, bevallen en het krijgen van een baby kunnen zeer verschillend beleefd worden door de zwangere vrouw. Sommigen voelen zich vooral blij en kijken uit naar de bevalling. Bij anderen staat juist twijfel, bezorgdheid of onzekerheid over de zwangerschap of bevalling op de voorgrond. Juist dan kun je misschien wel extra ondersteuning gebruiken in deze periode. Als dit nodig of gewenst blijkt, kunnen wij je dit bieden.
Om in kaart te brengen bij welke vrouwen ondersteuning gewenst is werken wij met een online vragenlijst, deze vragenlijst heet 'Mind2Care'.
De vragen :
Postcode
geboortedatum
geboorteland vader
geboorte land moeder
Opleidingsniveau
Is er sprake van een betaalde baan.
Op basis hiervan word er bepaald of er extra ondersteuning nodig is tijdens de zwangerschapsbegeleiding.
Ik weet nu al dat ik het niet invul,ben ik dan de enige die deze keuze maakt?
ardni wijzigde dit bericht op 02-07-2020 09:47
0.14% gewijzigd
donderdag 2 juli 2020 om 09:51
Je moet de eerst pagina invullen om bij de volgende set vragen te komen.
Het is mij nie duidelijk waar de data uiteindelijk terecht komt.
Mijn verloskundige kan de data ook inzien(vind ik ook logisch), maar het wordt naar verwachting elders opgeslagen.
Ik vind dit ook typisch een AVG vraagstuk.
Los daarvan ben ik prima in staat om mijn gemoedstoestand zelf in te schatten en in gesprek te bespreken.
Wellicht is het waardevol voor andere zwangeren, maar ik vind een gedeelte van de vragen totaal irrelevant en tevens vind ik dat het niet helder is wat er met de gegevens gebeurd in termen van statistieken, opslag etc.
ardni wijzigde dit bericht op 02-07-2020 09:55
26.83% gewijzigd
donderdag 2 juli 2020 om 09:55
donderdag 2 juli 2020 om 09:57
Eens, ik vul het ook niet in, maar ik ben altijd benieuwd hoe anderen tegen zo een vragenlijst aankijken.Maartje2016 schreef: ↑02-07-2020 09:54Als het niet goed voelt, vul je hem toch gewoon niet in? En als je verloskundige dan gaat steigeren, kijk je of je een andere verloskundige kan vinden.
Andere inzichten zijn altijd welkom en zetten mij ook weer aan het denken.
donderdag 2 juli 2020 om 10:01
Verwacht ik ook niet hoor, het lijkt mij dat je uiteindelijk nog altijd de klant bent. Tevens zijn ze altijd erg vriendelijk.lemoos2 schreef: ↑02-07-2020 09:55Lijkt mij dat mensen die geen zin hebben in extra begeleiding om welke reden dan ook, deze niet invullen of berekende antwoorden geven als ze het wel invullen.
Het zal toch geen probleem zijn om te zeggen: “Ik heb geen extra begeleiding nodig dus ik vul het ook niet in”?
Ik was ook niet van plan het te overleggen maar het bij mijn volgende afspraak mede te delen.
Ik weet ook niet meer of ik in het verleden ook een dergelijke vragenlijst heb gekregen.
donderdag 2 juli 2020 om 10:13
Willen ze niet gewoon inventariseren hoeveel kraamuren ze moeten gaan inplannen?
Volgens lip.
https://www.zorginstituutnederland.nl/p ... -kraamzorg
Volgens lip.
https://www.zorginstituutnederland.nl/p ... -kraamzorg
donderdag 2 juli 2020 om 10:15
donderdag 2 juli 2020 om 10:31
Om wetenschappelijk onderbouwde behandelplannen te maken of te tijdig te kunnen bepalen of dat iemand een behandelen nodig heeft, hebben we voldoende data nodig.
Soms moet je dan mensen gaan volgen, bijvoorbeeld zwangere vrouwen. Een bepaald percentage vrouwen krijgt problemen, wil je weten of dat je aan het begin van de zwangerschap al kenmerken kunt ontdekken wie er een risico loopt, dan zal je veel vrouwen moeten volgen om voldoende data te krijgen.
Achteraf vragen hoe het begin van de zwangerschap verliep vertekent de data heel erg.
Je bent niet verplicht om mee te doen. Maar voor goed wetenschappelijk onderzoek heb je ook veel "normale zwangere vrouwen" nodig om data te krijgen voor normale zwangerschappen.
Je kunt vraag de doelstelling, reden en wat er met de data gebeurd opvragen bij de instantie die de vragenlijst maakt. En je bent niet verplicht om deze in te vullen
Soms moet je dan mensen gaan volgen, bijvoorbeeld zwangere vrouwen. Een bepaald percentage vrouwen krijgt problemen, wil je weten of dat je aan het begin van de zwangerschap al kenmerken kunt ontdekken wie er een risico loopt, dan zal je veel vrouwen moeten volgen om voldoende data te krijgen.
Achteraf vragen hoe het begin van de zwangerschap verliep vertekent de data heel erg.
Je bent niet verplicht om mee te doen. Maar voor goed wetenschappelijk onderzoek heb je ook veel "normale zwangere vrouwen" nodig om data te krijgen voor normale zwangerschappen.
Je kunt vraag de doelstelling, reden en wat er met de data gebeurd opvragen bij de instantie die de vragenlijst maakt. En je bent niet verplicht om deze in te vullen
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover