naar de dokter of wachtten

donderdag 2 juli 2020 om 20:16
Ik ben vorig jaar mei met de pil gestopt en in september in 4 weken tijd 3 korte bloedingen gehad.
Daarna na de huisarts geweest en zij heeft een uitstrijkje gemaakt.
In november weer echt ongesteld geworden en nu 11 weken zwanger.
Dus buiten de bloedingen in september om heeft het bij mij tot november geduurd.
Daarna na de huisarts geweest en zij heeft een uitstrijkje gemaakt.
In november weer echt ongesteld geworden en nu 11 weken zwanger.
Dus buiten de bloedingen in september om heeft het bij mij tot november geduurd.
donderdag 2 juli 2020 om 20:27
Ja een jaar voor een kinderwens, niet voor je eerste menstruatie na het stoppen met de pil.
donderdag 2 juli 2020 om 20:28
Zit je vermoeden alleen in het wegblijven van je menstruatie of heb je andere aanwijzingen? Ik heb ook pcos, heb geen jaar gewacht met dokterbezoek en ben meteen serieus genomen en doorverwezen en daarna ook vrij snel medisch traject ingegaan. Eerste zwangerschap heeft best lang op zich laten wachten dus ik ben blij dat ik niet langer heb gewacht.
karzou wijzigde dit bericht op 02-07-2020 20:29
0.71% gewijzigd

donderdag 2 juli 2020 om 21:45
Bij mij duurde het 8 maanden. Na 6 maanden naar de huisarts gebeld, pas na een jaar mocht ik terugkomen. Gelukkig kwam het 2 maanden later alsnog spontaan.
Nu zit ik in een vergelijkbare situatie, sinds geboorte van mijn dochter 19 maanden geleden niet meer ongesteld geweest. Vanwege Corona gaat het nog maanden duren voordat ik bij de gynaecoloog terecht kan.
Overigens heb ik geen pcos, ik denk dat ik gewoon traag reageer op hormoonwisselingen of zo. En ik ben wel in 1 keer zwanger geraakt van mijn dochter, als dat je een beetje gerust stelt.
Nu zit ik in een vergelijkbare situatie, sinds geboorte van mijn dochter 19 maanden geleden niet meer ongesteld geweest. Vanwege Corona gaat het nog maanden duren voordat ik bij de gynaecoloog terecht kan.
Overigens heb ik geen pcos, ik denk dat ik gewoon traag reageer op hormoonwisselingen of zo. En ik ben wel in 1 keer zwanger geraakt van mijn dochter, als dat je een beetje gerust stelt.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
donderdag 2 juli 2020 om 22:11
Bij mij duurde het een jaar voordat ik ongesteld werd. Het 2e jaar misschien 5x ongesteld geweest. 3e jaar cyclus van 28-40 dagen. 4e jaar een cyclus van 28 dagen op de minuut zo ongeveer.
Mij maakte het toen niet zoveel uit omdat ik nog niet zwanger wilde worden. Wel vaak testen gedaan omdat het wel voelde alsof ik ongesteld moest worden. En toen we het wel wilden was het in 1x raak dat 4e jaar.
Ik zou gewoon even je huisarts bellen voor advies en om je gevoel aan te geven. Grote kans dat de ha het nog wil aankijken maar dan heb je in ieder geval deze stap gezet en denkt ie over half jaar makkelijker mee.
Mij maakte het toen niet zoveel uit omdat ik nog niet zwanger wilde worden. Wel vaak testen gedaan omdat het wel voelde alsof ik ongesteld moest worden. En toen we het wel wilden was het in 1x raak dat 4e jaar.
Ik zou gewoon even je huisarts bellen voor advies en om je gevoel aan te geven. Grote kans dat de ha het nog wil aankijken maar dan heb je in ieder geval deze stap gezet en denkt ie over half jaar makkelijker mee.
..

vrijdag 3 juli 2020 om 07:59
Ik ben zelf in december gestopt met de pil en ook nog niet ongesteld geworden.
Ben vorige maand naar de huisarts gegaan.
Moest eerst bloed prikken, daar kwam niks bijzonders uit.
Daarna moest ik (afgelopen woensdag) een echo van de onderbuik laten maken, hier krijg ik vanochtend de uitslag van...
Spannend!
Je kan altijd de huisarts bellen om te overleggen.
Waardoor denk je eigenlijk de je pcos hebt?
Ben vorige maand naar de huisarts gegaan.
Moest eerst bloed prikken, daar kwam niks bijzonders uit.
Daarna moest ik (afgelopen woensdag) een echo van de onderbuik laten maken, hier krijg ik vanochtend de uitslag van...
Spannend!
Je kan altijd de huisarts bellen om te overleggen.
Waardoor denk je eigenlijk de je pcos hebt?