Hij is het mooiste wat me ooit is overkomen, maar...

04-07-2020 00:45 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

2 jaar geleden ben ik de man van mijn dromen tegengekomen. Vanaf dag 1 een enorme klik, zowel fysiek als mentaal.
Beide kinderen uit een eerdere relatie, wonen niet samen en dat is van beiden kanten uit voorlopig niet de intentie.

Er is echter iets wat me sinds een maand of 4 erg bezighoud: hij vraagt door op alles wat ik te vertellen heb. Dit is al vanaf het begin zo. Ik heb er nooit echt bij stil gestaan, maar inmiddels irriteer ik me er mateloos aan. Dit gebeurt vooral wanneer ik het over mannen in mijn leven heb in welke context dan ook (kennissen, vrienden, collega's). Laat duidelijk zijn dat ik net zoveel over vrouwen praat als over mannen. Ik sta absoluut niet open voor een ander. Ik houd van hém.

Vorige week barstte de bom opnieuw en de conclusie is dat het hem erg onzeker maakt wanneer ik om welke reden dan ook de naam van een man noem.

We hebben beiden een rugzak en het komt er nu op neer dat hij hulp (eigen keuze) wilt zoeken. Hij ziet in dat zijn gedrag ten opzichte van mij niet fair is.

Wat ik eigenlijk wil weten van ervaringsdeskundigen: kan hij hier, met alle goede wil van de wereld, iets aan doen? Of is het wishful thinking dat ik hoop dat hij zich niet meer zo voelt als hij begrijpt waar het vandaan komt?

Alvast bedankt voor jullie visie hierop...

RS
Karl_Marx schreef:
04-07-2020 18:52
dus het is niet het mooiste wat je overkomen is
Hoe weet jij dat nou, misschien valt haar leven tot nu toe heel erg tegen
Murrmurr schreef:
04-07-2020 18:54
Valt je leven tegen TO? Sta je steeds in de verkeerde rij vd supermarkt bv?
Ben je de schoenmaker op het verkeerde feest?
Als je zo’n topic titel kiest:

‘Hij is het mooiste wat me ooit is overkomen, maar...’

Vraag ik me af wat jou is overkomen.....
Lillybit schreef:
04-07-2020 09:30
Daarnaast, een man is het mooiste wat je ooit is overkomen?
Ik mag hopen dat je kind het mooiste is wat je ooit is overkomen.

Verder: volg je eigen gevoel. Het kan best zijn dat hij eraan gaat werken en dat je verbetering gaat opmerken. Je hoeft hem niet direct af te rekenen op een onzekerheid. Zeker niet als hij zelf inziet dat het zíjn probleem is.

Maar als je er al op “afgeknapt” bent en/of weinig vertrouwen hebt in verandering, dan zou ik niet verder gaan met de relatie.
Murrmurr schreef:
;-D
Lotus90 schreef:
04-07-2020 20:44
Ik mag hopen dat je kind het mooiste is wat je ooit is overkomen.

Vaak heb je daar toch eerst de man in kwestie voor nodig. Vaak komen de kinderen als gevolg van de liefde. In die zin kan de liefde dus prima het mooiste zijn wat je overkomen was. Het maakt immers dat oh zo gewenste kind van jullie beiden mogelijk.

Overigens heb ik geen kinderen (gelukkig) en wel een m.i. fantastische relatie. Ik heb al veel mooie en gave dingen mogen meemaken, en een geweldig leven mogen leiden, maar de liefde tussen man en mij vind ik toch wel het mooiste. Dus waarom zou je dat dan niet mogen zeggen?

Ik denk dus dat een goede relatie inderdaad het beste kan zijn wat iemand kan overkomen.
katkaatje schreef:
04-07-2020 21:03
Vaak heb je daar toch eerst de man in kwestie voor nodig. Vaak komen de kinderen als gevolg van de liefde. In die zin kan de liefde dus prima het mooiste zijn wat je overkomen was. Het maakt immers dat oh zo gewenste kind van jullie beiden mogelijk.
Ja maar d'r kinderen zijn van een andere vent dusssss
Murrmurr schreef:
04-07-2020 21:05
Ja maar d'r kinderen zijn van een andere vent dusssss

Oh ja, goed punt. Suf, ik had even niet meer scherp dat ze al kinderen had. Dan is het misschien wel aardig dat dat het mooiste is wat haar is overkomen. Of ze is een van de (vele) vrouwen die het moederschap bij nader inzien toch niet zo tof vinden.
katkaatje schreef:
04-07-2020 21:11
Oh ja, goed punt. Suf, ik had even niet meer scherp dat ze al kinderen had. Dan is het misschien wel aardig dat dat het mooiste is wat haar is overkomen. Of ze is een van de (vele) vrouwen die het moederschap bij nader inzien toch niet zo tof vinden.
Nee lijkt me ook kut
Excuses voor mijn afwezigheid, dubbele dienst en zo. Dank voor de vele uitgebreide reacties!
esther55 schreef:
04-07-2020 20:32
Als je zo’n topic titel kiest:

‘Hij is het mooiste wat me ooit is overkomen, maar...’

Vraag ik me af wat jou is overkomen.....
Laat ik vooropstellen met "hij is het mooiste wat me is overkomen", ik doel op het gebied van liefde, passie en gelijkwaardigheid in een relatie. Ik had niet in de gaten dat ik dat uit moest leggen...
Mermedina schreef:
04-07-2020 04:53
Ik denk dat dit niet jouw echte vraag is, want niemand kan zeggen of hij kán veranderen. De wil is er wel, dat is alvast mooi.

Hij was altijd al zo, maar nú wordt het vervelend. Dit is dus zo’n moment waarop de roze bril even afgaat. Zo’n moment waarop je eens goed kunt kijken en besluiten hoe lang jíj nog met dergelijk gedrag wilt leven. Of zo’n moment dat je besluit dat je elkaar even wat minder vaak ziet, ofzo.

Oja, je zegt dat je zelf ook een rugzak hebt. Ik hoop niet dat je daarmee bedoelt dat je zelf ook je eigenaardigheden hebt en dat je elkaars ‘gebreken’ tegen elkaar wilt afstrepen; die heb ik namelijk ook al vaak gehoord. Alsof je twee gehandicapten bent die alleen elkaar maar hebben, als een negatieve keuze (kon niks anders vinden, ik doe het maar hiermee...).
Met een rugzak bedoel ik dat we beiden een leven vol ervaringen achter de rug hebben. Dit zorgt er met name bij hem voor dat als ik praat over bepaalde onderwerpen, dit iets teweeg kan brengen.
Murrmurr schreef:
Allesbehalve inmiddels, maar als ik invloed had kunnen uitoefenen, dan was de vader van mijn kids niet overleden aan een k*tziekte.

Ik ben benieuwd welke uitwerking de therapie gaat hebben.
TO ik zou vooral voor jou grenzen in je achterhoofd aanhouden. Hoe ver wil je gaan, wat is jouw grens, ook met hulp? Dat je vriend hulp wil zoeken is mooi en siert hem. Ik zou, als ik zo dol op hem was, hem persoonlijk daarom nog niet afhouden en kijken wat de hulp straks voor uitwerking heeft.
Die man heeft issues als je al tript dat je een naam van een andere man noemt.🤔
NacB schreef:
06-07-2020 06:32
Daar is niets gelijkwaardigs aan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
NacB schreef:
06-07-2020 06:32
Dat is niet wat er gebeurt, maar dank je voor je reactie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven