Zwanger worden vanaf oktober 2019

01-10-2019 10:42 1127 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb een zoontje van net 1 (september 1 jaar geworden) en we willen nu voor een tweede kindje gaan. Wie zit er in het zelfde schuitje en heeft zin om mee te schrijven? Zag dat er wel al een topic loopt, maar daar wordt al een tijd in geschreven, dus lijkt het me leuk om een nieuwe te maken.

Ben erg benieuwd hoe snel ik zwanger wordt, vind het wel weer spannend merk ik.
De tabel is VOL
NaamLeeftijdKind nummerNOD/ ZwangerBijzonderheden
Vlaca3017-12Geen
Beertje8831111-12Onregelmatige cyclus
D0ris29116-12Leeg vruchtzakje mei '19, sinds september pas HCG vrij
Koosmos33119-12Geen
Prettymama30321-12vmk okt'19
Wishfulthinking36123-12Geen
Mich-me32130-12Geen
Annemoon16292?Geen
Luca2017292?Miskraam november 2019
Saxje241?Geen
Blauweschijn281?Geen
Jasmijn-2019311?Onregelmatige cyclus
Pannenkoek3019301?Geen
Purrie87?1:cheer2:UD 10-07 // :heart:
Roze-roos281:cheer2:UD 15-07 // :heart:
Oktovrouw311:cheer2:Geen
Marry89291:cheer2:Geen
Viva---Suus281:cheer2:eerste echo 27-12
Noor226321:cheer2:Geen

Ik heb een aantal mensen uit de tabel gehaald Pip-321, Pigwidgeon_, BabyGroot, Brigittevb88 laten jullie het even weten wanneer je wil in de tabel wil?
[/quote]
anoniem_64425415d9cd5 wijzigde dit bericht op 10-12-2019 12:49
70.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spannend jasmijn! Ik duim mee!
Spannend, Jasmijn!

Zelf tot onze grote verbazing een enorme knaller van een positieve test vanochtend (12DPO). Zo dik is de streep in alle vier de keren dat we een vroege miskraam hadden niet geweest. Zou het dan toch eindelijk?
Wat fijn voor jullie
Oeh wat spannend jasmin-2019 en Artemiz ik duim voor jullie!!
Jasmijn, Artemiz! Wat goed!
Mooi zo op Vaderdag! :) gefeliciteerd!
Het is spannend, maar het moet nu gewoon goed zijn toch 😚 Ik duim hard voor jullie!
Wat spannend Artemiz! Wat Doris zegt, deze keer is het gewoon goed :lol: Een knaller van een test op 12 DPO klinkt iig al heel goed!

Mijn test was vanochtend ook weer een mooi stukje donkerder en geen bloed meer. Dus ik ga nu proberen blij te zijn en niet te veel te stressen :) Het kan altijd nog mis gaan, maar op dit moment is er geen reden om daar van uit te gaan.

Hoe gaat het met je andere dames?
Wauw gefeliciteerd artemiz en jasmijn :cheer2: :cheer2: het blijft gewoon een spannende periode in het begin (heel de zwangerschap trouwens moet ik zeggen)

Hier gaat het goed! Vrijwel geen kwaaltjes dus ben een blij mens! Hier is helaas van de week iemand bevallen met 23 weken zwangerschap, er was van alles mis met het kindje, dus dat maakt je dan weer even heel onzeker en kwetsbaar!
Gefeliciteerd ! :heart:
Gefeliciteerd Jasmijn en Artemiz :cheer2: :cheer2: fijn een knaller van een test!
Jasmijn en artemiz gefeliciteerd!!

Jammer om te lezen dat nog steeds niet iedereen zwanger is. Ik duim voor jullie dames dat jullie snel een mooie positieve test in handen mogen hebben.

Hier gaat het goed inmiddels alweer 31 weken zwanger. Vanaf 26 weken zit ik al "ziek" thuis vanwege bekkeninstabiliteit. Langer dan een half uur lopen hou ik helaas niet meer vol. Maar goed het is voor een goed doel.
Prettymama Gaat ook snel, al 31 weken! Balen van je bekkeninstabiliteit. Lijkt me echt heel erg lastig.
Maar als ik het goed heb onthouden voelde je je ook niet helemaal prettig met het werken in het ziekenhuis nu met corona?

Met je zoon verder alles goed?
15 dpo, teststreep is nu donkerder dan de controlestreep. Ik geloof het nu echt, ik ben zwanger en het gaat dit keer gewoon goedkomen!

Nu ook wat tijd om op iedereen te reageren.

Welkom Renske! Ik heb net als jij lang meegelezen voor ik me meldde, en ook met dezelfde reden, dat je het er met niemand over kunt hebben. Heel veel succes komende ronde!

Suus, wat fijn dat je zwangerschap zo goed gaat! Voelt best wel gek dat er ook vrouwen zijn in dit topic die over een of twee maanden al gaan bevallen.

Beertje weet je inmiddels of je een zwangerschapscursus gaat doen? Zijn die er überhaupt wel nu met corona?

Roze-roos Hoe bevalt je verlof met deze temperaturen? Lekker of juist te heet als je hoogzwanger bent?

Pannenkoek fijn dat er in ieder geval wordt meegekeken, inderdaad. Succes!

Prettymama sterkte de komende tijd, zal nog even flink doorbijten zijn tot de veertig weken.

Jasmijn hoe is het nu met jou?
Artemiz, wat fijn :heart:
Bedankt Artemiz. En voor jou en jasmijn gefeliciteerd!!! Kan me voorstellen dat het in het begin nog onzeker voelt, maar hopelijk zit het gewoon goed.
NaamLeeftijdKind nummerNOD/ ZwangerBijzonderheden
D0ris291?Leeg vruchtzakje mei '19, syndroom van Asherman
Mich-me321?Geen
Pannenkoek3019301?Geen
Purrie87?1:cheer2:UD 10-07 M // :duckie:
Roze-roos281:cheer2:UD 15-07 M // :duckie:
Viva---Suus281:cheer2:UD 03-08 M // :duckie:
Luca2017292:cheer2:UD 24-8 M // :duckie: volgende afspraak 03-06
Prettymama313:cheer2:UD 28-8 J // :duckie:
Beertje88311:cheer2:UD 19-09 J // :duckie:
Annemoon16292:cheer2:M // :duckie:
Artemiz261:cheer2:vmk dec'19
Jasmijn-2019311:cheer2:Onregelmatige cyclus

NOD = niet ongesteldheids dag
UD = uitgerekende datum
:heart: = goede eerste echo
:duckie: = goede 20 weken echo
M = Meisje
J = Jongen
O = Onbekend

Na 4 weken niet reageren, word je uit de tabel gehaald zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.
Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!

Ik heb een aantal mensen uit de tabel gehaald Brigittevb88 (11-03) Wishfulthinking (27-02), Noor226 (07-02), Oktovrouw (28-01), Vlaca (14-01), Pip-321, Pigwidgeon_, BabyGroot, Saxje, Marry89, Blauweschijn, Koosmos laten jullie het even weten wanneer je weer in de tabel wil?
roze-roos ja klopt idd dus ik vind het ook helemaal niet erg. Vooral omdat er een paar weken terug een nieuwe uitbraak was bij ons en inmiddels 8 collega's van mij thuis zitten met corona en 1 collega is overleden. Echt verschrikkelijk. Met mijn zoontje gaat alles goed hij groeit goed en trapt en draait er flink op los. Afgelopen dagen krampen gehad dus hoop stiekem dat hij nu goed is gaan liggen. Volgende week mijn laatste controle bij de verloskundige en dan wordt ik volledig overgedragen aan de gynaecoloog. Best spannend! Ik mag weer vaginaal bevallen dit keer (2de was keizersnede) dus hoop dat het lukt!

artemiz Fijn zo'n mooie dikke teststreep. De eerste weken zullen nog spannend zijn maar positief blijven! Aftellen naar een mooie echo. Heb je al een afspraak gemaakt? En ja komt goed! Ik moet nog maar zo'n 8 weken. En ondanks alle kwalen geniet ik er enorm van.
prettymama schreef:
29-06-2020 19:35

artemiz Fijn zo'n mooie dikke teststreep. De eerste weken zullen nog spannend zijn maar positief blijven! Aftellen naar een mooie echo. Heb je al een afspraak gemaakt? En ja komt goed! Ik moet nog maar zo'n 8 weken. En ondanks alle kwalen geniet ik er enorm van.
Nee, durf ik nog niet. :-$
Volgende week heb ik wel een afspraak staan bij de gynaecoloog om de uitslagen van mijn bloedonderzoek en echo te bespreken, misschien dat die dan snel even zou kunnen kijken (dat gaf de echoscopiste iig aan toen ik er vorige week was). Ik zit die dag precies op 6 weken, dus dan zou er al wel iets te zien moeten zijn. Maar goed, misschien doet ie dat niet en moet ik rustig wachten tot de 8 weken... zucht. Ik vind het zenuwslopend.
Prettymama vervelend om te horen dat zo veel collega's ziek zijn geworden en er zelfs een collega is overleden, Lastige tijden :-( zijn geen leuke dingen tijdens een zwangerschap.
Spannend, hoop met je mee dat het een vaginale bevalling kan worden. Fijn dat je zulke goede begeleiding krijgt en dat alles goed gaat met je zoon!

Artemiz lief dat je er naar vraagt :-) de warme dagen waren erg warm... ik heb me rustig gehouden. De temperaturen nu zijn een stuk beter te doen, kan ik er weer lekker op uit. Maar ik heb niets te klagen, want voel me nog steeds erg goed.
Spannend! Hoop dat de gyneacoloog even wil kijken. Is toch fijn een dubbele bevestiging!
En je kan altijd de verloskundige bellen en je verhaal uitleggen. Mogelijk willen ze ook wel eerder een echo plannen.
Al zwangerschapskwaaltjes?
Fijn weekend allemaal :daisy:

Hoe gaat het met jullie? :-D
Vroege echo gehad bij de gynaecoloog waar ik toevallig vandaag een afspraak had staan om de resultaten van mijn tests te bespreken (die waren allemaal goed). Echo zag er goed uit, ik ben nu ongeveer 6 weken zwanger. Helaas nog geen hartactiviteit gezien, daarvoor mag ik over een week terugkomen. Fingers crossed.
Dat is heel goed nieuws Artemiz! Fijn dat de uitslagen goed zijn en dat de echo er goed uit zag. Volgende week ga je vast een mooi kloppend hartje zien! :heart:
Ben je er al wat geruster op?
Fijn Artemiz!
Wat fijn Artemiz, ik hoop ook voor je dat er volgende week een kloppend hartje te zien is!
Artemiz fijn dat de gyneacoloog een echo wilde doen en super dat de resultaten van de test allemaal goed zijn!
Op naar een kloppend hartje volgende week :-)
Artemiz, wat fijn dat de eerste check positief was. Nu gaan we inderdaad voor de goede echo. Begint het vertrouwen wel een beetje te groeien?

Aangezien er nog maar weinig vrouwen hier niet zwanger zijn ben ik hier niet meer zo veel te vinden, dus ik zie niet alle updates :)

Korte update over mij, ik heb een schuimecho gehad, en opzich zag alles er nu sinds februari (op een vernauwde baarmoederhals na toen begin mei) goed uit. Ook het slijmvlies was niet ontzettend dun bij de laatste check, dus de gyn vermoed dat het een kwestie van tijd zal zijn tot een zwangerschap, indien het natuurlijk niet weer dicht gaat zitten door de Asherman, dan is het een ander verhaal. Zelf voelt het voor mij totaal niet zo, we zijn inmiddels al 1,5 jaar en zoveel teleurstellingen en ingrepen verder.. Merk dat ik de moed een beetje verloren ben. Lastige situatie. :nope:

Voor de meiden die bijna uitgerekend zijn, geniet lekker van je verlof!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven