Hem ruimte geven of loslaten?

donderdag 9 juli 2020 om 11:13
Hallo lieve allemaal,
Een half jaar geleden heb ik via Tinder een hele leuke man ontmoet. Voordat we daadwerkelijk gingen afspreken hebben we wel 100 uur gebeld met elkaar, soms wel 6 uur achter elkaar. Zo'n enorme klik. Ook de eerste ontmoeting was geweldig en vanaf dat moment begonnen we elkaar wekelijks te zien.
Zijn situatie was niet ideaal. Lees; een man in scheiding die nog met zijn 'vrouw' samenwoont en zijn zoontje. Daar had ik in het begin heel veel moeite mee, maar hij was tegen haar ook heel open over mij en twee maanden geleden hebben we met z'n drieën een avond gevaren en dat was echt super leuk. Zij gaan als goede vrienden verder, maar van een liefdesrelatie is absoluut geen sprake meer.
Wij zijn samen vorige week een weekje naar Spanje gegaan en dat was geweldig. Nu zijn we weer thuis en mis ik hem, maar hij komt weer terug in de realiteit en heeft rust en ruimte nodig om de daadwerkelijke scheiding, het verhuizen en het vertellen aan hun zoontje voor te bereiden. Hij kan mij voorlopig dus niet geven wat ik zou willen en na 6 maanden had ik wel gehoopt ergens anders te staan samen. Het duurt gewoon lang dit proces, wat ik begrijp maar hoe lang moet ik nog in deze wachtstand staan? Ik vind hem de aller leukste en ben zo gek op hem, maar twijfel zo erg om te stoppen. Of moet ik hem rust en ruimte geven en nog maar even op deze manier doorgaan? Straks duurt het nog een half jaar....
Ik hoop dat jullie mij een beetje advies kunnen geven
.
Een half jaar geleden heb ik via Tinder een hele leuke man ontmoet. Voordat we daadwerkelijk gingen afspreken hebben we wel 100 uur gebeld met elkaar, soms wel 6 uur achter elkaar. Zo'n enorme klik. Ook de eerste ontmoeting was geweldig en vanaf dat moment begonnen we elkaar wekelijks te zien.
Zijn situatie was niet ideaal. Lees; een man in scheiding die nog met zijn 'vrouw' samenwoont en zijn zoontje. Daar had ik in het begin heel veel moeite mee, maar hij was tegen haar ook heel open over mij en twee maanden geleden hebben we met z'n drieën een avond gevaren en dat was echt super leuk. Zij gaan als goede vrienden verder, maar van een liefdesrelatie is absoluut geen sprake meer.
Wij zijn samen vorige week een weekje naar Spanje gegaan en dat was geweldig. Nu zijn we weer thuis en mis ik hem, maar hij komt weer terug in de realiteit en heeft rust en ruimte nodig om de daadwerkelijke scheiding, het verhuizen en het vertellen aan hun zoontje voor te bereiden. Hij kan mij voorlopig dus niet geven wat ik zou willen en na 6 maanden had ik wel gehoopt ergens anders te staan samen. Het duurt gewoon lang dit proces, wat ik begrijp maar hoe lang moet ik nog in deze wachtstand staan? Ik vind hem de aller leukste en ben zo gek op hem, maar twijfel zo erg om te stoppen. Of moet ik hem rust en ruimte geven en nog maar even op deze manier doorgaan? Straks duurt het nog een half jaar....
Ik hoop dat jullie mij een beetje advies kunnen geven

donderdag 9 juli 2020 om 12:40
Je moet je blik eens veranderen: niet al die vragen over hem in je laatste alinea, maar wat wil je zelf echt. Wil je hem rust en ruimte geven om al die dingen te doen die je in je OP noemt, en zelf gaan zitten wachten. Of wil je zelf rust en ruimte om je zelf bij elkaar te rapen, en te bedenken of en hoe je je eigen leven in handen neemt.
Denk eerst aan je zelf voordat je allerlei dingen in gaat vullen waardoor hij nog geen ja of nee zegt.
Denk eerst aan je zelf voordat je allerlei dingen in gaat vullen waardoor hij nog geen ja of nee zegt.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 9 juli 2020 om 12:42

donderdag 9 juli 2020 om 12:43
Als ik heel eerlijk ben wil ik iemand die volledig voor mij gaat. Dat verdien ik ook. Als hij met zekerheid kan zeggen dat over 2 maanden de situatie anders is, dan vind ik het waard om op hem te wachten. Zo sterk is mijn gevoel voor hem. Ik heb dit in de twee jaar dat ik single ben en daarvoor misschien zelfs ook nog nooit zo gevoeld. Dat er zo'n diepe connectie is, een soort van soulmate.nlies schreef: ↑09-07-2020 12:40Je moet je blik eens veranderen: niet al die vragen over hem in je laatste alinea, maar wat wil je zelf echt. Wil je hem rust en ruimte geven om al die dingen te doen die je in je OP noemt, en zelf gaan zitten wachten. Of wil je zelf rust en ruimte om je zelf bij elkaar te rapen, en te bedenken of en hoe je je eigen leven in handen neemt.
donderdag 9 juli 2020 om 12:44
Nee, alles is niet anders, gewoon weer hetzelfde als voor de vakantie. Leuke onderbreking van het dagelijks leven, verder niets

donderdag 9 juli 2020 om 12:47
en heb je hem dit gezegd? zou je in die vakantie toch wel tijd voor gehad moeten hebbenMD33 schreef: ↑09-07-2020 12:43Als ik heel eerlijk ben wil ik iemand die volledig voor mij gaat. Dat verdien ik ook. Als hij met zekerheid kan zeggen dat over 2 maanden de situatie anders is, dan vind ik het waard om op hem te wachten. Zo sterk is mijn gevoel voor hem. Ik heb dit in de twee jaar dat ik single ben en daarvoor misschien zelfs ook nog nooit zo gevoeld. Dat er zo'n diepe connectie is, een soort van soulmate.
donderdag 9 juli 2020 om 12:48
Lijkt me vreselijk voor je, helemaal enthousiast binnengehengeld, verliefd geworden omdat hij ook een relatie wilde en na een leuke vakantie kun je ophoepelen en lekker in de wachtstand, dat is toch onmogelijk als je gek op iemand bent, iemand die je zoiets aandoet zou ik niet meer vertrouwen en ik zou hem 1 keer duidelijk maken, nu of nooit, anders blijf je wachten met je liefdesverdriet..
En bij getwijfel van hem echt zelf de knoop doorhakken en het verwerken.
En bij getwijfel van hem echt zelf de knoop doorhakken en het verwerken.

donderdag 9 juli 2020 om 12:52
Bloemkoolroosje schreef: ↑09-07-2020 12:23Wat een aannames allemaal zeg. Ik ben ook uit een relatie gestapt van bijna 13 jaar waarbij ex en ik als goede vrienden uit elkaar gingen. We gunden elkaar oprecht het allerbeste maar tussen ons was het helemaal klaar.
Wij hebben, om praktische redenen, ook nog heel lang het huis gedeeld. In die periode kreeg ik een nieuwe partner, hij ook. En we zijn allemaal dikke vrienden geworden. Inmiddels al weer jaren verder en de vriendschappen zijn er nog steeds.
Het komt niet heel vaak voor, dat het in zo'n goede harmonie gaat dat iedereen gelijk dikke mik is, maar het kán echt hoor.
Precies dit! ^^
Ik vind wel dat er gelijk van het negatieve uitgegaan wordt, alsof geen enkele man meer te vertrouwen is en er hoe dan ook op uit is een vrouw voor de gek te houden.
Ik ben dan toch liever naïef en ga uit van het goede van iemand, iemand geloven totdat tegendeel bewezen is ipv andersom. Dat ik ondertussen misschien weleens het deksel op mijn neus krijg is dan maar zo maar liever dat dan de rest van mijn leven alles negatief en zuur te benaderen, dan kun je zelf toch ook nooit gelukkig worden?

donderdag 9 juli 2020 om 12:57
Je kunt van alles willen en jezelf waard vinden, maar hij kan je dat nu niet geven. Daar kan je je nu allerlei doemscenario's bij voorstellen, maar voor iemand met een kind vind ik het een vrij verstandige uitspraak van hem. Jij zult je ook moeten realiseren dat zijn kind altijd op 1 zal staan en om die reden zijn ex daar nog met regelmaat naast komt te staan op 1.
Je kunt dit daarom ook zien als een periode waarin je rustig de tijd kunt nemen om hem te leren kennen en te zien wat hij waard is. Blijft hij je opzoeken? Is er ruimte voor jou om je gevoelens te delen en hoe gaat hij daar dan mee om? Als er een keer echt iets aan de hand is bij je, staat hij dan op de stoep?
Een relatie hebben zit m niet in het uitzoeken van de gezamenlijke uitzet, maar in hoe je met elkaar omgaat. Je hebt nu een mooie gelegenheid om dat rustig te beoordelen. Zoals hierboven al gezegd: je kunt ook van het goede uitgaan. Dat betekent niet dat je blind moet zijn voor zijn tekortkomingen trouwens.
En als je vindt dat je daar geen tijd voor hebt dan kan je verder met Tinder en selecteer je wat beter op gescheiden types.
Je kunt dit daarom ook zien als een periode waarin je rustig de tijd kunt nemen om hem te leren kennen en te zien wat hij waard is. Blijft hij je opzoeken? Is er ruimte voor jou om je gevoelens te delen en hoe gaat hij daar dan mee om? Als er een keer echt iets aan de hand is bij je, staat hij dan op de stoep?
Een relatie hebben zit m niet in het uitzoeken van de gezamenlijke uitzet, maar in hoe je met elkaar omgaat. Je hebt nu een mooie gelegenheid om dat rustig te beoordelen. Zoals hierboven al gezegd: je kunt ook van het goede uitgaan. Dat betekent niet dat je blind moet zijn voor zijn tekortkomingen trouwens.
En als je vindt dat je daar geen tijd voor hebt dan kan je verder met Tinder en selecteer je wat beter op gescheiden types.

donderdag 9 juli 2020 om 13:09
Heel mooi verwoord. We zijn al een half jaar verder natuurlijk en hebben al een redelijke tijd gehad om te kijken hoe met met elkaar omgaan. We hebben het vanaf het begin heel langzaam opgebouwd. Het is niet gek dat er nu verwachtingen en verlangens vanaf mijn kant ontstaan. Kan hem nog wel meer tijd geven, maar het blijft gewoon onzekerheid. Wat iemand net al zei...misschien ben ik gewoon een rebound.froufrou80 schreef: ↑09-07-2020 12:57Je kunt van alles willen en jezelf waard vinden, maar hij kan je dat nu niet geven. Daar kan je je nu allerlei doemscenario's bij voorstellen, maar voor iemand met een kind vind ik het een vrij verstandige uitspraak van hem. Jij zult je ook moeten realiseren dat zijn kind altijd op 1 zal staan en om die reden zijn ex daar nog met regelmaat naast komt te staan op 1.

donderdag 9 juli 2020 om 13:11
Nee, niet echt over gehad. Wel dat ik de situatie niet heel leuk vind en dat hij het bijzonder vindt hoe ik er mee omga. Verder was het vooral heel leuk en vond ik het moeilijk om hier over te praten. Ben best bang om afgewezen te worden.
donderdag 9 juli 2020 om 13:11
Ik bedoel wanneer hij z'n eigen woonruimte heeft en dus een stuk meer vrijheid. Eindelijk alleen.. en.... lós. Zoiets
Later is nu
donderdag 9 juli 2020 om 13:15
Zowizo schreef: ↑09-07-2020 12:52Precies dit! ^^
Ik vind wel dat er gelijk van het negatieve uitgegaan wordt, alsof geen enkele man meer te vertrouwen is en er hoe dan ook op uit is een vrouw voor de gek te houden.
Ik ben dan toch liever naïef en ga uit van het goede van iemand, iemand geloven totdat tegendeel bewezen is ipv andersom. Dat ik ondertussen misschien weleens het deksel op mijn neus krijg is dan maar zo maar liever dat dan de rest van mijn leven alles negatief en zuur te benaderen, dan kun je zelf toch ook nooit gelukkig worden?
Ik zeg niet dat de man niet te vertrouwen is. Het kan heel goed dat hij nu zelf ook denkt dat TO de ware is. Dat idee is er volgens mij vaker/vaak bij een rebound. Maar dat wil niet zeggen dat dit het ook echt is. Straks woont hij op zichzelf, komt hij eindelijk tot zichzelf, krijgt hij die rust en ruimte om na te denken en blijkt dat hij helemaal niet zit te wachten op nu gelijk alweer een relatie. En dan kan de intentie met TO nog zo eerlijk en oprecht zijn, er is een kans dat hij gewoon nog niet toe is aan alweer een nieuwe relatie, terwijl die andere langdurige nog niet eens afgesloten is.
Ik zou daarom, als ik TO was, zélf afstand nemen en ruimte geven.
EN ja, dat heb ik bij m'n huidige man ook gedaan, waarbij ik vreesde dat ik de rebound was. Uiteindelijk kennelijk niet (we zijn 27 jaar verder) maar ik ben daar echt niet ingesprongen van "jeej, dit is het'', in tegendeel.
Later is nu

donderdag 9 juli 2020 om 13:18
Met dit scenario moet ik ook zeker rekening houden. Ik spreek hem vanavond dus zal even lijstje maken met vragen die ik aan hem wil voorleggen. Ik denk dat ik afstand ga nemen en voor mezelf kies. Zo kan ik hem ruimte geven om mij te missen (of niet). Hij gaat nu drie weken op vakantie dus wel het beste moment om nu te doen.Dreamer schreef: ↑09-07-2020 13:15Ik zeg niet dat de man niet te vertrouwen is. Het kan heel goed dat hij nu zelf ook denkt dat TO de ware is. Dat idee is er volgens mij vaker/vaak bij een rebound. Maar dat wil niet zeggen dat dit het ook echt is. Straks woont hij op zichzelf, komt hij eindelijk tot zichzelf, krijgt hij die rust en ruimte om na te denken en blijkt dat hij helemaal niet zit te wachten op nu gelijk alweer een relatie. En dan kan de intentie met TO nog zo eerlijk en oprecht zijn, er is een kans dat hij gewoon nog niet toe is aan alweer een nieuwe relatie, terwijl die andere langdurige nog niet eens afgesloten is.

donderdag 9 juli 2020 om 13:26
Maar waarom ruimte geven met de insteek dat hij je dan eventueel gaat missen? Volgens mij heb je je eigen behoeftes al uit je hoofd verbannen ofzo...MD33 schreef: ↑09-07-2020 13:18Met dit scenario moet ik ook zeker rekening houden. Ik spreek hem vanavond dus zal even lijstje maken met vragen die ik aan hem wil voorleggen. Ik denk dat ik afstand ga nemen en voor mezelf kies. Zo kan ik hem ruimte geven om mij te missen (of niet). Hij gaat nu drie weken op vakantie dus wel het beste moment om nu te doen.

donderdag 9 juli 2020 om 13:28
MD33 schreef: ↑09-07-2020 13:18Met dit scenario moet ik ook zeker rekening houden. Ik spreek hem vanavond dus zal even lijstje maken met vragen die ik aan hem wil voorleggen. Ik denk dat ik afstand ga nemen en voor mezelf kies. Zo kan ik hem ruimte geven om mij te missen (of niet). Hij gaat nu drie weken op vakantie dus wel het beste moment om nu te doen.
Hij heeft dus sowieso 3 weken zonder jou en jij zonder hem. Ik zou me even op mezelf richten de komende tijd, als ik jou was.
Sterkte

Later is nu

donderdag 9 juli 2020 om 13:31
Hij is al bijna 2 jaar soort van uit elkaar met zijn ex, dus tijdens het huwelijk voor mij heeft hij ook wel wat gedate.vivautrecht85 schreef: ↑09-07-2020 13:28Je bedoelt rebounds na andere relaties? Of ook echt tijdens het huwelijk waar hij nu in zit?

donderdag 9 juli 2020 om 13:32
Dus je uit je gevoelens niet. Misschien daar eens mee beginnen en dan kijken hoe hij reageert. Daar heb je meer aan dan beetje op eieren te gaan lopen.
donderdag 9 juli 2020 om 13:33