Hem ruimte geven of loslaten?

donderdag 9 juli 2020 om 11:13
Hallo lieve allemaal,
Een half jaar geleden heb ik via Tinder een hele leuke man ontmoet. Voordat we daadwerkelijk gingen afspreken hebben we wel 100 uur gebeld met elkaar, soms wel 6 uur achter elkaar. Zo'n enorme klik. Ook de eerste ontmoeting was geweldig en vanaf dat moment begonnen we elkaar wekelijks te zien.
Zijn situatie was niet ideaal. Lees; een man in scheiding die nog met zijn 'vrouw' samenwoont en zijn zoontje. Daar had ik in het begin heel veel moeite mee, maar hij was tegen haar ook heel open over mij en twee maanden geleden hebben we met z'n drieën een avond gevaren en dat was echt super leuk. Zij gaan als goede vrienden verder, maar van een liefdesrelatie is absoluut geen sprake meer.
Wij zijn samen vorige week een weekje naar Spanje gegaan en dat was geweldig. Nu zijn we weer thuis en mis ik hem, maar hij komt weer terug in de realiteit en heeft rust en ruimte nodig om de daadwerkelijke scheiding, het verhuizen en het vertellen aan hun zoontje voor te bereiden. Hij kan mij voorlopig dus niet geven wat ik zou willen en na 6 maanden had ik wel gehoopt ergens anders te staan samen. Het duurt gewoon lang dit proces, wat ik begrijp maar hoe lang moet ik nog in deze wachtstand staan? Ik vind hem de aller leukste en ben zo gek op hem, maar twijfel zo erg om te stoppen. Of moet ik hem rust en ruimte geven en nog maar even op deze manier doorgaan? Straks duurt het nog een half jaar....
Ik hoop dat jullie mij een beetje advies kunnen geven
.
Een half jaar geleden heb ik via Tinder een hele leuke man ontmoet. Voordat we daadwerkelijk gingen afspreken hebben we wel 100 uur gebeld met elkaar, soms wel 6 uur achter elkaar. Zo'n enorme klik. Ook de eerste ontmoeting was geweldig en vanaf dat moment begonnen we elkaar wekelijks te zien.
Zijn situatie was niet ideaal. Lees; een man in scheiding die nog met zijn 'vrouw' samenwoont en zijn zoontje. Daar had ik in het begin heel veel moeite mee, maar hij was tegen haar ook heel open over mij en twee maanden geleden hebben we met z'n drieën een avond gevaren en dat was echt super leuk. Zij gaan als goede vrienden verder, maar van een liefdesrelatie is absoluut geen sprake meer.
Wij zijn samen vorige week een weekje naar Spanje gegaan en dat was geweldig. Nu zijn we weer thuis en mis ik hem, maar hij komt weer terug in de realiteit en heeft rust en ruimte nodig om de daadwerkelijke scheiding, het verhuizen en het vertellen aan hun zoontje voor te bereiden. Hij kan mij voorlopig dus niet geven wat ik zou willen en na 6 maanden had ik wel gehoopt ergens anders te staan samen. Het duurt gewoon lang dit proces, wat ik begrijp maar hoe lang moet ik nog in deze wachtstand staan? Ik vind hem de aller leukste en ben zo gek op hem, maar twijfel zo erg om te stoppen. Of moet ik hem rust en ruimte geven en nog maar even op deze manier doorgaan? Straks duurt het nog een half jaar....
Ik hoop dat jullie mij een beetje advies kunnen geven

donderdag 9 juli 2020 om 13:36
Eens.

donderdag 9 juli 2020 om 13:37
Hij heeft jarenlang nog gevochten voor zijn huwelijk, zij is eerder vertrokken. Maar nu merk ik wel dat ie dus niet echt snel afscheid van huwelijk wil nemen, want we zijn ondertussen al een half jaar verder... Ze willen het 'rustig aan' afbouwen.

donderdag 9 juli 2020 om 13:38
Een week alleen met zijn zoon en twee weken met het gezin.froufrou80 schreef: ↑09-07-2020 13:33Gaat hij drie weken in z'n eentje met z'n kind op vakantie, of gaan ze drie weken als gezin?
donderdag 9 juli 2020 om 13:38
dat ze zichzelf voor de gek houden, tja...
Maar waarom laat jij je voor de gek houden?
Er zijn echt leukere mannen hoor, met veel minder bagage
Gun jezelf iemand die jou op een voetstuk plaatst

donderdag 9 juli 2020 om 13:39
Hij heeft twee jaar toch sowieso niet gevochten voor zijn huwelijk, als je vermoedt dat hij in die tijd misschien al andere rebounds heeft gehad?
Of ik heb een heel andere invulling van "vechten voor een huwelijk" hoor.

donderdag 9 juli 2020 om 13:39
Tja... daar is het een beetje laat voor. Heb hem mijn hart al gegeven.vivautrecht85 schreef: ↑09-07-2020 13:35Soort van uit elkaar. Wel de was, het eten, de seks?
Meid, doe het veilig. Zowel qua seks als qua hart.

donderdag 9 juli 2020 om 13:40
Voor die twee jaar gevochten, daarna dus zelf ook gaan daten. Als ik het nu ook zo terug lees is het een apart verhaal. Ze zijn nog zo lang bij elkaar voor het kind...vivautrecht85 schreef: ↑09-07-2020 13:39Hij heeft twee jaar toch sowieso niet gevochten voor zijn huwelijk, als je vermoedt dat hij in die tijd misschien al andere rebounds heeft gehad?
Of ik heb een heel andere invulling van "vechten voor een huwelijk" hoor.

donderdag 9 juli 2020 om 13:40
Sorry dat ik het zeg maar wie is vertrokken? Niemand, ze wonen nog samen!
En gaan dus ook nog als gezin op vakantie.
Ik zeg niet dat ze nog een liefdesrelatie hebben maar het is duidelijk dat beiden geen haast hebben om deze relatie officieel te verbreken. Zo te lezen vinden ze beiden hoe het nu gaat nog wel prima.
Dat is over twee maanden echt niet ineens anders vrees ik.
donderdag 9 juli 2020 om 13:41
Ik heb ongeveer in een zelfde situatie gezeten. Leuke man ontmoet die door omstandigheden nog niet los was van zijn ex (en moeder van zijn kinderen). Ook zij woonden nog in hetzelfde huis.
Stukje nalatigheid, gemakszucht ik kan het niet helemaal verklaren. Maar op de één of andere manier hadden ze het gewoon nog niet geregeld allemaal. Omdat er geen enkele motivatie was om de situatie te veranderen.
Totdat ik dus kwam.
Beetje gedoe gehad, ook van zijn kant de behoefte om er met mij een punt achter te zetten tot hij zaken op orde had. Maar dat wilde ik niet. En ik heb inmiddels geleerd dat je in de liefde gewoon eerlijk moet zijn, moet zijn wie je echt bent en ook de vrijheid moet voelen om je gevoelens en behoeften te delen.
Ik heb dus wel begrip voor zijn "keuze" getoond, maar daarbij ook aangegeven dat hij mij dan kwijt zou zijn omdat ik verbinding wil. Geen afstand of wachtbankje.
Het resultaat is dat hij binnen een maand alles geregeld heeft. Nieuwe woning, ouderschapsplan en alles op orde. Want dat wilde hij dus niet. Mij kwijtraken.
We hebben nu al een tijdje een hele fijne relatie. Zo noemen we het ook. Ik denk dat dit HET is, hem is. Nog nooit heb ik mij zo op mijn gemak met en bij iemand gevoelt en ik ben heel blij dat ik open kaart heb gespeeld en mijn koers kenbaar heb gemaakt. Mijn vrienden, familie en omgeving zien dit ook. Het klopt gewoon.
We nemen allebei wel wat bagage mee, maar met deze basis weet ik zeker dat wij een hele mooie toekomst tegemoet gaan.
Dus, bottomline, zo kan het ook. Als hij echt wil, TO.
Stukje nalatigheid, gemakszucht ik kan het niet helemaal verklaren. Maar op de één of andere manier hadden ze het gewoon nog niet geregeld allemaal. Omdat er geen enkele motivatie was om de situatie te veranderen.
Totdat ik dus kwam.
Beetje gedoe gehad, ook van zijn kant de behoefte om er met mij een punt achter te zetten tot hij zaken op orde had. Maar dat wilde ik niet. En ik heb inmiddels geleerd dat je in de liefde gewoon eerlijk moet zijn, moet zijn wie je echt bent en ook de vrijheid moet voelen om je gevoelens en behoeften te delen.
Ik heb dus wel begrip voor zijn "keuze" getoond, maar daarbij ook aangegeven dat hij mij dan kwijt zou zijn omdat ik verbinding wil. Geen afstand of wachtbankje.
Het resultaat is dat hij binnen een maand alles geregeld heeft. Nieuwe woning, ouderschapsplan en alles op orde. Want dat wilde hij dus niet. Mij kwijtraken.
We hebben nu al een tijdje een hele fijne relatie. Zo noemen we het ook. Ik denk dat dit HET is, hem is. Nog nooit heb ik mij zo op mijn gemak met en bij iemand gevoelt en ik ben heel blij dat ik open kaart heb gespeeld en mijn koers kenbaar heb gemaakt. Mijn vrienden, familie en omgeving zien dit ook. Het klopt gewoon.
We nemen allebei wel wat bagage mee, maar met deze basis weet ik zeker dat wij een hele mooie toekomst tegemoet gaan.
Dus, bottomline, zo kan het ook. Als hij echt wil, TO.

donderdag 9 juli 2020 om 13:42
Het is niet dat ik per definitie uitga van het slechte, maar ik zie toch een mogelijk scenario voor me met twee personen in een huwelijk die wellicht nog wat lusten delen. En jij krijgt nog een restje plus lasten.
Wellicht weet de echtgenote dat hij toch altijd wel een soort van terugkomt bij het gezin en kon ze daarom met een gerust hart lekker met de minnares gaan bootje varen. Die vrouwen bestaan. En ja, zoals anderen opmerken bestaat het ook dat het echt in harmonie gaat, maar deze situatie is gewoon erg onduidelijk.
Wellicht weet de echtgenote dat hij toch altijd wel een soort van terugkomt bij het gezin en kon ze daarom met een gerust hart lekker met de minnares gaan bootje varen. Die vrouwen bestaan. En ja, zoals anderen opmerken bestaat het ook dat het echt in harmonie gaat, maar deze situatie is gewoon erg onduidelijk.

donderdag 9 juli 2020 om 13:44
Dat is geen vaststaand feit waar je nu geen invloed meer op hebt. Neem in elk geval dat stuk terug van je eigen wensen en behoeftes want die lijk je ook te hebben weggegeven.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 09-07-2020 13:44
0.32% gewijzigd
Dat gaat niet. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en het lijkt mij -als moeder- ook een heel ongezonde en onduidelijke situatie voor een kind.
Ze zijn al 2 jaar 'soort van gescheiden', gaan nog als gezin op vakantie, kind weet van niets en ze willen rustig aan afbouwen?
Nog even en ze zijn nog bij elkaar als het kind op kamers gaat.
Later is nu
donderdag 9 juli 2020 om 13:46
Ja, touwtjes in handen nemen. Je kunt jouw liefde/relatie niet gaan laten afhangen van andermans plannen, tempo of scheiding.vivautrecht85 schreef: ↑09-07-2020 13:44Dat is geen vaststaand feit waar je nu geen invloed meer op hebt. Neem in elk geval dat stuk terug van je eigen wensen en behoeftes want die lijk je ook te hebben weggegeven.

donderdag 9 juli 2020 om 13:46
Het lijkt erop dat ze voor het kind nog bij elkaar zijn en ieder er een relatie naast hebben.KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑09-07-2020 13:44Dat gaat niet. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en het lijkt mij -als moeder- ook een heel ongezonde en onduidelijke situatie voor een kind.
Op zich kan dat, als ze (TO´s vriend en zijn vrouw) beiden tevreden met deze situatie zijn. Maar TO is dat duidelijk niet.
donderdag 9 juli 2020 om 13:49
Ik vind dat heel raar. Ik zou met de vaders van mijn kinderen nog geen week willen samenwonen. En het zou zeker niet in het belang van onze kinderen zijn, want we hebben nu eenmaal geen liefdesrelatie meer. En ik wil wel dat mijn kinderen een redelijk gezond beeld van een liefdesrelatie meekrijgen.

donderdag 9 juli 2020 om 13:52
Ik denk dat de scharrel van TS en zijn vrouw van alle gradaties van een liefdesrelatie die er zijn, erg in het grijze gebied zitten.KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑09-07-2020 13:49Ik vind dat heel raar. Ik zou met de vaders van mijn kinderen nog geen week willen samenwonen. En het zou zeker niet in het belang van onze kinderen zijn, want we hebben nu eenmaal geen liefdesrelatie meer. En ik wil wel dat mijn kinderen een redelijk gezond beeld van een liefdesrelatie meekrijgen.
donderdag 9 juli 2020 om 13:54
Dan moeten zij elkaar eerst maar eens loslaten.vivautrecht85 schreef: ↑09-07-2020 13:52Ik denk dat de scharrel van TS en zijn vrouw van alle gradaties van een liefdesrelatie die er zijn, erg in het grijze gebied zitten.
De vraag van TO zou dus niet moeten zijn "hem" ruimte geven of loslaten, maar "wil ik voor onbepaalde tijd op een wachtbankje gaan zitten totdat deze mensen eruit zijn met elkaar."
Persoonlijk zou ik daar geen zin in hebben.

donderdag 9 juli 2020 om 13:54
Ze zijn blijkbaar nog goede vrienden. Genoeg stellen die zo door het leven gaan.KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑09-07-2020 13:49Ik vind dat heel raar. Ik zou met de vaders van mijn kinderen nog geen week willen samenwonen. En het zou zeker niet in het belang van onze kinderen zijn, want we hebben nu eenmaal geen liefdesrelatie meer. En ik wil wel dat mijn kinderen een redelijk gezond beeld van een liefdesrelatie meekrijgen.
donderdag 9 juli 2020 om 13:57

donderdag 9 juli 2020 om 14:08
Mij ook niet. En TO ook niet, gok ik zo.KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑09-07-2020 14:06Dat is bewonderenswaardig, zou mij (als derde wiel aan de wagen) niks lijken.![]()

donderdag 9 juli 2020 om 14:20
Ik vind het bijzonder hoe zij nog met elkaar omgaan en voor hun zoontje vind ik het geweldig als het zo liefdevol kan. Na onze ontmoeting stuurde zij (zijn vrouw dus) een bericht aan hem hoe bij ze was voor hem en dat ze het helemaal snapt wat hij in mij ziet. Ik voel totaal geen jaloezie of bedreiging.