Hem ruimte geven of loslaten?

09-07-2020 11:13 179 berichten
Hallo lieve allemaal,

Een half jaar geleden heb ik via Tinder een hele leuke man ontmoet. Voordat we daadwerkelijk gingen afspreken hebben we wel 100 uur gebeld met elkaar, soms wel 6 uur achter elkaar. Zo'n enorme klik. Ook de eerste ontmoeting was geweldig en vanaf dat moment begonnen we elkaar wekelijks te zien.

Zijn situatie was niet ideaal. Lees; een man in scheiding die nog met zijn 'vrouw' samenwoont en zijn zoontje. Daar had ik in het begin heel veel moeite mee, maar hij was tegen haar ook heel open over mij en twee maanden geleden hebben we met z'n drieën een avond gevaren en dat was echt super leuk. Zij gaan als goede vrienden verder, maar van een liefdesrelatie is absoluut geen sprake meer.

Wij zijn samen vorige week een weekje naar Spanje gegaan en dat was geweldig. Nu zijn we weer thuis en mis ik hem, maar hij komt weer terug in de realiteit en heeft rust en ruimte nodig om de daadwerkelijke scheiding, het verhuizen en het vertellen aan hun zoontje voor te bereiden. Hij kan mij voorlopig dus niet geven wat ik zou willen en na 6 maanden had ik wel gehoopt ergens anders te staan samen. Het duurt gewoon lang dit proces, wat ik begrijp maar hoe lang moet ik nog in deze wachtstand staan? Ik vind hem de aller leukste en ben zo gek op hem, maar twijfel zo erg om te stoppen. Of moet ik hem rust en ruimte geven en nog maar even op deze manier doorgaan? Straks duurt het nog een half jaar....

Ik hoop dat jullie mij een beetje advies kunnen geven :).
KataTonDemonaEaytoy schreef:
09-07-2020 13:54
Dan moeten zij elkaar eerst maar eens loslaten.
De vraag van TO zou dus niet moeten zijn "hem" ruimte geven of loslaten, maar "wil ik voor onbepaalde tijd op een wachtbankje gaan zitten totdat deze mensen eruit zijn met elkaar."

Persoonlijk zou ik daar geen zin in hebben.
Precies, ze moet vanuit zichzelf redeneren. Wat is goed voor haar, wat is haar behoefte? Niet afstand nemen zodat hij haar kan missen, maar omdat ze daar zelf behoefte aan heeft.

TS, vraagt hij wel eens hoe de situatie voor jou is? Of wat jij nodig hebt?
vivautrecht85 schreef:
09-07-2020 14:21
Precies, ze moet vanuit zichzelf redeneren. Wat is goed voor haar, wat is haar behoefte? Niet afstand nemen zodat hij haar kan missen, maar omdat ze daar zelf behoefte aan heeft.

TS, vraagt hij wel eens hoe de situatie voor jou is? Of wat jij nodig hebt?
Natuurlijk vraag ik mezelf dat regelmatig af, maar zoals het afgelopen maanden gaat vind ik het fijn. Het gaat met babysteps zoals dat we vanaf mei ook weleens bij elkaar kunnen slapen en weer lekker uit eten kunnen. Hij is er altijd voor me als ik hem nodig heb. Alleen nu merk ik dat ik hem vaker wil zien (is na vakantie gekomen omdat het zo fijn samen was) en dat kan hij niet geven. Zoals het ging voor de vakantie, dat is voor nu de situatie...
Wat ik niet begrijp is dat ze als vrienden uit elkaar gaan en de scheiding dan nog steeds niet is geregeld. Dat lukte mij binnen 6 maanden en we zijn echt niet als vrienden uit elkaar gegaan.

Dus daar zou je het nog eens met hem over kunnen hebben. En een ultimatum stellen.

Maar wellicht is het ook gewoon zo dat hij nog niet klaar is voor een relatie. Als je gaat scheiden is het ook normaler om eerst maar eens even meer oppervlakkige contacten te hebben. Maar goed, wie weet was dat zijn plan en bleek jij gewoon zo leuk dat je bent blijven plakken.
Alle reacties Link kopieren
MD33 schreef:
09-07-2020 14:30
Hij is er altijd voor me als ik hem nodig heb. Alleen nu merk ik dat ik hem vaker wil zien (is na vakantie gekomen omdat het zo fijn samen was) en dat kan hij niet geven.
volstrekt tegenstrijdig

Jij gelooft graag, wat je wil geloven
Neem afstand en ga de situatie eens van een afstandje bezien, dit klopt echt niet
MD33 schreef:
Natuurlijk vraag ik mezelf dat regelmatig af, maar zoals het afgelopen maanden gaat vind ik het fijn. Het gaat met babysteps zoals dat we vanaf mei ook weleens bij elkaar kunnen slapen en weer lekker uit eten kunnen. Hij is er altijd voor me als ik hem nodig heb. Alleen nu merk ik dat ik hem vaker wil zien (is na vakantie gekomen omdat het zo fijn samen was) en dat kan hij niet geven. Zoals het ging voor de vakantie, dat is voor nu de situatie...
Dus, wil jij dit?
MD33 schreef:
Bij elkaar slapen, als in: jij slaapt in het huis waar hij met zijn vrouw woont?

Je zegt dat hij er altijd voor je is als je hem nodig hebt, dat is fijn. Hoe reageerde hij toen je je twijfels uitte?
Ik kan me er trouwens niks bij voorstellen hoe zo'n constructie fijn kan voelen...
DS1971 schreef:
09-07-2020 14:32
Wat ik niet begrijp is dat ze als vrienden uit elkaar gaan en de scheiding dan nog steeds niet is geregeld. Dat lukte mij binnen 6 maanden en we zijn echt niet als vrienden uit elkaar gegaan.

Dus daar zou je het nog eens met hem over kunnen hebben. En een ultimatum stellen.

Maar wellicht is het ook gewoon zo dat hij nog niet klaar is voor een relatie. Als je gaat scheiden is het ook normaler om eerst maar eens even meer oppervlakkige contacten te hebben. Maar goed, wie weet was dat zijn plan en bleek jij gewoon zo leuk dat je bent blijven plakken.
Misschien zijn ze wel iets TE vriendschappelijk, of meer dan vrienden.
Het is in ieder geval prima voor ze, anders zouden ze wel haast maken. En inderdaad, juist als je op goede voet staat kun je dingen echt wel regelen.
Ik denk dat jouw vriendje nog met één been in een voor hem gunstige en veilige situatie zit. En jij bent geen motivatie om daar verandering in te brengen. Terwijl ik uit je posts proef dat je dat wel wil zijn.
Deze man gaat nergens voor kiezen.
vivautrecht85 schreef:
09-07-2020 14:34
Bij elkaar slapen, als in: jij slaapt in het huis waar hij met zijn vrouw woont?

Je zegt dat hij er altijd voor je is als je hem nodig hebt, dat is fijn. Hoe reageerde hij toen je je twijfels uitte?
Ik kan me er trouwens niks bij voorstellen hoe zo'n constructie fijn kan voelen...
Nee, we slapen dan bij mij.

Twijfels heb ik pas vanmorgen geuit. Hij reageert daar begripvol op, het was kort en via de telefoon. Hij snapt dat ik meer verdien dat dit. Maar beste als we vanavond even face-to-face met elkaar in gesprek gaan.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
09-07-2020 14:37
Ik denk dat jouw vriendje nog met één been in een voor hem gunstige en veilige situatie zit. En jij bent geen motivatie om daar verandering in te brengen. Terwijl ik uit je posts proef dat je dat wel wil zijn.
Deze man gaat nergens voor kiezen.
Hij vindt het vooral heel sneu voor zijn zoontje en misschien toch ook wel bang voor het onbekende, nieuwe pad.
MD33 schreef:
09-07-2020 14:41

Twijfels heb ik pas vanmorgen geuit. Hij reageert daar begripvol op, het was kort en via de telefoon. Hij snapt dat ik meer verdien dat dit. Maar beste als we vanavond even face-to-face met elkaar in gesprek gaan.
Dat vind ik wel opvallend. Je bent een week op vakantie geweest en bespreekt dan deze dingen niet, jullie plannen, wensen, de toekomst?

Wat houdt dat "er altijd voor me zijn" in? Want hij is er niet altijd voor je. Jij hebt behoefte aan meer maar blijkbaar is het een uitgemaakte zaak dat jullie zijn patroon volgen.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 09-07-2020 14:44
0.16% gewijzigd
vivautrecht85 schreef:
09-07-2020 14:36
Misschien zijn ze wel iets TE vriendschappelijk, of meer dan vrienden.
Het is in ieder geval prima voor ze, anders zouden ze wel haast maken. En inderdaad, juist als je op goede voet staat kun je dingen echt wel regelen.
Ik denk ook dat de uitdaging voor to is om conclusies te verbinden aan zijn acties. Woorden zijn geweldig mooi, maar daden zeggen vaak veel meer. En zonder toelichting zeggen zijn daden weinig positiefs.
MD33 schreef:
09-07-2020 14:43
Hij vindt het vooral heel sneu voor zijn zoontje en misschien toch ook wel bang voor het onbekende, nieuwe pad.
Maar als zijn zoontje echt de reden is, wat ik betwijfel, dan gaat dat in augustus als hij "waarschijnlijk" een huis heeft toch niet anders zijn?
MD33 schreef:
09-07-2020 14:41

dan heeft hij twee opties:
- Nu bij zijn vrouwe weg, echt NU
- Jou aan de kant schuiven, zodat je kan zoeken aar iets beters
vivautrecht85 schreef:
Dat vind ik wel opvallend. Je bent een week op vakantie geweest en bespreekt dan deze dingen niet, jullie plannen, wensen, de toekomst?

Wat houdt dat "er altijd voor me zijn" in? Want hij is er niet altijd voor je. Jij hebt behoefte aan meer maar blijkbaar is het een uitgemaakte zaak dat jullie zijn patroon volgen.
Klopt, dat is dom geweest van mij om er niet over te beginnen. We waren zo aan het genieten.

Dat houdt in dat op de momenten dat ik hem echt nodig heb (sterfdag van mijn ex, reorganisatie op werk ect) hij er altijd is voor mij. Dan neemt ie iets liefs mee om mij op te vrolijken zoals een kaartje oid.
lilalinda schreef:
09-07-2020 14:46
dan heeft hij twee opties:
- Nu bij zijn vrouwe weg, echt NU
- Jou aan de kant schuiven, zodat je kan zoeken aar iets beters
Ja, alle andere opties laten zien dat hij niet ECHT vindt dat TS beter verdient en/of gewoon een slappe zak is.
DS1971 schreef:
Ik denk ook dat de uitdaging voor to is om conclusies te verbinden aan zijn acties. Woorden zijn geweldig mooi, maar daden zeggen vaak veel meer. En zonder toelichting zeggen zijn daden weinig positiefs.
Klopt, zijn daden komen nog niet echt overeen met zijn woorden.
MD33 schreef:
09-07-2020 14:48
Klopt, dat is dom geweest van mij om er niet over te beginnen. We waren zo aan het genieten.

je was gewoon bang voor zijn antwoord
vivautrecht85 schreef:
Ja, alle andere opties laten zien dat hij niet ECHT vindt dat TS beter verdient en/of gewoon een slappe zak is.
Duidelijk verhaal. Dit moet ik dus voorleggen vanavond!
lilalinda schreef:
09-07-2020 14:50
je was gewoon bang voor zijn antwoord
Ook dat.
MD33 schreef:

Dat houdt in dat op de momenten dat ik hem echt nodig heb (sterfdag van mijn ex, reorganisatie op werk ect) hij er altijd is voor mij. Dan neemt ie iets liefs mee om mij op te vrolijken zoals een kaartje oid.
Nou ik zeg niet per se dat het dom is hoor. Ik denk alleen dat je kritisch kunt kijken naar je veronderstelling dat jullie alles kunnen delen, soulmates zijn en meer van dat.

Goede gesprekken voeren kan prima samengaan met genieten. Of heb je het idee dat je de bubbel dan verpest, dat hij je een zeur vindt?
MD33 schreef:
09-07-2020 14:49
Klopt, zijn daden komen nog niet echt overeen met zijn woorden.
en alleen daden kun je echt geloven, woorden zijn waardeloos zonder bijhorende daden
MD33 schreef:
09-07-2020 14:20
Ik vind het bijzonder hoe zij nog met elkaar omgaan en voor hun zoontje vind ik het geweldig als het zo liefdevol kan. Na onze ontmoeting stuurde zij (zijn vrouw dus) een bericht aan hem hoe bij ze was voor hem en dat ze het helemaal snapt wat hij in mij ziet. Ik voel totaal geen jaloezie of bedreiging.
Ja? Vind je dat geweldig? Ze hebben het niet eens aan hun kind verteld en zijn blijkbaar al twee jaar af en aan bezig met scheiden. Je vindt dat geweldig? Fantastisch dat ze elkaar in ieder geval het licht in de ogen nog gunnen, maar verder kan ik die mening toch echt niet delen op basis van wat ik lees.
En ook eens met het feit dat je jezelf tegenspreekt als je zegt dat hij er altijd voor je is.
Ik heb het idee dat jij, verliefd als je bent en blijkbaar ook een romantisch type, jezelf nogal aan het verliezen bent. Pas daarvoor op!
vivautrecht85 schreef:
09-07-2020 14:51
Nou ik zeg niet per se dat het dom is hoor. Ik denk alleen dat je kritisch kunt kijken naar je veronderstelling dat jullie alles kunnen delen, soulmates zijn en meer van dat.

Goede gesprekken voeren kan prima samengaan met genieten. Of heb je het idee dat je de bubbel dan verpest, dat hij je een zeur vindt?
Dat is juist het gekke, we kunnen over van alles praten. Heb best rot tijd gehad na het overlijden van mijn ex (wij waren net uit elkaar) en heeft even geduurd om dat te verwerken. Hij heeft heel veel geduld gehad met mij (ik vond het moeilijk om me te geven). En dan nu opeens al ik dus helemaal dicht. Ben gewoon zo bang om weer iemand te verliezen...dat is het denk ik.
MD33 schreef:
Ja, maar soms zul je dingen gewoon moeten aangaan, toch?
Over een half jaar is het nog sneu voor zijn zoontje. En over een jaar ook.

Als je het sneu vind voor je kinderen, moet je bij elkaar blijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven