Hem ruimte geven of loslaten?

09-07-2020 11:13 179 berichten
Hallo lieve allemaal,

Een half jaar geleden heb ik via Tinder een hele leuke man ontmoet. Voordat we daadwerkelijk gingen afspreken hebben we wel 100 uur gebeld met elkaar, soms wel 6 uur achter elkaar. Zo'n enorme klik. Ook de eerste ontmoeting was geweldig en vanaf dat moment begonnen we elkaar wekelijks te zien.

Zijn situatie was niet ideaal. Lees; een man in scheiding die nog met zijn 'vrouw' samenwoont en zijn zoontje. Daar had ik in het begin heel veel moeite mee, maar hij was tegen haar ook heel open over mij en twee maanden geleden hebben we met z'n drieën een avond gevaren en dat was echt super leuk. Zij gaan als goede vrienden verder, maar van een liefdesrelatie is absoluut geen sprake meer.

Wij zijn samen vorige week een weekje naar Spanje gegaan en dat was geweldig. Nu zijn we weer thuis en mis ik hem, maar hij komt weer terug in de realiteit en heeft rust en ruimte nodig om de daadwerkelijke scheiding, het verhuizen en het vertellen aan hun zoontje voor te bereiden. Hij kan mij voorlopig dus niet geven wat ik zou willen en na 6 maanden had ik wel gehoopt ergens anders te staan samen. Het duurt gewoon lang dit proces, wat ik begrijp maar hoe lang moet ik nog in deze wachtstand staan? Ik vind hem de aller leukste en ben zo gek op hem, maar twijfel zo erg om te stoppen. Of moet ik hem rust en ruimte geven en nog maar even op deze manier doorgaan? Straks duurt het nog een half jaar....

Ik hoop dat jullie mij een beetje advies kunnen geven :).
Alle reacties Link kopieren
MD33 schreef:
09-07-2020 14:55
Dat is juist het gekke, we kunnen over van alles praten. Heb best rot tijd gehad na het overlijden van mijn ex (wij waren net uit elkaar) en heeft even geduurd om dat te verwerken. Hij heeft heel veel geduld gehad met mij (ik vond het moeilijk om me te geven). En dan nu opeens al ik dus helemaal dicht. Ben gewoon zo bang om weer iemand te verliezen...dat is het denk ik.
Maar dan moet je daar aan werken, want anders sta je je eigen geluk in de weg
MD33 schreef:
09-07-2020 14:55
Dat is juist het gekke, we kunnen over van alles praten. Heb best rot tijd gehad na het overlijden van mijn ex (wij waren net uit elkaar) en heeft even geduurd om dat te verwerken. Hij heeft heel veel geduld gehad met mij (ik vond het moeilijk om me te geven). En dan nu opeens al ik dus helemaal dicht. Ben gewoon zo bang om weer iemand te verliezen...dat is het denk ik.
Bang zijn om te verliezen hoort erbij. Dat is nu eenmaal het risico dat je loopt in de liefde. En stel dat je verliest, dan is dat nog niet het einde van de wereld.
Jezelf blijven, jouw eigen normen en waarden nastreven en eerlijk zijn in wat je wil. Alleen dan krijg je duidelijkheid.
Eens met iedereen. Kies voor jezelf, want hij doet het niet. Jij hebt toch geen zin in zijn shit met zijn soort van ex? Waar is de roze wolk? Af en toe in de bubbel zitten is geen relatie. Het is fijne afleiding voor een man die niks op orde heeft. Als jullie doorgaan heb je een gebroken man die nog lang niet van zijn ex los is. Er zijn maar weinig verhalen waarbij dit echt een tot een fijne relatie zal leiden. Tenzij hij nu kiest en dan nog is er geen roze wolk voorlopig. Scheiding verwerken en leven op orde krijgen kan jaren duren.
MD33 schreef:
09-07-2020 13:39
Tja... daar is het een beetje laat voor. Heb hem mijn hart al gegeven.

Dit met 'hij is wel mijn soumate' maakt het wel een beetje dramatisch. Niet alle relaties zijn blijvend (daar is je vriend een voorbeeld van) Niet iedereen met wie je een leuke klik hebt is een soulmate. Als je deze man los kunt laten, komt er wel weer een ander.
Later is nu
Heb ook zo'n man in mijn leven (geen kind en vrouw in beeld zoals bij jou, maar soortgelijke situatie met "vrijheid en ruimte")

Ik ben het eens met de kritische noten die jouw emotionele afhankelijkheid onderstrepen en daar moet je echt even naar kijken. Zodra je merkt dat je bang bent voor zijn antwoord dan is het juist het moment die angst aan te gaan. Het enige wat je kunt verliezen is het laffe gedeelte van jou dat genoegen neemt met niets.

Die man is niet per se verkeerd of fout bezig, het is gewoon niet wat jij wilt. En met elkaar over van alles kunnen praten, is niks waard als je het niet kunt hebben over wat voor jou ook belangrijk is. En eerlijk is eerlijk, hij heeft je verteld wat hij wil. Hij is daar open over, neem een voorbeeld aan zijn eerlijkheid en vertel wat jij wilt. Wat de uitkomst ook is, je verbergt je tenminste niet meer achter je angst afgewezen te worden.
Ik vraag me wel af wat je juist verwacht had van waar je na 6 maand zou staan met een man die nog helemaal getrouwd is.
Maar begrijp wel dat, wanneer hij de juiste woorden gebruikt, jij gelooft dat hij binnenkort helemaal voor jou zal gaan.
Vind het wel positief dat je al na 6 maand begint te twijfelen aan zijn intenties. Heb er al andere gekend.
Hopelijk heb je vanavond een constructief gesprek en hakt hij snel knopen door. Wat dat ook mag betekenen.
MD33 schreef:
09-07-2020 13:11
Wel dat ik de situatie niet heel leuk vind en dat hij het bijzonder vindt hoe ik er mee omga.
Van die laatste woorden krijg ik echt de kriebels.
TO, ik snap het wel: je bent bang voor afwijzing en daarom laat je het maar gebeuren.

Scheiden doe je door knopen door te hakken. Duidelijkheid scheppen voor iedereen, ook voor zijn kind.
Er is maar 1 reden waarom hij dat niet doet: hij wil niet scheiden. Hij vindt het blijkbaar wel prima zo.
MD33 schreef:
09-07-2020 13:37
Ze willen het 'rustig aan' afbouwen.
:facepalm:

Slapen ze nog bij elkaar? Zijn ze intiem met elkaar?
MD33 schreef:
09-07-2020 13:38
Een week alleen met zijn zoon

en twee weken met het gezin.

O_O O_O
Hoe voelt dat voor jou dat hij twee weken met zijn vrouw op vakantie gaat?
En dat is niet vanwege zijn kind, want daar is hij dan net een week mee weggeweest.
En 'rustig aan afbouwen' slaat echt nergens op.
Laat je toch niet zo in de maling nemen.
Met zijn 'begripvolle' reacties.
Oh, ik heb ook zo’n man gekend.

Ontmoette hem op een dating site. Uren en uren gechat, hele avonden. Het was zo gezellig, zo gevat, we pasten zo goed bij elkaar. Toen kwam de aap uit de mouw: hij had nog wel een (open) relatie. Maar zijn vriendin was er helemaal ok mee. Ik had er geen zin in, maar liet me overhalen tot een avondje varen door de stad. Vriendschappelijk. Halverwege stapte zijn vriendin ook ineens op. Bleek uiteindelijk dat ze mij als onderdeel van een trio hadden bedacht. Ging niet gebeuren.

Ik ben benieuwd of hij inmiddels een kind heeft en of ze nog steeds met andere naïeve vrouwen gaan varen.
:-D :-D
katkaatje schreef:
09-07-2020 18:06

Ontmoette hem op een dating site. Uren en uren gechat, hele avonden. Het was zo gezellig, zo gevat, we pasten zo goed bij elkaar. Toen kwam de aap uit de mouw: hij had nog wel een (open) relatie. Maar zijn vriendin was er helemaal ok mee. Ik had er geen zin in, maar liet me overhalen tot een avondje varen door de stad. Vriendschappelijk. Halverwege stapte zijn vriendin ook ineens op. Bleek uiteindelijk dat ze mij als onderdeel van een trio hadden bedacht. Ging niet gebeuren.

Ik ben benieuwd of hij inmiddels een kind heeft en of ze nog steeds met andere naïeve vrouwen gaan varen.
:sherlock: ...Whoa!! o_o
lila01 schreef:
09-07-2020 17:53
:facepalm:

Slapen ze nog bij elkaar? Zijn ze intiem met elkaar?
Het zou me niks verbazen. Ze zijn nog goed met elkaar, hebben alle gelegenheid en dat ze het op elkaar kunnen, is evident. Helemaal in een vakantiesfeer gebeurt zoiets makkelijk volgens mij.
Hou de eer aan jezelf, als hij echt zo verliefd op je was geweest had hij er werk van gemaakt, zo simpel is het.
katkaatje schreef:
09-07-2020 18:06

Wow hoezo misleiding!
Farizia schreef:
09-07-2020 19:27
Hou de eer aan jezelf, als hij echt zo verliefd op je was geweest had hij er werk van gemaakt, zo simpel is het.
Hij maakt toch werk van haar? Hij gaat een volle week op vakantie met z'n date van 6 maanden. Hoeveel meer verwacht je dan van hem na zo'n korte periode? Ik zou het zonder scheiding al heftig vinden als het sneller zou gaan.
Hij is nog bij zijn ex en gaat met gezin op vakantie. Een weekje samen op vakantie is leuk en gezellig maar dat neemt niet weg dat hij nog gebonden is. Hij gaat niet voor haar maar wil wel alle lusten.
Maar wat is dat dan precies, "voor haar gaan"? Dat hij maar één week met z'n kind doorbrengt in plaats van drie?

Het enige dat je er van kunt zeggen is dat voor deze man z'n gezin een belangrijke plek in z'n leven inneemt. TO moet zichzelf afvragen of ze daar genoeg ruimte ziet voor een leven daarnaast. Als TO iemand is die zelf nog wil nestelen kan ze beter een man zoeken die nog geen kinderen heeft.
froufrou80 schreef:
09-07-2020 22:27
Als TO iemand is die zelf nog wil nestelen kan ze beter een man zoeken die nog geen kinderen heeft.
Wat een vreemde gedachtengang.
Dus iemand die ooit getrouwd was en een kind heeft kan nooit meer een nieuwe volwaardige relatie beginnen? Met eventueel nog kinderen?
froufrou80 schreef:
09-07-2020 20:09
Hij maakt toch werk van haar? Hij gaat een volle week op vakantie met z'n date van 6 maanden. Hoeveel meer verwacht je dan van hem na zo'n korte periode? Ik zou het zonder scheiding al heftig vinden als het sneller zou gaan.
Er is geen scheiding, dat is het hele probleem. Hij maakt geen werk van de scheiding.
Wat een aannames.
Ik heb in dezelfde situatie gezeten. Vriend is al 4 jaar bezig met te gaan scheiden. Zijn vrouw is pas 1 jaar de deur uit maar de scheiding is nog steeds niet rond. De advocaat die er op zit begint het inmiddels ook zat te worden.

Baal ik er van? Ja! Kan ik er iets aan doen? Nee! Weet ik zeker dat hij voor me gaat? Ja! Om de man met de grond gelijk te maken omdat hij nog steeds samen met haar woont terwijl zijn vrouw van de hoed en de rand weet vind ik niet oke.
Iedereen scheidt op zn eigen manier. Let alleen wel op dat je niet betrokken wordt in de discussies rondom de scheiding.
proudmum71 schreef:
10-07-2020 07:33
Wat een aannames.
Ik heb in dezelfde situatie gezeten. Vriend is al 4 jaar bezig met te gaan scheiden. Zijn vrouw is pas 1 jaar de deur uit maar de scheiding is nog steeds niet rond. De advocaat die er op zit begint het inmiddels ook zat te worden.

Baal ik er van? Ja! Kan ik er iets aan doen? Nee! Weet ik zeker dat hij voor me gaat? Ja! Om de man met de grond gelijk te maken omdat hij nog steeds samen met haar woont terwijl zijn vrouw van de hoed en de rand weet vind ik niet oke.
Iedereen scheidt op zn eigen manier. Let alleen wel op dat je niet betrokken wordt in de discussies rondom de scheiding.

Mee eens.

Ik vind ook dat er nogal veel wordt ingevuld. Ik heb vaker gehoord van mensen die vanwege de kinderen nog bij elkaar waren. Zelfs met elkaar op vakantie gingen. Mooi toch, als dat zo kan? Mijn ex en ik hadden geen kinderen, maar wel een onverkoopbaar huis. Wij hebben ook nog een jaar samen gewoond vanaf het moment dat de scheiding in gang was gezet. Dat was minstens een half jaar te lang, achteraf, maar toch.

Zolang TO niet vraagt wanneer hij echt voor haar kiest, hoeft hij niet te kiezen voor haar of voor zijn gezin, maar kan hij beiden nog combineren. Zijn vrouw heeft ook een ander, ze hebben er samen een balans in gevonden.

TO, ik vind wel dat je met hem het gesprek moet aangaan over wat jij wilt, waar jij naar verlangt. Niet afwachten wat hij doet, maar zelf de touwtjes in handen nemen. Het gaat ook om jouw leven. Als jij tevreden bent met de situatie, prima (maar dan had je dit topic niet geopend). Als je na zes maanden het zo geprobeerd te hebben nu meer van hem wilt moet je dat gewoon durven zeggen. Je relatie is pas goed als je ook over moeilijke dingen kunt praten, zonder bang te zijn voor zijn antwoord.
lila01 schreef:
10-07-2020 00:07
Wat een vreemde gedachtengang.
Dus iemand die ooit getrouwd was en een kind heeft kan nooit meer een nieuwe volwaardige relatie beginnen? Met eventueel nog kinderen?
Direct in de eerste jaren na de scheiding lijkt me dat een utopie, óf een stevig recept voor ellende als er kinderen bij betrokken zijn. Tegelijkertijd heb je als vrouw een beperkte houdbaarheid qua vruchtbaarheid. Dus ja, als je midden 30 bent en je wilt nog een gezin, dan is een vers gescheiden vent niet de hoofdprijs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven