Uiterlijk of innerlijk wat zou je kiezen?

10-07-2020 14:36 68 berichten
Beste mensen,

Vroeger vond ik uiterlijk heel erg belangrijk, als ik een relatie kreeg met een man moest ie goed uitzien en daarna keek ik naar het innerlijk of hij goed voor mij was enzovoort.

Ik heb een man leren kennen die heel erg goed innerlijk heeft hij is ontzettend lief, loyaal, grappig, spontaan, ik kan uren met hem gaan kletsten over interessante dingen, hij is gul, ik heb speciaal band met hem waardoor ik hem gewoon mis en heel erg bij hem wil zijn.

Hij wilt graag relatie met mij, helaas staat zijn uiterlijk in de weg, waardoor het moeilijk wordt om relatie met hem te gaan nemen, hij is mijn type gewoon niet,

Ik heb echt jullie advies nodig, zou ik toch voor gaan en hem een kans geven?

Of moet ik hem laten gaan en geen relatie nemen?

Op zich is hij een hele goeie man en ik kan hem gewoon niet missen

Ik wacht op jullie advies
Mijn echtgenoot is een heel ander type dan ik dacht te moeten hebben. Het heeft even geduurd voor hij mijn hart te pakken had. We hebben een aantal leuke dingen gedaan en opeens dacht ik: wat vind ik je eigenlijk léuk!
En toen was het klaar, klikte het en nu kan ik me niet meer voorstellen dat ik dat andere type man ooit leuk heb gevonden.
Zo werkt dat toch helemaal niet?

Ik vind leuke mensen met een leuk karakter aantrekkelijker. Maar als iemand niet iets lichamelijk heeft waar ik ook blij van word is het vooral een goede vriend.

Anderen hebben meer met uiterlijk en lichamelijke aantrekkingskracht.. dat is voor een ieder verschillend.

Maar als je echt geen aantrekkingskracht voelt is het gewoon niets.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 10-07-2020 14:41
7.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat het gaat werken als zijn uiterlijk je tegenstaat. Er moet toch een bepaalde chemie/fysieke aantrekkingskracht zijn en die is er of is er niet, zoals in jouw geval. En hij is ook nog eens niet jouw type. Kunnen jullie niet gewoon goede vrienden worden?
Je kunt hem niet missen? wat voor advies heb je dan nog nodig?

Schoonheid is niet wezenlijk, zij vergaat heel snel
blijvend is de lelijkheid, onderhoud haar wel
(Hans Dorrestijn)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Lekker laten gaan.
Zo te lezen kan hij wel wat leukers en vooral intelligenters krijgen!
Natuurlijk is innerlijk belangrijker in een relatie. Maar je moet je ook tot de ander aangetrokken voelen.
Alsof je vraagt welk merk koffie je moet kopen bij de Digros.

Laat hém maar een leuker type uitkiezen.
Bij leuke mensen speelt bij mij het uiterlijk totaal geen rol.
Dan is iemand in mijn ogen althans gewoon mooi.
Sprankelende glimmende ogen, leuke lach.
Behalve als iemand totaal afstotelijk is, rotte tanden of stinken.
Zo totaal onaantrekkelijk, iemand moeten kussen met een rot gebit.
Als je iemand niet aantrekkelijk vindt dan houdt het op. Ik ga voor allebei, wat niet wil zeggen afgetraind lichaam of modellenuiterlijk, maar het moet me wel aanstaan
Mijn ex is heel knap, maar ik viel op zijn vrolijke karakter, mijn huidige man is niet standaard knap maar ik voel me enorm tot hem aangetrokken, dus het maakt bij mij niet uit, ik val op iemand of hij nou bloedknap is of niet.
ik denk dat je jezelf kunt leren iets anders aantrekkelijk te gaan vinden, het lijkt me de moeite van het proberen waard in ieder geval zo te lezen...

dus kijk vooral naar wat er is met een nieuwe bril op, kijk niet naar wat je eventueel 'mist'
Lorem Ipsum
En als je nou zelf een hele lelijke vrouw bent.
Mag je dan gaan voor een mooie man?
Of moet je dan blij zijn als iemand je uberhaupt wil?
Aantrekkelijkheid is toch niet hetzelfde als uiterlijk? Als ik uit 100 foto's 10 knapperds uit moet zoeken, dan komt daar wel een soort van type uit, maar mijn man zit er niet bij. Terwijl dat toch echt mijn nr 1 match is.

Ik ben er inmiddels achter, dat ik me tot elk (verzorgd) uiterlijk aangetrokken kan voelen, mits de innerlijke match er is.

Wat betreft je vraag: het is toch geen 0 of 1 of je een relatie "neemt". Probeer gewoon eens uit wat er gebeurt als jullie een stapje verder gaan dan vriendschap. Word je niet warm of koud van die man, dan houdt het op. Windt hij je op van leukheid, dan zal uiterlijk niet meer zo belangrijk zijn.
Voel je je aangetrokken aan hem? Zou je seks met hem willen?
Als ik het er niet op kan, houdt het op. Dat betekent niet dat iemand een knapperd moet zijn. Maar wel dat er fysieke aantrekkingskracht is.
Hoe leuker, hoe mooier vind ik. Ik denk alleen dat er wel ook chemisch iets moet kloppen, iemand moet lekker ruiken. Ik viel altijd op heel slanke tot magere mannen en ben getrouwd met een man die steviger is en nu helaas echt wel een buikje heeft. Maar hij is lief en hij ruikt erg lekker, dus ik vind hem nog steeds aantrekkelijk.
Schrijf voor jezelf op waarom je niet voor hem zou willen gaan en waarom wel. Een overzicht kan heel goed helpen.
kindrebel schreef:
10-07-2020 14:54
Als ik het er niet op kan, houdt het op. Dat betekent niet dat iemand een knapperd moet zijn. Maar wel dat er fysieke aantrekkingskracht is.
Dit.
Zo werkt dat niet lijkt me? Ik houd van mannen met humor, die kunnen genieten van lekker eten en een biertje, die zorgzaam zijn maar wel een sterke persoonlijkheid en met wie ik een goed gesprek kan voeren. Dat trekt mij aan en het uiterlijk is daarnaast mooi meegenomen.

Vroegahhh toen ik nog niet getrouwd was had ik wel eens een scharrel. Dan keek ik meer naar uiterlijk en dacht ik ook echt een type man te hebben waarop ik viel. Tot ik mijn huidige man leerde kennen.... In niks het uiterlijk van mijn scharrels van vroeger maar al heel wat jaartjes gelukkig samen.
Ik heb ook vaak dat mooie dingen aan iemands uiterlijk me opvallen als ik diegene al leuk vind, dan ga je beter opletten en zie je ineens dat iemand mooie ogen heeft of een leuke lach. Als diegene een bastard is of een saaie zoutzak zouden juist die details aan me voorbijgaan.
Iemand hoeft niet per se mijn type te zijn (ik weet niet eens of ik wel echt een type heb), maar ik moet iemand wel aantrekkelijk vinden en daarin speelt uiterlijk toch echt een rol.

Of iemand niet je type is of dat je iemand lelijk/onaantrekkelijk vind, zit volgens mij nog wel wat verschil.
Als je zelf een 8 bent, ga je niet voor een 6. En anders kan de plastisch chirurg nog wat doen?
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik val wel een beetje over je woordkeuze merk ik:

"een relatie nemen" -> die neem je niet, die ontstaat
"staat zijn uiterlijk in de weg" -> zijn uiterlijk staat niet in de weg, jouw reactie daarop wel
"waardoor het moeilijk wordt" -> het wordt zo moeilijk als dat jij het maakt. Je hoeft niet kokhalzend met hem te zoenen als je daar geen zin in hebt.
"hem een kans geven" -> doe het voor jezelf, een relatie is geen "gunnen"

Je klinkt heel erg alsof hij een sneue lelijkerd is, die niemand kan krijgen en waar jij je weerzin voor aan de kant moet zetten,omdat hij zo lief voor je is. Kan me niet voorstellen dat dat het geval is.

Hij vindt jou leuk. Jij hem ook, of niet. Zo niet, dan likt hij zijn wonden en vindt hij wel iemand anders.
Ik had vroeger een vriendje, zo vreselijk mooi.
Als we uit waren en ik ging even naar het toilet, stonden er bij terugkomst altijd andere meiden bij.
Dat had wel wat hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven