Wachten met zwanger worden 2020-2021

dinsdag 12 mei 2020 om 13:22
Rammelen je eierstokken, maar is het plan om nog een lange periode te wachten? Schrijf dan hier mee!
Dit is een topic voor forummers met kinderwens die door uiteenlopende redenen nog een poos moeten/willen wachten op het moederschap. Hier praten we met elkaar over onze toekomstbeelden, de vorderingen en ook de moeilijke momenten wanneer het verlangen zo sterk is dat het zeer doet.
Voel je welkom om mee te schrijven als je:
- Langer dan 6 maanden moet wachten (m.u.v. terugkerende schrijvers)
- Nog niet begonnen bent (hier zijn andere hele fijne topics voor!)
De gegevens:
Gebruikersnaam: wachten_wachten
Wachtwoord: op aanvraag bij schrijfsters
Dit is een topic voor forummers met kinderwens die door uiteenlopende redenen nog een poos moeten/willen wachten op het moederschap. Hier praten we met elkaar over onze toekomstbeelden, de vorderingen en ook de moeilijke momenten wanneer het verlangen zo sterk is dat het zeer doet.
Voel je welkom om mee te schrijven als je:
- Langer dan 6 maanden moet wachten (m.u.v. terugkerende schrijvers)
- Nog niet begonnen bent (hier zijn andere hele fijne topics voor!)
De gegevens:
Gebruikersnaam: wachten_wachten
Wachtwoord: op aanvraag bij schrijfsters
Naam | Leeftijden | Geplande start | Waarom wachten? | Hoelang al? |
Marquise | 30/29 | juli 2021 | Huwelijk/werk | >1jr |
Honinginnetje | 29/33 | juli 2021 | Werk/reis | 1,5jr |
Femke93 | 26/34 | sept 2021 | Werk/huwelijk | 1,5jr |
Lauren89 | 30/32 | aug 2022 | Werk | . |
Rougue__ | 33/28 | dec 2020 | vriend ligt dwars | ? |
plek | bijna 30 | 2022-2023 | vriend nog niet klaar | 3+ jaar |
Ongeduldigaard | 28/28 | ergens in 2021 | vriend nog niet klaar | ? |
anoniem_218707 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 19:17
20.80% gewijzigd

zaterdag 4 juli 2020 om 09:33
Ja ik merk een ook dat het enorm aan mijn cyclus hangt. En met pms kan ik het ook allemaal wat minder goed verdragen.
Hier is vriend een weekendje weg. Na de maanden op elkaar is het wel fijn om even helemaal mijn eigen ruimte te hebben en met niemand rekening te houden. Straks aan de slag met wat dingen voor mijn PhD (aantal design keuzes bij de drukker, revisie op een paper, colloquium). Ik heb er weinig zin in maar als het gedaan is ben ik zo goed als klaar!
In werk heb ik inmiddels mijn plekje gevonden dus ik voel me steeds meer ready om die stap te zetten. Nog even, ik kan dit..
Hier is vriend een weekendje weg. Na de maanden op elkaar is het wel fijn om even helemaal mijn eigen ruimte te hebben en met niemand rekening te houden. Straks aan de slag met wat dingen voor mijn PhD (aantal design keuzes bij de drukker, revisie op een paper, colloquium). Ik heb er weinig zin in maar als het gedaan is ben ik zo goed als klaar!
In werk heb ik inmiddels mijn plekje gevonden dus ik voel me steeds meer ready om die stap te zetten. Nog even, ik kan dit..
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
donderdag 9 juli 2020 om 20:51
En toen was ik gestopt met de pil. Mijn buik rommelt hard, is duidelijk nog niet gewend aan een 'oneindige' stopweek. Ik ben benieuwd hoe mijn normale cyclus is.
Vroeger (toen ik nog geen 20 was) was ik altijd stipt op de eerste van de maand, ongeacht of de maand 28 of 31 dagen had...
Vroeger (toen ik nog geen 20 was) was ik altijd stipt op de eerste van de maand, ongeacht of de maand 28 of 31 dagen had...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.

vrijdag 10 juli 2020 om 06:58

vrijdag 10 juli 2020 om 14:38
Ik zou maar niet al te jaloers zijn Nimbus
. De kans is flink dat je niet zo lang hoeft te wachten als Neweve heeft gedaan. Mijn rammels werden altijd erger als ik meelas op die topics. Niet teveel doen
.
Hier gaat het z'n gangetje wel. De rammels zijn rustig, met de wetenschap dat het nog maar 2 maandjes wachten is en de drukte rondom trouwen en werk. Wel ontdekt dat ik dus vlak voor m'n huwelijk ovuleer en dat vind ik erg jammer. Feitelijk betekent het een maand extra wachten. Oh well
.
@Neweve: Ik hoop voor je dat je lekker vlot zwanger bent! Ga je het monitoren? Ovulatie e.d.? Of laat je het lekker op z'n beloop? Iehhh ben blij voor je ^^.

Hier gaat het z'n gangetje wel. De rammels zijn rustig, met de wetenschap dat het nog maar 2 maandjes wachten is en de drukte rondom trouwen en werk. Wel ontdekt dat ik dus vlak voor m'n huwelijk ovuleer en dat vind ik erg jammer. Feitelijk betekent het een maand extra wachten. Oh well

@Neweve: Ik hoop voor je dat je lekker vlot zwanger bent! Ga je het monitoren? Ovulatie e.d.? Of laat je het lekker op z'n beloop? Iehhh ben blij voor je ^^.

vrijdag 10 juli 2020 om 16:50
Sommige mensen uit de zwangertopics lezen ook hier meeNimbus2020 schreef: ↑10-07-2020 14:09Ik merk trouwens dat ik best veel op de zwangertopics meelees. Moet ik eigenlijk niet doen

vrijdag 10 juli 2020 om 20:49
Hoop dat ik op iedereen reageer, want probeer de laatste tijd wat minder op het forum te zitten aangezien ik mezelf betrap op 'zwanger worden' forums te lezen (zeg gerust stalken) en er af en toe iets teveel mee bezig ben. Fijn om te horen trouwens @ Aloe_Vera, dat het andersom ook zo werkt! Lijkt me ook spannend om er uiteindelijk echt voor te gaan. Hoop dat je snel een positieve test in handen hebt!
@Kokoro: Whoops, heb totaal over de inloggegevens heen gekeken voor de tabel. Ga het dit weekend invullen!
@Neweve Jij bent dus net begonnen begrijp ik! Wat leuk en merk gelijk een soort van jaloezie haha. Heb je bepaalde seksplannen (als in; om de dag/ alleen rondom vruchtbare periode)? Sorry, ik vind dat hele 'klussen' zoiets raars.. Maar ben wel benieuwd of jullie een bepaalde 'strategie' hebben? Hihi misschien klinkt 'seksplannen' nog wel gekker dan klussen bedenk ik me nu.
@Nimbus Al heb ik altijd achter mijn opleiding gestaan, begrijp ik je helemaal. Ik heb namelijk een opleiding waar je in de praktijk weinig mee kunt, dus alsnog een master er achteraan geplakt en nu wel mijn draai gevonden. Je bent ook nog maar 28 dus het is ook niet zo dat de klok hard aan het tikken is, gelukkig. Wat mij betreft ben je helemaal welkom om mee te schrijven op moeilijke momenten!
Hier: Gaat het goed zolang ik niet teveel bezig ben met zwanger worden en nadenk over de vorige mk. Kokoro (denk ik) noemde iets over dat drinken wel invloed heeft id eerste weken en gelijk praatte ik mezelf een schuldgevoel aan ivm mijn vorige mk. @ Kokoro ik snap dat je dit totaal niet zo bedoelde trouwens. Dit is meer de onzekerheid in mij dat ik het allemaal toch nog geen plaats heb kunnen geven.
On a positive note, ik weet niet waarom.. Maar al een tijdje krijg ik het idee dat vriendlief mij binnenkort iets belangrijks gaat vragen. Misschien wel een huwelijksaanzoek..... Misschien ben ik mezelf nu wel aan het jinxen hih... Ik wacht rustig af en laat jullie het uiteraard weten!
Ik heb ook wel lastige momenten hoor.. Zoals een paar weken geleden toen mijn vader jarig was. Ik ben nooit geheimzinnig geweest over mijn vorige mk en mijn ouders gaan er blijkbaar vanuit dat wij weer het aan het proberen zijn (al heb ik gezegd dat dit niet zo is). Toen ik op zijn verjaardag belde, werd er gelijk gedacht dat ik misschien wel zwanger zou zijn. Aan de ene kant fijn dat ze er zo enthousiast over zijn maar aan de andere kant legt het ook wel (onbedoelde) druk op mij. Lastig allemaal..

@Kokoro: Whoops, heb totaal over de inloggegevens heen gekeken voor de tabel. Ga het dit weekend invullen!
@Neweve Jij bent dus net begonnen begrijp ik! Wat leuk en merk gelijk een soort van jaloezie haha. Heb je bepaalde seksplannen (als in; om de dag/ alleen rondom vruchtbare periode)? Sorry, ik vind dat hele 'klussen' zoiets raars.. Maar ben wel benieuwd of jullie een bepaalde 'strategie' hebben? Hihi misschien klinkt 'seksplannen' nog wel gekker dan klussen bedenk ik me nu.
@Nimbus Al heb ik altijd achter mijn opleiding gestaan, begrijp ik je helemaal. Ik heb namelijk een opleiding waar je in de praktijk weinig mee kunt, dus alsnog een master er achteraan geplakt en nu wel mijn draai gevonden. Je bent ook nog maar 28 dus het is ook niet zo dat de klok hard aan het tikken is, gelukkig. Wat mij betreft ben je helemaal welkom om mee te schrijven op moeilijke momenten!
Hier: Gaat het goed zolang ik niet teveel bezig ben met zwanger worden en nadenk over de vorige mk. Kokoro (denk ik) noemde iets over dat drinken wel invloed heeft id eerste weken en gelijk praatte ik mezelf een schuldgevoel aan ivm mijn vorige mk. @ Kokoro ik snap dat je dit totaal niet zo bedoelde trouwens. Dit is meer de onzekerheid in mij dat ik het allemaal toch nog geen plaats heb kunnen geven.
On a positive note, ik weet niet waarom.. Maar al een tijdje krijg ik het idee dat vriendlief mij binnenkort iets belangrijks gaat vragen. Misschien wel een huwelijksaanzoek..... Misschien ben ik mezelf nu wel aan het jinxen hih... Ik wacht rustig af en laat jullie het uiteraard weten!
Ik heb ook wel lastige momenten hoor.. Zoals een paar weken geleden toen mijn vader jarig was. Ik ben nooit geheimzinnig geweest over mijn vorige mk en mijn ouders gaan er blijkbaar vanuit dat wij weer het aan het proberen zijn (al heb ik gezegd dat dit niet zo is). Toen ik op zijn verjaardag belde, werd er gelijk gedacht dat ik misschien wel zwanger zou zijn. Aan de ene kant fijn dat ze er zo enthousiast over zijn maar aan de andere kant legt het ook wel (onbedoelde) druk op mij. Lastig allemaal..

zaterdag 11 juli 2020 om 14:57
Haha dit had ik zelf niet bedacht, maar kan inderdaad ook waar zijn. Soms fantaseer ik en dan snap ik wel dat je ook een soort van koudwatervrees kan hebben tijdens de zwangerschap.

zaterdag 11 juli 2020 om 15:01
Klopt. Biologisch gezien is er natuurlijk (normaal gesproken en statistisch gezien) nog voldoende tijd. Maar mentaal is het toch lastig als er het een na het andere geboortekaartje in de bus ligt.Olivia22 schreef: ↑10-07-2020 20:49...
...
...
Overigens zorgt corona ook nog wat vertraging waarschijnlijk. Omdat mijn studie waarschijnlijk toch nog uit gaat lopen ook. Nou goed, dat is nog even afwachten.
Het gevoel dat er bij mij een huwelijksaanzoek aan zit te komen heb ik ook heel sterk. Maar ik kan er ook helemaal naast zitten en ik wil het ook niet jinxen haha.
zondag 12 juli 2020 om 08:03
@neweve: wat fijn dat het voor jou echt gaat beginnen!
@kokoro: bij jou komt het ook steeds dichterbij zie ik. Ik snap wel hoor dat je dan “baalt” van die ovulatie vlak voor het trouwen.
@olivia: het lijkt me best lastig, van die overenthousiaste ouders.
@nimbus: ik vind het wel herkenbaar, relatief jong zijn en toch ontzettende rammels en kriebels.
Hier zijn de rammels weer even gaan liggen.
Ik merk dat de huizenjacht op dit moment meer ruimte in mijn hoofd vraagt.
@kokoro: bij jou komt het ook steeds dichterbij zie ik. Ik snap wel hoor dat je dan “baalt” van die ovulatie vlak voor het trouwen.
@olivia: het lijkt me best lastig, van die overenthousiaste ouders.
@nimbus: ik vind het wel herkenbaar, relatief jong zijn en toch ontzettende rammels en kriebels.
Hier zijn de rammels weer even gaan liggen.
Ik merk dat de huizenjacht op dit moment meer ruimte in mijn hoofd vraagt.
vrijdag 17 juli 2020 om 22:55
hoi, heb getwijfeld of ik mee zal schrijven of niet, maar dit lijkt me wel een leuk groepje
daar gaan we : Hi ik ben Rogue ben 33, mijn vriend is 29,. ik heb al sinds mijn 27ste rammelende eierstokken, al zijn ze de afgelopen 2 jaar nog erger aan het rammelen mede doordat er vooral nu heel veel zwangeren in mijn omgeving zijn, waar onder mijn zusje
vriend en ik, hebben absoluut geen trouwplannen wel eventueel een samenlevingscontract, en liefst een groter/ander huis.
vriend vind mij een beetje onvolwassen, ik heb weinig doorzettingsvermogen zodra iets moeilijk wordt geef ik op, en hij vind dat ik dan geen goed voorbeeld ga zijn voor ''onze toekomstige'' kinderen....,
ook ben ik sinds de corona crisis werkeloos, dus dat houd mij vooral ook tegen, al denk ik soms ook van f*ck it , nu heb ik vriend voor een ultimatum gesteld volgend jaar wil ik zwanger worden, liefst eind van de maand.
ben het wachten meer dan zat, wordt ook steeds ouder en wat mij ook boos/ gefrustreerd maakt is, dat de vrouwen in mijn omgeving totaal of niet hun schaapjes op het droge hebben maar wel zwanger zijn of kinderen hebben.
stiekem hoop ik, dat eerder zwanger wordt dan eind van het jaar. was al een paar gestopt met de pil, maar ben weer begonnen voelde een beetje alsof ik met vuur speelde

daar gaan we : Hi ik ben Rogue ben 33, mijn vriend is 29,. ik heb al sinds mijn 27ste rammelende eierstokken, al zijn ze de afgelopen 2 jaar nog erger aan het rammelen mede doordat er vooral nu heel veel zwangeren in mijn omgeving zijn, waar onder mijn zusje
vriend en ik, hebben absoluut geen trouwplannen wel eventueel een samenlevingscontract, en liefst een groter/ander huis.
vriend vind mij een beetje onvolwassen, ik heb weinig doorzettingsvermogen zodra iets moeilijk wordt geef ik op, en hij vind dat ik dan geen goed voorbeeld ga zijn voor ''onze toekomstige'' kinderen....,

ook ben ik sinds de corona crisis werkeloos, dus dat houd mij vooral ook tegen, al denk ik soms ook van f*ck it , nu heb ik vriend voor een ultimatum gesteld volgend jaar wil ik zwanger worden, liefst eind van de maand.
ben het wachten meer dan zat, wordt ook steeds ouder en wat mij ook boos/ gefrustreerd maakt is, dat de vrouwen in mijn omgeving totaal of niet hun schaapjes op het droge hebben maar wel zwanger zijn of kinderen hebben.
stiekem hoop ik, dat eerder zwanger wordt dan eind van het jaar. was al een paar gestopt met de pil, maar ben weer begonnen voelde een beetje alsof ik met vuur speelde

Relax we're all crazy, it's not a competition
maandag 20 juli 2020 om 15:59
Welkom Rouge! Wil je vriend uiteindelijk wel kinderen? Of is hij daar uberhaupt nog niet zeker van?
En voordat je kind moet leren over doorzettingsvermogen ben je zo weer een paar jaar verder. Bovendien kunnen ze dat ook van iemand anders (je vriend) leren. Waarschijnlijk kan jij ze weer andere dingen leren waar je vriend geen goed voorbeeld in is. Niemand is perfect.
Ik zag trouwens dat er al een 'beginnen in september'-groepje is, lijkt me nog wat vroeg dus ik sluit me er maar niet bij aan
Komen er tegen die tijd vast meer...
En voordat je kind moet leren over doorzettingsvermogen ben je zo weer een paar jaar verder. Bovendien kunnen ze dat ook van iemand anders (je vriend) leren. Waarschijnlijk kan jij ze weer andere dingen leren waar je vriend geen goed voorbeeld in is. Niemand is perfect.
Ik zag trouwens dat er al een 'beginnen in september'-groepje is, lijkt me nog wat vroeg dus ik sluit me er maar niet bij aan

I'll be kept away
maandag 20 juli 2020 om 16:01

maandag 20 juli 2020 om 16:06
Ha, Rouge, wat leuk dat je komt aanhaken! Het is hartstikke gezellig hier
. Lijkt me lastig, als je al lang hard rammelt en je zusje nu zwanger is. Beetje hooghartig, van je vriend hoor, over je doorzettingsvermogen
. Ik sluit me aan bij Apple, iedereen heeft zo zijn talenten. Misschien leert jullie kind van jou wel dat je flexibel kunt zijn en altijd kunt kiezen wat goed voelt.
Ik herken de jaloezie naar mensen die het minder goed voor elkaar hadden en er toch voor gingen. Ik houd dat wel heel erg bij mezelf, want het zijn immers mijn eigen voorwaarden die in de weg staan. Niet die van die mensen. Shit van je baan zeg, heb je al plannen omtrent iets nieuws?

Ik herken de jaloezie naar mensen die het minder goed voor elkaar hadden en er toch voor gingen. Ik houd dat wel heel erg bij mezelf, want het zijn immers mijn eigen voorwaarden die in de weg staan. Niet die van die mensen. Shit van je baan zeg, heb je al plannen omtrent iets nieuws?

maandag 20 juli 2020 om 16:07
Oh oeps, ik heb me er net bij aangemeld haha. Ik zou t.z.t. ook wel willen meeschrijven in een "Proberen voor eerste kindje" en/of "Zwanger van eerste kindje" groep. Die ervaring lijkt me toch heel anders dan van een 2e/3e.

maandag 20 juli 2020 om 16:09
Handig!TheDoctor schreef: ↑20-07-2020 16:01Ik heb trouwens uitgedokterd (;-) ) dat ik precies na mijn huwelijksreis mijn stopweek heb en daarna dus ga stoppen. Moest even schuiven met de stopweken eerder deze zomer zodat ik niet net ongesteld ben tijdens de bruiloft maar ook niet te lang er na hoef te wachten.
Ik kwam tot de conclusie dat ik de week na mijn huwelijk ongesteld wordt. Qua eisprong dus lekker onhandig, want die is de week vóór mijn huwelijk. Overdreven wellicht, maar stiekem baal ik daar een beetje van omdat de eerste echte poging dus in oktober plaats gaat vinden.
maandag 20 juli 2020 om 16:19
Neeee, het leek me net zo leuk om weer met jou in een groepje te schrijven

Nou dan beginnen we gewoon over een maand ofzo zelf een 'Eerste kindje vanaf september/oktober' groepje en dan moet jij maar met twee groepjes meeschrijven.
I'll be kept away