Uitgerekend maart 2021

28-06-2020 14:12 394 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het topic eind februari/begin maart vol zit, een nieuw topic voor alle dames die in maart 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over de zwangerschap.

Allereerst: Gefeliciteerd! :cheer2:

Je kan zelf je gegevens toevoegen aan de tabel.

Wachtwoord: maart2021
Naam: udmaart2021
NaamLft#kindUD hartje :heart: nipt :duckie: Afspraak VK/gynBijz.
Jasmijn-20193111 maart:heart:echo 9 juli
Konijntje7773223 maart:heart: :duckie: 19 augustus
Bankkussen2712 maart :heart: :duckie: geslachtsbepaling 9 sep, 20w echo 5 okt2 miskramen, (door corona gestopt) iui traject, toch natuurlijk zwanger geworden
Mona873213 maart:heart:
Sunne3723 maart:heart: :duckie: pretecho 15 sep, 20w echo 7 okt
Nickii2811 maart:heart: :duckie:controle 16 sep, pretecho 17 sep
Goudhaartje8337210 maart?echo 3 aug
Leeuwtje1234532210 maart :heart:20 julimissed abortion feb 2019, zwanger geworden met Clomid
Sophie99029311 maart :heart:9 julizwanger na een tweeling (van 1.5)
Lala-bloem :redrose:
87_Bloem_ :redrose:
MadameCurie :redrose:
anoniem_399411 wijzigde dit bericht op 28-08-2020 13:37
51.42% gewijzigd
Fijn dat je hem meteen al in de ochtend hebt, Mona! Veel succes en hopelijk stelt het je gerust. (en wat betreft forummen: ik pak voor het plaatsen van een berichtje/reactie toch vaak even de laptop erbij)

Superleuk Nickii, dat je het alvast hebt kunnen vertellen en ze superblij waren!
Succes Mona! Fijn dat je meteen 's ochtends mag!

Ik heb zojuist voor het eerst boven de wc-pot gehangen. Bah, ik vind dat zo kut.
Hoi, even snel berichtje van mij. Hier gaat het niet goed. Bloedverlies sinds gister. Zelf het vermoeden dat het niet goed zit. Heb donderdag vervroegd een echo dus dan zal ik het zeker weten. Laat het dan wel weten.
Oh nee Lala, dat wil je echt niet zien! Heb je ook buikpijn?
Ik duim heel hard dat je donderdag toch goed nieuws krijgt.
Oh Lala wat verschrikkelijk! Ik hoop ook heel erg dat je donderdag goed nieuws krijgt. Kunnen ze dan wel al iets zien op de echo? Dan ben je net 6 weken toch? Ze zeggen dat in 50% van de gevallen bloedverlies niets betekent. Hopelijk is dat bij jou ook het geval. Welke kleur heeft het en heb je buikpijn erbij?
Net terug van de verloskundige en we hebben een mooi en duidelijk kloppend hartje gezien! Echt wel heel erg geruststellend. De buikkrampen zijn dus een teken van het groeien van mn baarmoeder. 12 augustus de volgende echo en dan weten we meer over de uitgerekende datum. Vrijdag naar de gynaecoloog. Hier mag vriend helaas niet mee... maar gelukkig mocht hij er vandaag wel bij zijn!
Sterkte lala, hopelijk valt het mee...

En gefeliciteerd Mona! Fijn zo'n goede echo!
Mona wat fijn :flirting:
Super Mona! :heart:
Super Mona!

Wat vervelend lala. Heb je veel bloedverlies? Zolang je geen buikkrampen hebt is het hopelijk niks ergs! We duimen voor je!
Wat rot Lala! Misschien betekent het niets, maar ik kan me voorstellen dat het je geen goed gevoel geeft. Sterkte met afwachten tot donderdag :there:

Heel fijn dat jullie een goede echo hadden Mona! :heart: Geeft echt geruststelling hè
En wat kan je al snel bij de gyn terecht!

Arme Sunne, boven de wc. Ik hoop dat het een beetje beperkt voor je blijft!

Ik voel me ook al een week goed beroerd. De hele dag misselijk, buikpijn en moe, maar nog niet hoeven overgeven. Van mij mogen deze weken snel voorbij gaan :rofl:
Wat naar lala. Ik duim voor je dat alles oke is.

Ik kan inderdaad heel snel bij de gynaecoloog terecht jasmijn. Dat verbaasde me ook, maar ik ga zaterdag op vakantie en ze wilden mij graag daarvoor nog zien ivm bloedstollingsafwijking en daardoor verhoogde kans op trombose. Misschien moet ik meteen dagelijks gaan spuiten.... hoop het niet, ben panisch voor spuiten 😣 maar wat moet dat moet...

We wilden eigenlijk tot na de vakantie wachten om het onze ouders te vertellen, maar nu we een goede echo met kloppend hartje hebben gehad, gaan we het toch nog deze week vertellen. Enerzijds vroeg, maar we willen het graag delen. Mocht het toch weer een miskraam worden, willen we dat toch ook delen. Hebben jullie al ideeën hoe te gaan vertellen?
Oh nee, Lala! Dat is schrikken. Ik hoop dat je er geen buikpijn/krampen bij hebt en dat het meevalt. Ik duim mee dat je donderdag een kloppend hartje ziet.

En Mona, super dat jullie een kloppend hartje gezien hebben vandaag! Fijn dat je meteen deze week al bij de gynaecoloog terecht kunt en hopelijk hoef je (nog) niet te spuiten. Ik begrijp nu uit je laatste berichtje dat je eerder een miskraam hebt gehad. Wat erg. Had dat ook te maken met je bloedstollingsafwijking of 'gewoon' heel erg pech? Als je even terugscrolt hebben een paar al gedeeld hoe ze het nieuws gedeeld hebben met familie:)

Sterkte met de misselijkheid, Jasmijn en Sunne! Bankkussen, heeft het bij jou ook aangehouden sinds vorige week? En is dat gebruikelijk, een echo op zaterdag?

En nog een gekke vraag misschien.. maar is zo'n eerste echo inwendig? Waarschijnlijk wel he, anders is er vast niet veel te zien? Ik heb itt Mona eerst gyn en dan VK. Vind het echt héél jammer dat m'n man dan weer buiten op een bankje bij het ziekenhuis moet wachten ipv het met eigen ogen ook zien :-( maargoed, het is niet anders.
Bloem misselijkheid heeft niet echt aangehouden. Soms kleine vlagen van misselijkheid. Wel veel kokhalzen, maar daar gaat niet per se misselijkheid aan vooraf. Gister bijvoorbeeld toen ik de trap op liep, of vaak met tandenpoetsen. Voelde me vanmorgen wel weer niet fit. Bij onze vk doen ze tot 10 weken inwendige echo's. Denk dat ze bij de gyn ook inwendige echo's doen. Jammer dat je man niet mee mag, dat lijkt me echt zo balen! Bij ons doen ze geen echo's bij vk, maar in een apart echo centrum. Wist ook niet dat ze op zaterdag werkten.

Jasmijn vervelend dat je je zo beroerd voelt, maar is vast een goed teken :)!

Ik werd vandaag gebeld door nieuwe psycholoog en kan vrijdag al terecht! :cheer2: Echt niet verwacht zo snel, dacht pas dat ik over 8 weken aan de beurt zou zijn en dan ben ik die 12 weken ook allang voorbij. Hopelijk kan ze me snel goede tips geven zodat ik toch nog een beetje kan genieten van de zwangerschap.
87_Bloem_, volgens mij verschilt het per verloskundige. Bij mijn eerste keken ze eerst uitwendig. Daar was bij mij al goed wat te zien (rond 8 weken) dus heb ik toen nooit een inwendige gehad. Ik zit nu bij een andere verloskundige, die zei wel dat hij inwendig zou zijn (terwijl ik nu pas de eerste echo met 9,5 weken heb).
Helaas ook krampen/buikpijn. Vrees het ergste, laat het jullie donderdag weten. Heel verdrietig hier!

Mona gefeliciteerd! Wat fijn :hug:
Lala :hug: :hug: :rose:
Och nee Lala :hug:
Ach nee, Lala. Heel veel sterkte! Hopelijk toch goed nieuws donderdag! Sterkte met afwachten.

Fijn, Jasmijn en Mona dat jullie een mooie echo hadden!

Hier nemen de kwaaltjes toe, ben op vakantie, geeft een hoop afleiding!
Hier ook paniek. Kwaaltjes zijn allemaal als sneeuw voor de zon helemaal verdwenen. Vaak was het nog wel op de achtergrond aanwezig maar het is compleet weg

Sophie geniet van je vakantie :sun:
Hi meiden, mag ik ook nog meeschrijven? Ik heb gisteren, 2 dagen na nod, pas positief getest. Er is geen ander groepje dus mag ik toeeee meeschrijven?

Voorstellen wacht ik even mee tot ik toestemming heb ;)!
Ohh nee Lala wat verschrikkelijk! Ik hoop dat je toch een beetje hebt kunnen slapen vannacht. En sowieso goed om donderdag met verloskundige te bespreken, ook al kan ze misschien weinig doen.
Dat het de rest van ons allemaal maar bespaard mag blijven!

Bankkussen, kan het zijn dat je gewoon ontzettend geschrokken bent van het bericht van Lala? Dat kan ik me voorstellen (maar ik ben jou niet en voel niet wat jij voelt). Ik voel ook echt vrijwel niks, en probeer vertrouwen te blijven houden en dan hopelijk de 27e een kloppend hartje. Jij zaterdag al, komt dichtbij nu gelukkig!

Supersizeme er is een groep voor tweede helft maart, is dat wat voor je?

Fijne vakantie Sophie!
Lala wat naar. Ik heb bloedverlies gehad in zwangerschappen die goed en niet goed zijn gegaan. Kan je jezelf een beetje comfortabel maken tijdens het afwachten?

Leuk om te horen over de goede echo’s en het delen met familie! Willen wij as weekend doen.

Even ego momentje: ik lag gisteren helaas in het ziekenhuis. Ze hebben me nu officieel gediagnoseerd met hyperemesis gravidarium. Ik hield niks meer binnen en had natuurlijk mijn eerdere ervaring (was heel naar, donkere tijd waarin ik niets kon en enorm verzwakt ben). Heb daarom nu de sterkste medicijnen voorgeschreven gekregen. Was behoorlijk gedoe. Gisteravond thuis nog non stop gespuugd, lijkt nu ietsje beter te gaan. Fingers crossed!

Voor alle dames die geen last hebben van hun zwangerschap: dat kan gewoon he. Je hebt vrouwen die zich hun hele zwangerschap fantastisch voelen. En ik ben best jaloers op jullie ;-)

Oh bijna vergeten te zeggen: heb gisteren ook nog een echo gehad! Super vroeg natuurlijk (5+6), maar moest voor de check up. En we zagen het begin van een kloppend hartje! Wow dat maakte het opeens wel heel echt - en een beetje scary :hyper:
Ooh Leeuwtje wat heftig! En wat zul je er flink van balen, ook omdat het al zo vroeg is! Welke weken waren de vorige keer het vervelendst? Mijn nichtje is ook zo vreselijk ziek geweest beide keren, dus ik heb een beetje meegekregen wat dat ook met de mentale gezondheid doet. Hopelijk doen deze medicijnen hun werk! Het kloppende hartje (nu ook al, wow!) is hopelijk wel een echte opsteker! Sterkte!
Bloem nee aan het bericht van Lala ligt het niet. Er zit helaas niets anders op dan afwachten

Leeuwtje oh wat naar dat je in het ziekenhuis lag! Lijkt me heel vervelend (understatement) als je echt niets meer binnen kunt houden. Wat zal je je beroerd hebben gevoeld. Hopelijk blijven deze medicijnen voor je werken. En wat leuk dat je een kloppend hartje hebt gezien :flirting:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven