Uitgerekend eind februari begin maart

maandag 22 juni 2020 om 13:22
Wie vindt het leuk om alles wat bij onze (nu nog prille) zwangerschap hoort te delen?

Er is al een topic van februari, maar die is al erg vol. Dus ik dacht, laat ik een nieuwe aanmaken voor eind feb/begin maart! Je kunt zelf de tabel bijwerken. De gegevens daarvoor zijn:
Gebruikersnaam: Babyeindfeb
Wachtwoord: Babyeindfeb
Ambracia 
Cakejes
Tijdje niks van gehoord, maar altijd welkom terug: Lathyrusjes

Er is al een topic van februari, maar die is al erg vol. Dus ik dacht, laat ik een nieuwe aanmaken voor eind feb/begin maart! Je kunt zelf de tabel bijwerken. De gegevens daarvoor zijn:
Gebruikersnaam: Babyeindfeb
Wachtwoord: Babyeindfeb
Naam | Lft | #kind | UD | Geslacht |
---|---|---|---|---|
Numberonejasmin | 31 | 2e | 18 feb | meisje |
pampusgras12 | 30 | 2e | 24 feb | jongen |
Frigga | 29 | 2e | 26 feb | verrassing |
Pimpelmusje | 32 | 2e | 27 feb | meisje |
GreenBean | 35 | 1e | 27 feb | meisje |
Artemiz | 26 | 1e | 1 mrt | ... |
Sterrenmunt--- | 28 | 2e | 1 mrt | verrassing |
Helmgras | 31 | 3e | 2 mrt | meisje |
Bankkussen | 27 | 1e | 2 mrt | meisje |
Zebrastrepen | 36 | 2e | 5 mrt | ... |
. | . | . | . | ...... |

Cakejes

Tijdje niks van gehoord, maar altijd welkom terug: Lathyrusjes
anoniem_637a886e2b1aa wijzigde dit bericht op 29-10-2020 10:56
68.39% gewijzigd

maandag 13 juli 2020 om 12:24
Ik heb a.s. donderdag mijn echo met precies 7 weken. Ben zeer benieuwd. Nooit eerder zo'n vroege echo gehad.
Echt vreemd ja hoe die kwaaltjes wisselen. Vandaag voel ik mij ook helemaal prima, gewoon fit zelfs eigenlijk, alleen wel weinig eetlust. Althans, hetzelfde als wat jullie beschreven. Op zich wel eetlust maar tegelijk nergens trek in.
Vervelend pampusgras dat jij je ook down voelt. Hopelijk houdt dat niet te lang aan. Zal vast niet meehelpen dat je je lichamelijk ook niet zo goed voelt. Ik voel me niet down maar wel vaak chagrijnig haha, dus ik ben lekker aan het klagen tegen alles en iedereen.
Echt vreemd ja hoe die kwaaltjes wisselen. Vandaag voel ik mij ook helemaal prima, gewoon fit zelfs eigenlijk, alleen wel weinig eetlust. Althans, hetzelfde als wat jullie beschreven. Op zich wel eetlust maar tegelijk nergens trek in.
Vervelend pampusgras dat jij je ook down voelt. Hopelijk houdt dat niet te lang aan. Zal vast niet meehelpen dat je je lichamelijk ook niet zo goed voelt. Ik voel me niet down maar wel vaak chagrijnig haha, dus ik ben lekker aan het klagen tegen alles en iedereen.
maandag 13 juli 2020 om 12:29
maandag 13 juli 2020 om 13:32
Na de echo van vorige week mocht ik vanochtend weer terugkomen (ik denk dat ik nu 6.6 ben) en er was een mooi kloppend hartje te zien en alles zag er goed uit. Opgelucht! Qua kwaaltjes heb ik elke dag bloedneuzen die ook nog eens lang duren (anderhalf tot twee uur) en krijg ik mijn lenzen al een week niet meer in, wat ik wel heel vervelend vind. Maar ja, het is voor een goed doel.
Succes Ambracia, Bankkussen en alle anderen die komende week de eerste echo hebben!

Succes Ambracia, Bankkussen en alle anderen die komende week de eerste echo hebben!

maandag 13 juli 2020 om 15:56
Artemiz wat fijn een kloppend hartje!
kan me voorstellen dat je opgelucht bent. Je zegt dat je zelf denkt 6,6. Denken zij dat ook of zeiden ze er niets over verder? Ik vraag dat omdat ik benieuwd ben of zij me zaterdag anders schatten dan 7+2. Wat bijzonder een bloedneus
wel erg vervelend. Zeker als het zo lang aanhoudt

maandag 13 juli 2020 om 20:20
Pff heftig die kwaaltjes he. Je weet waar je het voor doet, maar fijn is anders. Sterkte allemaal!
Herkenbaar Pimpelmusje ik was vorige week ook een paar keer flink misselijk, maar de laatste dagen gaat het eigenlijk wel oke. Hooguit beetje misselijk bij een lege maag. Gek dat we dan meteen denken dat dat niet klopt.. Het klinkt wel herkenbaar in dit groepje, dat stemt me dan wel weer positief! Hopelijk veel goede echo's komende dagen
Wat geweldig Artemiz, gefeliciteerd! Wel vervelende kwaaltjes heb je zeg.
Herkenbaar Pimpelmusje ik was vorige week ook een paar keer flink misselijk, maar de laatste dagen gaat het eigenlijk wel oke. Hooguit beetje misselijk bij een lege maag. Gek dat we dan meteen denken dat dat niet klopt.. Het klinkt wel herkenbaar in dit groepje, dat stemt me dan wel weer positief! Hopelijk veel goede echo's komende dagen

Wat geweldig Artemiz, gefeliciteerd! Wel vervelende kwaaltjes heb je zeg.
maandag 13 juli 2020 om 20:38
Jaaaa! Wat fijn Artemiz!
Wanneer heb jij de echo cakeje?
Vervelend dat je je zo down voelt pampusgras. Had je dat bij je eerste zwangerschap ook? Ik hoop dat je je snel wat beter voelt. En je kan ook altijd de vk bellen!
Gelukkig maar een droom bankkussen. Heb je er wat meer vertrouwen nu? Ik hoop op een mooie echo zaterdag!
Misselijk, maar wel honger en nergens zin in hebben is erg herkenbaar. Ik moet echt wel elk uur eten, maar heb nergens zin in en weet ook niet meer wat ik moet eten.....
Ik kan me niet herinneren dat ik me zo misselijk heb gevoeld bij eerste zwangerschap. Laat de komende 5-6 weken maar snel voorbij vliegen!
Wanneer heb jij de echo cakeje?
Vervelend dat je je zo down voelt pampusgras. Had je dat bij je eerste zwangerschap ook? Ik hoop dat je je snel wat beter voelt. En je kan ook altijd de vk bellen!
Gelukkig maar een droom bankkussen. Heb je er wat meer vertrouwen nu? Ik hoop op een mooie echo zaterdag!
Misselijk, maar wel honger en nergens zin in hebben is erg herkenbaar. Ik moet echt wel elk uur eten, maar heb nergens zin in en weet ook niet meer wat ik moet eten.....

maandag 13 juli 2020 om 21:25
Heel fijn Artemiz van het kloppende hartje! Wat een opluchting.
Ik heb dat gevoel gelukkig niet zo sterk, dat het niet goed zit als ik geen kwaaltjes heb. Van mij mogen ze echt liever weg blijven. Maar ik snap het wel heel goed hoor, daar niet van.
Vanochtend bij het opstaan heb ik gelijk een appel op en daar had ik ook echt trek in. (Ik stond appels klaar te maken voor de kinderen voor mee naar school, zo kwam ik erachter haha.) Daarna kreeg ik ook nog een boterham weg en om 9.30 uur heb ik chips gegeten............. daarna nergens meer trek in, niet echt misselijk maar het idee aan wat dan ook stond me tegen. Om 15 uur verging ik bijna van de honger en heb ik weer een boterham op. En avondeten gaat eigenlijk op het moment nog wel redelijk. Ik heb er dan niet per se zin in maar als ik aan het eten ben dan krijg ik wel wat weg. Ach ja.
Donderdag echo!
Ik heb dat gevoel gelukkig niet zo sterk, dat het niet goed zit als ik geen kwaaltjes heb. Van mij mogen ze echt liever weg blijven. Maar ik snap het wel heel goed hoor, daar niet van.
Vanochtend bij het opstaan heb ik gelijk een appel op en daar had ik ook echt trek in. (Ik stond appels klaar te maken voor de kinderen voor mee naar school, zo kwam ik erachter haha.) Daarna kreeg ik ook nog een boterham weg en om 9.30 uur heb ik chips gegeten............. daarna nergens meer trek in, niet echt misselijk maar het idee aan wat dan ook stond me tegen. Om 15 uur verging ik bijna van de honger en heb ik weer een boterham op. En avondeten gaat eigenlijk op het moment nog wel redelijk. Ik heb er dan niet per se zin in maar als ik aan het eten ben dan krijg ik wel wat weg. Ach ja.
Donderdag echo!
dinsdag 14 juli 2020 om 08:07
Ambracia en Zebrastrepen Dat nergens trek in herken ik wel ja. Ben nu 2x misselijk geweest, maar voor de rest moet ik me een beetje dwingen om te eten en verzinnen wat het avondeten wordt, is helemaal niet te doen, haha.
Artemiz Super dat jullie een kloppend hartje hebben gezien, lijkt me zo'n bijzonder moment! En bloedneuzen... dat is wel heel lastig! Hopelijk snel voorbij.
Sterrenmunt Een dagje voor mij de afspraak dus! Ik bedacht me vorige week ook dat ik niet weet of ik een echo krijg. Lijkt me wel inderdaad, maar om het zeker te weten toch maar even bellen. Moet ook nog vragen of m'n vriend mee mag, dus kan mooi in 1 keer dan.
Pimpelmusje Is het nog te doen met de peuter thuis? Wel super schattig dat ze dan een kusje komt geven, alsof ze het toch aanvoelt dat je je niet goed voelt.
Cakejes Heb je al een nieuwe echo gehad?
Hie weer aan het werk vandaag na een heerlijke (ruime) week vrij. Fijn om even niks te hoeven! Veel gewandeld, maar dat zorgde er wel voor dat vriend af en toe in de middag mee terug moest naar het hotel voor een middagdutje
. Nu aftellen naar de afspraak volgende week donderdag, lijkt een eeuwigheid te duren...
Artemiz Super dat jullie een kloppend hartje hebben gezien, lijkt me zo'n bijzonder moment! En bloedneuzen... dat is wel heel lastig! Hopelijk snel voorbij.
Sterrenmunt Een dagje voor mij de afspraak dus! Ik bedacht me vorige week ook dat ik niet weet of ik een echo krijg. Lijkt me wel inderdaad, maar om het zeker te weten toch maar even bellen. Moet ook nog vragen of m'n vriend mee mag, dus kan mooi in 1 keer dan.
Pimpelmusje Is het nog te doen met de peuter thuis? Wel super schattig dat ze dan een kusje komt geven, alsof ze het toch aanvoelt dat je je niet goed voelt.
Cakejes Heb je al een nieuwe echo gehad?
Hie weer aan het werk vandaag na een heerlijke (ruime) week vrij. Fijn om even niks te hoeven! Veel gewandeld, maar dat zorgde er wel voor dat vriend af en toe in de middag mee terug moest naar het hotel voor een middagdutje

dinsdag 14 juli 2020 om 10:33
Zebrastrepen: bij mijn eerste zwangerschap had ik het niet. Toen kreeg ik pas last van mijn hormonen toen mijn dochter er was. Heeft een hele tijd geduurd dat ontzwangeren. Voel me nu gelukkig weer wat beter mentaal.
Ambracia haha oja lekkere hormonale combinatie haha. Appels en later chips. Nog 2 dagen en dan je echo!
Greenbean, lekker een week vrij. Heb je verder geen vakantie meer?
Ambracia haha oja lekkere hormonale combinatie haha. Appels en later chips. Nog 2 dagen en dan je echo!
Greenbean, lekker een week vrij. Heb je verder geen vakantie meer?
dinsdag 14 juli 2020 om 14:53
Pampusgras Ik heb nog 2 weken vrij later deze zomer, maar dan moet mijn vriend gewoon werken, dus dit was de 'echte' vakantie. Het plan was eigenlijk dat we in juni naar Zuid-Amerika zouden gaan, maar dat ging uiteraard helaas niet door. Mijn vriend bewaart z'n vrije dagen nu voor als de baby er is (er vanuit gaande dat alles goed gaat
).
Net nog even contact gehad met het ziekenhuis en wij mogen samen naar de afspraak volgende week. Die is inclusief echo (ook nog maar even gevraagd), dus ben wel heel bij dat ik niet alleen hoef!

Net nog even contact gehad met het ziekenhuis en wij mogen samen naar de afspraak volgende week. Die is inclusief echo (ook nog maar even gevraagd), dus ben wel heel bij dat ik niet alleen hoef!

dinsdag 14 juli 2020 om 15:29
dinsdag 14 juli 2020 om 19:52
Pampusgras12 Dat gevoel heb ik nu ook, de overtuiging dat dit niet goed kan blijven gaan. Ik dacht echt nu 7w1 te zijn, maar zijn gaven aan 6w1-2. Ik probeer heel erg om het los te laten. Weet heel goed dat ik het toch niet in de hand heb. Dat onzekere komt eigenlijk uit meerdere punten. Mijn miskraam, de weinige klachten die ook nog erg wisselen, en ook wel mij karakter (zie wel vaker beren op de weg
)
Greenbean wat fijn dat je vriend mee mag naar de controle. Ik vond het toch wel vervelend dat het bij mij niet mocht. Vandaag te horen gekregen dat het vanaf nu weer is toegestaan, gelukkig.
Artemiz Wat fijn een kloppend hartje! Gefeliciteerd! Wanneer mag je weer?
Wat vervelend zeg van je bloedneuzen, lijkt mij lastig.
Ambracia Moet wel lachen om je gravings, lekker aan de chips om 9.30. je hebt een goed excuus. Succes met je echo donderdag.
bankkusen jij ook succes met je eerste echo

Greenbean wat fijn dat je vriend mee mag naar de controle. Ik vond het toch wel vervelend dat het bij mij niet mocht. Vandaag te horen gekregen dat het vanaf nu weer is toegestaan, gelukkig.
Artemiz Wat fijn een kloppend hartje! Gefeliciteerd! Wanneer mag je weer?
Wat vervelend zeg van je bloedneuzen, lijkt mij lastig.
Ambracia Moet wel lachen om je gravings, lekker aan de chips om 9.30. je hebt een goed excuus. Succes met je echo donderdag.
bankkusen jij ook succes met je eerste echo

dinsdag 14 juli 2020 om 21:44
woensdag 15 juli 2020 om 10:20
Cakejes, wat vervelend, die onzekerheid! Hou je vast aan het mooie hartje dat je hebt zien kloppen
Hopelijk kan je het onzekere gevoel een beetje achter je laten de komende dagen.
Greenbean, heel fijn dat je man mee mag! Wat dat betreft hebben we een goede timing hier allemaal hè? Lijkt me wel naar om alleen te moeten.
Hier weer twee mindere dagen achter de rug helaas. En zo gaat het een beetje op en af
Nog minder dan een week voor de eerste echo, schiet nu lekker op!

Greenbean, heel fijn dat je man mee mag! Wat dat betreft hebben we een goede timing hier allemaal hè? Lijkt me wel naar om alleen te moeten.
Hier weer twee mindere dagen achter de rug helaas. En zo gaat het een beetje op en af

donderdag 16 juli 2020 om 08:09
Cakejes Lastig zeg, aan de ene kant fijn dat je een kloppend hartje gezien hebt, maar snap dat je even in de war bent als je een week wordt terug gezet. Voor nu inderdaad maar proberen geen beren op de weg te zien (uit ervaring weet ik hoe lastig dat is, ik zie ze ook veel te vaak...)
Pimpelmusje Pfff ja, dat wachten op de echo duurt mij ook veel te lang... Volgende week weten we eindelijk meer
Pimpelmusje Pfff ja, dat wachten op de echo duurt mij ook veel te lang... Volgende week weten we eindelijk meer

donderdag 16 juli 2020 om 09:50
Hoi allemaal!
Ik heb net mijn echo gehad. Helaas zit het niet goed. Het was gelijk duidelijk dat er geen hartje te zien is. Het vruchtzakje paste qua formaat eerder bij een termijn van ca. 5 weken en dan nog was er eigenlijk te weinig te zien zei de echoscopiste. Dus er is ook geen kans dat het nog wat wordt. Wel vervelend dat de miskraam niet uit zichzelf op gang gekomen is. Morgen belt de verloskundige mij, omdat het eigenlijk gebruikelijk is om na een week de echo te herhalen, maar omdat het zo overduidelijk was dat het niet goed kan zitten, gaan we even overleggen of ik gelijk naar de gynaecoloog kan voor medicatie. Helaas. Ik houd jullie sowieso nog even op de hoogte van de ontwikkelingen de komende week.
Ik heb net mijn echo gehad. Helaas zit het niet goed. Het was gelijk duidelijk dat er geen hartje te zien is. Het vruchtzakje paste qua formaat eerder bij een termijn van ca. 5 weken en dan nog was er eigenlijk te weinig te zien zei de echoscopiste. Dus er is ook geen kans dat het nog wat wordt. Wel vervelend dat de miskraam niet uit zichzelf op gang gekomen is. Morgen belt de verloskundige mij, omdat het eigenlijk gebruikelijk is om na een week de echo te herhalen, maar omdat het zo overduidelijk was dat het niet goed kan zitten, gaan we even overleggen of ik gelijk naar de gynaecoloog kan voor medicatie. Helaas. Ik houd jullie sowieso nog even op de hoogte van de ontwikkelingen de komende week.

donderdag 16 juli 2020 om 10:09
Ja precies 7 weken zou ik vandaag zijn. Minder ver kan eigenlijk echt niet, dat zei zij ook. In die zin, het kan natuurlijk wel, maar dan nog is er te weinig te zien, zelfs voor een termijn van 5 weken klopte het al niet zei ze, en nog minder ver kan echt niet (tenzij het onbevlekt is gebeurd haha).Bankkussen schreef: ↑16-07-2020 09:58ambracia volgens je uitrekendatum ben je nu 6+6 denk ik? Kan het dan niet zo zijn dat je toch iets minder ver blijkt te zijn dan je bent en er daardoor nog niets is te zien op de echo bij vk? Sterkte![]()
Toch geen goed teken dat ik zo weinig kwaaltjes had, terwijl ik er nog zo trots op was dat ik mij er dit keer zo goed doorheen sloeg. Dat belooft nog wat voor de volgende keer. Maar goed, eerst dit maar eens even uit mijn lijf zien te krijgen.