Man praat regelmatig over verleiding van andere vrouwen

14-07-2020 11:57 249 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zou graag jullie mening/advies willen over het volgende.

Wij zijn aan het oriënteren over waar we naar toe gaan verhuizen. We staan in verschillende steden ingeschreven.
Laatst vertelde mijn man dus.. ik weet niet of ik in Amsterdam zou willen wonen want daar heb je veel mooie vrouwen rondlopen en zijn oude vrienden wonen daar (van zijn vrijgezellen tijd) ik ben bang dat dat in mijn hart blijft zitten.
Ik reageerde met, mooie vrouwen heb je overal? en wat bedoel je dat dat in je hart blijf zitten? Op dat laatste was hij niet op in gegaan maar hij gaf de nadruk dat ze daar dus heel mooi zijn.

Ik ben om eerlijk te zijn best van slag, wat vinden jullie hiervan?

Dit is trouwens iets wat vaker voorkomt, dat hij verteld dat hij last heeft van verleidingen.
Al die vragen zoals, heb je moeite met niet vreemd te gaan? Wil je daar mee zeggen dat je op andere vrouwen loopt geilen en het vervelend vindt? Heb je het gevoel andere vrouwen mis te lopen? Ben je niet tevreden met mij?

Bij alles zegt hij dat dat helemaal niet zo is. en vervolgens kreeg ik alleen die voorbeeld van calvin clein modellenbureau en veder wou hij er niet over hebben.

Dus dat hele gedeelte dat hij zegt dat hij bang is dat het in zijn hart blijft zitten mag ik blijkbaar zelf invullen.

Ik ga er ook verder met hem over ophouden want ik merk dat dit sowieso niet uitgepraat gaat worden (hij is geen prater).

Misschien moet ik voor mijn zelf beslissen of dit is waar ik mee wil gaan dealen voor de rest van mijn leven. Want dit gaat er gewoon niet uit.

Ik wil sowieso al niet meer in Amsterdam wonen, ik zou me daar nooit prettig bij voelen.
Ik zou er dus wel over willen praten (en jij eigenlijk ook lees ik zo tussen der regels door). Waarom zou zijn 'ik wil er niet over praten' meer waard zijn dan jouw 'ik wil er wel over praten'?
Is hij niet zo intelligent?
Stokkie schreef:
15-07-2020 14:19
Ik zou er dus wel over willen praten (en jij eigenlijk ook lees ik zo tussen der regels door). Waarom zou zijn 'ik wil er niet over praten' meer waard zijn dan jouw 'ik wil er wel over praten'?
Geloof als hij niet wilt praten dan gebeurd het ook niet. Ik kan hoog en laag springen.
Sjulia schreef:
15-07-2020 14:20
Is hij niet zo intelligent?
Hij heeft een HBO\Universiteit functie, een eigen bedrijf.
Motheroffour schreef:
15-07-2020 14:22
Geloof als hij niet wilt praten dan gebeurd het ook niet. Ik kan hoog en laag springen.
Knap dat je het zo lang met hem uitgehouden hebt. Beetje onderdanig?
Niet het hele topic gelezen, maar wel al jouw reacties TO. Wat een ongelooflijk onvolwassen vent heb je te pakken. Het klinkt alsof hij smacht naar de dagen dat hij als één of andere hond achter de loopse teefjes aan kon wandelen. Ik kan me heel slecht voorstellen dat hij zijn verleden zo ontgroeid is (van criminaliteit naar opleiding en eigen bedrijf) en dan tóch zo kinderachtig blijft doen. Hij zou zich kapot moeten schamen. Ik zou het bovendien zelf echt heel onaantrekkelijk vinden. Dus je vraag of dit is wat JIJ wilt, vind ik heel valide.

Met wat voor mensen gaat hij tegenwoordig om? Heeft hij nog veel van dat soort typetjes in zijn omgeving? Die vriend die uit eten was geweest in Amsterdam klinkt iig wel zo. Het gaat allemaal om stoer doen en wie het meeste *poenie* kan scoren. Blijkbaar heeft hij het gevoel dat hij een sulletje is met zijn vrouw en vier kinderen. Een normaal leven doet dus blijkbaar afbreuk aan zijn ego. Bah.

Ik ken trouwens een jongen, inmiddels man, die geboren is in een familie waarin criminaliteit de norm was. Ik kwam hem jaren later tegen en vroeg hem hoe het ging. Hij vertelde toen heel openhartig wat dat met hem gedaan had. Als hij geen 3k netto in een week binnen schraapte, was hij een loser. Als hij geen meerdere vrouwen had, was hij een loser. Als hij niet dit.. als hij niet dat.. Die jongen had geen zelfbeeld meer over. Hij is in therapie gegaan, heeft contact met familie op een laag pitje gezet, is een MBO gestart en is weer samen met de moeder van zijn kind. Inmiddels heeft hij een normale baan waarbij hij de luxe leefstijl compleet heeft moeten laten varen. Gelukkig is zijn eigenwaarde daar niet meer van afhankelijk.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 15-07-2020 14:44
27.95% gewijzigd
Motheroffour schreef:
15-07-2020 14:22
Waarom pik je dat dan?
mommy2014 schreef:
15-07-2020 14:04
Misschien moet je samen bespreken hoe het nu tussen jullie gaat? Hoe staat hij nu in het leven? Hoe bevalt het gezinsleven samen met jou? Zijn er dingen die hij daadwerkelijk mist of zijn er dingen waar hij bang voor is?

Het lijkt mij dat er veel meer achter zit. Want ik vind het bijzonder dat je afhankelijk van de woonplaats bepaalt waar je woont omdat je daar meer vrouwen zou tegenkomen. En bovendien ook al kom je een mooie vrouw of man tegen, betekent toch niet dat je wat moet gaan doen?
Zal ik echt even eerlijk zijn. Vooral aan het begin ging hij heel ver met zijn kwetsende uitspraken, niet alleen over vrouwen maar ook over zijn exvriendin (zeggen vaak aan haar te denken, brieven en foto's laten zien aan zonder dat ik erom vroeg, vaak over haar beginnen). Of kritiek op alles wat ik verkeerd deed. Ik had mijn oudste kind toen dus ik wou toendertijd niet ter plekke scheiden en het oplossen samen en ik wist niet wat ik ervan moest denken dus wilde ik vooral praten en daar kwam 0% geruststellinbg uit alleen maar meer twijfels. Bijvoorbeeld bij de vraag of hij nog gevoelens heeft voor zijn ex was zijn antwoord letterlijk; eerlijk gezegd denk ik nog vaak aan haar. Ik interpreteerde dat als een ja en hij zegt dat dat niet zo is. Volgens mij is het allemaal niet zo ingewikkeld toch?

Toen viel het kwartje nog niet bij mij, want ik had hier ook totaal geen ervaring mee. Het was voor mij heel verwarrend want hij was wel heel veel van het knuffelen en ons intieme leven was ook meer als gezond. Maar hij is altijd heel kortaf geweest. Toen heb ik een keer een brief geschreven via de mail om te vragen of hij eigenlijk überhaupt wel van mij houdt... ik vroeg dit omdat hij zo harteloos was tegenover mij op een gegeven moment dacht ik dit doe je niet makkelijk als je om iemand geeft.

En toen kreeg ik als antwoord '' ik ben met een goede intentie met jou getrouwd en ben ik blij met mijn keus maar ik moet eerlijk bekennen dat ik geen sterke gevoelens voor je had aan het begin maar die heb ik nu wel. Ik houd van jou''

WTF ff serieus

Ook over zijn ex dan zegt hij vaak aan haar te moeten hebben gedacht en dus denk ik oke mijn man heeft nog gevoelens voor haar. maar dan zegt hij later...,,, nee dat was alleen in het begin en ik wou haar nooit terug dus wat maak jij je druk.

Maar hij laat wel een hele doos met brieven treinkaartjes lingeriefoto dood leuk in de huiskamer en heeft het regelmatig over haar.

Ik voel me gewoon gemindfucked door hem.

Ik snap zelf helemaal niks meer van deze relatie.

Eerlijk ik begrijp er helemaal niks meer van.

Ja kan genoeg dingen opnoemen, dan was ik zn type niet en dan weer wel. maar als je zou kijken naar zijn handelen naar mij toe thuis dan zou je echt denken dat hij mij echt leuk vindt maar een keer in de zoveel tijd krijg van die nare uitspraken.

Dus er spelen meer dingen maar dat van vrouwen en verleiding was dus recent.

Verder was ik voorheen timiede jonge meid die vooral mn partner wou pleasen en alles deed om hem tevreden te stellen. Nu is daar weinig van over, ik ben om eerlijk te zijn niet altijd zo even vrolijk en ben totaal niet meer happy
Waarom willen jullie verhuizen?
Murrmurr schreef:
15-07-2020 14:28
Knap dat je het zo lang met hem uitgehouden hebt. Beetje onderdanig?
Ja misschien wel.
Kokoro schreef:
15-07-2020 14:35
Niet het hele topic gelezen, maar wel al jouw reacties TO. Wat een ongelooflijk onvolwassen vent heb je te pakken. Het klinkt alsof hij smacht naar de dagen dat hij als één of andere hond achter de loopse teefjes aan kon wandelen. Ik kan me heel slecht voorstellen dat hij zijn verleden zo ontgroeid is (van criminaliteit naar opleiding en eigen bedrijf) en dan tóch zo kinderachtig blijft doen. Hij zou zich kapot moeten schamen. Ik zou het bovendien zelf echt heel onaantrekkelijk vinden. Dus je vraag of dit is wat JIJ wilt, vind ik heel valide.

Met wat voor mensen gaat hij tegenwoordig om? Heeft hij nog veel van dat soort typetjes in zijn omgeving? Die vriend die uit eten was geweest in Amsterdam klinkt iig wel zo. Het gaat allemaal om stoer doen en wie het meeste *poenie* kan scoren. Blijkbaar heeft hij het gevoel dat hij een sulletje is met zijn vrouw en vier kinderen. Een normaal leven doet dus blijkbaar afbreuk aan zijn ego. Bah.

Ik ken trouwens een jongen, inmiddels man, die geboren is in een familie waarin criminaliteit de norm was. Ik kwam hem jaren later tegen en vroeg hem hoe het ging. Hij vertelde toen heel openhartig wat dat met hem gedaan had. Als hij geen 3k netto in een week binnen schraapte, was hij een loser. Als hij geen meerdere vrouwen had, was hij een loser. Als hij niet dit.. als hij niet dat.. Die jongen had geen zelfbeeld meer over. Hij is in therapie gegaan, heeft contact met familie op een laag pitje gezet, is een MBO gestart en is weer samen met de moeder van zijn kind. Inmiddels heeft hij een normale baan waarbij hij de luxe leefstijl compleet heeft moeten laten varen. Gelukkig is zijn eigenwaarde daar niet meer van afhankelijk.
Ja mooi om te horen
Stokkie schreef:
15-07-2020 14:39
Waarom pik je dat dan?
Wat zou ik kunnen doen, behalve weg gaan?
Jeetje. Wat een naar verhaal. Het klinkt niet erg liefdevol. Ga je dit nog jaren volhouden? Het lijkt me dat je daar aan onderdoor gaat.
Motheroffour schreef:
15-07-2020 14:48
Ja mooi om te horen
Ik vertel dat verhaal natuurlijk eigenlijk om je te helpen vaststellen of bij jouw man ook zoiets speelt. Vandaar ook mijn vraag over de vrienden met wie hij omgaat. Is hij snel gekrenkt? Wat maakt hem trots in het leven? Waar haalt hij zijn eigenwaarde uit?
Hij klinkt steeds meer als van die hypocriete bekeerde gelovigen. Voor de buitenwereld je gedragen als de keurige bekeerde huisvader, maar ondertussen....
hexopbezemsteel wijzigde dit bericht op 15-07-2020 16:02
1.96% gewijzigd
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Ja maar welke man is niet geregeld met z'n exen bezig? Nogmaals: het gras bij de buren lijkt altijd groener. Vroeg of laat openbaren zich die barstjes, hoewel ik het bij jullie wel heel ergggg laat aan het licht vind komen. Beter dat je het weet dan dat je het niet weet, toch? De meeste mannen praten hier niet over met hun partner, die hebben een volledig tweede leven in hun hoofd.
Ach joh je blijft toch wel dus zo storend is het allemaal niet. Gewoon ergens wonen met weinig verleidingen. Komen er nog meer koters?
Mannen kunnen ook niks meer goed doen tegenswoordigs
Murrmurr schreef:
15-07-2020 15:18
Ach joh je blijft toch wel dus zo storend is het allemaal niet. Gewoon ergens wonen met weinig verleidingen. Komen er nog meer koters?
Dit is me ook wel een raadsel om heel eerlijk te zijn...
Waarom willen jullie verhuizen?
Motheroffour schreef:
15-07-2020 14:48
Wat zou ik kunnen doen, behalve weg gaan?
Ik pleit niet snel voor een silent treatment, maar zou in dit geval wel eerst flink met mijn vuist op tafel slaan en eisen dat hij NU tegenover mij aan tafel komt zitten om naar mij te luisteren (een gesprek te hebben). Als hij je dan negeert (= zeggen dat hij het er niet over wil hebben) dan zal ik aangeven dat we pas weer over andere dingen kunnen praten als hij naar mij heeft geluisterd.

Het feit dat je dit niet doet/wil/durft is toch een enorme rode vlag...?!
Als ik je bericht zo lees was je nog jong en stond je heel anders in het leven dan nu. En dat is meer dan begrijpelijk. Je gaat nu over alles nadenken, wat is belangrijk in het leven en wat voor een relatie je wilt. En misschien staat hij er net zo in? Het komt bij mij over dat hij met de juiste intentie is getrouwd met jou en wilde een gezinsleven en zijn best doen maar stiekem in zijn hart wilt hij misschien heel wat anders. En dat klinkt enorm hard nu ik dit zo zeg, sorry daarvoor. Maar jij hebt ook een stem, jij bent het waard om gelukkig te zijn maar vooral dat je gewaardeerd wordt zoals jij bent. Dus ik zou hoe dan ook die gesprekken aangaan omdat het tijd wordt dat er keuzes worden gemaakt waar iedereen blij en gelukkig is.

Ik heb heel veel gesprekken gehad met mijn partner. Ik was ook erg jong en we hebben heel wat meegemaakt. Achteraf denk ik ook, wat een gek was ik soms. En dat weet hij ook want we kunnen over alles praten. In de loop van de jaren is hier enorm veel veranderd maar dat moet je wel met zijn tweetjes doen.

Overigens een hele dikke knuffel voor jou!
Ik vind het wel apart om te horen, dat het kennelijk vrij normaal is, dat Antilliaanse mannen zich gedragen als wannabee 'gangsters' . Alleen dat woord al. En dat je dan als vrouw even hun ego moet strelen.
.
Eigenlijk was en is hij eigenlijk gewoon zichzelf. Iemand die weinig respect toont voor anderen. Niet voor hun bezit (criminaliteit), niet voor hun integriteit, niet voor hun gevoelens. Dat deed hij vroeger niet en nu nog steeds niet.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven