crush op hele verlegen collega

16-07-2020 21:04 137 berichten
Ik heb een beetje een crush op een collega en ik weet niet zo goed wat ik ermee moet, want hij is extreem verlegen en durft geen oogcontact te maken. Ik kende hem eigenlijk nauwelijks (groot bedrijf). Laatst waren we op een borrel, sindsdien zie ik hem wel zitten eigenlijk.
Ik kan eigenlijk niet peilen of hij nou gewoon te verlegen is en zich nu na die avond helemaal geen houding weet te geven, of dat hij me gewoon niet zo mag...

Ik weet ook niet hoe ik dit aan moet pakken, normaal gesproken als ik iemand wel leuk vind flirt ik een beetje en maak ik een babbel. Maar ik word hier zelf ook sociaal ongemakkelijk van, terwijl ik hem dus wel erg aantrekkelijk vindt.

Hoe kan je iemand die extreem verlegen is een beetje leren kennen?

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Of moet ik dit gewoon laten gaan en vindt hij me overduidelijk niet leuk?
anoniem_65463cce37ab2 wijzigde dit bericht op 30-07-2020 18:54
28.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is hij altijd zo extreem verlegen? Of alleen bij jou?
leeg
Voor zover ik merk alleen bij mij. Bij de andere collega's niet zo, wel introvert, maar hij praat wel gewoon met ze enzo. Hij kent hun ook langer natuurlijk.
Hoi Joep,

Zin om deze week ergens wat te eten? Ik vond het erg gezellig in de kroeg de vorige keer.

Nee heb je...
Nou, ik denk dat ik Joep dan een beetje te erg voor het blok zet. Daarnaast vind ik dat iets ingewikkelder om te doen bij een collega eigenlijk.
neem geen collega
clivia52 schreef:
16-07-2020 21:50
neem geen collega

Of neem wel een collega en zoek een andere baan.

Waarom de (mogelijke) liefde van je leven laten lopen?
is hij wel verlegen ?
Het collega-aspect vind ik enkel lastig omdat ik iets minder snel hierdoor het voortouw neem, omdat ik een blauwtje lopen dan iets lastige vind dan bij iemand die je nooit meer hoeft te zien. Dus ik wil een beetje beter peilen of ik uberhaubt een kans maak, maar ik kan het bij hem totaal niet lezen.
27.52% gewijzigd
factory_girl schreef:
16-07-2020 21:56
Collega's zijn is niet het grootste probleem, want ik ben freelancer en er toch niet voor altijd. Het gaat meer om het niet kunnen peilen en zijn verlegen houding waar ik me geen raad mee weet.

Het collega-aspect vind ik enkel lastig omdat ik iets minder snel hierdoor het voortouw neem, omdat ik een blauwtje lopen dan iets lastige vind dan bij iemand die je nooit meer hoeft te zien. Dus ik wil een beetje beter peilen of ik uberhaubt een kans maak, maar ik kan het bij hem totaal niet lezen.
Ergste geval zegt hij nee. Who cares? Het is toch een compliment voor m als je dat vraagt. Iets met stoute schoenen en brutale mensen en een wereld..
Je vraagt hem niet ten huwelijk he?
Gewoon voor een drankje
En dat laat je uitlopen in een "spontaan" etentje
Gamekitten schreef:
16-07-2020 22:00
Ergste geval zegt hij nee. Who cares? Het is toch een compliment voor m als je dat vraagt. Iets met stoute schoenen en brutale mensen en een wereld..
Ja idd.
Mocht hij nee zeggen dan overleef je dat, geloof me.
En aan hem zelf vragen wat hij van je vindt heb je meer dan aan een topic openen... ;-)
(Ik heb bij mijn huidige vriend ook te stoute schoenen aangetrokken... hij is ook wat verlegen en ik had niks te verliezen dus ik heb op mijn initiatief met hem afgesproken, ok we hadden op zijn initiatief nummers gewisseld maar ik heb bij die eerste date gewoon gezegd dat ik hem leuk vond... Gaan met die banaan TO :proud:, nee heb je, ja kun je krijgen)
Anders vraag je het op je laatste werkdag?
Of heb je hem op de app of FB ofzo?
minnimouse schreef:
16-07-2020 22:29
Anders vraag je het op je laatste werkdag?
Of heb je hem op de app of FB ofzo?
Ja
15.96% gewijzigd
Ik heb het ook gedaan. Er is wat tijd overheen gegaan en gelukkig ging hij ergens anders werken zodat we van de nieuwsgierige collega's af waren. Heb met mijn ongeduldige aard echt even af moeten remmen toen.

We zijn nu vijf jaar verder en heel blij met elkaar. Hij was ook heel verlegen en best gesloten en introvert. Soms botst dat maar vind het nu eigenlijk heel prettig dat we elkaar zo aanvullen en hij is ook een stuk losser inmiddels.

Tja en het kan ook een "nee" worden, ik heb wel een paar blauwtjes gelopen in mijn leven en geloof me ook dat overleef je wel.

Had hij een borrel op dat jullie zo leuk zaten te praten? Kan best zijn dat hij zich toen wat relaxter voelde. Als je hem gewoon nou eerst eens groet of een praatje maakt en wat te weten komt waar je het over kunt hebben, niet direct met de insteek voor een date. Dan kun je van daaruit verder kijken toch? Zorg dat je zijn nummer krijgt dan hoef je ook niet bang te zijn dat je straks geen contact kunt houden. Take or slow..
Je kunt nooit zeker weten of iemand je leuk vindt dat is gewoon een excuus omdat je het eng vindt. En dat is heel begrijpelijk hoor maar als hij zo verlegen is kun je echt wel vergeten dat hij de eerste stap zet als hij je leuk vindt.
Je kunt gewoon niet én een verlegen man leuk vinden én hopen dat hij zich miraculeus tot koene ridder ontpopt die je op zijn paard kiepert ;)
Hebben jullie wel eens werkborrels oid? Dan kan je redelijk makkelijk voorstellen daarna wat te gaan eten.
eefje1980 schreef:
16-07-2020 22:44
Je kunt nooit zeker weten of iemand je leuk vindt dat is gewoon een excuus omdat je het eng vindt. En dat is heel begrijpelijk hoor maar als hij zo verlegen is kun je echt wel vergeten dat hij de eerste stap zet als hij je leuk vindt.
Je kunt gewoon niet én een verlegen man leuk vinden én hopen dat hij zich miraculeus tot koene ridder ontpopt die je op zijn paard kiepert ;)
Dit dus...
Misschien een aantal keer een gesprek beginnen over een "gewoon" onderwerp.
Dan kan hij je eerst wat beter leren kennen en voelt hij zich mogelijk meer op zijn gemak.
We hadden vanavond weer een borrel en ik heb de hele avond met hem gekletst. Hij zou op tijd naar huis gaan, maar dat deed hij dus niet. Ik heb er wel een goed gevoel over eigenlijk .
anoniem_65463cce37ab2 wijzigde dit bericht op 30-07-2020 18:55
55.88% gewijzigd
factory_girl schreef:
17-07-2020 23:39
We hadden vanavond weer een borrel en ik heb de hele avond met hem gekletst. Hij zou op tijd naar huis gaan, maar dat deed hij dus niet. We hebben weer de hele avond met zijn tweetjes doorgebracht. Ik heb er wel een goed gevoel over eigenlijk . Als hij een biertje op heeft dan wil hij wel heel graag met me praten blijkbaar. Ik denk dat ik zolang ik er werk gewoon probeer met hem te kletsen op de borrels en als er dan nog geen vordering in zit, dat ik dan na mijn laatste werkdag hem gewoon uitvraag. ik heb zijn nummer, dus ik denk dat ik dan de stoute schoenen aantrek. Ik denk niet dat hij het het voortouw gaat nemen gezien zijn verlegenheid.
:cheer: :cheer2: :applause: :cheer2: You go girl!!!
:proud:
:applause:
eefje1980 schreef:
16-07-2020 22:38
Ik heb het ook gedaan. Er is wat tijd overheen gegaan en gelukkig ging hij ergens anders werken zodat we van de nieuwsgierige collega's af waren. Heb met mijn ongeduldige aard echt even af moeten remmen toen.

We zijn nu vijf jaar verder en heel blij met elkaar. Hij was ook heel verlegen en best gesloten en introvert. Soms botst dat maar vind het nu eigenlijk heel prettig dat we elkaar zo aanvullen en hij is ook een stuk losser inmiddels.

Tja en het kan ook een "nee" worden, ik heb wel een paar blauwtjes gelopen in mijn leven en geloof me ook dat overleef je wel.

Had hij een borrel op dat jullie zo leuk zaten te praten? Kan best zijn dat hij zich toen wat relaxter voelde. Als je hem gewoon nou eerst eens groet of een praatje maakt en wat te weten komt waar je het over kunt hebben, niet direct met de insteek voor een date. Dan kun je van daaruit verder kijken toch? Zorg dat je zijn nummer krijgt dan hoef je ook niet bang te zijn dat je straks geen contact kunt houden. Take or slow..
Ik ben ook wat ongeduldig van aard. Daarnaast ben ik ook gewend dat als een man me leuk vindt dat er wel wat schot in de zaak zit. Hoe lang duurde het voordat het een beetje liep?

Ik heb wel het gevoel dat ik een beetje rustig aan moet doen bij hem, want ik merkte ook vrijdag dat als ik wat persoonlijkere vragen stelde hij dan weer ongemakkelijk werd. Lijkt mij verstandiger om hem langzaam wat meer op zijn gemak te laten voelen.

Daarnaast geniet ik er ook wel van op dit moment. Iemand op de werkvloer leuk vinden is gewoon heel erg leuk! Een beetje proberen een praatje te maken en dan helemaal blij zijn als het lukt, haha. :-D
En wat als je hem een keer aanspreekt op je werk, hij je niet aankijkt of niets zegt en je hem aangeeft dat je het gezellig vond tijdens de borrel, dat je het wel voor herhaling vatbaar vindt...

Complimenteer je hem meteen een beetje en komt ie vanzelf wel los, lijkt me?
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Phoebemeaculpa schreef:
18-07-2020 07:11
:cheer: :cheer2: :applause: :cheer2: You go girl!!!
Jaaaa dat gaat de goeie kant op!
Als hij geen zin in je heeft blijft hij echt niet de hele avond kletsen hoor!

Vandaag een appje sturen dat je t gisteren erg gezellig vond!? Kijken of hij via de app minder verlegen is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven