Een man beter willen leren kennen

17-07-2020 18:34 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe zorg ik ervoor dat ik iemand beter kan leren kennen terwijl ik diegene amper zie of spreek?

In mijn appartementencomplex woont een man waar mijn oog regelmatig opvalt. Ik weet zijn naam en wat van zijn hobby's, wij volgen elkaar op de sportapp Strava, maar daar houdt het eigenlijk wel op. Als ik op zijn social media kijk, lijkt het erop dat hij single is, maar zeker weet ik dat uiteraard niet. Op basis wat hij op sociale media heeft gepost en de interesses die hij heeft, lijkt het mij wel een leuke man om verder te leren kennen. Maar de vraag is hoe :lol: Op het begroeten na in de openbare ruimtes, zijn er weinig woorden uitgewisseld. Om ineens uit het niks bij hem aan te bellen, gaat mij ook weer een brug te ver :-$ Zeker omdat ik niet 100% zeker weet of hij single is.
Als je hem niet durft aan te spreken, doe dan een kaartje bij hem door de brievenbus. Of stuur hem een berichtje op Facebook. Niet te overdreven, gewoon iets in de trant van 'Hey Henk, hier Annie van nummer 7. Je lijkt me een leuke man en ik vroeg me af of je het leuk vindt om eens een keer wat te gaan drinken' of zo.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik zou echt geen kaartje in de bus doen. Ga gewoon eens een praatje aanknopen als je het tegen komt.
sunshineandblueskies schreef:
17-07-2020 18:36
Als je hem niet durft aan te spreken, doe dan een kaartje bij hem door de brievenbus. Of stuur hem een berichtje op Facebook. Niet te overdreven, gewoon iets in de trant van 'Hey Henk, hier Annie van nummer 7. Je lijkt me een leuke man en ik vroeg me af of je het leuk vindt om eens een keer wat te gaan drinken' of zo.
Maar komt dit niet erg raar over? Iemand waarmee je op begroeten na, eigen nooit spreekt dat diegene je ineens een berichtje uit het niks stuurt?
roi schreef:
17-07-2020 18:40
Maar komt dit niet erg raar over? Iemand waarmee je op begroeten na, eigen nooit spreekt dat diegene je ineens een berichtje uit het niks stuurt?

Nouja als je niks doet gebeurt er natuurlijk ook niks.
Luci_Morgenster schreef:
17-07-2020 18:38
Ik zou echt geen kaartje in de bus doen. Ga gewoon eens een praatje aanknopen als je het tegen komt.
Het probleem is dus we komen elkaar bijna alleen maar tegen als ik weg ga en hij terugkomt, of vice versa :mrgreen: Dus heel veel tijd voor een praatje zit er bijna nooit in.
Geen idee wat Strava is, maar als jullie elkaar daar volgen heb je toch een prima aanknopingspunt om een praatje te maken?

Wat doe je, hoe gaat het met je goals en zullen we een keer samen hardlopen/trainen/ work outen?
17-07-2020 18:41
Nouja als je niks doet gebeurt er natuurlijk ook niks.
Daar heb je wel gelijk in. Maar ik heb hem dus niet op Facebook of iets, hem ineens toevoegen op Facebook is wel wat apart lijkt mij?
patchouli_ schreef:
17-07-2020 18:42
Geen idee wat Strava is, maar als jullie elkaar daar volgen heb je toch een prima aanknopingspunt om een praatje te maken?

Wat doe je, hoe gaat het met je goals en zullen we een keer samen hardlopen/trainen/ work outen?
Strava is een medium waarmee je je sportprestaties deelt met andere sporters. We zijn beide hardlopers en fietsers, maar ik ben nog echt een beginner terwijl hij al veel langer/sneller loopt of fietst :mrgreen:

Maar zoiets zal wel kunnen, maar zoals ik eerder ook aangaf, spreken we elkaar enkel als ik wegga / hij terugkomt of vice versa.
roi schreef:
17-07-2020 18:43
Daar heb je wel gelijk in. Maar ik heb hem dus niet op Facebook of iets, hem ineens toevoegen op Facebook is wel wat apart lijkt mij?
Je kent elkaar toch van gezicht? Hup, gewoon toevoegen die handel. Maak er werk van als je hem leuk vindt.
17-07-2020 18:45
Je kent elkaar toch van gezicht? Hup, gewoon toevoegen die handel. Maak er werk van als je hem leuk vindt.
Ja klopt, en we volgen elkaar ook wel op Strava waarbij dus je voor- en achternaam ook opstaat. Dus hij weet ook wel wie ik ben (hoop ik :P )
roi schreef:
17-07-2020 18:41
Het probleem is dus we komen elkaar bijna alleen maar tegen als ik weg ga en hij terugkomt, of vice versa :mrgreen: Dus heel veel tijd voor een praatje zit er bijna nooit in.
Dan kom je een keertje 5 minuten te laat.
roi schreef:
17-07-2020 18:46
Ja klopt, en we volgen elkaar ook wel op Strava waarbij dus je voor- en achternaam ook opstaat. Dus hij weet ook wel wie ik ben (hoop ik :P )

Nou kijk, dat bedoel ik. Voeg hem gewoon toe!
17-07-2020 18:49
Nou kijk, dat bedoel ik. Voeg hem gewoon toe!
Dat kan je zeker doen. En dan de volgende keer wat langer groeten of over een loopje beginnen.
roi schreef:
17-07-2020 18:45
Strava is een medium waarmee je je sportprestaties deelt met andere sporters. We zijn beide hardlopers en fietsers, maar ik ben nog echt een beginner terwijl hij al veel langer/sneller loopt of fietst :mrgreen:

Maar zoiets zal wel kunnen, maar zoals ik eerder ook aangaf, spreken we elkaar enkel als ik wegga / hij terugkomt of vice versa.
Dan vraag je hem om tips.
Vraag hem of je een keer wat af kan spreken om te helpen een schema te maken van hardlopen/ fietsen voor jou als beginner.
De meeste mannen vinden het leuk als je ze aanspreekt op ervaring cq deskundigheid over werk/ hobby.
Ik zou hem gewoon een vraag stellen. Desnoods verzin je iets. Dan kan je zo een gesprek aanknopen haha.
patchouli_ schreef:
17-07-2020 18:54
Dan vraag je hem om tips.
Vraag hem of je een keer wat af kan spreken om te helpen een schema te maken van hardlopen/ fietsen voor jou als beginner.
De meeste mannen vinden het leuk als je ze aanspreekt op ervaring cq deskundigheid over werk/ hobby.
Ja, vooral doen alsof je dat allemaal zelf niet kan. :roll:

Ik hoop toch echt dat vrouwen zich daar niet meer toch verlagen tegenwoordig.
Ik heb mijzelf juist voorgenomen om wat eerlijk tegen mijzelf en anderen te zijn. Dus niet zo snel meer met smoesjes aankomen. Ik had namelijk ook al zitten denken dat ik mijzelf had buitengesloten van het gebouw, dat ik wel mijn huissleutel bij mij had maar niet de druppel die je nodig hebt om binnen te komen :lol:

Over het algemeen heb ik een wel een redelijk vlotte babbel, maar als ik met iemand spreek die ik op romantisch gebied interessant vind, dan klap ik een beetje dicht en zijn mijn sociale vaardigheden verdwenen :facepalm:

Ik zal hem zo eens toevoegen op Facebook :-D
Luci_Morgenster schreef:
17-07-2020 19:01
Ja, vooral doen alsof je dat allemaal zelf niet kan. :roll:

Ik hoop toch echt dat vrouwen zich daar niet meer toch verlagen tegenwoordig.
En als je iets echt niet kan?
roi schreef:
17-07-2020 19:04
Ik heb mijzelf juist voorgenomen om wat eerlijk tegen mijzelf en anderen te zijn. Dus niet zo snel meer met smoesjes aankomen. Ik had namelijk ook al zitten denken dat ik mijzelf had buitengesloten van het gebouw, dat ik wel mijn huissleutel bij mij had maar niet de druppel die je nodig hebt om binnen te komen :lol:

Over het algemeen heb ik een wel een redelijk vlotte babbel, maar als ik met iemand spreek die ik op romantisch gebied interessant vind, dan klap ik een beetje dicht en zijn mijn sociale vaardigheden verdwenen :facepalm:

Ik zal hem zo eens toevoegen op Facebook :-D

Nee doet dat maar niet inderdaad. Gewoon toevoegen en als hij accepteert begin je gewoon een gesprekje via Facebook Messenger.
Ik zou strava of het sporten gebruiken. Ken jij nog een leuk toertje om te fietsen? Wil je het me laten zien'?
roi schreef:
17-07-2020 18:43
ehm wat is het verschil met die sport app dan, daar heb jij hem op toegevoegd of andersom?!
Het voordeel van facebook is wel dat je kan kijken of hij vrijgezel is als hij het invulde
In je badjas aanbellen en zeggen dat je jezelf hebt buitengesloten
Ik volg en hoop op een romantisch verhaal :flirting:
Here am I in my little bubble

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven