Een man beter willen leren kennen
vrijdag 17 juli 2020 om 18:34
Hoe zorg ik ervoor dat ik iemand beter kan leren kennen terwijl ik diegene amper zie of spreek?
In mijn appartementencomplex woont een man waar mijn oog regelmatig opvalt. Ik weet zijn naam en wat van zijn hobby's, wij volgen elkaar op de sportapp Strava, maar daar houdt het eigenlijk wel op. Als ik op zijn social media kijk, lijkt het erop dat hij single is, maar zeker weet ik dat uiteraard niet. Op basis wat hij op sociale media heeft gepost en de interesses die hij heeft, lijkt het mij wel een leuke man om verder te leren kennen. Maar de vraag is hoe
Op het begroeten na in de openbare ruimtes, zijn er weinig woorden uitgewisseld. Om ineens uit het niks bij hem aan te bellen, gaat mij ook weer een brug te ver
Zeker omdat ik niet 100% zeker weet of hij single is.
In mijn appartementencomplex woont een man waar mijn oog regelmatig opvalt. Ik weet zijn naam en wat van zijn hobby's, wij volgen elkaar op de sportapp Strava, maar daar houdt het eigenlijk wel op. Als ik op zijn social media kijk, lijkt het erop dat hij single is, maar zeker weet ik dat uiteraard niet. Op basis wat hij op sociale media heeft gepost en de interesses die hij heeft, lijkt het mij wel een leuke man om verder te leren kennen. Maar de vraag is hoe

vrijdag 17 juli 2020 om 19:35
Eeeuh, zij is een beginnende sporter met die twee disciplines en hij een ervaren. Lopen en fietsen is een combi waarbij advies van een ervaren iemand heel nuttig kan zijn.Luci_Morgenster schreef: ↑17-07-2020 19:01Ja, vooral doen alsof je dat allemaal zelf niet kan.![]()
Ik hoop toch echt dat vrouwen zich daar niet meer toch verlagen tegenwoordig.
Heeft niks te maken met hulpeloos spelen. Het kan een een ingang zijn voor een gesprek of contact.

vrijdag 17 juli 2020 om 19:46
Zeg Henk, weet jij misschien nog wat leuke routes van X km / die ik op een doordeweekse avond na het werk kan doen?
Ik wilde dit zadel / klikpedalen / model fiets/ hardloopschoenen misschien aanschaffen, wat is jouw mening daar over? Jij hebt toch weer net wat meer kennis van zaken dan ik.
Zeg Henk, ik mis soms een beetje motivatie om na het werk nog te gaan. Kunnen we misschien eens samen gaan? (zijn toch maar kleine rondjes dus dan heb je dat verschil niet zo.)
Ik wilde dit zadel / klikpedalen / model fiets/ hardloopschoenen misschien aanschaffen, wat is jouw mening daar over? Jij hebt toch weer net wat meer kennis van zaken dan ik.
Zeg Henk, ik mis soms een beetje motivatie om na het werk nog te gaan. Kunnen we misschien eens samen gaan? (zijn toch maar kleine rondjes dus dan heb je dat verschil niet zo.)
vrijdag 17 juli 2020 om 20:09
Inderdaad zeg.patchouli_ schreef: ↑17-07-2020 19:35Eeeuh, zij is een beginnende sporter met die twee disciplines en hij een ervaren. Lopen en fietsen is een combi waarbij advies van een ervaren iemand heel nuttig kan zijn.
Heeft niks te maken met hulpeloos spelen. Het kan een een ingang zijn voor een gesprek of contact.
Daar is niks onechts aan toch TO?

vrijdag 17 juli 2020 om 20:49
O, echt please stop daar toch eens mee.fluttershy schreef: ↑17-07-2020 19:46Zeg Henk, weet jij misschien nog wat leuke routes van X km / die ik op een doordeweekse avond na het werk kan doen?
vrijdag 17 juli 2020 om 21:37
Ik vind Facebook veel persoonlijker dan Strava. Ik volg ook wat mensen op Strava die ik totaal niet ken, maar waarvan ik wel inspiratie opdoe vanwege hun prestaties. Verder kan je op Strava geen berichten naar elkaar sturen en deel je niet echt persoonlijke informatie zoals werk/opleiding/vakanties/foto's/etc.huurvrouwtje schreef: ↑17-07-2020 19:23ehm wat is het verschil met die sport app dan, daar heb jij hem op toegevoegd of andersom?!
vrijdag 17 juli 2020 om 21:39
Naja, zo'n echte beginner ben ik ook weer niet. Met de ene sport ben ik nu pakweg een jaartje bezig en de andere sport ongeveer een maand of vier. Ik ken de basis dus wel redelijk ondertussen, maar wil mij op den duur wel verbeteren. Dus op zich wat advies vragen is niet zo'n heel slecht ding. Daarbij zocht ik eigenlijk ook een fietsmaatje die regelmatig blokjes om wil makenpatchouli_ schreef: ↑17-07-2020 19:35Eeeuh, zij is een beginnende sporter met die twee disciplines en hij een ervaren. Lopen en fietsen is een combi waarbij advies van een ervaren iemand heel nuttig kan zijn.

vrijdag 17 juli 2020 om 22:08
Damn, ik vraag binnen mijn eigen sporten voortdurend advies aan mensen m/v die meer ervaring hebben dan ik. Dat zie ik echt niet als een schande hoor. De ene sport doe ik ruim 35 jaar en nog steeds zijn er mensen die er meer vanaf weten. Dat zou ik dus compleet zonder bijbedoelingen kunnen vragen aan een man. Ik kijk er ook niet van op als mensen andersom mijn advies of tips vragen.

zaterdag 18 juli 2020 om 11:31
Nou, berichtje sturen via Messenger natuurlijk!
Nee heb je, ja kun je krijgen.

zondag 19 juli 2020 om 08:01
Ik ben man en ik zou het niet raar vinden als een vrouw mij gewoon aan zou spreken of een bericht sturen en zou vragen "ben jij single" zelfs als ik dat niet zou zijn ervaar ik dat als een compliment je kan het echt nooit fout doen

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 19 juli 2020 om 14:44
Ik denk dat dit verhaal niet zo spannend eindigt
Gisteravond heb ik hem een berichtje gedaan dat ik op Strava zag dat hij regelmatig fietst en dat ik dit ook steeds meer aan het oppakken ben. Waardoor ik vervolgens vroeg of hij het zag zitten om eens samen een blokje om te gaan doen.
Hij heeft het berichtje vanochtend wel gelezen maar nog niet op gereageerd
Liever nu een blauwtje lopen dan maanden maar dromen en zwijmelen over hem

Gisteravond heb ik hem een berichtje gedaan dat ik op Strava zag dat hij regelmatig fietst en dat ik dit ook steeds meer aan het oppakken ben. Waardoor ik vervolgens vroeg of hij het zag zitten om eens samen een blokje om te gaan doen.
Hij heeft het berichtje vanochtend wel gelezen maar nog niet op gereageerd

zondag 26 juli 2020 om 17:58
Spannend.roi schreef: ↑19-07-2020 14:44Ik denk dat dit verhaal niet zo spannend eindigt![]()
Hij heeft het berichtje vanochtend wel gelezen maar nog niet op gereageerd![]()
Het is nu afwachten geblazen.