Is mijn date onvruchtbaar?

zaterdag 18 juli 2020 om 10:54
Ben nu een tijdje aan het daten. Na 3 jaar vrijgezel te zijn geweest en best wat dates, heb ik eindelijk weer het gevoel dat dit het is. Alles klopt aan ons samen. En ik voel me verliefd. Heel erg fijn.
Ik heb een hele grote kinderwens, ik zie mijn leven niet zonder kinderen voor me. Als het me gegeven is natuurlijk en het zo mag zijn. We hadden het erover samen en ik sprak mijn wens en gedachtes uit.
Toen vertelde hij me ineens dat hij met zijn ex het vaak onveilig heeft gedaan en zij nooit zwanger is geraakt in al die tijd. Hij heeft daarom een zelftest heeft gedaan voor vruchtbaarheid. Blijkbaar kan je dat bij de kruidvat/etos halen. Deze bleek negatief. Hij heeft geen afspraak gemaakt in het ziekenhuis, omdat hij bang is en hij het liever niet wil weten nu. Kinderen ziet hij over iets van 5 jaar misschien. Typisch vlucht/ontwijkgedrag en ook wel begrijpelijk. Ik ben 26 en hij 29.
Nu zit ik hier best wel mee. Wat als we verdergaan en hij blijkt inderdaad geen goede zaadjes te hebben of zelfs helemaal niet levend. Dan heb ik onwijs veel verdriet, hij ook. Hij geeft aan dat het een breuk in zijn mannelijkheid zou zijn. Daarom durft hij het nu niet te laten onderzoeken. Hij is echt bang. Dat merk ik aan hem.
Maar zonder onderzoek kan ik geen besluit maken. Ik kan hem daar nog niet toe aansturen, want we daten nog. Ik vind hem te leuk om hem nu te laten gaan op basis van iets wat we niet zeker weten.
Hoe betrouwbaar is zo'n zelftest? Wat kan ik doen, zodat hij zich toch wil laten onderzoeken? Ga ik verder met hem straks een relatie in, met de kans dat het toch niet goed blijkt? Laat ik hem gaan nu, terwijl er misschien straks niks aan de hand blijkt? We zijn serieus met elkaar en gaan langzaamaan richting een relatie.
Graag jullie mening en ervaringen met zo'n zelftest. En vooral hoe ik hier zelf mee om moet gaan. Ik wil het liefst dat hij het laat onderzoeken, maar ik heb geen recht van spreken in deze datingfase, hoe serieus het daten nu ook is. Ook omdat we nu natuurlijk nog niet aan kinderen gaan beginnen. Maar, stel dat we samen blijven en na 4 jaar willen we het wel proberen en het blijkt niet goed.. pff dat zou echt zoveel verdriet geven.
Ik heb een hele grote kinderwens, ik zie mijn leven niet zonder kinderen voor me. Als het me gegeven is natuurlijk en het zo mag zijn. We hadden het erover samen en ik sprak mijn wens en gedachtes uit.
Toen vertelde hij me ineens dat hij met zijn ex het vaak onveilig heeft gedaan en zij nooit zwanger is geraakt in al die tijd. Hij heeft daarom een zelftest heeft gedaan voor vruchtbaarheid. Blijkbaar kan je dat bij de kruidvat/etos halen. Deze bleek negatief. Hij heeft geen afspraak gemaakt in het ziekenhuis, omdat hij bang is en hij het liever niet wil weten nu. Kinderen ziet hij over iets van 5 jaar misschien. Typisch vlucht/ontwijkgedrag en ook wel begrijpelijk. Ik ben 26 en hij 29.
Nu zit ik hier best wel mee. Wat als we verdergaan en hij blijkt inderdaad geen goede zaadjes te hebben of zelfs helemaal niet levend. Dan heb ik onwijs veel verdriet, hij ook. Hij geeft aan dat het een breuk in zijn mannelijkheid zou zijn. Daarom durft hij het nu niet te laten onderzoeken. Hij is echt bang. Dat merk ik aan hem.
Maar zonder onderzoek kan ik geen besluit maken. Ik kan hem daar nog niet toe aansturen, want we daten nog. Ik vind hem te leuk om hem nu te laten gaan op basis van iets wat we niet zeker weten.
Hoe betrouwbaar is zo'n zelftest? Wat kan ik doen, zodat hij zich toch wil laten onderzoeken? Ga ik verder met hem straks een relatie in, met de kans dat het toch niet goed blijkt? Laat ik hem gaan nu, terwijl er misschien straks niks aan de hand blijkt? We zijn serieus met elkaar en gaan langzaamaan richting een relatie.
Graag jullie mening en ervaringen met zo'n zelftest. En vooral hoe ik hier zelf mee om moet gaan. Ik wil het liefst dat hij het laat onderzoeken, maar ik heb geen recht van spreken in deze datingfase, hoe serieus het daten nu ook is. Ook omdat we nu natuurlijk nog niet aan kinderen gaan beginnen. Maar, stel dat we samen blijven en na 4 jaar willen we het wel proberen en het blijkt niet goed.. pff dat zou echt zoveel verdriet geven.

zaterdag 18 juli 2020 om 12:14
Welke manier? Wij hebben gewoon een heerlijke tijd samen hoor en ik hoop dat dat voortduurt. Dat zegt niet dat ik hier geen vragen bij mag hebben bij dit onderwerp. Weet niet of je zelf een kinderwens hebt/had, maar als je zelf op voorhand had geweten dat jullie waarschijnlijk de medische molen in moeten, dan had je met precies dezelfde vragen gelopen. Dat is nou eenmaal het gevoel van een kinderwens. En ja je zoekt een partner die samen met jou deze wens kan vervullen. Het is anders als je er pas later achterkomt bij het proberen. Je maakt mij niet wijs dat iedereen de voorkeur had voor de medische molen, als het ook op de natuurlijke weg had gekunt.

zaterdag 18 juli 2020 om 12:20
Je twijfelt nu al aan de toekomst vanwege zijn zaadcellen.Zomermaan schreef: ↑18-07-2020 12:14Welke manier? Wij hebben gewoon een heerlijke tijd samen hoor en ik hoop dat dat voortduurt. Dat zegt niet dat ik hier geen vragen bij mag hebben bij dit onderwerp. Weet niet of je zelf een kinderwens hebt/had, maar als je zelf op voorhand had geweten dat jullie waarschijnlijk de medische molen in moeten, dan had je met precies dezelfde vragen gelopen. Dat is nou eenmaal het gevoel van een kinderwens. En ja je zoekt een partner die samen met jou deze wens kan vervullen. Het is anders als je er pas later achterkomt bij het proberen. Je maakt mij niet wijs dat iedereen de voorkeur had voor de medische molen, als het ook op de natuurlijke weg had gekunt.
Dat is geen normale manier van daten.

zaterdag 18 juli 2020 om 12:23
Ja en dat wil hij waarschijnlijk niet. Hij wil dan het liefst een kindje van zichzelf of helemaal niet. Maar, je weet nooit of dat nog verandert op het moment dat hij echt zou horen dat hij onvruchtbaar is.
Het blijft gissen. Je weet het nooit.
Voor nu genieten we van elkaar en het samenzijn. En hopelijk als we een paar jaar verder zijn, zijn er mogelijkheden. De medische molen heb ik er zelfs wel voor over. Maar als hij echt helemaal onvruchtbaar blijkt, dan ben ik niet bereid mijn kinderwens op te geven. Ik zie om me heen wat dat met mensen doet. Je wens opofferen voor iemand anders, terwijl je zelf niks liever wil. Dat knaagt en steekt. En bovendien blijft dat tussen je instaan als partners. Daar wil ik niet bewust voor kiezen, zo'n soort relatie. Je ziet vaak genoeg dat zo'n relatie dan toch stukloopt hierop.
zaterdag 18 juli 2020 om 12:24
Marana schreef: ↑18-07-2020 11:29Ik zou dit niet je datingsfase laten overschaduwen. Als later blijkt dat hij verminderd vruchtbaar is, zijn er nog best veel behandelingsmogelijkheden om toch zwanger te raken van hem. Of in het uiterste geval van een zaaddonor of zo.
https://www.freya.nl/brochures/vruchtba ... -de-man/#8
Ja hoor dan ga je zo even voor een zaaddonor.

Ik zou zeker mijn datingsfase daardoor laten bepalen als je wens zo groot is.
zaterdag 18 juli 2020 om 12:24
De kwaliteit van het sperma.
Maar lijkt mij dat je in een ziekenhuis toch een betrouwbaarder resultaat krijgt dan van een zelftestje van de Kruidvat of Bol.
Sperm OK is een vruchtbaarheidstest speciaal voor mannen. Deze spermatest meet het aantal spermacellen waardoor je kunt vaststellen of je als man vruchtbaar bent. De vruchtbaarheidstest wordt vooral gebruikt door mannen van wie de partner graag zwanger wil worden. Ben je als vrouw al langere tijd bezig om zwanger te worden en lukt het maar niet, test dan ook de vruchtbaarheid van je man. Dit is een complete testkit met een Nederlandse gebruiksaanwijzing. De vruchtbaarheidstest voor mannen is eenvoudig thuis uit te voeren met een beetje opgevangen sperma. Het testresultaat kun je zelf binnen 10 minuten aflezen, je hoeft niets op te sturen. De SpermOK spermatest hanteert de mannelijke vruchtbaarheids drempel van 15 miljoen cellen per ml zoals vastgesteld door de Wereld Gezondheidsraad (WHO) in 2010. Daarmee is deze mannelijke vruchtbaarheidstest gevoeliger dan andere mannentesten verkrijgbaar en hanteert SpermOK precies de internationale norm. Het product heeft een hoge betrouwbaarheid en onze klanten waarderen dit artikel met een dikke 9,6. Deze vruchtbaarheidstest geeft direct antwoord op de vraag of de man vruchtbaar is of niet. Dit SpermOK testpakket wordt per koerier binnen 24 uur aan huis bezorgd in een volledig discrete verpakking.
https://www.bol.com/nl/p/sperm-ok-vruch ... oductTitle
minnimouse wijzigde dit bericht op 18-07-2020 12:27
66.79% gewijzigd

zaterdag 18 juli 2020 om 12:31
Blijkbaar niet want hij wil zich verder niet laten onderzoeken en hij is ook nog niet toe aan kinderen.
Jullie zitten er niet hetzelfde in en een 'zogenaamd' medisch briefje met het aantal zwemmende zaadcellen verandert daar niets aan. Deze man is de baas over zijn eigen lichaam en sperma en kan niet gedwongen worden tot medisch onderzoek omdat jij bepaalde garanties wilt. Daarbij is hij al 29 en op dit moment wil hij ook geen kinderen...jullie willen kortom helemaal niet hetzelfde en hoeveel wij er is, is nog maar de vraag.
Jullie zitten er niet hetzelfde in en een 'zogenaamd' medisch briefje met het aantal zwemmende zaadcellen verandert daar niets aan. Deze man is de baas over zijn eigen lichaam en sperma en kan niet gedwongen worden tot medisch onderzoek omdat jij bepaalde garanties wilt. Daarbij is hij al 29 en op dit moment wil hij ook geen kinderen...jullie willen kortom helemaal niet hetzelfde en hoeveel wij er is, is nog maar de vraag.
viva-amber wijzigde dit bericht op 18-07-2020 12:34
67.51% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

zaterdag 18 juli 2020 om 12:33
Maar hij doet wel aan struisvogelpolitiek omdat hij zijn zaadcellen niet wil laten nakijken in het zhviva-amber schreef: ↑18-07-2020 12:31Blijkbaar niet want hij wil zich verder niet laten onderzoeken en hij is ook nog niet toe aan kinderen.
en dat in date fase.

zaterdag 18 juli 2020 om 12:34
Zomermaan schreef: ↑18-07-2020 12:23Ja en dat wil hij waarschijnlijk niet. Hij wil dan het liefst een kindje van zichzelf of helemaal niet. Maar, je weet nooit of dat nog verandert op het moment dat hij echt zou horen dat hij onvruchtbaar is.
Het blijft gissen. Je weet het nooit.
Voor nu genieten we van elkaar en het samenzijn. En hopelijk als we een paar jaar verder zijn, zijn er mogelijkheden. De medische molen heb ik er zelfs wel voor over. Maar als hij echt helemaal onvruchtbaar blijkt, dan ben ik niet bereid mijn kinderwens op te geven. Ik zie om me heen wat dat met mensen doet. Je wens opofferen voor iemand anders, terwijl je zelf niks liever wil. Dat knaagt en steekt. En bovendien blijft dat tussen je instaan als partners. Daar wil ik niet bewust voor kiezen, zo'n soort relatie. Je ziet vaak genoeg dat zo'n relatie dan toch stukloopt hierop.
Als je als man van baby af aan een kind liefdevol hebt opgevoed dan maakt het voor de band die je met je kind eigenlijk niet uit als je niet de biologische vader bent. Je hebt je hele leven liefde van je kind teruggekregen en dat is wat de band schept. Ook een beetje kwestie van minstet.
zaterdag 18 juli 2020 om 12:39
Al gedraagt hij zich als de hele dierentuin, wat maakt het uit.
To heeft een hele grote kinderwens en deze man wil er misschien over 5 jaar nog eens over nadenken...kortom ze ze hebben niet dezelfde doelen. Dan kan je gaan verzinnen dat de ander bindingsangst heeft, te weinig zaadcellen om raak te kunnen schieten, een struisvogel is of een luiaard...maar het komt er op neer dat hij niet (nog) wil. Ja, kan hem voor gek verslijten of je kan accepteren dat hij een vrije keuze heeft om geen kinderen te willen, dan wel dat hij er niet voor open staat om er de komende 5 jaar over te praten.
To wil in essentie haar vriend veranderen en hem manipuleren om te willen wat zij wil: namelijk kinderen.
Maar goed, je kunt de ander niet veranderen. En of de smoes nu de zwemmers zijn, zijn hoofd in het zand of bindingsangst: het komt allemaal op hetzelfde neer. De komende 5 jaar wil hij niet wat jij wil en wat hij daarna wil dat weet hij niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 18 juli 2020 om 12:46
Ze kennen elkaar net, hij heeft geen zin in een medische inspectie als onderdeel van het daten. En zit hij wel te wachten op een kind van een spermadonor als hij toch onvruchtbaar blijkt? En wil hij wel zeker kinderen, want hij kan ook vruchtbaar zijn en over 5 jaar besluiten ze toch niet te willen. Gaan jullie dit nu contractueel vastleggen als garantie?

zaterdag 18 juli 2020 om 12:52
Welke essentiele informatie? Dit weet hij allang hoor. Hebben het er uitgebreid over gehad.
En ik wil nu ook nog geen kinderen. Niet zonder een fijne partner. Maar ik zou het zeker wel willen in de toekomst. En ook dat weet hij. Als hij zeker weet dat niet te willen, dan moet hij absoluut niet bij mij blijven. Heb ik hem ook gezegd. Dus dat ik hem zou 'manipuleren' wat hier gesteld wordt, is echt de grootste onzin. Niet iedereen die een kinderwens heeft, manipuleert. Vreemd wereldbeeld hebben sommigen zeg.

zaterdag 18 juli 2020 om 12:55
Test van de Kruidvat neem ik aan, of de Action
zaterdag 18 juli 2020 om 12:57
Als je echt verliefd bent is (bijna) alles overkomelijk. Volgens mij valt of staat een goede relatie met communicatie, geduld en naar elkaar toegroeien. Garanties, afgedwongen check-up’s en manipulaties lijken mij geen goed startpunt. Daten zou toch moeten draaien om verliefdheid, waarna je samen tegenslagen overwint?
Ik ben heel blij dat mijn vriend “genoegen” heeft genomen met mijn voortplantingsissues en niet meteen over de medische molen begon (of erger: overwoog om weg te gaan). Hij houdt gelukkig meer van mij dan van een mogelijk toekomstbeeld.
Ik ben heel blij dat mijn vriend “genoegen” heeft genomen met mijn voortplantingsissues en niet meteen over de medische molen begon (of erger: overwoog om weg te gaan). Hij houdt gelukkig meer van mij dan van een mogelijk toekomstbeeld.
zaterdag 18 juli 2020 om 13:00
Dus hij vindt jou nog niet fijn genoeg om kinderen mee te krijgen?

zaterdag 18 juli 2020 om 13:04
Zomermaan schreef: ↑18-07-2020 12:52Welke essentiele informatie? Dit weet hij allang hoor. Hebben het er uitgebreid over gehad.
En ik wil nu ook nog geen kinderen. Niet zonder een fijne partner. Maar ik zou het zeker wel willen in de toekomst. En ook dat weet hij. Als hij zeker weet dat niet te willen, dan moet hij absoluut niet bij mij blijven. Heb ik hem ook gezegd. Dus dat ik hem zou 'manipuleren' wat hier gesteld wordt, is echt de grootste onzin. Niet iedereen die een kinderwens heeft, manipuleert. Vreemd wereldbeeld hebben sommigen zeg.
Als jij vanaf het begin van het daten duidelijk bent dat kinderen krijgen voor jou een voorwaarde is om te gaan daten, dan vind ik het vreemd dat dit nu pas een issue wordt.
zaterdag 18 juli 2020 om 13:07
To is geen 20 meer. Dan is het heel normaal dat een kinderwens ter sprake komt tijdens het daten. De date van to is eerlijk geweest. Dat valt te prijzen in hem. To is ook eerlijk geweest.
Het lijkt erop dat ze beiden goed kunnen communiceren. Ook over de wat gevoeliger onderwerpen. Dat lijkt mij nou juist een groot pluspunt en veel kans geven op een goede relatie.
Geen enkele reden om niet verder te daten mits man open staat voor een speemadonor.
Zover is man nog niet . Hij heeft de kans dat hij onvruchtbaar is nog niet verwerkt.
Maar ik zou het toch nog een poos tijd geven als het verder zo goed klinkt en jlie goed kunnen praten.

zaterdag 18 juli 2020 om 13:11
Als hij niet vruchtbaar blijkt, maak jij het uit.Zomermaan schreef: ↑18-07-2020 12:52Welke essentiele informatie? Dit weet hij allang hoor. Hebben het er uitgebreid over gehad.
zaterdag 18 juli 2020 om 13:22
Wat wordt deze discussie in het extreme getrokken zeg! Geef die man wat tijd om erover na te denken wat verminderde vruchtbaarheid in de context van deze relatie betekent. Ik vind het ook eerlijk en respectvol dat hij erover is begonnen. Zoals al eerder gezegd, onvruchtbaarheid komt niet zo vaak voor, over het algemeen is er sprake van verminderde vruchtbaarheid. Mijn vriend stond trouwens absoluut niet open voor donorzaad. Zo makkelijk is dat ook niet. Er is een lange wachtlijst en het is ook niet anoniem. Ik zou gewoon lekker verder daten en er af en toe op een rustige manier over praten. Verkennen hoe jullie er beiden inzitten. Jullie hebben nog tijd zat.
zaterdag 18 juli 2020 om 13:34
Ik denk dat het vooral belangrijk is of jullie op 1 lijn zitten qua (later) wel of geen kinderen te willen. En als jullie ze beide willen, dan kun je later, als blijkt dat dit een fijne relatie is en de tijd voor kinderen daar is, kijken naar wat de mogelijkheden zijn.
(Iemand opperde om alleenstaande moeder te worden, maar dat vind ik in deze situatie echt een heel rare suggestie. Dan heb je namelijk een kind van een zaaddonor en geen partner om je erbij te helpen. Terwijl ze mogelijk ook met deze partner een kind van een zaaddonor kan nemen. Het issue is niet dat hij geen kinderen wil, maar dat hij ze misschien niet zelf kan krijgen. Groot verschil!)
(Iemand opperde om alleenstaande moeder te worden, maar dat vind ik in deze situatie echt een heel rare suggestie. Dan heb je namelijk een kind van een zaaddonor en geen partner om je erbij te helpen. Terwijl ze mogelijk ook met deze partner een kind van een zaaddonor kan nemen. Het issue is niet dat hij geen kinderen wil, maar dat hij ze misschien niet zelf kan krijgen. Groot verschil!)
zaterdag 18 juli 2020 om 14:01
Dat is toch geen garantie, hoe wil je dat doen . Moet elke man zich in het ziekenhuis random laten testen om een datevergunning te krijgen?
Echt bizar, mensen worden verliefd gaan een relatie aan en daarna komen er pas kinderen in zicht. Na twee jaar proberen kun je hulp zoeken, samen als stel.
Je kiest in de eerste instantie voor elkaar, niet voor een vader van je eventuele kinderen.