Langs München: begin van de ochtend of eind van de middag?
zaterdag 18 juli 2020 om 19:02
Binnenkort gaan we als alles goed gaat met de auto naar het zuiden van Europa. We willen ergens in het zuiden van Duitsland een hotel pakken om de rit niet te lang te maken. Qua route en tijdschema komt het erop neer dat we kort voor München aan de A9 iets zoeken of kort na München aan de A8.
We zullen dan dus München of in de avondspits passeren (over de A99) vlak voor etenstijd of natuurlijk de volgende morgen in de ochtend na het ontbijt (staartje van de ochtendspits).
Is er iemand die een tip kan geven wat slimmer is?
We reizen eind juli doordeweeks.
We zullen dan dus München of in de avondspits passeren (over de A99) vlak voor etenstijd of natuurlijk de volgende morgen in de ochtend na het ontbijt (staartje van de ochtendspits).
Is er iemand die een tip kan geven wat slimmer is?
We reizen eind juli doordeweeks.
zaterdag 18 juli 2020 om 19:29
zaterdag 18 juli 2020 om 19:33
Ik denk dat daar niet heel veel verschil tussen zal zitten. Zolang je niet dwars door München (mittlerer Ring) rijdt, blijf je in ieder geval wel in beweging. Vanuit het noorden richting A8 ligt er zelfs een spitsstrook..
Ik zou me eerder baseren op waar je een fijne overnachting kan vinden! En misschien is aan het begin van de dag fijner dan aan het einde van een toch al lange rit..
(Ik woon in de buurt)
Ik zou me eerder baseren op waar je een fijne overnachting kan vinden! En misschien is aan het begin van de dag fijner dan aan het einde van een toch al lange rit..
(Ik woon in de buurt)

zaterdag 18 juli 2020 om 19:55
Dankje Dudette, dat is precies de informatie waar ik op hoopte
. Slaapplaatsen zijn er gelukkig genoeg te boeken nog, dus het probleem is vooral keuzestress. Heel veel maakt het me ook niet uit als het bed maar goed is
.
ExodusRedux, ik rij alles zelf in verband met het inpakken van de auto. Het verzetten van de stoelen betekent de hele auto herinrichten, dus dat is niet zo prettig. Ik heb vergelijkbare stukken wel eerder gereden en het lukt me wel de concentratie te houden. Maar nooit na een gebroken nacht.

ExodusRedux, ik rij alles zelf in verband met het inpakken van de auto. Het verzetten van de stoelen betekent de hele auto herinrichten, dus dat is niet zo prettig. Ik heb vergelijkbare stukken wel eerder gereden en het lukt me wel de concentratie te houden. Maar nooit na een gebroken nacht.
zaterdag 18 juli 2020 om 20:23
Gewoon nieuwsgierig, maar hoe moet ik dat voor mij zien? Je stoel schuif je naar voor of naar achteren, spiegels bijstellen en klaar toch?yyy schreef: ↑18-07-2020 19:55ExodusRedux, ik rij alles zelf in verband met het inpakken van de auto. Het verzetten van de stoelen betekent de hele auto herinrichten, dus dat is niet zo prettig. Ik heb vergelijkbare stukken wel eerder gereden en het lukt me wel de concentratie te houden. Maar nooit na een gebroken nacht.
Ontopic, ik zou voor München stoppen en dit ook al boeken. Dan voorkom je dat je net te lang doorrijdt en te moe wordt. Ben je goed uitgerust om de volgende dag op tijd te vertrekken en minder gejaagd als je in de file terecht komt.
zaterdag 18 juli 2020 om 20:37
Viva-life, we schelen nogal in lengte. De stoel moet dus van maximaal naar voren naar maximaal naar achteren. Verder gaan we kamperen en zit de auto dus maximaal vol inclusief de ruimte achter de stoelen. En dan hebben we nog de luxe zitverhoger die naar de andere kant moet om voldoende beenruimte achterin te hebben.
zaterdag 18 juli 2020 om 20:56
zaterdag 18 juli 2020 om 21:10
Huh? Waar kom je vandaan dat je pas in de middag bij Hamburg bent als je om 04.00 uur vertrekt?ExodusRedux schreef: ↑18-07-2020 19:21Wij hebben hetzelfde probleem maar dan een andere stad, Hamburg. Wij vertrekken om 4 uur zodat we smiddags bij Hamburg zijn en geen spits hebben. Je moet er iets voor over hebben.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
zaterdag 18 juli 2020 om 21:42
Aah check, dan snap ik dat het lastig is om alles 'even' te veranderenyyy schreef: ↑18-07-2020 20:37Viva-life, we schelen nogal in lengte. De stoel moet dus van maximaal naar voren naar maximaal naar achteren. Verder gaan we kamperen en zit de auto dus maximaal vol inclusief de ruimte achter de stoelen. En dan hebben we nog de luxe zitverhoger die naar de andere kant moet om voldoende beenruimte achterin te hebben.

zaterdag 18 juli 2020 om 22:35
Dakkoffer?
Als je partner toch al niet kan rijden is het misschien logisch als jij het hele stuk rijdt, maar dan nog lijkt t me niet prettig als de auto zo vol ligt dat je geen bewegingsruimte hebt.
Of toch kritischer zijn op wat je meeneemt, wij gingen vroeger kamperen met. OV en dus kon er maximaal mee wat er in een rugtas past dus alles meer dan 2 rugzakken vol is overbodig.
Als je partner toch al niet kan rijden is het misschien logisch als jij het hele stuk rijdt, maar dan nog lijkt t me niet prettig als de auto zo vol ligt dat je geen bewegingsruimte hebt.
Of toch kritischer zijn op wat je meeneemt, wij gingen vroeger kamperen met. OV en dus kon er maximaal mee wat er in een rugtas past dus alles meer dan 2 rugzakken vol is overbodig.
maandag 20 juli 2020 om 13:34
Dan woon je vast niet in Nederland, wij gaan vrijdagmiddag vanuit West- Nederland richting Bremen en overnachten tussen Bremen en Hamburg; ik ga er van uit dat we daar iets van 4.5 tot Max 5 uur over gaan doen. Volgende ochtend dan nog 2 uurtjes rijden richting de Ferry terminal in Kiel.ExodusRedux schreef: ↑18-07-2020 19:21Wij hebben hetzelfde probleem maar dan een andere stad, Hamburg. Wij vertrekken om 4 uur zodat we smiddags bij Hamburg zijn en geen spits hebben. Je moet er iets voor over hebben.
On topic, heel irritant in Duitsland is dat er altijd en eeuwig aan de weg gewerkt wordt en vooral het stuk rond München is vaak een drama. Ik zou voor München stoppen en de ochtend erna nog voor de ochtendspits er voorbij proberen te gaan.
maandag 20 juli 2020 om 13:43
Mag ik vragen waar je vandaan komt ongeveer en of je bedoelt dat je 's morgens om 4 uur gaat vertrekken?ExodusRedux schreef: ↑18-07-2020 19:21Wij hebben hetzelfde probleem maar dan een andere stad, Hamburg. Wij vertrekken om 4 uur zodat we smiddags bij Hamburg zijn en geen spits hebben. Je moet er iets voor over hebben.
Utrecht - Hamburg is ± 450 km. Dat is als je echt langzaam (100 door Duitsland) rijdt 4,5 uur rijtijd, dus zonder pauze.
Het is de laatste tijd vanwege wegwerkzaamheden drukker en dus meer kans op files rond Bremen.